PDA

View Full Version : Welke Benelux bouwers maken een Dumble Steel String Singer ?



StevenStrat
16 maart 2013, 22:38
http://www.youtube.com/watch?v=UPAJJ_cyAhA


(2:50, dat is de clean sound waar ik naar op zoek ben)

Zo'n Bludotone is fantastisch maar kost 5000 eur en wordt in de USA gemaakt.


Wie kent bouwers die een goede SSS kunnen bouwen ?




ben benieuwd !
Steven

Hendriks
16 maart 2013, 23:25
Geen Benelux , maar voor rond de 2000 heb je een kopie van Ceriatone.

Scopperloit
16 maart 2013, 23:31
Het is jammer dat Jelle Welagen verhuisd is naar Amerika, anders had hij je misschien kunnen helpen.

Ik denk dat Hendriks een goede optie geeft met de Ceriatone.

StevenStrat
16 maart 2013, 23:36
dank voor de reacties. ik ben me bewust van ceriatone, maar heb geen interesse in een amp uit maleisie met ondermaatse transfo's..


Van weelden doet dit misschien ?


Is de Fuchs Clean machine een steel string singer kopie ?

kassie
17 maart 2013, 02:38
dank voor de reacties. ik ben me bewust van ceriatone, maar heb geen interesse in een amp uit maleisie met ondermaatse transfo's..


Poe poe, die originele Dumbles hebben toch wel zulk hoogstaand ijzer:???:.. gewoon standaard Fender trafo's hoor.

Als je even op youtube surft bij SRV, komen er wel een aantal amerikaanse bouwers voorbij.

Hendriks
17 maart 2013, 09:32
dank voor de reacties. ik ben me bewust van ceriatone, maar heb geen interesse in een amp uit maleisie met ondermaatse transfo's..


Van weelden doet dit misschien ?


Is de Fuchs Clean machine een steel string singer kopie ?

Volgens mij komt er goed spul uit Maleisie van Ceriatone en kun je ook kiezen wat voor trafo's je wilt (tegen meerprijs MM)

Eko
17 maart 2013, 09:45
Steven , je klank wordt niet beter van de amp. De amp laat je klank beter uit komen. Dat gezegd hebbende. Heb je al eens contact gelegd met Peter van Weelden? Marble? Al eens een gesprek gehad met de heren? Hoe groot is je budget? Bedenk dat je vraagt om absoluut top materiaal , gebouwd door uitstekende bouwers. Dat kost geld. Je kunt niet verwachten voor 1500,- een zelfde product te vinden.

Tristan
17 maart 2013, 10:34
Yde Rosier misschien?

StevenStrat
17 maart 2013, 11:29
Van Weelden is inderdaad een optie, heb even gegoogled en denk dat de kans bestaat dat hij nog geen SSS gebouwd heeft.



Ik weet dat wat ik wil geld zal kosten, en ik vrees dat ik zelfs best een Bludotone zal importeren.

Brum
17 maart 2013, 12:34
Ik snap je bij voorbaat al afkeer van Ceriatone niet zo. Het trafo verhaal, wat al gezegd is, klopt niet. Je kunt ze ook gewoon met MM trafo's krijgen en anders zonder trafo's en buizen bestellen, het is allemaal mogelijk bij Ceriatone. Ik denk dat je je lichtelijk verkijkt op de kwaliteit van Ceriatone. Ik bedoel, je had toch ook een Marshall?:soinnocent:

Als je je idee over Ceriatone toch kan loslaten, neem anders 's contact op met deze lui: http://www.itamps.com/ceriatone.html. Ze zijn gewoon Nederlands en ze bijten niet.;)

kassie
17 maart 2013, 12:54
Nouja, ik kan niet in de portemonnee kijken, maar als je toch wat cash hebt zou ik van Weelden contacteren. Exclusief en heeft de naam. Die twinkleland zat toch op zo'n 4 a 5 rug? Een ceriatone SSS is dan maar de helft goedkoper.. Van Weelden kan zo'n ding wel bouwen want er zijn inmiddels schema's van de SSS op ampgarage.com. Let wel gebasseerd op de SSS van Nik.

Overigens koop ik persoonlijk nooit Fuchs weer omdat Andy nogal arrogant en uit de hoogte doet naar andere bouwers. Heeft bij mij de goodwill verloren.

muziekschuur
17 maart 2013, 13:23
Waarom niet een goeie Fender twin opsnorren en laten onderhouden met wat aanpassingen...

jacky
17 maart 2013, 14:20
Hook Silverstar ?

