PDA

View Full Version : Groepsaankoop? iemand geinteresseerd?



teunallica
19 maart 2013, 18:24
He gitaarnetters!
Long time no seen;)

Alle projecten die ik nog af moet maken staan op hold, omdat ik sinds een paar maanden geen eigen werkplaats meer heb... snik... Echter, het begint weer zo te kriebelen dat ik binnenkort weer tussen (en samen) met leerlingen een gitaar ga knutselen op t werk. Tijd voor nieuw hout dus! haha yes!

Welnu... Ik zit ontzettend te gassen op een of twee mooie topjes van http://www.oregonwildwood.com/ en dit weekend plaats ik een bestelling bij ze. Ze hebben schitterende stukken gevlamd redwood!

Mijn vraag aan jullie dus: Zijn er nog mensen die willen meeliften met deze bestelling?

Let me know!
teun

Cocobolo
19 maart 2013, 19:04
Ik heb daar ook een keer besteld.
Ik zal het vanavond eens opzoeken : ik heb ooit ergens voor 500 euro aan topjes besteld en toen ik het ontving had ik het net zo goed in de prullenbak kunnen gooien. Maar ik wil hun niet beschuldigen, ik kom er vanavond op terug!
( Ik heb nog wel een boel mooie topjes die binnenkort op MP verschijnen :sssh: )

jan jansen
19 maart 2013, 19:06
( Ik heb nog wel een boel mooie topjes die binnenkort op MP verschijnen :sssh: )[/QUOTE]

daar willen we geen ruchtbaarheid aan geven...

Napoje
19 maart 2013, 20:04
Stuur je mij ook even een mailtje als dat gebeurd is.

Cocobolo
19 maart 2013, 20:14
Ok, ik heb het nagekeken. Ik heb in 2009 bij Oregon het volgende besteld:
1) EBPN006663 - Macassar Ebony Panels : $100 total
2) EBES02524 - Macassar Ebony Drop Top set, $105
3) EBES02467 - Macassar Ebony Drop Top set, $105
4) KAPN00661 - Curly Koa panels. $125 total

Shipping was 75 dollar en uiteraard kreeg ik invoerrechten aan de broek. Dus omgerekend zat ik rond de 500 euro. De eerste die me 40 euro geeft voor het setje mag het hebben. Waar-de-loos! Echt te droef voor woorden (scheuren, vreselijk krom, ik heb er met verdriet naar gekeken en in een hoekje gelegd en maar nooit meer naar omgekeken). Je moet het zelf weten, ik ga daar nog niet gratis hout bestellen.

teunallica
19 maart 2013, 21:04
hmmm heb ik eindelijk de moed gevonden om eens hout te bestellen van overzee....
Het gekke is, dat ik via een ander forum (mylespaul) las dat men er wel tevreden mee was... het ging dan vooral om redwood topjes. http://www.mylespaul.com/forums/luthiers-corner/222839-lp-dc-jr-special-pro-build.html

Een ding is zeker, ik ga mijn geld niet zomaar weggooien! Bedankt Coco!
Bij deze vervalt dus ook mijn vraag bovenaan dit topic:P

Iemand enig idee, waar ik gevlamde redwood topjes kan vinden??

EDIT: Ik zie dat espen.de flamed redwood aanbiedt.
http://espen.de/index.php/en/products/tonewood/electric-guitars

Alleen jammer dat je daar niet de specifieke stukken kan bekijken. Tijd voor een mailtje dus!;)

Cocobolo
19 maart 2013, 21:47
Ik zeg niet dat het allemaal rommel is wat ze hebben, ik weet alleen dat ik voor 500 euro rotzooi heb ontvangen. Je kunt natuurlijk een keer pech hebben als je iets koopt. Maar als je 4 verschillende setjes drop-tops koopt, dan verwacht je niet dat alle 4 rotzooi is. Ik vind dat een net bedrijf dat dus nooit had mogen verkopen voor veel geld. Maar misschien zijn er anderen hier die wel geluk gehad hebben.

