PDA

View Full Version : Buizenamp voor in band gebruik.



Koni05
18 maart 2013, 17:09
Zoals de titel al zegt, zoek ik een buizenamp voor in band gebruik.

Heb voor ik op kamers ging een 2x12 kast gehad met marshall valvestate vs100 top, werkte prima. Maar het nadeel van die set was dat het enorm veel ruimte in m'n kamer in nam.

Daarom zoek ik nu een buizencombo, liefst 1x12, aangezien dat wat handzamer is.

De muziek die ik speel, is all round, van Golden Earring tot AC/DC en van Jason Mraz tot RHCP.

Wat ik zoek is:
Een buizenamp (omdat ik dat geluid nou eenmaal mooier vind, ben dus ook niet opzoek naar goede transistors)
minimaal 2 kanalen, clean en overdrive. Voor het echt ruigere werk heb ik pedalen, dus dat is niet nodig.
Minimaal 20watt, het liefst wat meer.

Een ingebouwde reverb is een pre, maar geen must.

Mijn budget is tot ongeveer €500.-

Ik heb zelf gezocht, en kwam op een aantal uit, zoals:

Fender Blues Deluxe reissue. (staat er 1 te koop om de hoek)
Bogner alchemist.
Epiphone blues custom 30.
peavey classic 30.
bugera V22.

Hebben jullie nog tips, aanraders of afraders?

Ik weet dat het natuurlijk gewoon een kwestie van luisteren en spelen is, wat ik ook zeker zal doen, maar ik ben wel erg benieuwd naar jullie input.

Mochten er nog vragen zijn, shout!

Koni.

muziekschuur
18 maart 2013, 17:12
Vandaag kwam ik langs de Laney Ti15 (Tommy Iommi signature) prijs 444 euro... Zag er tegek uit... Klonk ook erg goed. Peavey komt met een nieuwe serie combo's. Even in de gaten houden... De VC30 van Laney (Vox sound) is ook misschien iets...

Eh, de JET CITY combo's zijn ook het testen waard denk ik... (soldano sound)

TW-Pieter
18 maart 2013, 18:11
Ik speel zelf al een aantal jaar over een Marshall DSL401 combo. Ontzettend veelzijdig en voldoet aan je eisen. Voor een Marshall een verrassend fijn clean-geluid. Het OD-kanaal moet je maar net liggen.. Ik hou er van, maar heb ook mensen gesprokken die het maar niets vinden. Ik zou de stock-speaker wel vervangen. Tweedehands makkelijk te vinden voor rond de €400, dus dan zou je nog wat budget overhouden voor een speakerwissel.

guitarguru
18 maart 2013, 18:49
Zo heb ik laatst een Marshall Haze 40 watt combootje gekocht. Lekker clean kanaal en de Marshall scheur op kanaal 2. Zitten een paar effectjes in, die redelijk klinken, maar ook volledig uit het circuit zijn te schakelen. Lekker tilbaar combootje met 1 12 inch Celestion speaker. Nieuw voor 400 euro te koop. :ok:

Useless
18 maart 2013, 19:35
Hughes and Kettner Statesman. Zo overlaatst ééntje gekocht als backup.
Heb er 2dehands 300 euro voor betaald (wel de head versie). Zeer degelijke bakjes!

TeleK
18 maart 2013, 20:50
Fame VS5012 Combo van Music Store. 50 Watt . Kost nog geen 300 Euri. 12"speaker en reverb. Is er ook in 30 Watt versie

Thyrif
18 maart 2013, 21:09
Peavey Classic 30 blijft natuurlijk super. Ook de Laneys (vc/lc/ti/cub/lionheart) zijn erg leuk en klinken wat mij betreft erg organisch.

Succes met zoeken, en speelze!

Swaag
18 maart 2013, 21:46
Ik zou gewoon om de hoek die Fender BDR halen. Mijn ervaring: kan hard! Dus ook grotere gigs geen probleem.
Ik heb er oa een Proco Rat II bij staan, waardoor ik globaal (los van de nuances met de volumepot op de gitaar) 4 standjes mee haal. Cleane kanaal met- en zonder Rat, en overdrivekanaal met- en zonder Rat.

peter_heijnen
19 maart 2013, 10:02
een buizenamp voor in band gebruik

De muziek die ik speel, is all round, van Golden Earring tot AC/DC en van Jason Mraz tot RHCP.

Minimaal 20watt, het liefst wat meer.

