PDA

View Full Version : Franse zuchtmeisjes



Duhsjaak
21 maart 2013, 03:32
Hi
Door allerlei verwikkelingen lig ik wat achter met posten.
Deze is voor februari; post hem alsnog in de hoop dat de commissie een beetje door de oogharen wil kijken.

Zelfde procedure als steeds, want dat is de vaste werkwijze vooralsnog. Automatisch schrift voor zowel de tekst als de muziek.

Boss BR 1200CD opname ding
Gatt grootmembraam microfoon
Yamaha Pacifica 311H
Ibanez Gio GSA 200 bass
Drummachine uit een Yamaha Keyboard
diverse losse percussie

Tekst:

Franse zuchtmeisjes

Franse zuchtmeisjes vind ik
überaantrekkelijk
mits natuurlijk geen 60
en lekker bekkelijk

Lekker vlot uit de kleren
trois on the count of three
pony in hun ogen
natuurlijk: Oui cherie

Franse zuchtmeisjes hoor ik
graag zingen in mijn oor
weinig toon, veel adem
en dan uren door

Met zo'n sexy tuniekje
benen bloot er onder uit
ik weet wat buren denken
interesseert mij mooi geen fluit

br
Het liefst geen koude voeten
het liefst geen ruk te doen
het liefst de linker oever
het liefst barsten van de poen

Ref
Heerlijk heerlijk
zo'n Frans fluistersnoepie
tu est drôle, ja
ik vind jou ook een poepie

W13 nov 2012

https://dl.dropbox.com/u/13906770/08%20Unknown%20Artist%20-%20Track08.wav

Voor het lekkerste zuchtmeisje uit de Franse geschiedenis: Jane Birkin, door iemand Het Kikkertje genoemd. Eén keer raden waarom. Vier kouwe poten en bang voor de ooievaar? Zou zo maar kunnen.

Diegene liet France Gall ook 'Poupee de cire zingen', over de geneugten van orale seks. Je t'aime is geschreven voor Brigitte Bardot, die het uiteindelijk weigerde op te nemen. Jane is Engelse trouwens, jammer voor de Fransen. En da's qua zuchtmeisjes alleen het topje van het ijsklontje.

überaantrekkelijk is 6 lettergrepen, voor diegenen, die zich aan de ollekebollekes (zie Drs. P) willen gaan wagen.

Enjoy!
Vriendelijke groet, Gus

jutter
21 maart 2013, 08:46
Ook goedemorgen!

Scarface
21 maart 2013, 09:03
Bonjour Gus,

J'ai bon sens aujourd'hui.
Et quelle femme merveilleuse ...:mmmm:

http://i1224.photobucket.com/albums/ee366/Marlen999/08-lrg_zps92f5c397.jpg



Salutation,
Marco

terrasbeest
21 maart 2013, 09:28
' Je t' aime' werd ook door Bardot opgenomen hoor, maar haar ' vertolking' haalt niet het artistieke niveau van haar collega Jane.
Bardot heeft trouwens nog een niet minder dubbelzinnig plaatje gemaakt , waarop ze zingt : ' J'ai besoin de personne, en Harley Davidsonne '. Van een vibrator had ze toen nog nooit gehoord.....

Deze is natuurlijk ook lekker :


http://www.youtube.com/watch?v=2w9nskz9n64

muffstuff
21 maart 2013, 09:37
het mooiste franse meisje is natuurlijk monica belucci (al hoewel die dus 50 % italiaans is)

madame is inmiddels 48 jaar, maar amai amai

https://www.google.nl/search?hl=en&safe=off&q=monica+bellucci&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.44158598,d.d2k&biw=1024&bih=632&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=oMZKUceBMtGT0QWQnoCoDA

Rizz
21 maart 2013, 11:04
het mooiste franse meisje is natuurlijk monica belucci (al hoewel die dus 50 % italiaans is)

madame is inmiddels 48 jaar, maar amai amai

https://www.google.nl/search?hl=en&safe=off&q=monica+bellucci&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.44158598,d.d2k&biw=1024&bih=632&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=oMZKUceBMtGT0QWQnoCoDA

Zo kan ik haar best hebben, ja!

http://images.fanpop.com/images/image_uploads/Monica-Bellucci-monica-bellucci-475897_1024_768.jpg

Later meer inhoudelijk, heb helaas geen geluid op het werk..

