PDA

View Full Version : vraagje orange th30



gibsonfreak7
19 maart 2013, 23:32
Gegroet !
Ik val alvast met de deur in huis. Ik heb al sinds lange tijd een orange thunder 30 op het oog. Nu raden veel mensen die mij af om de volgende reden: hij zou niet opgewassen zijn tegen onze drummer. Dit heeft me doen nadenken. Ik gebruik nu een fender frontman 2x12 100 watt. Ik moet op distortion kanaal mijn volume op 7 a 8 (!!!!) zetten alvorens ik ergens mezelf hoor. Dus mijn vraag is : is de orange opgewassen tegen een holbewoner drummer ?

greets!!

Buzzel
19 maart 2013, 23:52
Yes, Dertig buizen watt is hard. De efficiëntie van speakers geven ook grote verschillen.

Zelf heb ik de rocker 30 en die gaat hard genoeg ;-)

caliban
20 maart 2013, 00:25
Inderdaad efficiëntie van speaker doet erg veel in band context

gibsonfreak7
20 maart 2013, 14:54
Inderdaad efficiëntie van speaker doet erg veel in band context

Efficiëntie? :D

Buzzel
20 maart 2013, 15:16
Efficiëntie? :D

Yep, Sommige speakers zijn efficiënter. Een greenback heeft een efficiëntie van 95dB maar veel nieuwe eminence speakers zitten rond de 103dB. Dat is 8db meer en betekend dat de eminence speakers veel harder zullen gaan als de greenback.

30watt zou genoeg moeten zijn, maar omdat je speakers heel lage efficiëntie hebben komt je misschien niet mee met de rest.

gibsonfreak7
20 maart 2013, 15:49
Dus een Orange cab met de vintage 30's 2x12 zou voldoende moeten zijn?

muziekschuur
20 maart 2013, 15:57
Zat........ EN ANDERS MOETEN DIE ANDERE GASTEN ZACHTER>.........


(want anders hoor je na 5 x oefenen........meer....)

gibsonfreak7
20 maart 2013, 16:16
Welja je hebt muzikanten en je hebt drummers....:cheerup:

Buzzel
20 maart 2013, 16:46
Dus een Orange cab met de vintage 30's 2x12 zou voldoende moeten zijn?


Ja hoor, zo niet drumt de drummer te hard, zal je ook altijd een zeurende geluidsman hebben die zeurt dat de drummer te hard drumt.

LRS
20 maart 2013, 17:46
Yep, Sommige speakers zijn efficiënter. Een greenback heeft een efficiëntie van 95dB maar veel nieuwe eminence speakers zitten rond de 103dB. Dat is 8db meer en betekend dat de eminence speakers veel harder zullen gaan als de greenback.

30watt zou genoeg moeten zijn, maar omdat je speakers heel lage efficiëntie hebben komt je misschien niet mee met de rest.


Exact, 't is maar net wat je beoogt, je kan er mee spelen. de TS heeft wat meer volume nodig om niet begraven te worden onder de herrie van z'n vrolijke drum vriend. Met andere versterkers is de zgn. Sweet Spot te bereiken met een minder efficiënte speaker op een acceptabeler volume.

Marc Oblivian
20 maart 2013, 18:00
Er bestaat ook een Thunder 100......

caliban
20 maart 2013, 18:21
Dus een Orange cab met de vintage 30's 2x12 zou voldoende moeten zijn?

Prima cab voor in een band vind ik. Wel niet echt licht, en klinkt nogal donker met soms overdreven basrespons (daarom wordt die van mij verkocht).

Buzzel
20 maart 2013, 21:30
Er bestaat ook een Thunder 100......

Dat...Lijkt mij iets te veel van het goede + toch een heel stuk duurder.

gibsonfreak7
20 maart 2013, 22:18
Dat...Lijkt mij iets te veel van het goede + toch een heel stuk duurder.
+1
Dan kan ik evengoed doorsparen voor een thunderverb 100. Maar aangezien ik maar een arm studentje ben is een thunder 100 wel haalbaar maar pas tegen de zomer aan ofzo. Maar des te sneller ik die orange heb, des te sneller kan ik mijn fender buiten kegelen + de sound is onwaarschijnlijk pakken lekkerder :3

TW-Pieter
21 maart 2013, 17:13
Een gitarist uit een bevriende band gebruikt ook een thunder 30 (met een 2x12 met v30's eronder) en hij komt meer dan makkelijk boven die drummer uit. Ze spelen metalcore en die drummer houdt zich niet bepaald in ;-)

toddzilla
23 maart 2013, 12:12
Dus een Orange cab met de vintage 30's 2x12 zou voldoende moeten zijn?

Zeker! Ik heb jaren een Marshall 30W buizen top icm een Orange 2x12 (open back) in een band gebruikt. Ging altijd goed. Voordeel is ook dat je een 30 watter vaak verder open kunt draaien.

Brum
23 maart 2013, 18:03
Wedje doen dat je het volume op die TH30 nog niet voor de helft open gaat zetten, ongeacht houthakker achter het drumstel? Ook de combo versie, geen probleem hoor. In de winkel waar ik 'm heb getest had ik 'm absoluut nog niet op de helft staan, in een grote ruimte en het was eigenlijk al te hard. In een band zal die wat harder moeten, maar maak je om het volume je maar niet druk hoor. De TH100 zal nauwelijks harder gaan, hooguit wat meer headroom hebben.