Mijn budget is tot ongeveer €500.-

Als de amp in orde is, heb je hier een heel mooie set mee. Weliswaar geen combo, tja life sucks... :)

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=169285

Thiez
19 maart 2013, 10:14
Blackstar HT combootje http://link.marktplaats.nl/656125854

Skinny Stupido
19 maart 2013, 11:51
blackstar, huges en knetter, fender hot rod, enz, allemaal in de prullebak, probeer eens de; laney cub 12 r
ik heb in de laatste jaren bijna alle comboos uitgeprobeert, alls je genoeg geld hebt; brunetti mc2
heb je dat niet, dan de laney cub 12r.
15 watt, maar loeihard en zuiver.
meeste combo's hebben een redelijke clean, maar een afschuwelijke crunch. de laney weegt niks, makkelijk meetenemen, klinkt minimaal net zo goed als de beste fender, en heeft een heerlijk crunch randje, en dat alles voor minder dan 300 euries
jcm800 (amp & 4x12)heb ik voor het grote werk, maar dan zet ik de laney ervoor vanwege de reverb en de helderheid van toon, de marshall voor de power er achter, maar alleen nodig op openlucht (grotere) podia.
(jcm800combo ken je dan weer in de pijp roken)
iedereen moet doen wat die zelf voor goed acht, maar ik zou zeggen, probeer in ieder geval de; laney cub12r

Koni05
19 maart 2013, 13:34
Die Laney cub 12r valt af, een tweede kanaal is wel een must voor mij.
De Koch stack is ook tof! Maar qua reizen wordt me dat wel wat ver natuurlijk, 350 km of 4.5 uur met de trein.. (Vanuit Groningen)

De Blackstar HT20 heb ik inderdaad ook al bekeken, maar is 2e hands rond de €550.- En eigenlijk wil ik wel onder de €500 blijven.

Ik blijf geïnteresseerd in de Fender Blues Deluxe, en zal ook eens goed kijken naar de Marshall Haze. Als ik voor een Laney ga, ga ik voor een VC30, op youtube filmpjes afgaande klinkt die het lekkerste.

Bedankt voor jullie input! Keep them coming!

En ik hou jullie natuurlijk op de hoogte!

Skinny Stupido
19 maart 2013, 14:03
fender blues is ietsie duurder ;)
misschien is een los effect een optie???
marshall guvnor kost je 70 of 80 euries, en scheurt als de ziekte

blademan
19 maart 2013, 16:03
de Laney VC30 212 heb ik ooit gehad, en snel weer weggedaan. Loodzwaar, op zich een goede versterker, maar om er een lekker scheurgeluid uit te krijgen moest hij wel erg hard. Met een pedaal ervoor zat er heel veel volume verschil tussen clean en scheurgeluid via pedaal. Voor mij een onhandelbaar ding, maar ms zegt dat meer over mij dan over de amp.

muziekschuur
19 maart 2013, 16:29
Een 2x12 combo is tof. Iets achterover. Maar voor op het podium merk ik dat ik een 1x12 met een 1x12 gesloten kast eronder het fijnst vind. Ik heb ook een 4x12 met losse top. Maar als het een groot podium is dan werkt een beetje monitor erbij net zo fijn... En voor een oefensessie is een enkele 1x12 combo meestal het handigst. Tsja. Los van een merk dan.

Skinny Stupido
19 maart 2013, 16:40
Maar als het een groot podium is dan werkt een beetje monitor erbij net zo fijn... En voor een oefensessie is een enkele 1x12 combo meestal het handigst. Tsja. Los van een merk dan.

mijn ervaring is, dat je eigenlijk een eigen monitor mixer nodig hebt, op veel plaatsen word de monitor mix door een onervaren en vaak ongeinteresseerde mixer gedaan, want die hoopt zo snel mogelijk de zaal mix te mogen doen, en denken vaak dat hun werk niet zo belangrijk is als de frontmixer, vandaar dat ik liever in mijn eigen podium geluid voorzie.
ook al heb je vaak een goede soundcheck gehad, ik weet niet wat ze uitvreten, maar meestal net als het echt nodig is, is je monitor geluid ineens weg ;o((

muziekschuur
19 maart 2013, 16:52
Op dat soort podia is een 30 watt buizencombo met 2 12 inches bovenop elkaar monitor genoeg.... Ik bedoel eigenlijk een open lucht podium waar een 4x12 nodig is voor body omdat je geluid wegwaait. In die gevallen staat er WEL een geinteresseerde monitor mixer.... Want dan zit je echt al in het mid hoog segment aan evenementen.

