PDA

View Full Version : nieuwe gitaar kopen



ssyybbrreenn
21 maart 2013, 15:03
Hallo iedereen,

over iets minder dan twee maanden ben ik jarig en ik ga voor een nieuwe electrische gitaar.

ik speel nu 3/4 jaar elektrische gitaar en heb daarvoor 3 jaar akoestische gespeeld. mijn huidige gitaar is een mushroom stratocaster die ik niet eens op intrenet kan vinden en ik zou dus een mooiere gitaar met beter geluid hebben. het budget is ongeveer tot de 200 euro, het mag iets meer zijn maar niet boven de 220 euro.

mijn oog was gevallen op deze: http://www.thomann.de/nl/schecter_sgr_by_schecter_c_1_satin_bk.htm

heeft iemand ervaring met die gitaar of met die webshop? of een plek waar je deze of een soortgelijke gitaar zou kunnen krijgen?

Met vriendelijke groet, Sybren

Bijl
21 maart 2013, 16:00
Thomann is goed en redelijk vlot met leveren, 3 a 4 dagen naar Nederland.

Maar SGR by Schecter, tsja. Normale Schecters uit Korea zijn zonder meer goed. Een Koreaanse Schecter (dus geen SGR) is al niet duur, maar wat je voor 200 euro kan verwachten zou ik niet weten.

Je hebt al een budgetgitaar, waarom niet nog heel even doorsparen en dan je slag slaan als je iets ziet dat van 700 naar 350 is afgeprijsd ofzo? Je doel is een beter klinkende gitaar, maar als je deze via internet bestelt weet je nog steeds niet of dat het gewenste resultaat geeft.

ssyybbrreenn
21 maart 2013, 17:08
dankje voor het advies, maar gitaren zullen denk ik niet snel 50% afgeprijsd worden :P en mijn inkomen per maand (aldus mijn zakgeld) gaat niet genoeg zijn om voor mijn verjaardag (wat de nodige financiële steun geeft ^^) nog aan iets van 100 euro te komen helaas. k zal het nog wel tot 250 kunnen rekken denk ik maar 300 word wel veel.

Ruud313
21 maart 2013, 17:22
Je kunt ook eens tweedehands proberen, dan kom al een aardig eind verder met 200 euro. Ik ben op budgetgebied zelf altijd wel fan van het merk Cort. Die bieden redelijk veel gitaar voor niet al te veel geld en er staan er meestal diverse op marktplaats.

ssyybbrreenn
21 maart 2013, 17:42
ik zal daar eens naar kijken, helaas ben ik pas 15 en staan mijn ouders niet zo open voor de tweedehandse markt. maar zouden jullie misschien een aanrader kunnen doen? puur zodat ik kan zien in welke prijsklasse ik zou moeten kijken?

Ruud313
21 maart 2013, 18:42
Wat voor stijl muziek wil je maken met je nieuwe gitaar?

ssyybbrreenn
21 maart 2013, 19:28
ik zit nog op les, dus vaak liedjes waar je wat van leert zeg maar XD maar in mijn vrije tijd speel ik erg veel metallica. dus een beetje rock/metal achtig.

Casual Ruud
21 maart 2013, 19:31
Cort,

Ik zeg doen!

Even zonder gekheid. Ben het met Ruud eens, hoe kan het ook anders haha, dat Cort op budgetgebied puike kwaliteit aflevert. http://www.peterverspuy.nl/elektrisch-diverse-modellen/cort/kx5-gc-elektrische-gitaar-incl-koffer-22097.html Dit was mijn eerste plak. Prima ding en bovendien nu nog eens met dikke korting / luxe koffer. Lijkt wel op die Schecter.

Geen idee of je in de buurt van Rotterdam woont, maar voor dat budget doe je mijns inziens een super koop. Verspuy heeft trouwens nu meerdere modellen afgeprijsd, ook van andere merken.

Wat thomann betreft, goede webshop. Uitsluitend goede ervaringen. Snelle verzending, redelijke prijzen, groot aanbod en een klantenservice die gewoon bereikbaar is een vrijwel direct terugmaild.

frekie
21 maart 2013, 19:35
Voor 200 a 250 alleen voor de gitaar kan je momenteel te kust en te keur op MP zeker als je in de bewoonde wereld woont. Als dat niet zo is: goedkope treinkaartjes kopen bij AH, Blokker enz. Ik zie zat prima starterssetjes op MP momenteel, Ibanez/Yamaha/Cort gitaar met Roland Cube/Vox AD-VT/Line 6 modelling amp voor 200 of zelfs minder.