Ik heb zelf wel regelmatig heel aardige blokken hout op Ebay gekocht. Dan zie je het setje dat je koopt. Eigenlijk ben ik daar tot nu toe nooit de fout mee in gegaan.
Ik zit nu net even te kijken op Ebay, maar ik moet zeggen dat het flamed redwood dat ik hier thuis heb liggen (dikke blokken, nog te bookmatchen voor carved topjes) niet echt meer te koop zie en zeker niet voor een redelijk bedrag. Ik zie dunne topjes maar dan is shipping alleen al $77. Die blokken heb ik een jaar of 5 geleden op Ebay gekocht.

crazycow
19 maart 2013, 22:21
Je kan echt niet verwachten dat je voor zo'n bedrag (500 euri) inferieure kwaliteit krijgt. Op de zwarte lijst meteen. Het kan ook niet zo zijn dat het 'per ongeluk' gebeurt; ze zouden moeten weten wat wel en niet goed is. Misschien dat ze denken dat je het toch niet terugstuurt omdat dat ook weer kosten met zich meebrengt. Dat maakt het nog erger.

Ik bestel ook wel eens in de US en Canada, tot nu toe gaat het redelijk goed. Ben wel wat teleurgesteld in de laatste zending, minder goed dan ik dacht, maar echt slecht is het ook weer niet. Ik ben nog wel aan het twijfelen of ik er werk van moet maken of niet.....

Ik heb onlangs aan Maderas gemeld dat ik problemen had met een setje (Spanje, geen US) en ze hebben daar niet moeilijk over gedaan en een nieuwe gestuurd zonder dat ik alles terug moest sturen. Je weet nooit hoe het gaat, maar reageren loont misschien soms wel....

Cocobolo
19 maart 2013, 22:36
Het is al een paar jaar terug. Ik had toen inderdaad moeten reageren.

Als ik tijd heb, zal ik eens wat foto's maken van het spul. Het is intussen nog wat verder krom getrokken denk ik (hoewel het keurig gestapeld heeft gelegen) maar dan nog zie je direct wat ik bedoel.

Mattia
20 maart 2013, 08:49
Zeker bij Amerikanen hard zeuren en zeiken als het niet klopt. Meestal fixen ze het wel. Ik ken namelijk wel best wat mensen die gewoon goede ervaringen hebben gehad met Oregon WildWood, en ze leveren ook aan bekende bouwers (zie sample lijsten). Wel meer akoestisch dan elektrisch.

teunallica
20 maart 2013, 11:18
Ik heb ondertussen ook wat verder gezocht en ik ga toch maar een gokje wagen. Ik laat zeker weten hoe het bevalt!
We zullen zien wat er binnenkomt haha! En zeuren kan ik als geen ander, dus dat moet ook wel goedkomen;)

Als er alsnog iemand mee wil liften, let me know!:) morgen of overmorgen plaats ik de bestelling

Marcel2
20 maart 2013, 11:30
Ok, ik heb het nagekeken. Ik heb in 2009 bij Oregon het volgende besteld:
1) EBPN006663 - Macassar Ebony Panels : $100 total
2) EBES02524 - Macassar Ebony Drop Top set, $105
3) EBES02467 - Macassar Ebony Drop Top set, $105
4) KAPN00661 - Curly Koa panels. $125 total

Shipping was 75 dollar en uiteraard kreeg ik invoerrechten aan de broek. Dus omgerekend zat ik rond de 500 euro. De eerste die me 40 euro geeft voor het setje mag het hebben. Waar-de-loos! Echt te droef voor woorden (scheuren, vreselijk krom, ik heb er met verdriet naar gekeken en in een hoekje gelegd en maar nooit meer naar omgekeken). Je moet het zelf weten, ik ga daar nog niet gratis hout bestellen.

Ik heb enkele keren topjes bij hen besteld en heb er geen enkele geen enkele klacht over.
Ben dan ook wel verbaasd dat jij zulke rommel van ze geleverd heb gekregen.
Voor mij is er echter geen enkele aanleiding om niet meer bij hen te bestellen.

