PDA

View Full Version : Volgorde akoestisch pedalboard



Bart1981
19 maart 2013, 13:40
Ik ben bezig met een pedalboard voor mijn akoestische gitaar. Ik speel alleen (solo) als singer/songwriter en ga vanuit het pedalboard direct naar een PA.

De pedalen die ik heb aangeschaft zijn
- Korg Pitchblack tuner
- Boss CE-5 chorus
- EHX Holy Grail Plus reverb
- Boss RC-3 looper
- Behringer ADI21 DI/equalizer

Ik ga ze plaatsen op een Pedaltrain Mini die ik ga voeden met een Sanyo Pedal Juice.

Wat is de beste volgorde? De DI/equalizer heeft geen FX-loop.
Ik zat te denken aan:

Tuner -> Chorus -> Reverb -> Looper -> DI/equalizer

Het lijkt me logisch/handig om de tuner vooraan de DI/equalizer achteraan te zetten.
Vóór de DI/equalizer zet ik de looper omdat ik in de loops ook reverb en chorus wil.

Dit komt volgens mij ook het meest overeen wat in de volgorde-FAQ geadviseerd wordt.
Wat is jullie mening?

Groeten,
Bart

Martijn-w
19 maart 2013, 13:50
Dit lijkt me inderdaad wel de meest logische volgorde, ik zou niet weten hoe anders?

Bart1981
19 maart 2013, 16:09
Je zou chorus en reverb nog kunnen omdraaien. Maar of dat uitmaakt weet ik niet?

Martijn-w
19 maart 2013, 21:51
Probeer het gewoon eens uit, dan hoor je vanzelf wat je het beste vindt klinken ;-)

Swaag
19 maart 2013, 22:19
Volgorde lijkt mij goed, maar allemaal fx voor electrisch gebruiken voor een akoestische? Kan op zich, daar niet van, maar gekleurd wordt het wel.

Bart1981
19 maart 2013, 23:25
Volgorde lijkt mij goed, maar allemaal fx voor electrisch gebruiken voor een akoestische? Kan op zich, daar niet van, maar gekleurd wordt het wel.

De reverb en chorus krijgen op heel veel forums positief commentaar voor gebruik icm akoestisch. De Fishman AFX pedalen zullen vast beter klinken maar vielen buiten budget ;-) Deze pedalen heb ik muv tuner en DI tweedehands gekocht.

Swaag
20 maart 2013, 09:53
No worries. Uiteindelijk gaat het er om of je zelf blij bent met hoe het klinkt.
Nou moet ik zeggen dat die Fishman AFX dingen wel erg lekker klinken hoor (ik heb de delay, chorus en reverb).
En met wat zoekwerk op google kom je ze voordelig(er) tegen nu ze discontinued zijn, er zijn nog wel wat NL winkels die ze voor rond de 130,- verkopen.