Schecter is m.i. prima kwaliteit en zeker 2dehands dik zijn geld waard. Ik zag op de NGD een Schecter, type solo? netjes in orde, mocht voor pakweg 175 weg. Verder kijk eens rond op internet, wat spreekt je aan qua gitaren?

ssyybbrreenn
21 maart 2013, 19:43
hah, ik woon in harmelen dichtbij woerden :S dus rotterdam is wel ver weg. ik heb al een versterker, een kabel en een tas (hoewel daar het oerlelijke mushroom logo op staat maarja). kan je tweedehands gitaren ook in winkels krijgen? dan kan ik ze uitproberen zeg maar, kan mn vader er nog wel toe krijgen om naar een wat grotere stad te gaan om daar te kijken.

eigenlijk qua vorm spreekt de schecter SGR c-1 me dus heel erg aan. dat was eigenlijk precies het uiterlijk wat ik graag zou bespelen maarja je moet ook naar kwaliteit kijken ;) dat hij helemaal zwart is is wel een must en wat ik ook mooi vind is zo'n 'kop' als die schecter heeft maar dat is niet noodzakelijk. verder mag het gewoon een strat zijn. en qua geluid moet ie lekker zijn om goed metal op te spelen met harde power akkoorden.

ssyybbrreenn
21 maart 2013, 19:47
http://www.peterverspuy.nl/elektrisch-diverse-modellen/cort/evl-k2-bks-elektrische-gitaar-d00216.html dit is eigenlijk wel redelijk waar ik naar zoek. en levert deze zaak ook of moet je hem echt gaan halen?

Ruud313
21 maart 2013, 21:06
Let op; die cort lijkt op het eerste gezicht wellicht op die Schecter, maar er zijn toch wel een paar belangrijke verschillen. Die Cort heet actieve elementen en een tremelo brug, die Schecter heeft passieve elementen en strings-thru-body. Deze gitaren zeer waarschijnlijk heel verschillend klinken, zoek maar eens wat op internet. Het beste advies is daarom waarschijnlijk om eerst eens bij een plaatselijke gitaarwinkel wat gitaren te proberen en om eens te bekijken wat er zo allemaal te koop is. Er zijn best veel gitaarwinkels waar ze ook tweedehands modellen aanbieden, dan zijn dan meestal inruilertjes. Ik ben verder in Utrecht niet zo bekend, dus ik weet niet of er een zaak is die een heel groot tweedehands aanbod heeft.

ssyybbrreenn
21 maart 2013, 21:46
Bij van vliet hebben ze die cort helaas niet :( ze hebben daar nogal weinig overigens. maar dat string thru body likt me niet fijn. heb liever tremolo, die tremolo hendel is kapot bij mijn gitaar.

arcane
21 maart 2013, 22:11
@ruud313
Volgens mij zijn dat geen actieve pickups. Ik kan het me niet voorstellen bij die prijs. Waarschijnlijk zijn het gewoon EMG HZ's.

ssyybbrreenn
21 maart 2013, 22:27
heb gelezen dat het passieve humbuckers zijn. maar om nou op internet een duidelijke beschrijving van het verschil tussen actieve en passieve te vinden is niet zo makkelijk.

frekie
21 maart 2013, 23:06
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m653486794-schecter-omen-6.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

Schecter Omen 6 met SD humbucker. Spotgoedkoop.

frekie
21 maart 2013, 23:08
Ik denk niet dat er op die Cort echte actieve EMG's zitten maar EMH Hi Z: niet aan beginnen:stop:

arcane
21 maart 2013, 23:19
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m653486794-schecter-omen-6.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

Schecter Omen 6 met SD humbucker. Spotgoedkoop.

Schandalig dat er iemand €20,- op biedt. :(

ssyybbrreenn
22 maart 2013, 08:45
das een mooie aanbieding, jammer dat ie in s' gravenhage woont maarja. ik zal deze eens aan mijn ouders voorleggen dankjewel! hij heeft wel een strings tru body of niet? en er zit ook wat lakschade, kost dat veel om te laten maken?

Bijl
22 maart 2013, 09:16
das een mooie aanbieding, jammer dat ie in s' gravenhage woont maarja. ik zal deze eens aan mijn ouders voorleggen dankjewel! hij heeft wel een strings tru body of niet? en er zit ook wat lakschade, kost dat veel om te laten maken?

Die lakschade zou ik zelf een beetje bijwerken. Een nieuwe Omen 6 kost 350 euro en de pickup die er in zit ongeveer 80. Leuke deal voor die prijs. Als het dan niks is rij je gewoon door naar Rock Palace voor iets nieuws, zoals deze:

http://www.rockpalace.com/product/ESP-LTD-MH53-Black

of deze:

http://www.rockpalace.com/product/ESP-LTD-MH50NT-Black-Cherry

ronalddus
22 maart 2013, 10:31
Zelf heb ik deze een tijdje gehad. Tweedehands (vrijwel nieuw) kunnen oppikken voor 175 euro. RG kwaliteit van Ibanez maar met het gemak van een vast brug. Uitstekend voor rock/metal. Later zou je nog eventueel de pickups kunnen vervangen.

http://www.thomann.de/nl/ibanez_rgr321exbk.htm

Even tweede hands zoeken ;)

