PDA

View Full Version : Hallo allemaal!



Jeffrey Benoot
18 maart 2013, 20:13
Hallo beste muziekliefhebbers!

Mijn naam is Jeffrey, afkomstig uit West-Vlaanderen. Bijna 40jaar, ben volgens een landgenoot dus oud:)
Ik speel al van m'n 14-15 jaar gitaar, en heb enkele intense jaren meegemaakt. Alles voor de muziek was toen de spirit, en hadden hier en daar onze succesjes, en erg leuke gigs gedaan.

Speel voornamelijk vettige rock, met behoorlijk wat retro-invloeden. Vaak projectjes gedaan met kameraden, voornamelijk covers dan, puur voor het plezier was dat, fijne tijden beleefd! Ooit een Iggy Pop cover-project gehad waar we ongelooflijk veel optredens mee gedaan hebben. Gaan met die banaan!

Maar eigen muziek blijf ik nog het liefst doen, dan toon je echt wat je waard bent. Met mijn laatste band waren we goed bezig, maar het is door zweverige karakters verkeerd gelopen. Zat me zeer diep, en heb bijna 8 jaar niet meer gespeeld. Heb sinds kort de draad weer opgepikt, en begin er zowaar weer zin in te krijgen.

Heb door de jaren heen behoorlijk wat materiaal verzameld, maar mijn betere materiaal, en die ik ook het meeste gebruik is een Marshall JCM800 Lead Serie, de rode limited edition '95. Speel ik op een Orange kast 4X12 inch, echte vintage...indertijd op de kop kunnen tikken, bouwjaar ergens eind jaren 70. Daarnaast zet ik, als de situatie het toelaat, graag mijn London City DEA 130, bouwjaar ergens jaren 70, die speel ik op mijn rode Marshall cabinet. Die twee torens naast elkaar, en je mag de handel eens open zetten, klinkt wel lekker.

Verder heb ik een Gibson Les Paul en een Fender Telecaster als belangrijkste gitaren. Pedals heb ik ook een flinke verzameling van gehad, maar al veel van verkocht ook. Nu gebruik ik vooral mijn Mesa Boogie V-Twin, een Dunlop Cry Baby wahwah, wat oude Boss pedaaltjes(maar ze doen het nog steeds prima) waaronder Flanger, Tremelo, Octaver en een Equalizer. Chorus en Phaser van Electro Harmonics.