PDA

View Full Version : Wat moet ik doen Marshall mg50 dfx of een Fender Princeton65



Eric Clapton is God
22 juni 2003, 22:07
Mijn oude versterker een oude vox is stuk en nu zoek ik een nieuwe, de Marshall mf50 dfx lijkt me wat maar de Fender Princeton 65 ook ze zitten allebei rond de 500 pleuro. Wat is de beste keus. Ik speel blues en Rock.

ik hoop op jullie hulp

bedankt,

Ronald

Bins
22 juni 2003, 22:55
tja... keuze uit deze 2, dan zou ik de Marshall nemen, want die princeton is echt "auw mn oren wat een treble", vind ik.
Maar voor 500 euro kan je op de 2e hands markt zoveel beters scoren. Bijvoorbeeld zo'n H&K 100 watt combo (attax?), of een Marshall buizencombo, een Peavey classic 30, moet ook kunnen. Kijk gfewoon ff rond.
Weet je wat het is namelijk: 50watt transistor is gewoon net niet genoeg, want je moet em dan helemaal voluit zetten, als de drummer een beetje pittig slaat, en dat klinkt gewoon bagger. Bij buizen is 50 watt wel (ruim) voldoende. Voor 500 euro kan je dus of een 2e hands buizencombo halen rond de 50 watt, of een transistoramp van 100+watt.
Velen zullen je vertellen dat buizen beter klinkt dan transistor, ik heb daar geen mening over wegens gebrek aan ervaring, maar transistor amps zijn wel meer "idiot-proof".

(jezus, stel je 1 simpel vraagje, krijg je zo'n lang/vaag/onsamenhangend atwoord. Ik hoop dat je begrijpt wat iuk bedoel :) )

Nicci
23 juni 2003, 00:21
ben ik niet met je eens. 50 watt is meer dan genoeg. veel bands spelen gewoon te hard! een drummer die een 50 watt gitaarversterker wegdrukt moet ik nog tegenkomen. in mijn ervaring is 30 watt (SS) net op het randje voor oefenen en optreden (je bent al snel afhankelijk van een PA), maar 50 watt (SS)? is genoeg.
van de 2 zou ik de fender nemen, maar ik houd dan ook echt niet van de meeste marshalls. hij is wel erg trebly. daar heeft de vorige poster gelijk in. en test de OD uitvoerig. niet iedereen houdt er van.

The_Cure
23 juni 2003, 12:04
ben ik niet met je eens. 50 watt is meer dan genoeg. veel bands spelen gewoon te hard! een drummer die een 50 watt gitaarversterker wegdrukt moet ik nog tegenkomen. in mijn ervaring is 30 watt (SS) net op het randje voor oefenen en optreden (je bent al snel afhankelijk van een PA), maar 50 watt (SS)? is genoeg.
van de 2 zou ik de fender nemen, maar ik houd dan ook echt niet van de meeste marshalls. hij is wel erg trebly. daar heeft de vorige poster gelijk in. en test de OD uitvoerig. niet iedereen houdt er van.

[Off-topic]
Nicci mag ik jouw nog bedanken voor de aanbeveling van de Roland BC! Ik heb hem afgelopen vrijdag getest en ga hem aanstaande week halen... dat zegt denk ik genoeg 8) 8) damn, dat clean-geluid 8) [/Off-topic]

Nicci
23 juni 2003, 15:13
geen dank! welke heb je gekocht?

The_Cure
23 juni 2003, 15:25
geen dank! welke heb je gekocht?

DE BC-30 210 (2x 10") klonk net wat voller/vetter dan de 1x 12" en de 60watt versie is wat te groot voor in huis :) lol

Nicci
23 juni 2003, 15:54
op die versterker heb ik jaren met veel plezier gespeeld. ik had verwacht dat de 1 maal 12 inch voller zou klinken overigens. zo zie je maar weer, wat al die theorie waard is.

Ic3gl0vE
23 juni 2003, 17:54
tja... keuze uit deze 2, dan zou ik de Marshall nemen, want die princeton is echt "auw mn oren wat een treble", vind ik.
Maar voor 500 euro kan je op de 2e hands markt zoveel beters scoren. Bijvoorbeeld zo'n H&K 100 watt combo (attax)

Ik ben het 100% met je eens over die princeton, doet echt pijn aan je oren!
een H&K attax 100 is trouwens 110 watt en die zijn tweedehands te krijgen voor 300-350 euro. Dat is nog lang geen 500 dus :)

B.face
23 juni 2003, 18:00
[quote="Eric Clapton is God"]Mijn oude versterker een oude vox is stuk en nu zoek ik een nieuwe, de Marshall mf50 dfx lijkt me wat maar de Fender Princeton 65 ook ze zitten allebei rond de 500 pleuro. Wat is de beste keus. Ik speel blues en Rock.

gewoon uitproberen > er is geen "beste" , is gewoon smaakkwestie !
Speel erop en beslis zelf.

Die ouwe Vox wil ik wel ophalen i.p.v. dat je die naar grof vuil moet brengen.

P.S. > Eric C. WAS God !

B.face

Eric Clapton is God
11 juli 2003, 13:49
Zo ik heb geen van beide gekocht maar een Marshall G50rcd 50 watt versterker heerlijk ding.