PDA

View Full Version : Onderdelen vanuit USA bestelen. Hoe zit het met invoerkosten, duane, taxes en bla bla



bosnialove
15 maart 2013, 12:47
Ik wil wat Callaham onderdelen voor mijn gitaar uit de USA bestellen. Alles bij elkaar komet met verzekerde verzendkosten uit op $320,- Dollar.

Weet iemand hoe het zit met de duane / importkosten / taxes.. ?

Iemand dingen besteld vanuit de USA zonder extra kosten?

Alvast bedankt..

B-stone
15 maart 2013, 12:55
Ik wil wat Callaham onderdelen voor mijn gitaar uit de USA bestellen. Alles bij elkaar komet met verzekerde verzendkosten uit op $320,- Dollar.

Weet iemand hoe het zit met de duane / importkosten / taxes.. ?

Iemand dingen besteld vanuit de USA zonder extra kosten?

Alvast bedankt..

Www.dutycalculator.com

Quink
15 maart 2013, 12:55
Helaas geen direct antwoord, maar denk dat hier wel wat te vinden moet zijn. ;)

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?130288-Het-wel-en-wee-van-invoeren

Venlonaer
15 maart 2013, 13:03
Bij de dOUane komt er ca. 25% bij. Reken het dus bedrag in dollars in euro's en je hebt een goede indicatie.

Onder de 22euro niets
Van 22 euro tot 150euro alleen btw
Boven de 150euro btw en invoerkosten

stijnkenens
15 maart 2013, 13:41
Kan je dan niet beter in Frankrijk of Duitsland Calaham onderdelen bestellen? Hij raadde het mij aan, omdat het anders veel te duur werd qua transport en BTW.
Als je het dan ook nog eens met BTW nummer kan bestellen, dan vervalt die (opheffing BTW tussen Europese landen !)



s.

bosnialove
15 maart 2013, 14:43
Damn, dat wordt allemaal veel te duur.

De goedkoopste in Europa zijn twee zaken in DLD:

Een zaak die alles levert en in de zadels is een groef gemaakt voor de snaren: totaal €331,- met verzending.

Een andere zaak in DLD die hetzelfde levert, maar dan zonder de groeven in de zadels: €308,- en dan moet ik achteraf groeven in de zadels laten maken door een gitaarzaak hier in NL, wat minimaal €25,- zal kosten.

Van Callaham zelf, $328,- x 1,25 = $410,- -> €315,- en dan is het nog de vraag of er werkelijk zoveel erbij wordt gerekend..

Ik heb verder geen verstand van dat alles met BTw-nummer. Als iemand die met BTW-nummer die dingen voor mij kan bestellen.. Dan kom ik het zelf ophalen ongeacht waar je woont in NL en dan koop ik een taart voor je als dank voor je hulp. :') No joke...

stijnkenens
15 maart 2013, 16:08
Hm, ik denk dat je dollar berekening niet klopt, ik reken er tegenwoordig 10% bij, en dan is $ = €.

Anders kom je er niet.

Dus 328 + 10% = 328 + 32,8 = $ 360,8 en dat zal dan ook ineens het bedrag zijn dat je in euro betaald !



s.

Rizz
15 maart 2013, 17:35
En mocht je toch in de USA bestellen: De Douane hier rekent met een maandkoers, dus als je wilt weten wat de koers is, even bellen.. Kan zomaar meevallen!

bosnialove
15 maart 2013, 19:03
Ik zal de douane eens bellen dan. :p

Maar. Waarom klopt mijn berekening niet?

Venlonaer
15 maart 2013, 19:34
......inkoppertje.....

Zonder ongein. Gok dat je het eea aan kosten vergeten bent erbij op te tellen.

bosnialove
15 maart 2013, 21:24
Is er een manier om dat te omzeilen, dat gedoe met die extra kosten?

Ik heb een nicht in Michigan.. Ik kan het naar haar laten sturen. Zij zou het vervolgens als 'gewoon' pakket naar mij kunnen sturen?

Douane kan ik maandag pas weer bellen.

Dutch66
15 maart 2013, 21:38
De meeste posts klopen redelijk, het heeft te maken met invoerrechten en btw welke worden berekend over het factuurbedrag, in dit geval in US$. Zonder een hele bloemlezing te geven hoe dit werkt en opgebouwd is, bij de import van onderdelen, (dit is belangrijk omdat er bij een complete gitaar een andere taric code van toepassing is), gaat dit je ongeveer EUR. 312,00 kosten.