Marcel2
20 maart 2013, 11:37
Ik heb ondertussen ook wat verder gezocht en ik ga toch maar een gokje wagen. Ik laat zeker weten hoe het bevalt!
We zullen zien wat er binnenkomt haha! En zeuren kan ik als geen ander, dus dat moet ook wel goedkomen;)

Als er alsnog iemand mee wil liften, let me know!:) morgen of overmorgen plaats ik de bestelling

U heeft PB.

AcousticSign
20 maart 2013, 13:01
ik wou ook een keer bij ze bestellen maar aangezien ik aleen een klein stukje moet hebben voor mijn
tuner gedeelte van een oude akoestische gitaar heb ik het niet gedaan.. ik vind het zonde om veel geld uit te geven
aan een stukje van 5 bij 7 ( geschatte maten :) )

Ben zeker benieuwd naar de kwaliteit !

teunallica
20 maart 2013, 13:21
U heeft PB.

en u mail:)

RS-Rik
20 maart 2013, 14:00
hmmm heb ik eindelijk de moed gevonden om eens hout te bestellen van overzee....
Het gekke is, dat ik via een ander forum (mylespaul) las dat men er wel tevreden mee was... het ging dan vooral om redwood topjes. http://www.mylespaul.com/forums/luthiers-corner/222839-lp-dc-jr-special-pro-build.html

Een ding is zeker, ik ga mijn geld niet zomaar weggooien! Bedankt Coco!
Bij deze vervalt dus ook mijn vraag bovenaan dit topic:P

Iemand enig idee, waar ik gevlamde redwood topjes kan vinden??

EDIT: Ik zie dat espen.de flamed redwood aanbiedt.
http://espen.de/index.php/en/products/tonewood/electric-guitars

Alleen jammer dat je daar niet de specifieke stukken kan bekijken. Tijd voor een mailtje dus!;)


Ik heb n keer gekeken naar Redwood, maar dat schijnt in europa illegaal te zijn, ik weet er het fijne niet van maar voordat ik denk dat dat niet door de douane komt. Redwood is in amerika erg populair, op MLP staan zat voorbeelden van werkelijk prachtige redwood tops.


Mocht er de mogelijkheid zijn om mee te doen voor een Redwood topje (of 2) dan doe ik graag mee!

Marcel2
20 maart 2013, 14:29
Ik heb begin dit jaar nog een redwood topje bij Oregon Wildwood besteld en ontvangen. Geen enkel probleem.

Rizz
20 maart 2013, 15:14
Ik heb n keer gekeken naar Redwood, maar dat schijnt in europa illegaal te zijn, ik weet er het fijne niet van maar voordat ik denk dat dat niet door de douane komt. Redwood is in amerika erg populair, op MLP staan zat voorbeelden van werkelijk prachtige redwood tops.


Mocht er de mogelijkheid zijn om mee te doen voor een Redwood topje (of 2) dan doe ik graag mee!

Heb vorig jaar twee redwood bovenbladen in de USA gekocht en dat was geen probleem, stond aangegeven op de verpakking. Als het maar niet versgekapt is, dan heb je wel een probleem!

teunallica
20 maart 2013, 16:39
Allright! Twee collega knutselaars die meedoen! Komt u maar haha:)
Hoe meer zielen.......

RS-Rik
20 maart 2013, 16:57
Idd, misschien even wachten met de bestelling tot meer zich hebben aangemeld.


Ik heb geen haast. Als jij dat wel hebt doen we't ff op jouw manier. :)

aramvroling
20 maart 2013, 19:10
Ik wil ook wel meedoen voor een of twee setjes, ik stuur jen eeb PB

En cocobolo, ik heb jou ook een PB gestuurd.

Groet aram

teunallica
20 maart 2013, 23:55
Ik wil ook wel meedoen voor een of twee setjes, ik stuur jen eeb PB

En cocobolo, ik heb jou ook een PB gestuurd.

Groet aram

Toppie! Zal je pm zo even lezen.