FruscianteFan
19 maart 2013, 16:58
de Laney VC30 212 heb ik ooit gehad, en snel weer weggedaan. Loodzwaar, op zich een goede versterker, maar om er een lekker scheurgeluid uit te krijgen moest hij wel erg hard. Met een pedaal ervoor zat er heel veel volume verschil tussen clean en scheurgeluid via pedaal. Voor mij een onhandelbaar ding, maar ms zegt dat meer over mij dan over de amp.
Had je een distortionpedaal zonder volumeknop?

Koni05
19 maart 2013, 17:14
fender blues is ietsie duurder ;)
misschien is een los effect een optie???
marshall guvnor kost je 70 of 80 euries, en scheurt als de ziekte

Dat klopt, en pedalen heb ik wel. Heb een Fulldrive waar ik ook alle stijlen mee kan bereiken die ik wil, maar het gaat mij meer omdat je met twee kanalen veelzijdiger bent. Aangezien ik in een cover band speel, gebruik ik meerdere overdrives/distortions, dan vind ik het voor mezelf het handigste om het tweede kanaal in te stellen op een crunch en m'n FD op een lekkere distortion (of andersom), in plaats van steeds mn pedaal/versterker aan te passen. En voorlopig zullen de podia die we bespelen niet groter zijn dan de gemiddelde kroeg. Dus heb ik aan 20 tot 40 watt toch wel genoeg. En mocht het nodig zijn, inderdaad een 1x12/2x12 erbij, maar dat is voor latere zorg.

Skinny Stupido
19 maart 2013, 17:49
Dat klopt, en pedalen heb ik wel. Heb een Fulldrive waar ik ook alle stijlen mee kan bereiken die ik wil, maar het gaat mij meer omdat je met twee kanalen veelzijdiger bent. Aangezien ik in een cover band speel, gebruik ik meerdere overdrives/distortions, dan vind ik het voor mezelf het handigste om het tweede kanaal in te stellen op een crunch en m'n FD op een lekkere distortion (of andersom), in plaats van steeds mn pedaal/versterker aan te passen. En voorlopig zullen de podia die we bespelen niet groter zijn dan de gemiddelde kroeg. Dus heb ik aan 20 tot 40 watt toch wel genoeg. En mocht het nodig zijn, inderdaad een 1x12/2x12 erbij, maar dat is voor latere zorg.

ik snap je punt, ik speel ook covertjes van verschillende (ska) bands, mijn amp staat op een tikkeltje crunch, volume op de gitaar op 8 als ik echt clean wil,
crunch- gitaar volopen,
meer cruch - tube screamer erbij,
heavy distortion- marshall guvner,

maar goed, ieder doet wat voor hem het beste is.
alles wat ik zeggen wil is, als je maar weinig geld hebt, (tot 300 euries, of zelfs tot 500, dan is de laney de beste oplossing,
heb je meer poen, is er ook meer mogelijk, ;)

Skinny Stupido
19 maart 2013, 17:49
Dat klopt, en pedalen heb ik wel. Heb een Fulldrive waar ik ook alle stijlen mee kan bereiken die ik wil, maar het gaat mij meer omdat je met twee kanalen veelzijdiger bent. Aangezien ik in een cover band speel, gebruik ik meerdere overdrives/distortions, dan vind ik het voor mezelf het handigste om het tweede kanaal in te stellen op een crunch en m'n FD op een lekkere distortion (of andersom), in plaats van steeds mn pedaal/versterker aan te passen. En voorlopig zullen de podia die we bespelen niet groter zijn dan de gemiddelde kroeg. Dus heb ik aan 20 tot 40 watt toch wel genoeg. En mocht het nodig zijn, inderdaad een 1x12/2x12 erbij, maar dat is voor latere zorg.

ik snap je punt, ik speel ook covertjes van verschillende (ska) bands, mijn amp staat op een tikkeltje crunch, volume op de gitaar op 8 als ik echt clean wil,
crunch- gitaar volopen,
meer cruch - tube screamer erbij,
heavy distortion- marshall guvner,

maar goed, ieder doet wat voor hem het beste is.
alles wat ik zeggen wil is, als je maar weinig geld hebt, (tot 300 euries, of zelfs tot 500, dan is de laney de beste oplossing,
heb je meer poen, is er ook meer mogelijk, ;)

pasqual
19 maart 2013, 22:02
Die Laney cub 12r valt af, een tweede kanaal is wel een must voor mij.
De Koch stack is ook tof! Maar qua reizen wordt me dat wel wat ver natuurlijk, 350 km of 4.5 uur met de trein.. (Vanuit Groningen)

De Blackstar HT20 heb ik inderdaad ook al bekeken, maar is 2e hands rond de €550.- En eigenlijk wil ik wel onder de €500 blijven.