Napoje
22 maart 2013, 10:40
Ik zou het wel weten (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m657533421-london-city-hurricane-ii-flamed-maple-arch-top-prs-kopie.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr) voor 175. Misschien niet dat snelmetaal imago, maar heel veel gitaar voor weinig.

muffstuff
22 maart 2013, 11:07
Ik zou het wel weten (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m657533421-london-city-hurricane-ii-flamed-maple-arch-top-prs-kopie.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr) voor 175. Misschien niet dat snelmetaal imago, maar heel veel gitaar voor weinig.

dayum, dat is inderdaad een pracht gitaar. De reden van verkoop zal wel een veel gehoorde reden zijn bij veel gitaristen ;)

Topic starter, niet twijfelen maar die vent opbellen en dit weekend ophalen, ga je geen spijt van hebben. Denk dat je dan het hele weekend jezelf zit te verbazen over dit ding. Er is weinig beters voor dit geld te vinden denk ik. Die gitaar is binnen no time weg als je die biedingen ziet.

Dat je ouders niet zo graag een 2e hands willen is ergens te begrijpen ivm garantie. Maar , er is een grote maar, deze gitaar is recent afgesteld. Wat dus inhoudt dat hij lekker speelt, een nieuwe gitaar in jouw prijsklasse is dat niet. Dan kan je nog wel 500 euro uitgeven, als hij niet afgesteld is, speelt hij nog steeds kut.

Hilversum harmelen is best te doen.

ssyybbrreenn
22 maart 2013, 11:56
Beetje jammer van de kleur en de vorm maar wel een goed ding. En qua die afstand, je moet er wat voor over hebben he

muffstuff
22 maart 2013, 12:21
Beetje jammer van de kleur en de vorm maar wel een goed ding. En qua die afstand, je moet er wat voor over hebben he
Hoewel kleur zeker een belangrijk aspect is, is vooral de bespeelbaarheid veel belangrijker. Zeker als je nog niet zo lang bezig bent.

Ik heb zelf alleen een zelfbouw en had in eerste instantie ook geen flauw benul wat voor neck profiel ik moest hebben. Wist ik veel, het was alweer 15 jaar geleden toen ik mijn fender strat verkocht om mijn rijbewijs te kopen. Maar ik moet zeggen, ik heb flink mazzel gehad want ik merk dat de neck mij steeds beter ligt. kan natuurlijk ook zo zijn dat ik nu gewend ben aan de gitaar?

Anyway, een gitaar is net zoals een vrouw. Als je jong bent kies je met je ogen, als je ouder bent telt karakter en uiteindelijk heb je nooit genoeg aan een :)

Nogmaals, als je 200 euro te besteden heb, ga dan aub voor 2e hands, dan krijg je veel meer waar voor je geld en daarmee ook speelplezier. Wat is nou fijner dan die momenten dat je je even helemaal verliest in je gitaar en dat je speelt met een lach op je gezicht?

Hilversum is een half uurtje verder voor je, dat is wel te doen toch?

arcane
22 maart 2013, 12:31
Wist ik veel, het was alweer 15 jaar geleden toen ik mijn fender strat verkocht om mijn rijbewijs te kopen.

Vroeger, toen je een rijbewijs nog kon kopen.:cooler:

Napoje
22 maart 2013, 12:42
d'r staat er ook eentje in satanical black (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m652151538-london-city-hurricane-ii.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr) op MP maar die is veel duurder (en minder mooi imho)

muffstuff
22 maart 2013, 13:14
Vroeger, toen je een rijbewijs nog kon kopen.:cooler:

ik wist dat er iemand op zou reageren. maar indirect wel ja, heb mijn lessen moeten kopen bekostte dit met werken en verkoop van mijn stratje.

ssyybbrreenn
22 maart 2013, 14:00
ik heb met mijn ouders overlegd en ik ga ook het geld dat ik van familie krijg ervoor gebruiken dus het budget zal wel wat hoger zijn dan 250 nu. en over die kleur en bespeeldbaarheid, dat is wel waar natuurlijk maar als je een gitaar hebt die lekker speelt maar je vind het maar en lelek ding is het ook niet zo leuk toch XD hoewel speelbaarheid tuurlijk voor gaat. het zijn wel les paul's en ik heb horen zeggen (correct me if i'm wrong) dat een strat beter is voor metal en dergelijke.

(vind trouwens die zwarte mooier ;) )

muffstuff
22 maart 2013, 14:11
ik heb met mijn ouders overlegd en ik ga ook het geld dat ik van familie krijg ervoor gebruiken dus het budget zal wel wat hoger zijn dan 250 nu. en over die kleur en bespeeldbaarheid, dat is wel waar natuurlijk maar als je een gitaar hebt die lekker speelt maar je vind het maar en lelek ding is het ook niet zo leuk toch XD hoewel speelbaarheid tuurlijk voor gaat. het zijn wel les paul's en ik heb horen zeggen (correct me if i'm wrong) dat een strat beter is voor metal en dergelijke.