Ik heb geen haast hoor. Leek me niet verkeerd om een soort van deadline te stellen, dan gebeurt het tenminste wel;)
En ik krijg zo'n gas van die mooie redwood topjes....hmmmmm:crazyhappy:

We rekken nog wel wat, hoewel eind volgende week toch wel een knoop doorgehakt moet worden denk k? Wat zeggen jullie? Ik zet dit ook voor het eerst op, dus tips en tops zijn altijd welkom haha

teunallica
21 maart 2013, 00:14
Ik heb geen idee of er nog veel animo is voor de groepsaankoop, maar om toekomstige verwarring uit te sluiten zet ik hieronder neer welke artikelen/topjes inmiddels uitgezocht zijn.

RWES10030
RWES10032

Ik zie net dat ze de topjes die ik graag wil hebben op mijn verzoek al van de site hebben gehaald, dus die hoeven hier niet bij:p

crazycow
21 maart 2013, 20:24
Ik doe ook graag mee.
Je hebt een PM.

Niet te lang wachten met bestellen, de koers van de Euro gaat hard onderuit volgende week ;)

aramvroling
21 maart 2013, 23:11
Ok, ik heb het nagekeken. Ik heb in 2009 bij Oregon het volgende besteld:
1) EBPN006663 - Macassar Ebony Panels : $100 total
2) EBES02524 - Macassar Ebony Drop Top set, $105
3) EBES02467 - Macassar Ebony Drop Top set, $105
4) KAPN00661 - Curly Koa panels. $125 total

Shipping was 75 dollar en uiteraard kreeg ik invoerrechten aan de broek. Dus omgerekend zat ik rond de 500 euro. De eerste die me 40 euro geeft voor het setje mag het hebben. Waar-de-loos! Echt te droef voor woorden (scheuren, vreselijk krom, ik heb er met verdriet naar gekeken en in een hoekje gelegd en maar nooit meer naar omgekeken). Je moet het zelf weten, ik ga daar nog niet gratis hout bestellen.

Ik wil daar best 40 euro voor geven hoor!

Ik heb je een PB gestuurd.

Groet Aram

teunallica
22 maart 2013, 01:30
De volgende setjes zijn tot nu toe bij mij aangemeld:
RWSB09905
CDSB06685
RWSB09892
RWES10030
RWES10032

Ik wil dit toch nog even in de groep gooien, want dit is ook voor het eerst dat ik met een grote groep iets ga bestellen. En ik wil niemand tekort doen:
Ik ben financieel niet in staat om de hele handel voor te schieten. Dus ik hoop dat degene die meedoen ermee akkoord gaan dat ze het geld (nadat ik een duidelijk offerte heb gehad van Oregon natuurlijk) naar mij overmaken.

Daarnaast zijn er twee punten waar ik over heb nagedacht: Verzendkosten en invoerrechten.
Ik weet niet hoe dit normaliter wordt afgehandeld, maar het lijkt mij een goed plan om de verzendkosten simpelweg te splitten door het aantal deelnemers. Mits iedereen 1 of 2 setjes bestelt (ikzelf heb er nu twee op het oog). Per set dat bestelt wordt stijgen de verzendkosten met 7 tot 14 euro. Dat werd mij verteld door Oregon. Maar het lijkt mij dus het makkelijkst om de verzendkosten te splitten.

De invoersrechten... dat is een wat lastiger verhaal denk ik. Correct me if I'm wrong, maar dat is een percentage wat gerekend wordt over het totaalbedrag. Per persoon zal ik uitrekenen hoeveel dat zal kosten. Ik denk dat die kosten pas bekend zijn als de invoersrechten daadwerkelijk betaald zijn door mij bij de aflevering van de bestelling.