Ik blijf geïnteresseerd in de Fender Blues Deluxe, en zal ook eens goed kijken naar de Marshall Haze. Als ik voor een Laney ga, ga ik voor een VC30, op youtube filmpjes afgaande klinkt die het lekkerste.

Bedankt voor jullie input! Keep them coming!

En ik hou jullie natuurlijk op de hoogte!

Die Blackstar moet toch zeker wel onder de 500,- kunnen? Ik heb mijn Blackstar HT CLUB 40 voor net geen 600,- nieuw gekocht. Was wel een showmodel...maar toch! De Laney VC30 is clean erg leuk maar z'n gainkanaal vind ik niet toereikend. Wel een leuke crunch maar niet toereikend voor het stevigere werk. Dan zou een geschikt pedaal wel wonderen kunnen doen...
De Fender vind ik persoonlijk de mindere van dit rijtje en dan vooral het gainkanaal; erg modderig.
De Haze ken ik niet persoonlijk maar de filmpjes beloven veel goeds, zou ik zeker eens proberen.

Koni05
20 maart 2013, 09:40
Had wat gezocht via marktplaats, en de eerste die ik vond was €550, van daar ;)

Zie net op MP ook een JCM900 50watt combo staan hier in de buurt. Lijkt me ook geen verkeerd bakje. Iemand daar ervaring mee?

Skinny Stupido
20 maart 2013, 10:11
Had wat gezocht via marktplaats, en de eerste die ik vond was €550, van daar ;)

Zie net op MP ook een JCM900 50watt combo staan hier in de buurt. Lijkt me ook geen verkeerd bakje. Iemand daar ervaring mee?

de 900 combo weet ik weinig van, ik weet wel het verschil tussen de 800 en de 900 in de vorm van top en 4x12
even terug geweest naar pagina 1 om te kijken welk geluid je wil, welke artiesten je nrs van speelt en ik denk dat de 800 beter bij je past als de 900.
de 900 heeft een hele vette gain, zo vet dat het vaak niet meer uit maakt met welke gitaar je er op speelt, je hoort toch geen verschil.
de 800 heeft geen gain maar een pre-amp, en blijft het karakter van de gitaar behouden.(zekers voor acdc, earing enz)
helaas zijn de combo's hiervan weer crappy, en de top +4x12 gaan al snel boven de 1000 euri
als je het in marshall zoekt, misschien de jtm 45 of jtm60, of jmp (50watt, 2 x 12 combo) ik weet niet zeker, maar dacht dat de jcm800 ook in 2x12 te verkrijgen was, die zou ik eerder pakken als de 1x12. ik weet wel, de jmp (2x12) komt met zijn geluid heel dicht bij de jcm800 en als je geluk hebt, voor 500 of 600 te koop

peter_heijnen
20 maart 2013, 10:19
De 900 is met name een leuk versterkertje voor hardere -meer gain- rock. De eindversterker is gewoon heel goed, maar de preamp is niet ieders ding en -vooral- niet buizen.

Thiez
20 maart 2013, 10:55
JCM900 zou idd niet mijn eerste keuze zijn voor jou muziek. De JTM60 schijnt nogal wat probleempjes te hebben maar dat durf ik neit uit eigen ervaring te bevestigen.

Misschien is dit wat, wel iets duurder maar lager bieden kan je altijd proberen.
http://link.marktplaats.nl/652190066


Edit: eigenlijk moet je gewoon eens wat versterker uit gaan proberen in de muziekwinkel. Ook duurdere, gewoon om een beeld te krijgen wat je wilt. Er zijn ontzettend veel verschillende crunch sounds en ieder heeft zijn eigen smaak wat hij mooi vind. Ik vind bijvoorbeeld de crunch uit een Engl lekker klinken maar velen vinden het steriel en doods. Zo hebben laney, marshall, koch, etc etc allemaal hun eigen voicing in hun crunch zitten. Het is maar net wat je lekker vind klinken.
Als je gaat proberen kunnen mensen hier ook gerichter advies geven denk ik.

kunk
20 maart 2013, 19:35
Peavey valveking in 50 watt uitvoering zal het ook prima doen:ok:

En deze zal het ook goed doen. :seriousf:http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m657469281-marshall-jcm800.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

tux2
23 maart 2013, 14:34
ik heb je een prive berichtje gestuurd

Groetjes
tux2

Koni05
23 maart 2013, 15:28
Er komt een Amp! en wel een Epiphone Blues Custom 30!