StevenStrat
17 maart 2013, 14:36
Bij de ontwikkeling van de dumble-gebaseerde silverstar stonden er een 10-tal dumble style amps bij Van de Haar, de algemene consensus was toen dat de ceriatone het slechtste klonk van allemaal.

Hun circuits zijn geen kopjes van het origineel, maar bevatten kleine wijzigingen.

Brum: welke ceriatone heb je al getest ?

Brum
17 maart 2013, 15:20
Niet getest, maar ik weet wel tevreden Ceriatone eigenaars. Qua klank kan ik je ook niet direct advies geven, maar ik denk de zaak uit het linkje des te meer.

StevenStrat
17 maart 2013, 21:05
Heb bludotone gemaild voor wat details en er is blijkbaar een SSS onderweg naar Belgie.

Heb gevraagd of hij me in contact kan brengen met de bouwer, ik zou dolgraag die amp eens proberen !

jacky
17 maart 2013, 21:19
Het is natuurlijk een vreemde discussie natuurlijk zijn die ceriatone users tevreden ze hadden geen geld voor de real deal en vonden een redelijk alternatief.
Er zijn veel mensen die dingen roepen over dumble amps en van weelden amps en two rock en nu ook weer die bludotone maar wie heeft er nu echt een gehoord of nog mooier naast elkaar.
Lijkt me slim om met die gebruiker in belgie in contact te komen maar zoek ook eens een van weelden gebruiker op dan heb je wat vergelijk.
Met dat budget kan je zoveel kanten op

Einzeln
17 maart 2013, 21:22
http://www.edscustomshop.com/

Brum
17 maart 2013, 22:13
Het is natuurlijk een vreemde discussie natuurlijk zijn die ceriatone users tevreden ze hadden geen geld voor de real deal en vonden een redelijk alternatief.
Er zijn veel mensen die dingen roepen over dumble amps en van weelden amps en two rock en nu ook weer die bludotone maar wie heeft er nu echt een gehoord of nog mooier naast elkaar.
Lijkt me slim om met die gebruiker in belgie in contact te komen maar zoek ook eens een van weelden gebruiker op dan heb je wat vergelijk.
Met dat budget kan je zoveel kanten op

Het was voor mij ook geen discussie hoor.;) Gewoon de tip in het linkje en dat je tegenwoordig ook kunt kiezen voor hoogwaardige trafo's.

Geen geld voor the real deal is jouw opvatting. Ik denk dat de keuze niet perse een geldkwestie is. Ceriatone hun Marshall kopieën zijn dikwijls duurder dan het origineel en een aantal originelen worden ook simpelweg niet meer gemaakt. Over de Two Rock kopieën, dat zal anders liggen, maar iets zegt me dat het meer te maken heeft met de term 'boutique' en het daar volgens de bouwers bijpassende prijskaartje.:roll:

nico verduin
17 maart 2013, 22:43
Ik denk dat de zgn. boutique bouwers een reëlere prijs vragen. Oftewel een prijs die ook voldoende dekking geeft voor afschrijving, personeelskosten, voorraadkosten. administratie kosten, ontwikkeling en ga zo maar door. Een versterker bouwen voor een verkoopprijs van pak'm beet 2-2.5K moet al vrijwel door lage lonen landen gemaakt worden en PCB werk. Is dat ding geheel met de hand gebouwd kom je uit op een uurprijs van hooguit 20-25 per uur. Daar kan een bedrijf niet voor blijven bestaan.

jacky
17 maart 2013, 22:54
Wat ik me trouwens ook af aan het vragen ben waar ga je met zon soort amp aan de gang minimaal 100W en dan een 4 x 12 met EV moet zeggen dat het filmpje van de eerste post me erg aanspreekt .Maar zon amp is eigenlijk alleen op behoorlijke podia bruikbaar (liefts nog buiten ook). wel een lekkere sound hoor.

kassie
17 maart 2013, 23:28
SSS is toch 150 watt? Dat vermogen heb je nodig om die volle ronde clean sound te krijgen. Clean klinkt ook altijd zachter dan drive.