Ernest01
21 maart 2013, 11:52
Alle nummers beluisterd en hoor 'hier en daar' zelfs een koortje....
Misschien eens een ander geluid van de gitaar proberen ? Hoewel dat wel de Gus-sound geeft, natuurlijk.

Is het uitgeven van een 'bundel' niet iets voor je ?
"Gedichtsels van Gus" - samentrekking van gedichten en bedenksels - of zoiets.
Zal een hoop mensen een lach om de mond geven.
En de 'dichters' van tegenwoordig weer leren wat een gedicht is,
Het - al dan niet in een bepaald ritme - opdreunen van een verhaaltje is tegenwoordig al een gedicht.
Waar echter geen enkele regel op een andere rijmt.
Maar ja, dat zal wel een ouderwetse gedachte zijn van mij.....

Ben weer benieuwd wat het volgende werkje wordt.

Tupelo
21 maart 2013, 14:31
Wat een zwabberlied ghehe, flesje wijn erbij op, misschien twee ?

Swaag
21 maart 2013, 15:52
En we zuchten gewoon verder!


http://www.youtube.com/watch?v=74c8j7rvfc8

Rizz
21 maart 2013, 20:22
Opvallend weinig inhoudelijk commentaar en ik weet het ook niet zo goed, de titel is briljant, de tekst is briljant en de muziek is heel erg Gus, maar ik kan er verder niet zoveel mee. Sorry Gus. :makeup:

Maar zoals hierboven omschreven, met een fles of twee op dit soort liedjes luisteren kan ik best een avond mee vullen!

Scarface
22 maart 2013, 01:35
Opvallend weinig inhoudelijk commentaar en ik weet het ook niet zo goed, de titel is briljant, de tekst is briljant en de muziek is heel erg Gus, maar ik kan er verder niet zoveel mee. Sorry Gus. :makeup:

Maar zoals hierboven omschreven, met een fles of twee op dit soort liedjes luisteren kan ik best een avond mee vullen!

Klopt wel wat je schrijft. Mijn eerste reactie was ook HUH!!! Maar ik vind de tekst wel goed en met een beetje fantasie?.....

Ik vind het knap dat je dit toch weer iedere keer voor elkaar krijgt,Gus!

Groet,
Marco

akkebaas
22 maart 2013, 20:04
Ik ben fan van het allitererende 'Frans fluistersnoepie', van de rammelende bas en van het zeeroversliedgehalte (hmm, 7 lettergrepen).

jannest
23 maart 2013, 14:29
je stem zo "verbergen" in de mix is niet nodig imho

Duhsjaak
24 maart 2013, 07:53
Hi allemaal
Leuk dat jullie hebben geluisterd.

'Tous les garçons et les filles' deed mee aan het Eurovisie songfestival in 1962 en, hoe kan het ook anders, er werd druk gespeculeerd of dat fluisteren van die dame wel zingen genoemd mocht worden.
Heel Frans werd er een single en een E.P. van gemaakt. Die laatste met 4 fluisterliedjes. Die laatste koester ik.
Lachen!

Françoise Hardy was een jaar of 6 het ultieme fluistersnoepie, totdat Jane Birkin die rol glansrijk overnam.

En je zult zien dat het nummer ook rond haar verschijning is geschreven, puur voor de lol.

https://dl.dropbox.com/u/13906770/Scan%20Jane%20Birkin%20Foto%20Slogan%201968.jpg

@Jutter
Ook goede morgen vriend. Croissantje maar gelijk erbij?

@Scarface
Yep Yep Yes indeed. Jane sprak geen woord Frans bij haar komst in 1968, maar kreeg gelijk een rol in 'Slogan'. Trois on the count of three dus. Een zin die de regisseur heeft uitgesproken en die van de hele film een succes maakte. De door jou gepostte dame is inderdaad een loupezuiver exemplaar. Mooi fluistermeisje opgedoken!

@Terrasbeest
Inderdaad, Françoise Hardy.