Had ooit op eentje gespeeld, vond het heerlijk. En klinkt niet alleen mooi, ziet er ook nog mooi uit ook. Zocht er ook al poosje naar in Nederland via MP, Speurders enz, maar kon niets vinden. Maar afgelopen week zag ik in België eentje te koop staan, die komende week mijn kant op komt!

Het mag dan wel geen 1x12 zijn, wel een hele vette versterker! Dus ik ben blij!

Allemaal bedankt voor jullie input, en ik zal een fototje posten als ik hem binnen heb.

Skinny Stupido
23 maart 2013, 18:25
mooie amp, ik was er zelf niet opgekomen, maar ziet uit az een goeie keuze

Thiez
23 maart 2013, 19:02
Zeer mooie amp. Ik heb hem zelf ook een tijdje gehad en soms nog wel spijt van dat ik hem verkocht heb. De naam doet hij wel echt eer aan, het is wel een echte blues amp hoor. In je begin post heb je het over AC/DC maar daar is hij denk ik niet vuil genoeg voor.
De passive/active EQ is wel een leuk iets om mee te experimenteren. Verder gaat hij voor 30watt ontzettend hard! Had hem destijds gekocht voor thuis gebruik en daarom is hij ook weer weg gegaan. Omdat hij voor thuis erg luid is.

Veel plezier ermee!

Roadburn
24 maart 2013, 10:11
DE 900 bestaat niet...

Aan de ene kant lach ik me slap als ik al die desinformatie lees. Aan de andere kant, super triest.

"Je hoort het verschil niet, maakt niet uit welke gitaar je gebruikt" (wel eens op 1 van de 3 verschillende modellen gespeeld?)

"800 heeft geen gain maar een pre-amp" (volgens mij weet je niet wat "gain" betekend. "Gain" betekend "versterking" en dat kan met of zonder "distortion")
Heeft "DE" 900 geen pre-amp? (Hier heb je de 3 fantasie schema's, kijk zelf maar even)
http://www.drtube.com/schematics/marshall/cd0109-iss4.pdf
http://www.drtube.com/schematics/marshall/cd0189-iss1.pdf
http://www.drtube.com/schematics/marshall/slxa-61-02.gif



Oh ja, 2 van de modellen hebben vooral WEL buizen...

MkIII:
http://www.youtube.com/watch?v=bnVPArUtSPw

Klinkt het zelfde als:

Robin Trower op 2x JCM 900 Dual Reverbs...
http://www.youtube.com/watch?v=n9T06UfP1S0

klinkt als:

Jasper S.
http://www.youtube.com/watch?v=N40OF8FAqKw

klinkt als:

http://www.youtube.com/watch?v=JkSxHx8sX80


http://www.youtube.com/watch?v=4P6E-KVASwg


"Leuk versterkertje" klinkt nog steeds het zelfde??? http://www.schoonenberg.nl/




Oh ja, leuke vergelijking tussen een "Silver Jubilee (beetje dunnetjes...)" en een "900 MkIII 50W"

http://www.youtube.com/watch?v=9wgZB5nCp7Y
http://www.youtube.com/watch?v=I_HVZo6qAHY

Skinny Stupido
24 maart 2013, 16:30
DE 900 bestaat niet...

Aan de ene kant lach ik me slap als ik al die desinformatie lees. Aan de andere kant, super triest.

