PDA

View Full Version : Nitrocellulose lak kopen



leeuwevi
20 maart 2013, 19:18
Hi Guys,
ik ben regelmatig prima geholpen met vragen hier op het forum. Ik wil het volgende met jullie delen.
Ik heb de volgende leverancier gevonden voor spuitbussen nitro lak. Heeft niet zoveel kleuren maar wel
Blank zowel in hoog- zijdeglans en mat. Superprijs namelijk 1/3 van de gangbare prijs.

http://www.nonpaintstore.nl/index.php?target=products&match=all&mode=search&subcats=Y&type=extended&avail=Y&pshort=Y&pfull=Y&pname=Y&pkeywords=Y&cid=0&sl=NL&sort_by=price&sort_order=desc&q=Nitrocellulose&x=0&y=0

Ik heb de lak nog niet gebruikt, maar hij ruikt prima dwz naar nitro ;-) Masker gebruiken dus!

Keep on rocking!

Napoje
20 maart 2013, 20:05
He.. Das in my hometown. Morgen even een testbusje halen voor een op stapel staand project. Hebben ook goedkope spuitmaskers zag ik.

leeuwevi
20 maart 2013, 20:07
Laat ff weten of mijn aanname Nitrocellulose helemaal correct es en deel aub je ervaring.

Suc6

Han

Tabula Rasa
20 maart 2013, 20:39
Zoooowwww dat is mooi geprijsd. Ben benieuwd of het wat is.

lauke_101
22 maart 2013, 12:42
Zag bij de Gamma (ja ja, serieus), laatst ook bussen nitro lak. Nog wel een stuk of 20 kleuren inclusief metallics, ook blanke lak en primer. Kostte geloof ik een euro of 7 de bus, was de goedkoopste die er stond :seriousf:

Jammer dat ze geen kleuren want 5nogwattes per bus is wel erg goedkoop.

TeleK
22 maart 2013, 12:59
welk merk is dat dan?

muffstuff
22 maart 2013, 13:12
Zag bij de Gamma (ja ja, serieus), laatst ook bussen nitro lak. Nog wel een stuk of 20 kleuren inclusief metallics, ook blanke lak en primer. Kostte geloof ik een euro of 7 de bus, was de goedkoopste die er stond :seriousf:

Jammer dat ze geen kleuren want 5nogwattes per bus is wel erg goedkoop.

het scheelt in ieder geval door een busje blanke nitro te halen van 5 euro ipv een van 21 euro.

Napoje
22 maart 2013, 14:00
6,96 inclusief btw kosten ze daar. geen 5 euro.

muffstuff
22 maart 2013, 14:04
6,96 inclusief btw kosten ze daar. geen 5 euro.

okay sorry

Napoje
22 maart 2013, 17:17
Heb net 2 bussen nitrolak gehaald. Even doorgevraagd aan de eigenaar. Is dus echte nitrolak. Hij laat het speciaal maken, vooral voor autorestauratieprojectjes. En er zit 25% meer in die bussen ± 600ml. Ga van het weekend wel even een proefstukje spuiten.

Misschien kan ie dan ook wel in blikken leveren dan als je genoeg besteld.

En als klap op de vuurpijl wordt ik bij vertrek zowat van mijn fiets gereden door Koningin Bea en gevolg die blijkbaar ook hier in haarlem is.

leeuwevi
23 maart 2013, 23:41
@Napoje Heb jij het nu over die lak van nonpaintstore.nl?

@ lauke_101. Kan me niet voorstellen dat de Gamma die vrkoopt. Nitro mag namelijk eigenlijk niet meer verkocht worden. Hoe heet die Gamma lak dan? Waar is jouw Gamma?

lauke_101
24 maart 2013, 08:43
Geen idee meer wat het merk was, maar er stond echt op dat het oplosmiddel nitro was. Ik weet ook dat het niet meer verkocht mag worden, dus ik verbaasde me er wel over. Het was de Gamma in Venlo.

Als ik er weer eens in de buurt kom zal ik een kijkje gaan nemen ;) Ze hadden helaas weinig pastelkleuren (ik wil nog seafoam green hebben), anders had ik er meteen wat gekocht. Wel een aardige selectie aan metallics.

Rickenbender
24 maart 2013, 09:39
@leeuwevi. Het klop wel wat lauwe_ke 101 zegt, ik heb ruim een jaar geleden ook nog spuitbussen van het eigen Gamma merk gekocht, waarop stond dat er nitro oplosmiddel in zat. Het vreemde was dat de transparant lak uit dezelfde reeks op basis van acryl was. En nu is die hele reeks uit de winkel verdwenen. Ik heb het idee dat het oude voorraad was.

Ben wel erg nieuwschierig hoe die lak uit Haarlem bevalt. Het toeval wil dat ik die website ook net was tegengekomen en een dag later zie ik deze discussie. Blijf hem met belangstelling volgen :ok:

da Liks
24 maart 2013, 09:47
jammer dat ze alleen die "kleuren" hebben.. idd mooie seafoam green, cremewit, amber e.d. zou toch te gek zijn!

leeuwevi
24 maart 2013, 15:54
Heb de hoogglans net op een body geprobeerd. Ruikt als nitro en ziet er vooralsnog goed uit. De zijdeglans net op een headstock gebruikt. Ook die ziet er prima uit. Grote spuitbus met een prima spuitmondje (weet niet of dat zo heet). Ik ben positief.

Napoje
25 maart 2013, 09:05
@leeuwevi.. idd nonpaintstore...

Nitro mag wel verkocht worden hoor, alleen niet meer gespoten worden door professionele gebruikers. Sommige kleinverbruikers als gitaarbouwers en motorspuiters en restauratiebedrijven kunnen een ontheffing aanvragen.

D3nnis
25 maart 2013, 12:21
Geen idee meer wat het merk was, maar er stond echt op dat het oplosmiddel nitro was.

Misschien van die bussen Trendy Colorline (volgens mij van motip)?

jan jansen
25 maart 2013, 13:24
Misschien van die bussen Trendy Colorline (volgens mij van motip)?

klopt en die staan nog gewoon bij de gamma in het schap..

Napoje
25 maart 2013, 13:51
klopt en die staan nog gewoon bij de gamma in het schap..

Van het weekend bij gamma naar lak gekeken en daar stond alleen motip carat en dat is acryl, de autolakken van motip trouwens ook.

lauke_101
25 maart 2013, 16:57
Trendy Colorline, dat was het!

Napoje
25 maart 2013, 17:11
dat is idd nitro maar volgens mij wordt dat niet meer gemaakt (ooit om gevraagd bij de gamma) dus snel inslaan zolang er nog is.

Cocobolo
27 maart 2013, 20:04
Ik was net bij de Gamma in Apeldoorn (er zijn 2 gamma's : bij de vestiging op de Vlijtseweg). Sta ik bij de kassa, staat daar een hele plank vol met die Trendy Specials nitrocellulose lak in spuitbussen. 35 % korting (dus het gaat er uit) wat neerkomt op een grote bus voor 5,80 euro. Helaas lang niet alle kleuren geschikt (mijn smaak), maar ze hadden wel "brilliant gold" dus ik heb maar een busje meegenomen voor als ik nog een keer een goldtop wil :) En voor dat geld kon ik het niet laten staan.