Altijd goed om belanghebbenden in het oog te houden. Natuurlijk zegt van der Haar dat Nik zijn amps slechter zijn. Hij dealt ze zelf niet. Nik zijn Dumble kopieën zijn allen van het Ampgarage forum, waar een heel setje originelen ontleedt is. Redelijk exact voor zover mogelijk omdat er volgens mij geen enkele ODS of SSS gelijk is. Het zijn juist de tweaks van Bludotone, Two Rock en Fuchs die verschillen van het origineel. Zodat ze als 'merk' toch nog een beetje origineel zijn.

Overigens is die SSS van Nik zijn hand, blijkbaar heeft hij zijn hand op een schema, of amp weten te leggen om één en ander te kopiëren. Die heeft hij dus niet van Ampgarage. En omdat hij dit circuit ook niet heeft vrijgegeven op het forum, of op zijn eigen site heeft hij nogal wat haat gezaait op Ampgarage. Maar inmiddels hebben ze dat schema en lay-out op dat forum ook wel te pakken. Je zou Nik een mail kunnen sturen met vragen omtrent de originaliteit van het circuit. Maargoed alles wat uit Azië komt is toch altijd slecht he?....

Als ik heel eerlijk ben, die SSS is een vrij simpel design hoor. Waarom contacteer je niet een bouwer hier uit de buurt? Je weet wel, bepaalde mensen die hier ook wel eens op het forum komen...

Hendriks
18 maart 2013, 08:22
Lekker:

http://www.youtube.com/watch?v=7k6dX3Q0QY4

muziekschuur
18 maart 2013, 09:14
Uit de States: Hamiltone....


http://www.youtube.com/watch?v=SMImNbngD_A&NR=1&feature=endscreen

StevenStrat
18 maart 2013, 11:29
Lekker:

http://www.youtube.com/watch?v=7k6dX3Q0QY4

vind ik geen inspirerende sound. dan ben ik veel beter af met m'n two-rock clean.

Ik vind het vreemd dat hoe hoog je de lat ook legt qua budget en kwaliteit, er altijd wel iemand met ceriatone komt. Ok dat zijn leuke amps voor het geld, maar ik als ik over Bludotone spreek, daar is ceriatone toch niet mee te vergelijken ?


de ceriatone gebruikt ook 6L6 ipv 6650 tubes.

Ik ben op zoek naar de Eric Johnson gevoicete SSS, geen simpel circuit en ik zoek liefst een bouwer die deze al eens gemaakt heeft..

Brum
18 maart 2013, 13:00
Kan aan mij liggen, maar je geeft helemaal geen budget aan. Sterker, je vindt het origineel te duur, dus vraagt om goedkopere alternatieven. Dan ligt het best voor de hand dat iemand met Ceriatone aan komt, toch? Ik bedoel, deze maatschappij maakt volgens velen betaalbare, goeie kopieen.

Wat maakt die Ceriatone dan zo ongeschikt en hoe kom jij dan aan die opvatting?

kassie
18 maart 2013, 13:06
Wat maakt die Ceriatone dan zo ongeschikt en hoe kom jij dan aan die opvatting?

+1, dat wordt dan beweert door iemand die zijn 'super kwaliteit amp' eerst naar een lokale bouwer moest brengen om hem een beetje stil te krijgen. Het is meer een gevoelskwestie dan een technische kwestie...

Maargoed, we zijn er wel uit denk ik... wordt gewoon de bludotone.

Kim Wilson
18 maart 2013, 13:38
Ik snap nooit zo goed waarom iemand op zoek gaat naar precies díe sound in precies dát filmpje, en daar duizenden euro's voor over heeft. Ik ben van mening dat je met een (goeie) standaard amp ook een geweldige sound neer kan zetten, mits je goed kunt spelen. Zonder te verzanden in kreten als "sound zit in je vingers", denk ik dat techniek veel belangrijker is dan wat voor apparatuur ook. Ik heb eens enorm staan genieten bij een countrygitarist die de sterren van de hemel speelde. Dat zijn gear bestond uit een crappy tele-kopietje en een Roland Cube30, deed voor mij niet ter zake.

Nu zeg ik niet dat iedereen genoeg heeft aan een Cube30, maar je moet het belang van de amp ook niet overschatten. Een goeie Twin Reverb of Super Reverb of wat ook zou ook moeten werken.

Mocht het echter zo zijn dat de TS zó goed speelt dat hij tegen de tekortkomingen van standaard amps aanloopt, kun je bovenstaande vergeten en heb ik verder niks gezegd.

Hendriks
18 maart 2013, 13:40
Volgens mij is Ceriatone ook de enigste "bouwer" die dit model in zijn productrange heeft en ik vraag mij af of er wel een andere bouwer is die zich hier aan gaat wagen .
Overigens vind ik het geluid uit mijn geposte video inspirerender dan de video in de openingspost ,maar dat zal dan wel weer met mijn smaak en onkunde te maken hebben :) .

muziekschuur
18 maart 2013, 13:52
Het in Amerika gevestigde HAMILTONE bouwt de SSS voor 5600 dollar... = 4400 euro.... (Met verzendkosten erbij)...

StevenStrat
18 maart 2013, 14:23
Kan aan mij liggen, maar je geeft helemaal geen budget aan. Sterker, je vindt het origineel te duur, dus vraagt om goedkopere alternatieven. Dan ligt het best voor de hand dat iemand met Ceriatone aan komt, toch? Ik bedoel, deze maatschappij maakt volgens velen betaalbare, goeie kopieen.

Wat maakt die Ceriatone dan zo ongeschikt en hoe kom jij dan aan die opvatting?

Ik heb inderdaad geen budget opgegeven.

Ik vind het origineel niet per se te duur, maar wel heel wat geld. Moest er een evenwaardig alternatief beschikbaar zijn dan wou ik dat graag horen, maar ik vrees dat ik gewoon zal moeten sparen en de Bludotone importeren. zo'n SSS (en zeker met een bepaalde voicing) is nu eenmaal niet alledaags.

Eerst wel eens proberen bij de belgische koper die er een besteld heeft indien mogelijk.


ceriatone is niet ongeschikt, en kunnen super amps zijn voor mensen met een beperkt budget.
maar ze zijn en blijven net niet amps die niet hoeven aangeraden te worden aan mensen die topamps zoeken, die klank vooropstellen en niet prijs.

ze worden ten pas en te onpas vernoemd en daar kan ik me soms aan storen.
goed bedoeld natuurlijk, dus excuses als ik wat nors overkom.
dat is m'n visie een beetje op het ceriatone verhaal :)


muziekschuur: die hamiltone ziet er ook interessant uit. scheelt niet veel qua prijs met bludotone.

Mitch
18 maart 2013, 22:06
De Ceriatones die ik tot nu toe gehoord heb waren allemaal heel aardig, maar zodra er een speler kwam die écht de nuances van een amp naar voren kon halen (ikzelf dus niet...) dan begreep ik wel waarom ze het niks vonden. Sinds een aantal meetings met o.a. Tristan begrijp ik goed dat bij bepaalde speelkwaliteiten ook andere eisen en wensen horen. Wat ik zelf al heel prettig vind spelen, heeft dan voor een ander weer te weinig dynamiek bijvoorbeeld.
M.a.w.: ook al vind je zelf een amp helemaal te gek, vind het dan niet raar als iemand anders dat niet goed genoeg vindt :grouphug:

E-J
18 maart 2013, 22:24
Check het Ceriatone forum eens, die amps zijn in feite bedoeld om als basis te gebruiken en verder naar jouw smaak te modificeren. In het bijzonder geldt dit voor de Dumble-achtigen die Ceriatone aanbiedt. Dat is ook waarom Ceriatone zo'n succes is, je koopt voor relatief weinig een kitje en zet het dan zelf in elkaar. Wil je een beetje meer en een beetje minder van dat, dan kan dat gewoon.

Daarnaast, de 'standaard' Ceriatone Dumble-achtige heeft de nodige tweaks nodig om beter te kunnen klinken. Je hebt een zogenaamde Dumblelator nodig (het geluid mét is behoorlijk anders dan zonder) en je moet de amp daarop finetunen. Ik heb er zelf één gehad en daarnaast meerdere gehoord, en die klonken fantastisch.

Zo'n amp moet alleen echt je ding zijn. Ik ben meer van de vuile (blues)rock en daar is 'ie minder voor geschikt. Voor Amerikaanse jazz fusion dingen, Sjonnie Grasmaaiert: perfect.

the sure thing
19 maart 2013, 09:30
Sorry hoor, maar dat geluid na 2:50 is met gemak uit een goede Two Rock studio pro te halen....

Rick trodat
19 maart 2013, 10:53
Ik heb een keer het genoegen gehad over een two rock te spelen die gemod was naar een Steel string singer. Het was toendertijd, zon 5 jaar geleden volgens mij de enige in zijn soort.

Naast dat dat ding echt echt heel zwaar was, had ie ook een zwaardere bas dan elke andere versterker en het hoog ging echt heel ver door. Geweldige versterker. Laat ik zeggen dat het spectrum alle gebieden besloeg.

Heel anders dan de overdrive special clonen.

De hook silverstar heb ik ook op gespeeld en heeft wel een beetje dat karakter, maar heeft niet dat dikke lage geluid. Hij barst wel van karakter en het is een hele goede amp.

Dit geluid kan ik wel min of meer halen uit een fender twin. Daarnaast heeft deze versterker ook nog eens een pak meer karakter. En ligt meer in mijn straatje.

Momenteel speel ik op een twin clone. 135 watt. Ik denk dat het enige vereiste voor deze sound veel watt is. Wat het gevoel van de lage tonen anders weergeeft dan een lager wattage amp. Echter maakt het alles uit op welke podia je speelt.

Deze fender speel ik over 1x15 of 1x10. En dan een hook el34 captain over 4x10 of 2x12. Als ik de combi 4x10 en 1x15 pak, dan heb ik werelds geluid. Laag en hoog, snel, reverb apart over een amp. Maar goed speel ik in een kleine kroeg dan moet ik toch mijn 15 watt fender pakken.

muziekschuur
19 maart 2013, 11:17
http://www.youtube.com/watch?v=CH6AI2mAsD4


http://www.youtube.com/watch?v=25pEVzwgq70

kassie
19 maart 2013, 12:07
http://i932.photobucket.com/albums/ad167/kassie1987/SSS03.jpeg

http://i932.photobucket.com/albums/ad167/kassie1987/SSS02.jpeg

http://i932.photobucket.com/albums/ad167/kassie1987/SSS01.jpg

tillens
19 maart 2013, 12:34
Ben ik nou de enige die gewoon een strat hoort door een amp met een bak reverb? Dit geluid kun je ook halen uit goedkopere amps dan een Bludotone. Als je perse een dergelijke amp wil kopen kijk dan ook naar Welagen. Deze kun je bestellen via DR Lovetone. Jelle is een aardige gast die ze bouwt, en ze zijn beter te betalen dan Bludotone. Als je die Mayer sound zoekt kun je ook mijn Matchless of JTM 60 komen beluisteren. Het zit voornamelijk toch echt in je handen. Paar maanden terug naar Greg Koch weer wezen kijken. Speelde op een Tele en een modeling amp van Fender. Als je de amp niet zou zien en hij had gezegd dat ie over een boutique amp stond te spelen geloofde je het direct. En alles met een lach he!

Misery Signals
19 maart 2013, 12:44
Ik heb inderdaad geen budget opgegeven. ceriatone is niet ongeschikt, en kunnen super amps zijn voor mensen met een beperkt budget. Maar ze zijn en blijven net niet amps die niet hoeven aangeraden te worden aan mensen die topamps zoeken, die klank vooropstellen en niet prijs.

Je bent in de running voor een top amp zeg je. En je stelt klank voorop en niet prijs.
Tel dan gewoon 5000 Euro neer als die ene amp je aanstaat? Anders profileer je je toch stiekem als een budgetzoeker en kan je evengoed die Ceriatones testen ipv erop af te geven ;)

MS

LRS
19 maart 2013, 12:47
Het zit voornamelijk toch echt in je handen. Paar maanden terug naar Greg Koch weer wezen kijken. Speelde op een Tele en een modeling amp van Fender. Als je de amp niet zou zien en hij had gezegd dat ie over een boutique amp stond te spelen geloofde je het direct. En alles met een lach he!

+1 ik wou bijna t zelfde posten, maar dan met jim campilongo met en Tele op een huis-tuin-en-keuken-Princeton

Aan de TS; probeer eens een oude silverface Bandmaster. Ik heb er ooit eens eentje voor E400,- gekocht uit 1971, kon wel eens akelig dicht in de buurt komen bij wat je zoekt.

arjanb01
19 maart 2013, 12:50
Precies, goeie opmerking inderdaad. De Mayer sound haal je uit zoveel verschillende amps. Clean met een randje en reverb erbij, goeie strat en techniek en hoppa... Staar je inderdaad niet blind op (te) dure boutique amps als Two Rocks, Bludotone of Victoria amps.

muziekschuur
19 maart 2013, 13:12
Heb zo'n idee dat Marble amps jou perfect zou kunnen helpen.

http://www.marble-amps.com/marble.asp?pagina=17@Amplifiers_Vintage_.asp

Nederlandse bouwer.