"Je hoort het verschil niet, maakt niet uit welke gitaar je gebruikt" (wel eens op 1 van de 3 verschillende modellen gespeeld?)



quote; van koni05
Zie net op MP ook een JCM900 50watt combo staan hier in de buurt. Lijkt me ook geen verkeerd bakje. Iemand daar ervaring mee?
endquote
http://www.chitarra-online.com/images/amps/marshall-JCM900-4101.jpg

ik weet niet hoe je erbij komt dat de 900 niet bestaat??hij bestaat zelfs in 1x12 en in 2x12,
bullshit en desinfo van jou kant dus

en de jcm900 + 4x12 heb ik gehad en bespeeld met een gibson lespaul custom en met telecaster, er zit uiteraard wel iets verschil tussen, maar niet noemenswaardig, en zeker niet zo groot als bij de jcm 800 die ik nu heb, heeft een veel eerlijker geluid en een duidelijker hoorbaar verschil, met minder distortion, of het nu gain of preamp heet, dat boeit me noppes.

peter_heijnen
24 maart 2013, 16:33
Tjeez Roadburn, hebben we een 900 complexje of zo??

Waar het in dit geval dus om gaat is de DR 50 watt combo versie. Die klinkt zoals eerder al gezegd ok, en zoals ook eerder al gezegd bij voorkeur voor 'meer gain' spul. De video's die je post bevestigen dat verder ook.

Btw, ik heb een 50w dr 1x12. Aardig versterkertje maar ik zou waarschijnlijk een andere uitzoeken als ik er de muziek mee wilde spelen die ts aangeeft en het budget het toeliet. ;) Maar dus zeker ook, voor weinig budget rond de 250 300 euro heb je dan wel een amp met een goede 50w eindtrap en dat is zeker ook wat waard.


http://www.youtube.com/watch?v=CbCKyCxkr-Q

Roadburn
24 maart 2013, 18:07
"DE" 900.... er zijn 3 verschillende modellen. Je kunt niet over de 900 praten.

1 werkt met OP amps EN diodes
1 werkt met buizen + een rectifier met een diode (die je niet hoeft te gebruiken)
1 werkt met alleen buizen

Een radicaal verschil.
DR's, nog steeds in productie, 13 in een dozijn (da's 't apparaat die de meeste mensen kennen, die van de OP amps en diodes)
MkIII, 2 jaar gemaakt (redelijk zeldzaam in NL, zijn er hooguit een paar duizend van gemaakt in totaal)
SL-X, 6 jaar (ook zeldzaam in NL)

En als mensen dan alleen ervaring met "de" 900 hebben (99% DR's) en onzin uitkramen, en waarschijnlijk nog nooit een MkIII of SL-X gezien, laat staan bespeeld hebben.... enfin...
Termen die verkeerd gebruikt worden etc.
Daar wordt niemand wijzer van.

Thiez
24 maart 2013, 18:19
"DE" 900.... er zijn 3 verschillende modellen. Je kunt niet over de 900 praten.

1 werkt met OP amps EN diodes
1 werkt met buizen + een rectifier met een diode (die je niet hoeft te gebruiken)
1 werkt met alleen buizen

Een radicaal verschil.
DR's, nog steeds in productie, 13 in een dozijn (da's 't apparaat die de meeste mensen kennen, die van de OP amps en diodes)
MkIII, 2 jaar gemaakt (redelijk zeldzaam in NL, zijn er hooguit een paar duizend van gemaakt in totaal)
SL-X, 6 jaar (ook zeldzaam in NL)

En als mensen dan alleen ervaring met "de" 900 hebben (99% DR's) en onzin uitkramen, en waarschijnlijk nog nooit een MkIII of SL-X gezien, laat staan bespeeld hebben.... enfin...
Termen die verkeerd gebruikt worden etc.
Daar wordt niemand wijzer van.

Even snel naar de schema's kijkende die je poste zitten er bij zowel de DR als de MV diodeclipping in. Zover ik kan zien kun je hem niet uit het circuit schakelen dus wordt hij altijd gebruikt. Ook zitten er in alle 3 de amps opamps.

Ik zeg niet dat ze kut zijn, ik zeg niet dat het slecht hoeft te zijn opamps en diode clipping in een amp te hebben. Er zijn genoeg mensen die een diode clipping pedaaltje voor hun geweldige JCM800 zetten. Maar als je het dan toch hebt over juiste informatie, zitten er in alle jcm900's opamps, echter zitten ze niet bij allemaal in de preamp.

Maar goed, we gaan offtopic. JCM900 topics zijn er genoeg inmiddels. De TS heeft inmiddels zijn nieuwe amp gevonden.

peter_heijnen
24 maart 2013, 18:31
"DE" 900.... er zijn 3 verschillende modellen. Je kunt niet over de 900 praten.
Dat kunnen we wel en ik zal nog maar een keer proberen bij je binnen te komen: ts noemde de 50w combo. Dat jouw wereld dan op zijn kop staat wanneer er niet netjes steeds wordt herhaald dat het die bepaalde 900 is, is dan vervelend voor je.