(vind trouwens die zwarte mooier ;) )
Ik denk dat als je Timo hier vraagt om metal op een ukele te spelen dat misschien ook nog gaat. Het gaat vaak om imago he, als jij de blues gaat spelen kan je ook niet met een draak van een gitaar op het podium komen, zoals een jackson warrior(geintje geintje ;)). Wat nou de beste gitaars zijn voor een genre, tja dat ligt meer aan welk element(humbucker voor metal) er in zit en hoe de hals afgesteld is, dan hoe het stukkie hout gevormd is.

muffstuff
22 maart 2013, 14:12
Maar ga eens richting de lokale muziekzaak en probeer wat gitaartjes uit, zoek bewust verschillende soorten uit om te kijken wat het beste bij je past.

Napoje
22 maart 2013, 14:14
het zijn wel les paul's en ik heb horen zeggen (correct me if i'm wrong) dat een strat beter is voor metal en dergelijke. (vind trouwens die zwarte mooier ;) )

Wat een onzin. Mahonie is bij uitstrek geschikt voor het hardere werk. Een strat heeft single cols, dat gaat sowieso niet werken.

Een typische metalgitaar:

High output humbuckers, al dan niet actief zoals emg, geven meer vervorming op lager volume, niet bijzonder geschikt voor clean spel overigens.
Meestal 24 frets ivm het geschred in dit genre
Vaak een floyd rose achtige tremolo.

Al die puntvormen zijn allemaal wel hartstikke evil, maar niet bepaald comfortabel.

ssyybbrreenn
22 maart 2013, 14:21
ik zal wel eens bij van vliet langsgaan, jammer dat die zo weinig hebben. bedankt voor de tip van die pauls trouwens, ik las van alles overal en ik weet neit wat onzin is en wat niet :)

Napoje
22 maart 2013, 14:43
Als deze man niet metal is ben ik paus napoje de eerste

http://blog.mlive.com/xbutton/2008/09/large_james les paul.jpg

ssyybbrreenn
22 maart 2013, 14:50
Hhahahah je hebt helemaal gelijk :P

arcane
22 maart 2013, 14:53
ik wist dat er iemand op zou reageren. maar indirect wel ja, heb mijn lessen moeten kopen bekostte dit met werken en verkoop van mijn stratje.

Hehe.
Maar wel zonde dat je je gitaar moest verkopen. Spijt van gehad?

muffstuff
22 maart 2013, 14:55
Zolang je gitaar zwart is en humbuckers heeft dan zit je wel snor, of van die emg dingen.

Hoewel ik het wel tof zou vinden als je als metal gitarist met een paisley gitaar gaat spelen.

muffstuff
22 maart 2013, 14:57
Hehe.
Maar wel zonde dat je je gitaar moest verkopen. Spijt van gehad?

Zeker nu ik weer veel bezig ben. heb vanaf mijn 17e tot mijn 30 geen gitaar aangeraakt, ja tussendoor een epi les paul gekocht maar het was het moment niet denk ik. Maar ik moest niks hoor, speelde toen al meer dan een jaar geen gitaar meer en ja had geld nodig. Ik had het ook kunnen doen door wat meer te werken toendertijd.

Heb toen die gitaar incl versterker aan een gitaar docent verkocht in heerhugowaard via een briefje in de AH.Ik weet alleen niet meer wie, zat laatst nog te denken om hem op te sporen en te vragen of hij hem nog heeft en zo ja of hij te koop zou zijn.

ssyybbrreenn
22 maart 2013, 14:58
Of Zo'n warbeast ;p

Napoje
22 maart 2013, 15:20
Of Zo'n warbeast ;p

Ja ook handig als je geen flessenopener bij de hand hebt

ssyybbrreenn
22 maart 2013, 16:00
Zolang je gitaar zwart is en humbuckers heeft dan zit je wel snor, of van die emg dingen.

Hoewel ik het wel tof zou vinden als je als metal gitarist met een paisley gitaar gaat spelen.

op die cort zaten toch emg's? en er word gezegd dat ik daar niet aan moest beginnen

ssyybbrreenn
22 maart 2013, 16:30
Heb van een vrind gehoord dat hij nog deze gitaar over had: http://www.thomann.de/nl/ibanez_arz700bk.htm?sid=374a19fb4ee83758c7791ab163 9cc090 hij bied hem aan voor 350 euro. is dat een goede keuze?

arcane
22 maart 2013, 16:38
op die cort zaten toch emg's? en er word gezegd dat ik daar niet aan moest beginnen

Actieve EMG elementen (61,81,85 etc.) worden altijd wel gezien als fatsoenlijke elementen, als het je smaak is, dat wel.

