PDA

View Full Version : Eastman T486B (+video)



Eezz
21 maart 2013, 11:45
Ik kreeg de kans om de nieuwe Eastman T486B te gebruiken voor mijn wekelijkse looping video:


http://www.youtube.com/watch?v=dBvFpzUDjDs

Een 335 achtige gitaar met p90's en een Bigsby; ik moet zeggen dat ik het een "winning combination" vind. Ik ben nog niet vaak een 335 achtige met P90's tegengekomen (de Gibson ES330 natuurlijk wel, maar die is helemaal hol, deze heeft een middenblok); of zie ik er een paar over het hoofd? Mooie combi wel, dat houtige van een semihollow met die heldere bite van de pickup. Door de wat lagere output wat makkelijker om een helder clean geluid te krijgen dan bij de traditionele 335.

frekie
21 maart 2013, 12:40
Leuke video! Ik gebruik mijn looper meer om een heel akkoordenschema in op te nemen, meestal een jazzstandard, en dan daar overheen soleren. Ik heb net een Boss Octaver gescoord, zo kan je een baspartij inspelen met je gewone gitaar.

Mooie gitaar! Eastman is zowieso om in de gaten te houden, ze hebben ook mooie archtops.

Gitaar4LifeDude
21 maart 2013, 16:09
Hey erg cool! Ik speel ongeveer in dezelfde stijl als jij toevallig, ook veel effecten enz. Ik heb altijd last van de wolligheid die een normale es 335 meebrengt en speel eigenlijk altijd met single coils. Is deze gitaar een beetje geschikt voor die tele-on-steroids sound? Ik ben al een tijdje op zoek naar iets in deze richting namelijk voor mijn indie/britpop bandje.
Mooi gebruik van swells trouwens.

groeten

ellisvertellis
21 maart 2013, 16:28
Hier nog eentje:

http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/ES/Epiphone/Nick-Valensi-Riviera-P94.aspx

Eezz
21 maart 2013, 16:28
Ik snap precies wat je bedoelt met die wolligheid, dat vind ik ook vaak lastig bij semihollowbodies. Die P90's zijn wel een goede oplossing dan, die maken de overstap van singlecoils en Fenders een stuk makkelijker qua sound.

Mitch
21 maart 2013, 20:47
De enige andere die ik ken in die categorie is de Epiphone Riviera P93, maar eerlijkheid gebiedt te zeggen dat die toch wel een modje of één, twee nodig heeft om tot zijn recht te komen. Wollig vind ik overigens niet direct een punt bij ES-types. Wel vaak in de budget categorie, maar bij betere gaat het bereik van volvet tot SG-achtig helder. Al is het dan met Gibbies weer vaak dat ze zijn uitgerust met 57s. In een ES aardig, maar nog steeds niet het toonbeeld van definitie.

Gitaar4LifeDude
21 maart 2013, 23:52
Eerlijk gezegd ben ik meer in de markt voor wat meer high-end gitaren dan Epiphones. Zullen best prima gitaren zijn verder maar het budget laat een wat grotere aanschaf toe. Ik voelde met de paar es-335's die ik bespeeld heb geen wezenlijke klik. De gitaar die ik tot nu toe het meest in de buurt vond komen van wat ik bedoelde was een hagstrom viking, maar die vond ik te kopzwaar helaas.

Mitch
22 maart 2013, 08:24
Begrijpelijke voorkeur. Ik zet 'm overigens ook af tegen medium tot high budget hoor ;)
Maar als je kopzwaar het enige probleem vindt is dat gewoon uit te balanceren met een gewichtje op de strap als het totaalgewicht van de gitaar nog niet te hoog is.

terrasbeest
22 maart 2013, 09:25
Peerless heeft ook een paar modellen met singlecoils/p90.

http://www.peerlessguitars.eu/#/electric/4549480806

barno
22 maart 2013, 09:56
niet bepaald budget maar een ouwe 335 kopen ... mijn (ex) 67 gibson klonk heel transparant, helemaal niet wollig, dat krijg je bij pu's die wat magnetisme verliezen over de tijd.

Super leuk filmpje trouwens, Eezz

Einzeln
22 maart 2013, 14:58
Leuk weer. Je hebt hier dat John Mayer geluidje te pakken in zijn loopfilmpje. Mooie gitaar.

fransoos
23 maart 2013, 18:49
niet bepaald budget maar een ouwe 335 kopen ... mijn (ex) 67 gibson klonk heel transparant, helemaal niet wollig, dat krijg je bij pu's die wat magnetisme verliezen over de tijd.

Super leuk filmpje trouwens, Eezz

+1 Barno, mijn Greco 335 SA700 van '81 heeft humbuckers maar is echt niet wollig, wel lekker houtig ;)

+1 voor je video Eezz, echt geweldig, je zou prima filmmuziek kunnen spelen.

Dutch66
23 maart 2013, 19:52
Eezz, goed filmpje man, hopelijk vind het navolging!