Gevalletje ontvanger die even moet intunen.

muziekschuur
24 maart 2013, 20:36
Roadburn. Dank je wel. Te gekke info.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Koni05
27 maart 2013, 16:25
De Epi is binnen!

Eerste indruk::mmmm:

Echt heerlijk, precies wat ik zoek. Een echte bluesbak, en als ik een fulldrive ervoor zet kan die nog lekker scheuren ook, al helemaal in combinatie met het drivekanaal krijg je een lekkere vette overdrive.

Ik heb hem natuurlijk nog niet op volle kracht uitgeprobeerd, en dat zal ook nog wel even op zich laten wachten, maar ik weet zeker dat het goed gaat komen.:rockon:

Ik ben er blij mee!

En gelukkig hebben we de foto's nog!

http://i47.tinypic.com/i1xytw.jpg

http://i50.tinypic.com/aeobat.jpg

Thiez
27 maart 2013, 17:05
Idd een gaaf dingetje. Het loont overigens wel om te experimenteren met buizen in deze versterker. V1 is redelijk toon gevoelig.

Rooker
27 maart 2013, 17:09
Hele mooie set zo!

kunk
27 maart 2013, 21:44
Mooi hoor, ziet er goed uit. Als die ook nog zo klinkt ga je er veel plezier aan beleven.:ok:

Hendriks
27 maart 2013, 22:34
Idd een gaaf dingetje. Het loont overigens wel om te experimenteren met buizen in deze versterker. V1 is redelijk toon gevoelig.

Yep , ik heb ook een tijdje 1 gehad en met andere voorversterkerbuizen werd het een knappe amp , ik vond wel dat hij een flinke brom had , bij Tonika vertelden ze dat dat normaal was .
Ik vond hem voor mij te zwaar en te groot , om mee te slepen , maar klonk zeker goed.

Koni05
28 maart 2013, 09:59
Van buizen zelf heb ik nog weinig verstand. Ik zal me eens inlezen in de specifieke eigenschappen van de verschillende soorten buizen, maar voorlopig hou ik hem gewoon standaard.

Wel wat vreemd, op de 30watt mode is geen brom te horen, en is die heerlijk stil, op de 15watt hoor ik wel een continue brom. Maar hindert weinig bij het spelen. Iemand toch een idee wat dat kan zijn?

cluseau
28 maart 2013, 10:09
......Wel wat vreemd, op de 30watt mode is geen brom te horen, en is die heerlijk stil, op de 15watt hoor ik wel een continue brom. ......

Dat klinkt als onbalans in de eindtrap, is niet goed hoor en zou er ook niet meer doorgaan zo.

muziekschuur
28 maart 2013, 10:15
Mail Epiphone. Vast een kinderziekte waarvoor ze een oplossing hebben...

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Hendriks
28 maart 2013, 10:21
Wel wat vreemd, op de 30watt mode is geen brom te horen, en is die heerlijk stil, op de 15watt hoor ik wel een continue brom. Maar hindert weinig bij het spelen. Iemand toch een idee wat dat kan zijn?
Die brom bedoel ik dus ook , ik ben er mee terug geweest , maar volgens Tonika was dat normaal , ik heb toen bij hun ook een andere geprobeerd en die had het ook.

cluseau
28 maart 2013, 10:28
.....Vast een kinderziekte waarvoor ze een oplossing hebben...

Ja,....voor reparatie aanbieden bij hun TD :seriousf:


@koni05
Als je een meter hebt kun je in 15Watt mode even kijken naar de schermroosterspanning. Durf te wedden dat je er één mist. Voor de schakelaar zitten weerstanden waar er wel één van defect zal zijn. Ook dat is niet zomaar gegaan dus ik denk aan incidenteel sluiting in een eindbuis.

cluseau
28 maart 2013, 10:33
......volgens Tonika was dat normaal ,.......

Vreemd, kan dat toch niet normaal vinden.

Ik kom deze dingen niet zo vaak tegen en de klacht is me niet eerder opgevallen maar als iemand hinder hiervan heeft ben ik bereid dit eens te onderzoeken.