De EMG HZ elementen zijn gewoon budget elementen die meeliften op het succes van de duurdere EMG's.

muffstuff
22 maart 2013, 16:40
Heb van een vrind gehoord dat hij nog deze gitaar over had: http://www.thomann.de/nl/ibanez_arz700bk.htm?sid=374a19fb4ee83758c7791ab163 9cc090 hij bied hem aan voor 350 euro. is dat een goede keuze?

http://www.ebay.com/itm/Ibanez-ARZ307-BK-Amazing-look-Mean-Sound-MAKE-AN-OFFER-/321093821241?pt=Guitar&hash=item4ac2aee339

Deze kan je Nieuw! kopen voor $388 + $99 = $479 = 375 euro. Dus vind wel dat hij een beetje duur is 2e hands.

Die thomann prijs is dus niet relevant als je deze van ebay als vergelijking er bij neemt. 275 euro zou dan schappelijker zijn, 100 euro minder dan de nieuw prijs van ebay. Maar weet ff niet of er nog invoer meuk bijkomt als je deze koop ?

muffstuff
22 maart 2013, 16:42
excuses, dat is niet dezelfde

maar deze kan incl shipping voor 424 euro nieuw krijgen

http://www.ebay.com/itm/IBANEZ-ARZ700-ARZ700BK-ELECTRIC-GUITAR-EMG-60-81-Black-/200907773412?pt=Guitar&hash=item2ec70955e4

ssyybbrreenn
22 maart 2013, 16:43
is de link die je stuurt niet een 2dehandse? er staat bij dat hij 'used' is. want: http://www.rockpalace.com/product/Ibanez-ARZ700-Black en http://www.ebay.nl/itm/Ibanez-ARZ700-BK-NEW-arz-700-EMG-81-60-arz800-800-/350723625406?clk_rvr_id=461146279221

Eric van Esch
22 maart 2013, 16:45
excuses, dat is niet dezelfde

maar deze kan incl shipping voor 424 euro nieuw krijgen

http://www.ebay.com/itm/IBANEZ-ARZ700-ARZ700BK-ELECTRIC-GUITAR-EMG-60-81-Black-/200907773412?pt=Guitar&hash=item2ec70955e4

Even goed lezen, is gebruikt ;)

muffstuff
22 maart 2013, 16:46
damn, okay, heb niets gezegd.

ssyybbrreenn
22 maart 2013, 16:50
maar buiten dit alles, is de gitaar zelf goed qua pickups etc.?

muffstuff
22 maart 2013, 16:52
maar buiten dit alles, is de gitaar zelf goed qua pickups etc.?

ik kwam een foto tegen van een man met tatoeages die ook die gitaar bespeeld, dus ik denk van wel.

ssyybbrreenn
22 maart 2013, 17:39
iemand ervaring met die gitaar of dat gitaartype?

ssyybbrreenn
23 maart 2013, 16:30
Ben net terug van de gitaarwinkel, ik ben tot de conclusie gekomen dat ik een les paul model toch fijner vind dan een strat. en dan het liefst een met vier toonregelaars voor de elementen.

Tupelo
23 maart 2013, 16:42
Rijden je ouders in een auto ?
If so; hebben ze een nieuw exemplaar de garage uitgereden, of vonden ze het wijzer om een 2ehands auto te kopen..?

Rendement van je euro is 2ehands echt *2, of zelfs *3 of *4, hetzelfde als met auto's; eenmaal uit de garage ben je al een x% aanschafwaarde kwijt. Gelukkig wisselen gitaristen onder hetzelfde principe vaker van gitaar dan autorijders van auto.

Als beginner met ouders die waarschijnlijk geen verstand van gitaren hebben is het moeilijk om dat erdoor gedrukt te krijgen, dat begrijp ik, maar in diezelfde conditie kan een verkoper jou met assistentie van je ouders ook vanalles nieuw aansmeren, net als de autoverkoper.

Als een LP je bevalt dan zou ik mezelf hier goed inlezen over merken en types, en exemplarisch goede en slechte gitaren en op MP iemand uitkiezen die iets verkoopt dat overeenkomt met de wensen, waarbij je een goed gevoel hebt.

Bellen, langsgaan, handje schudden, kopje koffie drinken, dan heb je zo door of iemand je probeert te naaien of niet, mogelijk sneller dan bij iemand wie het zijn beroep is gitaren te verkopen in een winkel.

