PDA

View Full Version : Joe Bonamassa HMH



DLDB
23 maart 2013, 12:31
Iemand van de gitaarnetters gisteren of donderdag ook naar Joe geweest? Jezus, wat kan die vent spelen hè. Heel vet om eens live mee te maken. Ben nog steeds enthousiast!

Bassa
23 maart 2013, 13:00
Ben gister geweest. Was echt geweldig. Kon er gratis heen en ook nog eens in de vip lounge:cooler:

DLDB
23 maart 2013, 13:25
Ben gister geweest. Was echt geweldig. Kon er gratis heen en ook nog eens in de vip lounge:cooler:

Wow, hoe heb je dat voor mekaar gekregen?:???:

Bassa
23 maart 2013, 13:39
Wow, hoe heb je dat voor mekaar gekregen?:???:
Me vader kent de manager daar.

AoDf
23 maart 2013, 15:20
Ben er ook gisteren geweest. Zat rij 2 in de blackbox dus goed zicht. Was goed maar helaas (was ik al bang voor) niet dezelfde sfeer als afgelopen jaren in Carré. De stap naar 2 uitverkochte avonden HMH i.p.v. 3 avonden Carré is natuurlijk vanuit zakelijk oogpunt wel te begrijpen. De nieuwe toetsenist is enorm goed en toetsen hebben duidelijk een prominentere rol gekregen in de muziek van Bonamassa. Ander puntje van kritiek is dat te veel nummers live, naar mijn smaak, nu wel in een soort jam met lang uitgesponnen gitaar/hammond duels verzanden. Persoonlijk zou ik liever meer nummers zien en horen die dan compacter gehouden worden zoals op cd. Het neigt mij nu iets te veel naar jaren 70 progressive rock taferelen, van die te lang uitgerekte nummers.

pasqual
23 maart 2013, 15:41
Het neigt mij nu iets te veel naar jaren 70 progressive rock taferelen, van die te lang uitgerekte nummers.

Dat zou nu voor mij een reden zijn om juist wél naar Joe te gaan. Ik vind hem erg goed maar juist dit ontbrak er nog aan...

Duhsjaak
23 maart 2013, 15:49
Hi Bassa
Van harte gegund.

Over het gebodene kan ik betrekkelijk weinig zeggen. Ik heb maar 1 nummer gehoord. Het openingsnummer. Hij heeft een beetje de pech dat ik John Martyn heb gekocht en gevolgd vanaf zijn debuut. En dat ie met een nummer van John Martyn opent.

Laat ik het gezellig houden. De HMH kan ik uit zakelijke overwegingen prima plaatsen. Ik heb er geen enkel bezwaar tegen als goede musici een heel goede boterham verdienen.

Ik hoop alleen dat het soort van vervlakking alleen tijdens het openingsnummer hoorbaar is geweest. Heel technisch verzorgd allemaal, maar van een soort oh-ja-nu-Amsterdam-nog-effe verveling....

Link om je te baseren op één nummer? Zeker, en eigenlijk schaam ik me er een beetje voor. Maar het is bij nog altijd een goede zaak om je zaal in het eerste nummer nèt zo enthousiast te maken als je zelf bent.

Bonamassa moet maar eens naar Bassa (samentrekking toch? Geintje!) komen luisteren. Als het concert het niveau van het openingsnummer heeft vastgehouden, misschien moet ie dan maar eens een paar jaar overslaan.
Sorry, mijn naam is Corry. Het is alleen maar mijn mening.
Vriendelijke groet, Gus

AoDf
23 maart 2013, 15:58
Over het gebodene kan ik betrekkelijk weinig zeggen. Ik heb maar 1 nummer gehoord. Het openingsnummer. Hij heeft een beetje de pech dat ik John Martyn heb gekocht en gevolgd vanaf zijn debuut. En dat ie met een nummer van John Martyn opent.