@Muffstuff
Monica half Italiaans is geen enkel probleem. Jane Birkin is helemaal Engels. Het gaat er maar om dat je met je hele hart van het uitzicht kunt genieten. En dat ze in je oor fluistert natuurlijk.

@Rizz
De opzet een niemendalletje te schrijven is dus gelukt, naar jouw comments te oordelen. De traagheid van het walsje deed mij bijna de das om. Dat valt nog niet mee.

@Ernest01
Dank. Gitaargeluid anders laten klinken is niet eenvoudig. Heb er geen pedalen voor. Gaat via een buizenvoorversterker rechtstreeks het opnameding in. Ik heb er de nodige.
Er zijn gasten die heel fatsoenlijke gitaren bouwen, binnen en buiten GN, die niet kunnen horen op welke gitaar ik speel. Terwijl ze uit het hoofd weten wat er in het rack staat. Je hebt dus wel gelijk, maar ik denk niet dat ik er momenteel geld in ga steken. Ik zal het er mee moeten doen.

@Tupelo
Wijn bij het beluisteren toch zeker? Alles wat ik schrijf gebeurt broodnuchter. Alles dat je met drank en dope kunt, kun je zonder beter. En geloof maar dat ik het heb geprobeerd.

@Swaag
Vanessa Paradis is (eigenlijk net als Monica B.) een modern day fluistermeisje.

@Scarface
Dank voor het compliment. Een poging niet alles in het leven serieus te nemen; in dat kader passen fluistermeisjes en vooral de liedjes erover daar helemaal in.

@Akkebaas
Dank. Alliteratie stond er ineens. Gleed zo uit de pen. Vind m zelf ook leuk. Heerlijk heerlijk, Frans fluistersnoepie moet je maar eens in je oor laten fluisteren door een leuk snoepie. Als ze geen tijd heeft voor de hele tekst. Want de hele tekst in je oor fluisteren heeft zeker meerwaarde!

@jannest
Je hebt daar wel een beetje een punt. Ik mix het wel eens anders en dan draai ik het toch weer terug. Het is al veel beter dan het een jaar of drie geleden was. Toen prevaleerde de gedachte dat de stem niet meer of minder is dan ook een instrument in het geluid. Ook toen mijn stem nog jong en in orde was, was ie altijd iets aan de zachte kant. Ik beloof beterschap, maar het kan wel tot mijn volgende leven duren voor je er echt iets van merkt.

Ik reed met 18 liedjes in de CD gleuf naar de Noorder Gitaar Dag, en deze zijn daaruit een keus. Mental note voor ieder, maar zeker voor mijzelf. Meer tegelijk plaatsen schiet het doel genadeloos voorbij.
Dank voor het luisteren!
Vriendelijke groet, Gus

Scarface
24 maart 2013, 09:36
@Scarface
Yep Yep Yes indeed. Jane sprak geen woord Frans bij haar komst in 1968, maar kreeg gelijk een rol in 'Slogan'. Trois on the count of three dus. Een zin die de regisseur heeft uitgesproken en die van de hele film een succes maakte. De door jou gepostte dame is inderdaad een loupezuiver exemplaar. Mooi fluistermeisje opgedoken!

Dank voor het luisteren!
Vriendelijke groet, Gus

Uhh Gus,:makeup:

Dat is Jane Birkin!!! Persoonlijk vind ik dit een van de mooiste vrouwen in de wereld! Ze heeft iets onschuldigs,maar tegelijkertijd ook iets mistruis....Ze had mijn moeder kunnen zijn,en helaas is ze ook ouder geworden....:(

Het blijft een lust voor het oog...:mmmm:

http://i1224.photobucket.com/albums/ee366/Marlen999/Jane_Birkin_72_a_zpsdba0c6ef.jpg

http://i1224.photobucket.com/albums/ee366/Marlen999/08-lrg_zps92f5c397.jpg


Groet,
Marco

grayfink
24 maart 2013, 10:19
Ik vind hem wel weer aardig, en helemaal in stijl met je andere bijdragen. Het gebrek aan diversiteit in sound vind ik niet storend.
Ik mis wel een beetje een "hook" in je liedjes. De correcte Nederlandse term wil me even niet te binnen schieten.