ssyybbrreenn
23 maart 2013, 16:59
zal ik ook zeker doen en mijn ouders staan open om een stuk te rijden voor een gitaar, maar niet om een uur te rijden en dan tot de conclusie te komen dat de gitaar toch niet goed is. en over die LP's, nu dat ik weet dat ik daarnaar zoek zal ik mezelf ook wel inlezen en ik weet nu iets beter waar ik naar moet kijken. heb overigens in de winkel deze geprobeerd: http://www.vanvlietmuziek.com/Onlinewinkel/tabid/159/CategoryID/7/Category2ID/8/Category3/Aria/List/0/Level/3/productid/277/Default.aspx

vond hem wel mooi en lekker spelen, advies?
zag ook deze op MP http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m657428833-epiphone-les-paul-gothic.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr en lees er alleen maar goede dingen over (hoewel dat op zich niet zo veel zegt natuurlijk) hij heeft open coil alnico classic pickups

zag daar trouwens ook een schecter SGR met humbuckers, niet single-coil

Napoje
23 maart 2013, 21:12
Als het een ouwe aria pro is kan ie geweldig zijn net als de meeste gitaren uit de matsumokofabriek maar of dat zo is? Zoveel verstand heb ik er niet van. Hals en body uit een stuk? Volgens mij maakt alleen jens ritter basgitaren uit een stuk hout en die kosten minstens 20000 euro. Ik denk dat er een gladde verkoper wat onzin zit uit te kramen. En die epi? Die mag nog niet eens de kont afvegen van die london city. (london city heeft ook hele leuke les pauls gemaakt, richt je daar eens op)

ssyybbrreenn
23 maart 2013, 21:47
dat zou deze worden dan http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m652151538-london-city-hurricane-ii.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr maar ik moet nog zien of ik mn pa zover kan krijgen dat hij helemaal naar wageningen rijd. en (puur uit nieuwschierigheid) zou je me kunnen vertellen waarom 'die epi niet eens de kont van die london city mag afvegen'? ;P

Napoje
23 maart 2013, 22:23
Kwaliteit van bouw, afwerking, elementen maar vooral klank. Zoek maar wat recenties. Op die zwarte ff afdingen. 200 lijkt me redelijk

ssyybbrreenn
23 maart 2013, 22:47
Is al 250 op geboden d8 ik dus 200 zal em niet worden ;) maar ove die epi lees ik vooral goede recensies en praten ze over een krachtig metalgeluid

ssyybbrreenn
23 maart 2013, 22:58
Excuses, al 200 op geboden

Ruud313
24 maart 2013, 11:06
@ruud313
Volgens mij zijn dat geen actieve pickups. Ik kan het me niet voorstellen bij die prijs. Waarschijnlijk zijn het gewoon EMG HZ's.

I stand corrected. Ik had inderdaad alleen naar de afbeelding gekeken en niet opgezocht wat er precies in zit. Eerst eens naar een gitaarwinkel gaan om wat research te doen voordat je een gitaar via internet bestelt, blijft denk ik wel goed advies.

ssyybbrreenn
24 maart 2013, 11:19
Ja naar dat zeg ik dus, die schecter had in de winkel twee humbuckers open coil. Geen emg's (als ik de verkoper moet geloven tenminste maar er zaten echt twee paar elementen op)

Naviiin
25 maart 2013, 13:27
Ben je nog steeds op zoek naar iets? Want dude, dit is zo'n goede deal:

http://www.muziekhandeloudenaarde.be/producten/gitaren-basgitaren/elektrische-gitaren/-verbouw-korting-rg-spider-web.htm

Tupelo
25 maart 2013, 14:56
Hmm... ik herken mijn eigen klankkleur in dezen, maar een beginner met een Floydrose opzadelen is in mijn beleving hem een traumatische ervaring cadeau doen.

Then again, that's me...
Om als beginner je eigen snaren in ieder geval te kunnen vervangen - en ja ik ben a-technisch als het om die handelingen gaat - is een tunomatic met stoptail als op een LP eigenlijk nieteens zo een gek idee.

Maar misschien is het wel een goede deal ook; laat mijn Floydrose aversie geen parten spelen.

ssyybbrreenn
25 maart 2013, 16:52
wat is een floyd rose? en belgie is ieeeetsje te ver weg voor mij. of leveren ze ook?

muffstuff
25 maart 2013, 17:01
das een mooie, waar is die winkel precies? en wat is een floyd rose?

Muziekhandel Oudenaarde
Kortrijkstraat 14
9700 Oudenaarde
belgie

ongeveer 228 km vanuit wageningen.

floyd rose is een type tremelo.

ssyybbrreenn
25 maart 2013, 17:06
ja belgië is nogal ver. en kan em wel laten bezorgen maarja dan weet je niet of je hem zelf wel wat vind of niet.

muffstuff
25 maart 2013, 17:10
ja belgië is nogal ver. en kan em wel laten bezorgen maarja dan weet je niet of je hem zelf wel wat vind of niet.

wellicht ken je iemand of een plek waar die gitaar staat dat je hem kan proberen?

Napoje
25 maart 2013, 17:21
wit (http://www.alphenaar.com/products/Ibanez-ART120%252dWH-B%252dstock.html) is zeker je kleur niet?

ssyybbrreenn
25 maart 2013, 17:32
wit kan best erg mooi zijn (vind deze gitaar helemaal niet lelijk) maar (sorry ik weet het ben een zeurpiet) Haarlem is wederom nogal ver.