Welk nummer van John Martyn bedoel je? Bonamassa opende gisteren volgens mij met "Palm Trees, Helicopters and Gasoline", een eigen nummer.

Dimitri92
23 maart 2013, 16:00
Hi Bassa
Van harte gegund.

Over het gebodene kan ik betrekkelijk weinig zeggen. Ik heb maar 1 nummer gehoord. Het openingsnummer. Hij heeft een beetje de pech dat ik John Martyn heb gekocht en gevolgd vanaf zijn debuut. En dat ie met een nummer van John Martyn opent.

Laat ik het gezellig houden. De HMH kan ik uit zakelijke overwegingen prima plaatsen. Ik heb er geen enkel bezwaar tegen als goede musici een heel goede boterham verdienen.

Ik hoop alleen dat het soort van vervlakking alleen tijdens het openingsnummer hoorbaar is geweest. Heel technisch verzorgd allemaal, maar van een soort oh-ja-nu-Amsterdam-nog-effe verveling....

Link om je te baseren op één nummer? Zeker, en eigenlijk schaam ik me er een beetje voor. Maar het is bij nog altijd een goede zaak om je zaal in het eerste nummer nèt zo enthousiast te maken als je zelf bent.

Bonamassa moet maar eens naar Bassa (samentrekking toch? Geintje!) komen luisteren. Als het concert het niveau van het openingsnummer heeft vastgehouden, misschien moet ie dan maar eens een paar jaar overslaan.
Sorry, mijn naam is Corry. Het is alleen maar mijn mening.
Vriendelijke groet, Gus

Ik zag op facebook een foto van hem met de beste man van Max guitar store, hij testte diens 1960 burst tijdens de soundcheck. Joe zag er nogal slecht uit als je het mij vraagt, zowat tè mager.... een pauze inlassen zou misschien wel eens slim zijn dacht ik meteen, hij gigt enorm veel. Maargoed, misschien zit ik er ook wel helemaal naast....

Swaag
23 maart 2013, 21:38
Ik zat black box rij 10, precies in het midden. Ver genoeg om overzicht op het podium te hebben, dichtbij genoeg om zijn vingers tekeer te zien gaan.

Tsja, ik ga niet naar Bonamassa voor de leuke liedjes. Ik wil 'm gitaar horen en zien spelen, en veel ook. Dus kom maar op met die jams en ik ben dan ook blij dat de meeste nummers een opmaat zijn voor geweldige solo's.
Ik was met onder de indruk van het geluid. Ik weet niet of het overal in de zaal zo klonk, maar zijn "tone" was fenomenaal. Bij iedere gitaar die hij gebruikte was duidelijk het karakter en kleur van het instrument te horen.
Mooi hoe hij de nuances tussen bijna clean, beetje crunch en full-blast perfect wist uit te spelen en daarmee in zijn solo's de spanning er in wist te houden.
Trouwens: die Hammond solo van de toetsenman op de helft van het concert was ook niet fout.

Verder is het een leuke relaxte kerel op het podium. Mooie introductie van zijn bassist: he knew Sly Stone when he was sane!

Minpuntje? ik heb niks met drumsolo's, maar er zat er wel eentje in de set..

Bassa
23 maart 2013, 21:50
Die 'battle'' tussen Joe en Hammond was echt 1 van de hoogtepunten vond ik zelf.

Swaag
23 maart 2013, 22:32
Hij speelde ook nog op "The babe", die 1960 LP met Bigsby. Of zal het een replica (collectors choice no 3) geweest zijn?

Bassa
23 maart 2013, 22:35
Hij speelde ook nog op "The babe", die 1960 LP met Bigsby. Of zal het een replica (collectors choice no 3) geweest zijn?
Dat was de echte volgens mij.

Henri H
24 maart 2013, 01:42
Dat zou nu voor mij een reden zijn om juist wél naar Joe te gaan. Ik vind hem erg goed maar juist dit ontbrak er nog aan...Hoe meer 70's jams des te beter! :rockon: