PDA

View Full Version : Improvisatie op Neil Zaza's - In my dreams



MichaelSS
16 maart 2013, 10:54
Hope you like it : -)


http://www.youtube.com/watch?v=5Mczs_5VaOk

arnoldtims
16 maart 2013, 11:56
Er word hier de laatste tijd erg veel kwaliteit in sound gepost en daar is dit ook een voorbeeld van.
Misschien iets een voorspelbare lijn in de solo maar het klinkt gewoon erg lekker.
Je hond is al veel gewent die ligt daar gewoon blasé naast je:)

MichaelSS
16 maart 2013, 17:24
Thnx Arnold!

Zeg maar gerust "Verwend" hoor ; -).

Meer mensen die tips of tops hebben?

Jedeel
16 maart 2013, 17:43
Haha.... die hond was mij in 1e instantie geheel niet opgevallen.
Pas na de 2e keer het filmpje kijkend.
(De hond is toch niet (al) doof hè? ;-) )

MichaelSS, als je naar het filmpje zou kijken zonder het geluid aan,
dan zou je kunnen denken ...... hmmm ....er gebeurt niet veel ;-)
Wat ik daarmee wil zeggen.... het spelen gaat jou zo gemakkelijk af!!!!!

Ik ben maar een amateur fingerpicker, maar jij speelt geweldig
met een heerlijke sound!!

Ernest01
16 maart 2013, 19:01
Goed gespeeld en zoals al gezegd ziet het er makkelijk uit.
Ook het snelle stuk beheerst gespeeld en daardoor goed 'te volgen'.

Ben niet zo'n fan van dit soort spel, maar daar heb jij wel verandering in gebracht.
Mooie heldere sound, meestal wordt het een brei van geluid, maar dat is met jouw manier van
spelen en sound hier dus niet het geval. :ok:

MichaelSS
17 maart 2013, 11:53
Bedankt allemaal voor de positieve berichten : - ). Beetje waardering doet een "muzikant" altijd goed, toch?

@Jedeel: Hij begint tekenen van doofheid te vertonen, maar of dat nou van mij komt of van de ouderdom? Zeg het maar. Het zou een combinatie kunnen zijn ; -), maar hij is vrij om de kamer te verlaten hoor. Het spelen lijkt mij gemakkelijk af te gaan, maar dat valt nog best tegen hoor. Ik heb nog ergens een filmpje uit 2009 op een toenmalige Gibson, dat ging een stuk minder snel. Het zal een combinatie zijn van prettige gear, je goed voelen in de muziek die je maakt en een stukje speel-techniek. In ieder geval bedankt voor je positieve feedback.

@Ernest: Kwa sound productie gebruik ik niks spannend's. De emulated output van de blackstar gaat een Line6 UX2 in, en die gaat weer de USB in. Niks bijzonders. De versterker staat op Full-gain, Bass voluit, middle helemaal op 0, en treble voluit. Daarbij een beetje Delay en wat reverb.

Duhsjaak
17 maart 2013, 14:41
HiMSS
Niet mijn ding en anders dan bij Ernest is daar ook nog geen verandering in aangebracht. Maar wie weet.....?

Naar mijn smaak kun je je eigen spel behoorlijk verbeteren door wat cleaner te spelen. Nu worden alle kleine dingetjes die net niet helemaal 100% zijn 'papered over' (ze verdwijnen achter het behang) en die manier van toonvorming staat je een manier van spelen toe waaraan nog kleine dingen te verbeteren zijn.

ZO als het nu klinkt is dat heerlijk. Zelfs je hond blijft er bij liggen! Als dat geen liefde is (van de hond dus), dan weet ik het ook niet meer.
Lekker doorgaan, je hoort je spel en zeggingskracht beter worden.
Vriendelijkeg roet, Gus

MichaelSS
17 maart 2013, 15:27
Thnx Gus, over smaak valt niet te twisten ; -)

Duhsjaak
17 maart 2013, 16:23
Hi MSS
Zie je/ik maar weer hoe lastig het is om je bedoelingen op een forum goed voor het voetlicht te krijgen.

Kijkend naar vorm en inhoud heb ik geprobeerd je een compliment te geven over de vorm. Je voelt je zekerder en je spel gaat daardoor zelfverzekerder uit je vingers. De inhoud (je persoonlijke geluid/de zeggingskracht/dat wat jou herkenbaar laat zijn van de andere vingervlugge gitaristen) is naar mijn idee nog voor wat verbetering vatbaar.

Geintje over je hond had ik niet moeten maken. Was de bedoeling misschien duidelijker geweest.
Vriendelijke groet, Gus