Napoje
25 maart 2013, 18:28
Pfff drie kwartier.... Ga je anders op de fiets?

Napoje
25 maart 2013, 18:29
Bij alphenaar hebben ze ongeveer 2000 gitaren in een kleine winkel gepropt voor leuke prijzen vaak dus als het niets is hangt er misschie nog wat anders

Napoje
25 maart 2013, 18:33
Of dezehttp://www.alphenaar.com/products/IBANEZ-SA120EX-BK-B%252dSTOCK.html

Tupelo
25 maart 2013, 19:02
Ik vind 'm aardig aan de prijs op gitaren die ik ken die niet B-stock zijn, daarbij komt; waarom zou je een gitaar B-stock kopen, vooral als beginner ?

Ik heb recent een bad apple te pakken gehad terwijl ik dat nauwelijks door had, en ik speel al 21 jaar gitaar; die gitaar is nu retour en waarschijnlijk B-stock.

Behalve dat de kleur of het geluid de koper niet aanstond denk ik dat veel B-stock gitaren toch wel e.o.a. vorm van onderhoud nodig hebben, die je als beginner of a-technisch niet herkent.

Napoje
25 maart 2013, 19:58
Kom er vaker voor snaren kabel en plectrums. B stock betekent daar niet dat ie onder tram 7 heeft gelegen maar dat er wat lakschade op zit, of dat een binding niet helemaal 100% is gefreesd. Op marktplaats kopen geeft meer onzekerheid.

Tupelo
25 maart 2013, 20:10
I doubt, B-stock = B-stock, tram 7 is het andere uiterste, maar niet iedere gitaar die een fabriek verlaat is helemaal in orde. Een deel ervan heeft nog wat persoonlijke aandacht nodig om zeg maar A-stock waardig te zijn.

Uiteraard belanden er gitaren B-stock met putjes in de lak etc., toch vermoed ik dat een aanzienlijk deel van de gitaren die teruggestuurd worden wel degelijk een mankement vertoont en dat die gitaren in plaats naar de fabrikant teruggestuurd te worden om het manko te laten verhelpen (erg duur, terugsturen naar China, Korea en repair afdelingen elders) gewoon B-stock gepleurd worden met een korting, eenvoudig omdat dát goedkoper is dan de repair optie.

Persoonlijk zou ik eerder op MP vissen dan uit de B-stock van de giganten, maar that's me.

Napoje
25 maart 2013, 20:18
Hij wil toch niets dat verder is dan 5 km van zijn woonplaats dus zou ik een trekzaag pakken een ergens in het bos een essenboom omzagen. Mocht ie familie hebben in Suriname dan kan ie vragen of ze een stukje mahonie kunnen opsturen. Halsje erop... SLAYERRRR!!!!

http://weirdorecords.com/zen/images/2_11435.jpg

ssyybbrreenn
25 maart 2013, 21:13
oh sorry zat verkeerd te kijken op google maps ;) Haarlem is best wel een mogelijkheid dan. en het is niet dat ik niet ver wil rijden voor een gitaar maar meer dat mijn pa er geen zin in heeft om een uur te rijden naar Deventer ofzo om vervolgens te horen dat de gitaar niet goed is en dan weer een uur terug voor niks. sorry dat ik geen eigen auto heb maar ben pas 15. (waardeer wel al het advies wat jullie geven hoor maar ik kan nou eenmaal niet zo makkelijk overal heen. en Haarlem was een foutje van mij)

Marbles
25 maart 2013, 22:24
Is toch geen probleem, wees blij dat hij wil rijden :)

ssyybbrreenn
25 maart 2013, 22:26
ben ik ook, is ook helemaal begrijpelijk maarja. ik zou natuurlijk wel heer nederland willen doorkruisen voor een goede gitaar, maar hij niet ;P

Napoje
25 maart 2013, 22:27
Geeft niet man. Een advies. Neem er gewoon flink de tijd voor. Lees je in en dan kom je al veel dichter in de buurt wat je waarschijnlijk wil. Die gitaren lopen niet weg en zowel is er altijd iets anders moois. Ik heb lang achter zo'n londoncity aangezeten maar kon er geen vinden op mp. Dus heb ik een prs se gekocht, en dat vindt ik voor het geld eigenlijk nog veel beter terwijl ik er niet naar zocht.

orangerocker
25 maart 2013, 22:38
@ Napoje, mocht je nog eens een London City willen: Gitaarshop Heemstede bij jou in de buurt verkoopt ze ;)

ssyybbrreenn
25 maart 2013, 22:44
Mijn gitaar docent kijkt nu ook uit naar wat mooie gitaren dus ik ben blij dat ik zoveel goed advies krijg

Eric van Esch
25 maart 2013, 23:01
Overigens, heb je al nagedacht wat je voor een versterker je wilt gaan gebruiken? Elektrische gitaar zonder versterker is nog geen gitaar ;)

frekie
26 maart 2013, 12:22
Haarlem is wederom nogal ver.

