PDA

View Full Version : Adobe Audition



TheNameless
20 maart 2013, 16:57
Ik heb een Line 6 Spider III 15 w. Ik wil graag zelf wat dingentjes opnemen met behulp van deze box en het programma Adobe. Als ik mijn box met behulp van een patch kabel aansluit op mijn laptop etc. zegt audition dat de sample rates niet overeen komen. Iemand die me hier bij kan helpen?
Alvast bedankt

Jedeel
20 maart 2013, 18:40
Je bent wel "kort-door-de-bocht" met het beschrijven van jouw probleem. ;-)

Op het moment dat je de patchkabel aansluit, ga ik ervan uit dat Audition nog geen foutmelding geeft.
Ik neem aan dat je na het aansluiten van je hardware, in Audition op 'Record' klikt en dat je dan de
foutmelding krijgt?

Op het moment dat je op record klikt krijg je doorgaans een sub-scherm in Adobe waar je kan aangeven (Engels);
- Sample Rate
- Channels (mono of stereo)
- Resolution (8, 16, of 32 bit)

Waarschijnlijk kloppen die instellingen niet met de instellingen van jou Line 6 (die ik overigens niet ken).

Probeer je 'storing' iets te verduidelijken voor ons. ;-)

The Bertman
20 maart 2013, 19:43
In Audition moet je de samplrates gelijk zetten met wat er uit de Line 6 komt, dan werkt het wel.

TheNameless
21 maart 2013, 18:25
Het is inderdaad het geval dat als ik op record klik dat hij aangeeft dat de sample rates niet overeenkomen. Enig idee waar ik vind wat de sample rates van mijn box zijn?

Jedeel
22 maart 2013, 10:14
In de handleiding misschien?
Er zal wel een menu 'ingebakken' zitten in die Line 6 toch?

Jedeel
22 maart 2013, 10:15
In de handleiding misschien?
Er zal wel een menu 'ingebakken' zitten in die Line 6 toch?

The Bertman
22 maart 2013, 10:30
Gewoon een paar keer proberen. Veelgebruikt is 44.1000, 48.000 en 96.000. Ook kan je verschillende bitrates instellen, 16 bit of 24 bit. Je hebt dus maar 6 mogelijkheden, ben je zo achter.

Han S
22 maart 2013, 11:06
Je gaat naar 'file', klikt op 'new' en je krijgt een kadertje waarin je de bitrate en de samplerate kunt instellen.

Frits van Mourik
24 maart 2013, 00:43
Ik heb een Line 6 Spider III 15 w. Ik wil graag zelf wat dingentjes opnemen met behulp van deze box en het programma Adobe. Als ik mijn box met behulp van een patch kabel aansluit op mijn laptop etc. zegt audition dat de sample rates niet overeen komen. Iemand die me hier bij kan helpen?
Alvast bedankt

Hoe stuur je het signaal van je "box" eigenlijk naar je laptop?
Patchkabeltje van.../ naar...?

Voor zover ik kan beoordelen, heeft de Spider III geen digitale uitgang!
Audition verwacht een digitaal signaal. Dit krijgt 'ie van je (onboard) geluidskaart.
Dus volgens mij ligt het niet aan je Spider. Ook niet aan Audition.
Check de instellingen van je geluidskaart...