PDA

View Full Version : Dunlop Jerry Cantrell wah



fantastik_badr
19 maart 2013, 16:58
Een dikke maand geleden Jerry Cantrell's signature wah aangeschaft en ben er extreem tevreden over, alleen baal ik ervan dat er geen status LEDje op zit. Zou het toch makkelijk vinden als deze erop zou zitten.
Nu zou ik dat makkelijk zelf kunnen, maar hebben mensen hier misschien een tip waar ik het beste deze LED in het schema zou kunnen plaatsen?
Kan ik 'm gewoon in serie plaatsen in de lijn die uit de footswitch kom, is het "zo simpel"?

fantastik_badr
21 maart 2013, 10:04
Niemand... Seriously???

muffstuff
21 maart 2013, 10:06
Zelf weet je het ook niet, dus niet zo verbolgen he.

fantastik_badr
21 maart 2013, 10:08
Als je nou niet echt wat bijdraagt, reageer dan gewoon niet sheriff.

Dirk_Hendrik
21 maart 2013, 10:17
Als je nou niet echt wat bijdraagt, reageer dan gewoon niet sheriff.

Sta je nu op het moderator vizier.

fantastik_badr
21 maart 2013, 10:19
Sta je nu op het moderator vizier.

Omdat ik muffstuff erop wijs dat hij met zijn post niks bijdraagt?

Thiez
21 maart 2013, 11:05
Omdat ik muffstuff erop wijs dat hij met zijn post niks bijdraagt?

Ik vermoed vanwege je gedrag.

Maar mijn advies:
http://lmgtfy.com/?q=dunlop+wah+led

Bernardduur
21 maart 2013, 12:01
De JC wahs die ik gezien heb gebruikten allemaal een DPDT switch (dubbele schakelaar) die was opgewired als een SPDT switch (dus beide polen staan parallel). Je zou deze parallele schakeling kunnen verwijderen en hieraan de LED toevoegen.

Wat ik zelf vaker doe is een relais toevoegen voor het schakelen (zeker aan te raden als je de originele SPDT's wil behouden die gewoon zo lekker werken met deze wah's); hierbij schakelt je met stroom waarop je ook weer een LED kan laten branden :)

fantastik_badr
21 maart 2013, 12:25
De JC wahs die ik gezien heb gebruikten allemaal een DPDT switch (dubbele schakelaar) die was opgewired als een SPDT switch (dus beide polen staan parallel). Je zou deze parallele schakeling kunnen verwijderen en hieraan de LED toevoegen.

Wat ik zelf vaker doe is een relais toevoegen voor het schakelen (zeker aan te raden als je de originele SPDT's wil behouden die gewoon zo lekker werken met deze wah's); hierbij schakelt je met stroom waarop je ook weer een LED kan laten branden :)

Thanks!!! Hier ga ik eens naar kijken!

fantastik_badr
21 maart 2013, 12:51
Sta je nu op het moderator vizier.


http://www.youtube.com/watch?v=9HaY9knQ7TQ

Braindead
21 maart 2013, 20:37
Wat heeft dat clipje van die gast die een blikje in het water gooit met het ontbreken van een led op een Jerry Cantrell wah te maken?
I don't get it...

Ik vind helemaal mooi?

Thiez
22 maart 2013, 08:57
Hij wilt alleen aangeven dat mods hem geen reet interesseren dus waarschijnlijk houd hij het met die aditude niet lang vol hier op het forum.

DemolitionColorScheme
22 maart 2013, 11:49
Hij wilt alleen aangeven dat mods hem geen reet interesseren dus waarschijnlijk houd hij het met die aditude niet lang vol hier op het forum.
Laten we eerlijk zijn: hij heeft niks verkeerds gedaan. Het enige wat Badr zei was dat, als je niks van belang hebt bij te dragen, ga dan niet lopen treiteren in een topic met een normale vraag. That's all. Onzin om hem dan op een zogenaamde 'moderator-zal-je-in-de-gaten-houden-lijst' te zetten. Af en toe gaat het hier ook ècht daadwerkelijk om niks hè ...

Thiez
22 maart 2013, 12:28
Laten we eerlijk zijn: hij heeft niks verkeerds gedaan. Het enige wat Badr zei was dat, als je niks van belang hebt bij te dragen, ga dan niet lopen treiteren in een topic met een normale vraag. That's all. Onzin om hem dan op een zogenaamde 'moderator-zal-je-in-de-gaten-houden-lijst' te zetten. Af en toe gaat het hier ook ècht daadwerkelijk om niks hè ...

True, maar het is ook gewoon de attitude. Als hij in 2e post gewoon had gezet "niemand?" klinkt het anders dan "niemand? seriously...?". en dat al binnen twee dagen als er niemand reageerd.
Daarna geeft hij idd aan dat je beter niet kan reageren als je niks serieus te melden heb. Ben ik het mee eens. Maar dan moet er weer net 'sheriff' achter. En dan een filmpje posten als er een mod op reageerd.

Het is misschien wat overdreven allemaal maar ik kan het wel begrijpen. Met zulke dingen krijg je een beetje het idee van 'ik wil antwoord en ik wil het NU! dus fuck jullie en geef mij antwoord'

fantastik_badr
22 maart 2013, 13:42
Dat was totaal niet mijn intentie. Ik weet dat interpretatie van iets wat geschreven is altijd ter discussie zou kunnen komen en dat is nu ook gebeurd. Het was totaal niet enorm verontwaardigd bedoeld, maar ik kan begrijpen dat het wel zo opgevat zou kunnen worden.

Dat de eerstvolgende post dan een post is van iemand die geen antwoord geeft op de vraag, maar een echt compleet nutteloze toevoeging doet aan dit topic op een nogal respectloze manier en aansluitend een moderator MIJ dan aanspreekt op het feit dat ik daar wat van zeg... Daarmee ben je bij mij aan het verkeerde adres, zeker met de wetenschap dat die mod die wel de moeite neemt om op kinderlijke wijze even zijn macht tentoon te spreiden, zelf ook de kennis heeft voor de oplossing van mijn vraag. Maar blijkbaar het belangrijker vind om die post te doen die hij heeft gedaan ipv bij te dragen aan de daadwerkelijke vraag, welke mijns inziens absoluut bijdraagt aan de database aan kennis hier op dit forum.

En over mijn attitude.... moet ik alles maar slikken en keurig ja en amen zeggen op alles wat hier gebeurd?? Gitaarforum is leuk, maar mijn leven zal geen seconde minder fijn zijn als het er niet zou zijn. Ik ben zelf administrator/mede beheerder van een internationaal forum voor oude Suzuki motoren met 8000+ members en de manier waarop Dirk Hendrik in zijn "functie" als moderator hier reageert had ik zelf niet gewenst.

Dat ik er uiteindelijk "ludiek" op reageer ipv serieus was voor mij meer "safe" omdat ik op dat moment beter niet mijn gedachten hier had kunnen posten :)