De Jeugd Van tegenwoordig :(

Beste Ssssyyyybbrrreeennn. Ik woon ver buiten de bewoonde wereld in een totaal niemandsland. Maar zelfs in mijn afgelegen dorpje staat een AH supermarkt waar ik net voor 17 euro een treinkaartje heb gekocht waarmee ik heel NL door kan treinen. Hoe groot is NL nou helemaal. Ik kan op zaterdag de 1e trein nemen om 6:00 uur ofzo, gewoon even de wekker zetten. Dan moet ik de laatste trein om 23:20 terug halen. Dan kan ik zo naar Zeeland of Limburg treinen, geen probleem.

Tupelo
26 maart 2013, 14:51
Die treinkaartjes zijn altijd goed om wat in huis te hebben.

Maar.. als je 15 bent en het geld niet structureel en met bakken binnenstroomt, 250 euro (mss, een klein beetje meer) budget hebt, dan is 17 euro toch 7% van je budget, om een gitaar te gaan proberen waarvan je niet zeker weet of je hem wil.

Ik kan me ergens goed voorstellen dat de jeugd van tegenwoordig voorzichtig is wanneer de cashflow laag is.
Er zijn rotjong die dat budget maandelijks aan zakgeld binnenslepen door op zaterdag hockey te spelen, en veel op papa te lijken, daarvoor zou het anders zijn.

Napoje
26 maart 2013, 15:29
Ik ga je weer ff spammen. Deze (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/effecten/m649432702-prs-santana-se-1e-serie.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr) is ook heel fijn voor de centen en hij is van satan ofzo geweest dus met dat metalgehalte zit het wel goed ;)

ssyybbrreenn
26 maart 2013, 17:59
Overigens, heb je al nagedacht wat je voor een versterker je wilt gaan gebruiken? Elektrische gitaar zonder versterker is nog geen gitaar ;)

ik heb al een versterker, een kleine roland cube dus het budget is alleen voor de gitaar. en Napoje, ik ben juist erg blij dat je me met al die gitaren spamt.

bertje1
26 maart 2013, 18:58
Zullen we maar een eind maken aan dit slap gezeik volgens mij geilt de topicstarter alleen maar op de aandacht die hij nu krijgt Ik neem hem niet meer serieus. Een beetje vent die graag gitaar wil spelen was met de trein half nederland doorgereisd op zoek naar zijn droom:De beste gitaar binnen zijn budget

ssyybbrreenn
26 maart 2013, 19:21
dan kijk je toch niet op deze pagina, maar tis ook wel goed zo denk ik. en er is niks mis met zeggen dat je dankbaar bent voor de feedback voor zover ik weet.

Naviiin
26 maart 2013, 22:32
He heb je btw al op bax-shop gekeken? Ze hebben een 60 dagen zichttermijn, dus als je op die site iets ziet waar je totaal verliefd op bent geworden, kan je hem bestellen, proberen en binnen 60 dagen in de originele verpakking gratis terug sturen met zo'n retourformulier en je geld terug krijgen. Deze ziet er namelijk errug sexy uit: http://www.bax-shop.nl/solid-body/ltd-ec-50-ssb-elektrische-gitaar-silver-sunburst/product-details.html.

ssyybbrreenn
27 maart 2013, 09:01
Dat is wel handig dat je dat uit kan proberen.

ssyybbrreenn
11 april 2013, 16:03
Als allerlaatste had ik nog een vraagje over deze http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m657661761-aria-pro-ii-les-paul.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

staat geen modelnummer bij maar heb in de winkel een aria pro II geprobeert en vond em erg lekker spelen.

http://jerseyshore.craigslist.org/msg/3654771643.html

deze lijkt erop maar weet niet zeker of het dezelfde is.

Napoje
11 april 2013, 16:19
Als dat een echte is zou ik m snel proberen... Matsumoko, helemaal gaaf nog... (zal wel een beetje zwaar wegen denk ik maar doorgaans erg goed gebouwd)

ssyybbrreenn
8 mei 2013, 20:36
Ik heb nu een gitaar! het is een Ibanez GRG170DX in het zwart geworden. Ik heb hem gekocht in een winkel in Sneek (Heins gitarenatelier, een plek waar Jan Akkerman ook wel eens komt) voor 240 euro. Bedankt voor al jullie hulp bij het uitzoeken van een geschikte gitaar!

http://ibanez.wikia.com/wiki/GRG170DX

Bassa
8 mei 2013, 20:40
HNGD! Dat je er veel plezier van gaat hebben.

Rickkk99
10 mei 2013, 11:27
Mooie gitaar ik ga zelf een ibanez rgr 321 EX kopen Ik ga zelf altijd naar Feedback in eindhoven mijn pa vind dat wel mooie afstand aangezien ik zelf niet kan rijden :P ( ben 14)