Misschien zie ik wat over het hoofd... Tips en tops please om dit zaakje netjes af te handelen! Thank you!:)

teunallica
22 maart 2013, 01:38
Even voor de duidelijkheid:
Ik heb in een eerdere post gezet dat ik vrijdag de boel ga bestellen. Echter, door een hoop animo stel ik dat nog even uit. Ik zit te denken aan eind volgende week. Dan heeft iedereen nog rustig de tijd, maar gaat het ook geen jaar duren:)

Rizz
22 maart 2013, 06:55
De volgende setjes zijn tot nu toe bij mij aangemeld:
RWSB09905
CDSB06685
RWSB09892
RWES10030
RWES10032

Ik wil dit toch nog even in de groep gooien, want dit is ook voor het eerst dat ik met een grote groep iets ga bestellen. En ik wil niemand tekort doen:
Ik ben financieel niet in staat om de hele handel voor te schieten. Dus ik hoop dat degene die meedoen ermee akkoord gaan dat ze het geld (nadat ik een duidelijk offerte heb gehad van Oregon natuurlijk) naar mij overmaken.

Daarnaast zijn er twee punten waar ik over heb nagedacht: Verzendkosten en invoerrechten.
Ik weet niet hoe dit normaliter wordt afgehandeld, maar het lijkt mij een goed plan om de verzendkosten simpelweg te splitten door het aantal deelnemers. Mits iedereen 1 of 2 setjes bestelt (ikzelf heb er nu twee op het oog). Per set dat bestelt wordt stijgen de verzendkosten met 7 tot 14 euro. Dat werd mij verteld door Oregon. Maar het lijkt mij dus het makkelijkst om de verzendkosten te splitten.

De invoersrechten... dat is een wat lastiger verhaal denk ik. Correct me if I'm wrong, maar dat is een percentage wat gerekend wordt over het totaalbedrag. Per persoon zal ik uitrekenen hoeveel dat zal kosten. Ik denk dat die kosten pas bekend zijn als de invoersrechten daadwerkelijk betaald zijn door mij bij de aflevering van de bestelling.

Misschien zie ik wat over het hoofd... Tips en tops please om dit zaakje netjes af te handelen! Thank you!:)

Als het goed is, hoef je op hout geen invoerrechten te betalen, slechts inklaringskosten, E12,50 uit m'n hoofd en BTW over de waarde van de goederen + verzendkosten. Als je de koers opvraagt bij de douane (niet de dagkoers aanhouden!), kan je een redelijke schatting maken wat je aan de pakketbezorger moet betalen.

crazycow
22 maart 2013, 09:36
Triviaal, maar de inklaringskosten zijn verhoogd naar €13 (usps/postnl).

Voor zover ik weet hoef je over hout inderdaad geen invoerrechten te betalen, ook niet boven een bedrag van €150. Ik heb het tenminste nooit hoeven betalen voor zendingen vanuit de VS.

De verzendkosten zullen eerder richting $14 gaan dan $7 per setje. Ter vergelijking: Een pakketje met 5 akoestische spruce tops (niet al te zwaar) kostte mij onlangs $80 aan verzendkosten, dus $16 per setje.

Cocobolo
22 maart 2013, 20:02
Ik wil daar best 40 euro voor geven hoor!

Ik heb je een PB gestuurd.

Groet Aram
Ik heb je PM gezien, ik moet alleen nog even tijd vinden om het bewuste probleemstapeltje tevoorschijn te halen en fotograferen.

Cocobolo
23 maart 2013, 13:39
Ik heb je PM gezien, ik moet alleen nog even tijd vinden om het bewuste probleemstapeltje tevoorschijn te halen en fotograferen.

ben al bijna bij het bewuste stapeltje denk ik ;-)


( Ik heb nog wel een boel mooie topjes die binnenkort op MP verschijnen :sssh: )

daar willen we geen ruchtbaarheid aan geven...


Stuur je mij ook even een mailtje als dat gebeurd is.

ik weet niet of dit nog mag op gitaarnet maar ik denk wel dat sommigen enorm gaan balen als ze niet doorhebben wat er over een uurtje op marktplaats gaat verschijnen...

jan jansen
24 maart 2013, 06:18
ben al bijna bij het bewuste stapeltje denk ik ;-)





ik weet niet of dit nog mag op gitaarnet maar ik denk wel dat sommigen enorm gaan balen als ze niet doorhebben wat er over een uurtje op marktplaats gaat verschijnen...

