PDA

View Full Version : Blues Deville 4x10 probleem



roadworn
20 maart 2013, 22:06
Ik heb een Fender Blues Deville 4x10 en er komen te lage tonen uit mijn versterker. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

the sure thing
20 maart 2013, 23:37
Als die dat altijd al heeft gedaan: dat is de aard van de versterker. Kan je oplossen met een losse eq.

nico verduin
21 maart 2013, 06:56
Ik heb een Fender Blues Deville 4x10 en er komen te lage tonen uit mijn versterker. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?Te lage tonen als in bijgeluiden of gewoon teveel bas? Het is nu wel erg onduidelijk. Als er lage bijgeluiden uitkomen als je een snaar aanslaat dan zijn de elco's op.

Little Jay
21 maart 2013, 07:23
Ik denk dat je versterker road-worn is..... :D

Sorry, kon 't niet laten. Ik sluit me aan bij Nico's comment.

roadworn
21 maart 2013, 08:23
Het lijkt wel of ik last heb van teveel bass. Maar als ik de bass helemaal dicht draai dan is het er nog.
Ik kan me niet voorstellen dat de versterker kapot is, want ik heb hem nog niet zo heel lang, en ik ga er nooit mee naar optredens ofzo.
Dus ik zou het kunnen oplossen met een losse EQ?

barno
21 maart 2013, 08:29
ik heb in mijn repetitiekot ook een blues deville staan en daar komt ie ook nooit uit wegens te veel midd/bass en geen goede reverb. ik draai alle mid en bass weg, treble helemaal open, dan is het nog enigszins bruikbaar.

nico verduin
21 maart 2013, 09:16
Het lijkt wel of ik last heb van teveel bass. Maar als ik de bass helemaal dicht draai dan is het er nog.
Ik kan me niet voorstellen dat de versterker kapot is, want ik heb hem nog niet zo heel lang, en ik ga er nooit mee naar optredens ofzo.
Dus ik zou het kunnen oplossen met een losse EQ?
Had je hem nieuw? Zo ja, dan zou je het kunnen proberen met een equalizer. Of de amp laten modden door iemand.

the sure thing
21 maart 2013, 12:19
Ja hoor, is prima te doen. Bij voorkeur een 10 bands EQ. Zo heb ik dat jaren lang gedaan met mijn Fender amp.

roadworn
21 maart 2013, 12:38
Ik heb het geluid even opgenomen van mijn versterker.
Dit is het geluid als ik alleen de bassnaar aansla.

https://soundcloud.com/roy6644/memo

Alvast bedankt!

Roadburn
21 maart 2013, 13:07
Heb je 'm toevallig tegen een muur aan staan?

De meeste "open back" combo's en speaker cabinets hebben die opening om te ademen.
Als je ze te dicht bij een muur of ander reflecterend object zet, kun je te veel "bass" krijgen.

Andere optie is om de reflectie onder een hoek te laten gaan (dus de amp/cabinet niet parallel aan de muur plaatsen)

Dimitri92
23 maart 2013, 15:54
Heb je 'm toevallig tegen een muur aan staan?

De meeste "open back" combo's en speaker cabinets hebben die opening om te ademen.
Als je ze te dicht bij een muur of ander reflecterend object zet, kun je te veel "bass" krijgen.

Andere optie is om de reflectie onder een hoek te laten gaan (dus de amp/cabinet niet parallel aan de muur plaatsen)

Inderdaad! Helemaal waar wat hierboven staat. Plaatsing is zó cruciaal soms... ga daar eens mee spelen zou ik zeggen.

JohnLord
23 maart 2013, 16:22
Lijkt mij geen plaatsingskwestie. Het komt op mij over als fretbuzz of een ongewenste vibratie uit de kast, loszittende speaker bijvoorbeeld.