PDA

View Full Version : Yamaha RA100 pedaal



Labadi
19 maart 2013, 22:30
Hallo,
Om de roterende speakers te bedienen gebruik ik voorlopig de pedaal van mijn andere versterker Vt250fx.
Het probleem is dat ik beide knoppen moet blijven indrukken om de speakers rapper te laten draaien en de rotary sound erdoor te krijgen.
Nu zou ik een (goedkoop) pedaaltje willen zodat ik dit juist hoef aan te tippen en niet met de voet erop moet blijven staan.
Iemand een idee?

cluseau
19 maart 2013, 22:38
Hallo,
Om de roterende speakers te bedienen gebruik ik voorlopig de pedaal van mijn andere versterker Vt250fx.
Het probleem is dat ik beide knoppen moet blijven indrukken om de speakers rapper te laten draaien en de rotary sound erdoor te krijgen.
Nu zou ik een (goedkoop) pedaaltje willen zodat ik dit juist hoef aan te tippen en niet met de voet erop moet blijven staan.
Iemand een idee?

Dat is toch hetzelfde pedaal als de 200. Dat is wel het meest simpele pedaal wat je maar kan bedenken. Twee latching schakelaar SPST of SPDT en een stereo kabel met 1/4" jack.

Je kan daar een gewoon Fendertwin pedaal voor gebruiken.

Labadi
19 maart 2013, 23:26
http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Framus-FR-S2-L-Doppelfu-schalter/art-GIT0005333-000?recId=10f1c1fa-1af9-4770-8b9b-8300908ae6a8#FullDetails
Is deze ook goed? Die van Fender is 30 euro meer :???:

cluseau
20 maart 2013, 07:04
Prima, maakt voor de werking geen verschil.

Labadi
20 maart 2013, 08:40
Prima, maakt voor de werking geen verschil.

Bedankt voor de tip! Vraag me wel af waarom die pedaal van mijn Berhinger versterker ingedrukt moet blijven op de Ra100, dit pedaal dient om de berhinger versterker op distortion of effects te zetten en werkt prima op de berhinger. Is er ook één met 2 toetsen en stereokabel.Maar bon, als het met dat ander pedaaltje opgelost is...:cheerup:

cluseau
20 maart 2013, 08:46
.......Vraag me wel af waarom die pedaal van mijn Berhinger versterker ingedrukt moet blijven op de Ra100, .....


De switch die je nu hebt is waarschijnlijk non laching en geeft een puls signaal af op het moment dat je hem indrukt. Je "SET" dan een schakeling in de amp. Door nogmaals een puls af te geven "RESET" je de schakeling in de amp. De werkelijke schakelaar zit dus in de amp en wordt door een puls van het signaal bedient. De RA200 waar ik nu aan bezig ben (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?159869-Gilmour-speeltje-reparatie-verslag/page4) heb ik zonder footswitch binnengekregen maar prik er gewoon een stereoplug in. door de tip en/of de ring aan massa (sleeve) te leggen kan ik de bediening uitvoeren.

Labadi
20 maart 2013, 11:34
Bedankt voor de uitleg Cluseau, het is inderdaad zoals je zegt. Ik heb nu echt geen verstand van versterkers, maar hoor wel dat die Yamaha's een heel mooie warme sound hebben. Succes nog met je project!