Koni05
28 maart 2013, 13:38
@koni05
Als je een meter hebt kun je in 15Watt mode even kijken naar de schermroosterspanning. Durf te wedden dat je er één mist. Voor de schakelaar zitten weerstanden waar er wel één van defect zal zijn. Ook dat is niet zomaar gegaan dus ik denk aan incidenteel sluiting in een eindbuis.


Ik heb geen meter, gewoon een simpele spanningsmeter is voldoende? Ben een totale leek op het gebied van elektronika namelijk.. Misschien binnenkort maar eens naar een Amp dokter brengen, in Eelde zit een goede dacht ik!

muziekschuur
28 maart 2013, 13:43
Ik had een issue met een Peavey Windsor. Ik gaf aan dat ik geen zin had hem terug te sturen. En als ik hem kapot maakte dat ik daar vrede mee had. Toen kreeg ik in 2 stappen een fix aangereikt. Uitgevoerd. Gefixt en een bedankje gestuurd. Kreeg ik de groetjes en voila. Kan dus maar net zijn hoe je erin staat..

cluseau
28 maart 2013, 13:52
......Ben een totale leek op het gebied van elektronika namelijk..

Gezien je vraagstelling idd even beter er naar te laten kijken.

Of je er beter van wordt begin ik toch ook aan te twijfelen omdat het als "normaal" wordt afgedaan. Misschien moet een keer goed uitgezocht worden wat de oorzaak is en of dat te verbeteren valt.

kassie
28 maart 2013, 14:01
Vreemd, kan dat toch niet normaal vinden.

Ik kom deze dingen niet zo vaak tegen en de klacht is me niet eerder opgevallen maar als iemand hinder hiervan heeft ben ik bereid dit eens te onderzoeken.

Ik merk dit ook bij mijn 50watt silver jubilee. Van 50 naar 25 watt switch hoor ik toch een brommetje opkomen. Het is licht hoorbaar maar wel degelijk aanwezig. Zeker als je meer gain in de preamp erin pompt.

Koni05
28 maart 2013, 16:24
Aangezien hier dus meer problemen mee zijn, zal ik internet eens afspeuren dit weekend, kijken of ik een oplossing kan vinden op dit probleem, gegeven door iemand die er ook mee te maken heeft gehad.

kunk
28 maart 2013, 17:21
Goed idee, hoop dat er een oplossing is!

Koni05
31 maart 2013, 23:37
Heb wat rond gezocht, en het is een vaker voorkomend probleem bij deze Epi's, maar zeker niet alle BC's hebben dit probleem.

Een oplossing wordt er bijna nooit gegeven, heb 1 topic gevonden, waar er wordt gesproken over het veranderen van de output tubes, maar ik vraag me af of dat uitgaat maken voor de brom, want in dat topic blijft er een soort brom hangen de eerste minuten na het aanzetten van de versterker.

Het topic:
http://forum.gibson.com/index.php?/topic/42377-blues-custom-humming/

Ik ben dus weinig wijzer geworden. Zal hem na verloop van tijd wel eens naar Dr.tube brengen, kijken of die er wat mee kan. Een goede beurt is sowieso niet weg natuurlijk.

Keep you updated!

cluseau
1 april 2013, 09:47
Een oplossing wordt er bijna nooit gegeven, heb 1 topic gevonden, waar er wordt gesproken over het veranderen van de output tubes, maar ik vraag me af of dat uitgaat maken voor de brom, want in dat topic blijft er een soort brom hangen de eerste minuten na het aanzetten van de versterker.

De oorzaak / oplossing weet men dus (nog) niet.

Het zit zeker niet in het merk tube's mocht je dat soms denken, hooguit heb je te maken met onderlinge afwijking tussen de twee output tubes maar dan zou je het in beide standen moeten horen. Onderzoekje waard.....ben benieuwd.

Koni05
2 april 2013, 09:04
De oorzaak / oplossing weet men dus (nog) niet.

Het zit zeker niet in het merk tube's mocht je dat soms denken, hooguit heb je te maken met onderlinge afwijking tussen de twee output tubes maar dan zou je het in beide standen moeten horen. Onderzoekje waard.....ben benieuwd.

Zou ongetwijfeld kunnen, zoals ik al zei, ik heb totaal geen kennis van versterkers, dus ik geloof je direct.
M'n oom (KUNK op dit forum) zal hem tzt eens doormeten, kijken of die iets vreemds kan vinden. Tot die tijd laat ik hem lekker op de 30watt staan, dan zit ik wel veilig neem ik aan.