Ik heb het gezien op MP...mooi hout hoor!
:airguitar:

teunallica
25 maart 2013, 13:27
Toffe houtjes Coco! Jammer dat ik al redwood ga kopen voor deze maand haha

Verder nog even een update; Ik heb net de hele bestelling doorgegeven aan Oregon. Dan weten ze daar tenminste welke setjes ze vast moeten houden.
Als er iemand nog mee wil doen? Let me know, dan gooi ik die er nog bij!

Deze setjes zijn doorgegeven:
RWSB09905
CDSB06685
RWSB09892
RWES10030
RWES10032
RWES00763


teun

teunallica
16 april 2013, 12:59
Vanmiddag viel het pakketje van Oregon in de bus! Binnen een week was het pakketje in Nederland en heeft daar nog een week bij de douane liggen rotten:dontgeti:
Maar de stukken zijn erg mooi en het contact met Oregon was ook prettig. Snelle antwoorden en vriendelijk.

Ik denk dat ik de stukken maar gewoon zelf hou....:seriousf:

http://i1189.photobucket.com/albums/z422/teunallica/IMAG0196_zps2e691719.jpg (http://s1189.photobucket.com/user/teunallica/media/IMAG0196_zps2e691719.jpg.html)

teunallica
8 juli 2013, 01:15
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of er al iemand begonnen is aan zijn redwood topje? Ben de contacten even kwijt, dus dan maar zo:)

tot nu toe heb ik dit (moet nog gepolijst worden en de fretjes afgewerkt):
http://i1189.photobucket.com/albums/z422/teunallica/Novatone%20-%20X1/IMAG0384_zps1d0b91dd.jpg (http://s1189.photobucket.com/user/teunallica/media/Novatone%20-%20X1/IMAG0384_zps1d0b91dd.jpg.html)

RS-Rik
8 juli 2013, 20:31
Yay!

Hij is mooi geworden. Wat een vette top eigenlijk ook.


Voor mij twee opties, of een LP junior achtig ding, met een gewone LP vorm (of meer als de Krautster met een iets meer uitgeholde hoorn) of een junior versie van mn eigen ontwerp. Dat overigens stil ligt.

Al mn gitaarbouwwerken liggen al 3 maanden stil ivm studie, geld... zit vast totdat ik geld uitgeef aan pups en andere dure shit.


Leven is kut als student... gitaarbouwtechniesch gezien.



Volgende groepsaankoop wordt ik graag op de hoogte gehouden.


Rock on!

RS-Rik
10 juli 2013, 01:24
Wat heb je voor lak gebruikt op dit hout? Wat zijn je ervaringen en eventuele probeersels daarmee? En is dat helemaal naar wens geworden?

Zelf dacht ik het grein vol zetten met eiwit + schuursel (eiwit met bijv p320 aanbrengen) en als dat hard is met een of andere alkyd spuitlak aflakken.

teunallica
10 juli 2013, 02:55
Wat heb je voor lak gebruikt op dit hout? Wat zijn je ervaringen en eventuele probeersels daarmee? En is dat helemaal naar wens geworden?

Zelf dacht ik het grein vol zetten met eiwit + schuursel (eiwit met bijv p320 aanbrengen) en als dat hard is met een of andere alkyd spuitlak aflakken.

Kleur heb ik gedaan met een beits, colortone van stewmac. Vintage amber, met wat rood en tobacco bruin. Daarna simpelweg gespoten met nitro van guitarsupplies. Van tevoren geen porien gevuld, dat doe ik deze keer met lak. Is een wat duurder grapje, maar je moet toch wat proberen he;)
Ik heb van te voren geen probeersels gemaakt, gewoon meteen gaan beitsen. Ik wist hoe ik het wilde hebben en hoe ik dat zou doen... en dat is gelukt
volgende keer ga ik de porien vullen met eiwitten (redwoodtopje ligt al klaar, met een korina body en pallisander hals)