Kim Wilson
19 maart 2013, 13:34
... Het zit voornamelijk toch echt in je handen. Paar maanden terug naar Greg Koch weer wezen kijken. Speelde op een Tele en een modeling amp van Fender. Als je de amp niet zou zien en hij had gezegd dat ie over een boutique amp stond te spelen geloofde je het direct. En alles met een lach he!
Zoiets zei ik gisteren ook al. Ik ben het hier dan ook volledig mee eens.

tillens
19 maart 2013, 18:24
Zoiets zei ik gisteren ook al. Ik ben het hier dan ook volledig mee eens.

Mooi zo! Plus kijk ook eens naar een Mesa blue angel. Die heb ik zelf ook en die vind ik dus van alle amps die ik heb ( en dat zijn er een paar) degene die het dichtse bij het Mayer geluid komt. Vol, rond, bellerig, zangerig en een hele volle reverb..

the sure thing
19 maart 2013, 19:56
Ben ik nou de enige die gewoon een strat hoort door een amp met een bak reverb? Dit geluid kun je ook halen uit goedkopere amps dan een Bludotone. Als je perse een dergelijke amp wil kopen kijk dan ook naar Welagen. Deze kun je bestellen via DR Lovetone. Jelle is een aardige gast die ze bouwt, en ze zijn beter te betalen dan Bludotone. Als je die Mayer sound zoekt kun je ook mijn Matchless of JTM 60 komen beluisteren. Het zit voornamelijk toch echt in je handen. Paar maanden terug naar Greg Koch weer wezen kijken. Speelde op een Tele en een modeling amp van Fender. Als je de amp niet zou zien en hij had gezegd dat ie over een boutique amp stond te spelen geloofde je het direct. En alles met een lach he!

Ik ben het hier niet mee eens. Profi's op een modelling amp heb ik al een paar keer prima van verre kunnen horen/onderscheiden dat het om modelling ging. En je hoort in het youtube sampletje toch echt meer dan een strat op een amp met (te)veel reverb. Ik denk dat je nog wel GROFWEG verschil tussen amps kan horen die nieuw Eur 1.000 of nieuw Eur 2.000 zijn. Daarboven worden de hoorbare verschillen toch een stuk kleiner...

Een paar jaar geleden kwam iemand een Bogner 2x12 van mij kopen. Hij nam zelf een Koch studiotone topje mee. Dat klonk clean heel mooi. TOTDAT hij een oud Fender topje van mij over de Bogner wilde horen. Dat had ie beter nietkunnen doen :-). Een WERELD van verschil. Op youtube wrs niet goed te horen, maar "live" was het verschil echt enorm.

allochthomas
19 maart 2013, 20:23
Het heeft ook te maken met de connectie die je kan maken met een amp. Zo'n modeling amp kan zeker leuk klinken maar ik kan er geen connectie mee maken.

LRS
19 maart 2013, 20:53
Een paar jaar geleden kwam iemand een Bogner 2x12 van mij kopen. Hij nam zelf een Koch studiotone topje mee. Dat klonk clean heel mooi. TOTDAT hij een oud Fender topje van mij over de Bogner wilde horen. Dat had ie beter nietkunnen doen :-). Een WERELD van verschil. Op youtube wrs niet goed te horen, maar "live" was het verschil echt enorm.

Ja ze klinken fijn hè die oude Fenders. Ik heb mijn Bansmaster met pijn in t hart verkocht om wat financiële middelen vrij te maken :-( maar ik mis em nog wel eens...

StevenStrat
19 maart 2013, 21:52
dank aan diegenen met nuttige reacties !


ik heb de genoemde bouwers nagekeken.


aan de mensen die het nut niet snappen van een "overpriced" boutique map of 1 bepaalde amp: probeer eens een "dure" dumble kopie. Dan zal je het snappen. Tot zover doen ideeen erover er niet toe.

Deze amps geven een response die je zelfs uit de beste twin niet krijgt. Nuances van je spel worden uitvergroot, je hoort alles, dynamiek, etc. (sommigen hebben dat natuurlijk net niet graag) Ook de feel van zo'n amp is onwaarschijnlijk. Natuurlijk zijn er veel meer mensen die het geld er niet voor over hebben dan mensen die het er wel voor over hebben. Maar dat zegt niks over de kwaliteit.


