PDA

View Full Version : Marshall JTM60 2x12



Nocki
17 maart 2013, 18:14
Hi,

Doordat ik wat aan het schuiven en rommelen ben met mn setup kreeg ik vandaag een Marshall JTM60 2x12 ingeruild.

Wow! Wat een waanzinnig geluid! Deze amp kende ik nog niet en ik was best voorzichtig door de verhalen... Toen de LP ingeprikt was kwamen al die AC/DC, Guns 'n Roses achtige dingen weer naar boven... Wauw! Wat een lekker amp...
Met weinig gain en volume toch zo'n vet geluid... :-)

Nu dan de vraag:

Ik zocht zo'n soort amp voor in mn rock bandje... Maar eigenlijk wilde ik gewoon een stack hebben, Komt op de een of andere manier toch leuker over dan zo'n combotje... :-) Lekker stoer!

Is dit geluid er ook in een top met cab, Weet iemand dat?
Natuurlijk weet ik dat de JTM60 ook als top met cab te krijgen is maar ik bedoelde eigenlijk dit geluid in een andere Marshall... Ik kende alleen de JCM900 en JCM2000 series en heb totaal geen idee van de andere amps...

Bedankt alvast!

http://img818.imageshack.us/img818/8106/img2396nt.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/818/img2396nt.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Brum
17 maart 2013, 18:20
Er is ook een top geweest van de JTM60, met matchende cab, maar die zie je niet heel veel voorbij komen. De JCM600 schijnt technisch gezien dezelfde versterker te zijn, maar dat kan ik niet verifiëren.

tillens
17 maart 2013, 19:42
Hey Nocki, deze heb je uit zeewolde? Als je em wegdoet effe seintje geven... ik heb meerdere combo's gehad en heb nu de top en matchende 212 thuis staan. In mijn band heeft de zanger mijn andere set staan, die heeft ie destijds overgenomen, en die combi zie je amper... Te gekke amp maar hier op het forum gaan we prat op crap amps ;)

humbucker
17 maart 2013, 20:24
Ik heb er ook ooit eentje gehad! Prima ding inderdaad!!!

Nocki
17 maart 2013, 22:38
Hey Nocki, deze heb je uit zeewolde? Als je em wegdoet effe seintje geven... ik heb meerdere combo's gehad en heb nu de top en matchende 212 thuis staan. In mijn band heeft de zanger mijn andere set staan, die heeft ie destijds overgenomen, en die combi zie je amper... Te gekke amp maar hier op het forum gaan we prat op crap amps ;)

Inderdaad! Leuke gast kwam m brengen vanuit Zeewolde...
De amp staat idd al op marktplaats, wilde dat hier niet zeggen want dit is de plaats niet, omdat ik heel graag een stackje wil...

Vandaar ook hier de vraag of er iets is wat hier op lijkt.. het scheurt echt als een malle en klinkt zo bekend...
Zoals ik met de Twin dingen speelde uit die tijd zo speelde ik opeens weer alle rockcovers met deze sound...
Echt waanzinnige amp... :-)

Het leuke is dat ik nu echt even aan het shoppen ben voor mn rockbandje Triple Motion (.nl) en nu kan kijken naar dit soort amps...

Kim Wilson
18 maart 2013, 08:22
Dat kon mijn ouwe wel zijn! Zat er nog een flightcase bij?

muziekschuur
18 maart 2013, 09:21
Nieuwsgierig: hoe is de cleansound?

Is het niks om hieronder een gesloten 2x12 te zetten? Dan heb je echt die sound van een 4x12 maar met meer lucht.... Nog beter dus...

Nocki
18 maart 2013, 09:42
Dat kon mijn ouwe wel zijn! Zat er nog een flightcase bij?

Geen idee... Er zat in ieder geval geen flightcase bij... :-)


Nieuwsgierig: hoe is de cleansound?

Is het niks om hieronder een gesloten 2x12 te zetten? Dan heb je echt die sound van een 4x12 maar met meer lucht.... Nog beter dus...

Dat is zeker een goed idee... Maar volgens mij zie je die cabjes niet zo vaak :-) Maar het is iets om over na te denken.
Hoe het clean gebeuren is weet ik eigenlijk niet. Had er veel mooie berichten over gehoord maar hiervoor had ik natuurlijk een twin... Nogal een verschil... En daar haalt ie het natuurlijk niet bij...
Ik moet eerlijk zeggen dat toen ik eenmaal de overdrive had gevonden er weinig anders is gedaan dan gescheurd... :-)

the sure thing
18 maart 2013, 10:29
Clean vind ik ze ook zeer geslaagd!! Heerlijke clean RHCP zit erin. De JTM30 en JTM60 (JCM600) blijven zwaar onderschat. De behuizing is echter van MDF en daar wordt niet iedereen blij van....

Nocki
18 maart 2013, 10:43
Dat soort dingen doet ie goed idd...
Het is een heel fijn ampje idd... Nooit verwacht dat ie me zo zou bevallen...
En dat die behuizing niet massief is... tja... Ach... Geen probleem... :-)

Nu ben ik nog steeds benieuwd of er een amp is die dit ook kan...

jannest
18 maart 2013, 14:14
ik zeg

niet zeuren maar zagen