De reden dat ik zo'n SSS wil is omdat deze amps een heel breed freq spectrum hebben, heel diep en strak laag tot het hoog wordt mooi allemaal weergeven. De respons van een 150w map is ook een hele andere ervaring. En een goed getweaked SSS circuit klinkt als een blackface fender maar dan groter, breder, ronder en met meer dynamiek en gewicht in de noten.
(en net al die kwaliteiten die de SSS onderscheiden van een andere amp heb ik niet gehoord in de ceriatone. Terwijl de bludotone dat wel meteen heeft)

muziekschuur
19 maart 2013, 22:00
Ik denk dat een fender twin met tube screamer of big muff en een powersoak toch in de richting zou kunnen komen? Mijn Fender twin head met mesa vtwin ervoor komt een eind in de richting.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

StevenStrat
19 maart 2013, 22:01
wat bedoel je precies ?

Ik had het vooral over clean..

tillens
19 maart 2013, 22:34
Ik ben het hier niet mee eens. Profi's op een modelling amp heb ik al een paar keer prima van verre kunnen horen/onderscheiden dat het om modelling ging. En je hoort in het youtube sampletje toch echt meer dan een strat op een amp met (te)veel reverb. Ik denk dat je nog wel GROFWEG verschil tussen amps kan horen die nieuw Eur 1.000 of nieuw Eur 2.000 zijn. Daarboven worden de hoorbare verschillen toch een stuk kleiner...

Een paar jaar geleden kwam iemand een Bogner 2x12 van mij kopen. Hij nam zelf een Koch studiotone topje mee. Dat klonk clean heel mooi. TOTDAT hij een oud Fender topje van mij over de Bogner wilde horen. Dat had ie beter nietkunnen doen :-). Een WERELD van verschil. Op youtube wrs niet goed te horen, maar "live" was het verschil echt enorm.

Grappig dan heb je een onwijs gehoor. Maar das alleen maar fijn. Vaak is het ook een kwestie van perceptie. Een oude fender top staat toch wat fraaier op een bogner dan een blackstar etc... de connectie waar allochtomas over heeft zou ik niet weten. Nooit een modelling amp gehad. De amps die ik heb zijn stuk voor stuk buiten de marshall om boven de 1000-2000 e en toch klinken ze allemaal inderdaad even harstikke fijn. Maar als ik over een ac 30 cc moet spelen kom ik er ook wel uit en belangrijker klink ik 99 % als ik denk dat ik zou moeten klinken.

Dirk_Hendrik
19 maart 2013, 23:04
dank aan diegenen met nuttige reacties !


In de categorie, Iedereen die kritische vragen stelt moet z'n muil houwe? En bedankt.:soinnocent: Knal er 5 mille tegenaan ebn over een jaar zien we je weer terug, weer op zoek naar die heilige graal.
Da's op persoonlijke basis.

Nu ga ik in het rood verder. Dat is omdat ik nu ga praten als moderator in deze rubriek.
Deze plek is een forum. Afkorting van discussieforum. Daar komen meerdere mensen met soortgelijke interesse die luisteren naar wat jij zoekt en actief met je meedenken. Daar vroeg je tenslotte om. Dat meedenken kan dus ook betekenen dat er suggesties worden gedaan om voor een, in dit geval, aanzienlijk lager budget een heel groot eind in de richting te gaan van wat jij zoekt. Dat geeft een mooie discussie met mooie suggesties en overwegingen. Die vervolgens afdoen als nutteloze reacties getuigt van desintersesse in je medeforumleden. Diezelfde forumleden die juist interesse toonden in jouw vraagstuk.

StevenStrat
19 maart 2013, 23:32
Wanneer ik een heel gerichte vraag stel ivm een speciek type amp omdat weet wat ik wil en ik die sound zoek, heb ik geen boodschap aan 'toon zit in de vingers' en, je moet geen dure amp hebben om goed te klinken, etc.
Daar gaat het helemaal niet over, draagt helemaal niets bij tot de discussie.
Ik apprecieer de reacties, en kan minder appreciatie tonen voor reacties die de dicussie enkel in een richting duwen waar het helemaal niet over gaat.
Dat is maar menselijk denk ik. Hoef je heus niets in het rood voor te zetten.

Pepe
20 maart 2013, 01:11
D'lite kit hier in elkaar laten zetten? Dat zit dan een beetje tussen Ceria en Bludo in, price wise.

Ik maak me trouwens sterk dat je alle opties niet allang de revue hebt laten passeren wat de thread een tamelijk zinloze exercitie maakt. Wat staat je niet aan bij de 2rock en Fuchs? Heb je de Bludo ook wel een actually zelf bespeeld?
Paar dingen die ik me afvroeg.

StevenStrat
20 maart 2013, 12:50
d'lite zijn toffe amps maar gebaseerd op een overdrive special, iets heel anders dan een steel string singer.


De two-rock vind ik nog steeds super, heeft fantastische mids die goed blenden in stereo met de marshall jubilee.

Maar ik zoek nog een grote/wijde fullrange clean tone, vandaar de SSS..


Bludotone heb ik nog niet bespeeld, maar er is blijkbaar een SSS onderweg naar belgie dus ik ga proberen in contact te komen met de koper.

Eko
20 maart 2013, 15:08
Stevenstrat,
Maak je niet druk over alle rumoer en opmerkingen over toon in je vingers. Ook ik speel over niet echt goedkoop materiaal. De lol haal je er voor jezelf uit. Het leuke is dat je altijd complimenten krijgt over je geluid en dat mensen na het horen van de prijs van de amp het direct gek vinden dat dat er voor uit geeft..... rare jongens , die muzikanten.
Als je die amp echt het einde vind, koop hem dan. Beter met spijt weggedaan dan altijd maar blijven denken......
Er blijft altijd kinnesinne over waarom jij dat wel betaald ( of kan betalen ) en waarom een ander niet. Als je het niet betalen kan is elke handgebouwde amp onzin. Ik wil niet op iemand z`n ziel trappen , maar het komt er vaak op neer.
Ook ik heb de bandmaster ( 1963 ) origineel staan en andere amps, maar de Carr gaat toch altijd mee. Hanteerbaar en zeer prettig in geluid. Of deze blijft weet je nooit , als er een Vibroking langs komt kan ie zo maar weg zijn........maar kan ook zeer goed nog jaren in gebruik blijven.

Misery Signals
20 maart 2013, 18:04
Eko speelt over duur materiaal weten we ook al weer :soinnocent:

Nee serieus ga eens langs bij FAD... Want die moet wel wat hebben staan waar jij je goed bij gaat voelen hoor.

MS

LRS
20 maart 2013, 18:30
FAD??? Ik ben los... Is dat een gewaardeerd forum lid, of een winkel?

Misery Signals
20 maart 2013, 18:34
www.freeqi.be

Super bouwer.

MS

muziekschuur
20 maart 2013, 18:41
Aan de draadjesstarter
Welke suggesties heb je wel wat aan en welke overwegingen heb je zelf?


Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Einzeln
20 maart 2013, 21:07
Ik moet bij dit draadje ineens denken aan:

http://www.youtube.com/watch?v=S1OyLxhkAAM

tillens
20 maart 2013, 23:53
Wanneer ik een heel gerichte vraag stel ivm een speciek type amp omdat weet wat ik wil en ik die sound zoek, heb ik geen boodschap aan 'toon zit in de vingers' en, je moet geen dure amp hebben om goed te klinken, etc.
Daar gaat het helemaal niet over, draagt helemaal niets bij tot de discussie.
Ik apprecieer de reacties, en kan minder appreciatie tonen voor reacties die de dicussie enkel in een richting duwen waar het helemaal niet over gaat.
Dat is maar menselijk denk ik. Hoef je heus niets in het rood voor te zetten.

Point taken. Sorry voor de bijdrages. Dan mijn voorstel. Als je weet wat je zoekt, en welke sound je zoekt... koop dan die amp. Je zoekt nu louter dus bevestiging dat je vooral die Bludo moet hebben. Wellicht is pro-guitar wat voor je? Daar heb je toch ervaring mee? Die hebben Komet staan. Das misschien ook wel iets.

StevenStrat
22 maart 2013, 23:05
FAD ken ik vrij goed, bouwt goeie amps maar ik hou niet van de feel.

Heel stugge en directe respons.


Overigens bouwt hij niks dat lijkt op een SSS.


Tillens: Komet zijn ook super amps, maar vooral Trainwreck en Marshall based denk ik. Geen SSS-achtige modellen.
(Pro guitar had ik vreselijke ervaringen mee, raad ik aan niemand aan ! )