Belangrijk om te vermelden is dat een aantal vervoerders, bijvoorbeeld DHL, vaak nog zo'n EUR. 35,-- rekenen voor wat ze "douane bemoeienissen" noemen, feitelijk is dit lulkoek, maar goed dat vroeg je niet om.

Bovendien is er een reele kans dat je pakketje gewoon thuis bezorgt word en er nooit meer over rechten en BTW gesproken word, maar goed hier kun je niet van uit gaan.

BTW code nummer heb je als particulier niet nodig, dit is uitsluitend voor B2B, waar de verrekening van de BTW mee verlegd word.

Succes !

Dutch66
15 maart 2013, 21:42
Oeps iets te snel, je nicht in Michigan is natuurlijk de goedkoopste optie, mocht je pakketje door de douane onderschept worden dan moet je alsnog de rechten en btw betalen.. Die kans is trouwens wel erg klein..

bosnialove
15 maart 2013, 21:56
Ah oke mooi, via mijn nicht zal het mij minimaal €60,- besparen. Maar waarom is de kans erg klein?

Stel ik bestel twee pakketten naar mijn adres: een van mijn nicht en een van Callaham zelf. Hoe weet de douane dat je juist het Callaham pakketje moeten onderscheppen?

Dutch66
15 maart 2013, 22:26
Omdat Callaham bij verzending aangeeft dat het hier om een (non-domestic) "verkoop" gaat, en je nicht gewoon een postpakketje zonder "commercieele waarde" verstuurd.

bosnialove
15 maart 2013, 22:34
Ach so.. Mooi dan heb ik weer een beetje hoop haha. Eerst ff maandag douane bellen, wordt dat nog te duur dan vraag ik mijn nicht te hulp.:)

Ik ben erachter gekomen dat Tonepros onderdelen best wel poep zijn, maargoed... Daar is het nu te laat voor.

orangerocker
15 maart 2013, 23:46
Wat vind je precies slecht aan de TonePros onderdelen? Ik heb Gotoh hardware op mijn LP zitten en ik zou me god niet weten wat ik daar slecht aan zou moeten vinden. Wat verwacht je dat je hardware voor je (geluid/bespeelbaarheid/etc.) doet? En denk je echt dat de Callaham onderdelen daar verbetering in gaan brengen?

zjanke
15 maart 2013, 23:57
Belangrijk om te vermelden is dat een aantal vervoerders, bijvoorbeeld DHL, vaak nog zo'n EUR. 35,-- rekenen voor wat ze "douane bemoeienissen" noemen, feitelijk is dit lulkoek, maar goed dat vroeg je niet om.
waarom zou dit lulkoek zijn? Het werk dat ze je uit handen nemen mag toch betaald worden?



Omdat Callaham bij verzending aangeeft dat het hier om een (non-domestic) "verkoop" gaat, en je nicht gewoon een postpakketje zonder "commercieele waarde" verstuurd.
Auw, je stoot je neus. Een pakket zonder commerciële waarde betekent dat het niet verkocht wordt, maar de goederen hebben nog steeds een waarde en daar wordt je gewoon voor aangeslagen...

Venlonaer
15 maart 2013, 23:57
Ja man, daar gaa een les paul way better van klinken.

Maar of je nicht het verstuurd of niet....de kans is gewoon aanwezig dat het pakket onderschept wordt en j gewoon alle reutemeteut moet betalen.

Laat je het als 'gift' versturen, dan pleeg je fraude als ik het goed heb.

Dus zoek op ebay.de naar onderdelen en je bespaard jezelf een hoop ellende en tijd.

B-stone
16 maart 2013, 00:01
Zeker naar je nicht sturen; moet je nicht het in een ander doosje doen ( ja ha-ha niet dat doosje). En opsturen als gift. Betaal je geloof ik alleen invoer rechten, geen btw. Tenminste je kunt ook de waarde opgeven als 20 dollar oid als het van je nicht komt. Maarja als de douna het pakketje opent en dan nieuw verpakte onderdelen ziet zitten dan weten zij ook wel dat die geen 20 dollar word zijn als ze even googlen. Achja ik werk niet bij de douna dus ik weet niet hoever ze gaan. Infeite zouden ze zelf mee kunnen lezen en je kunnen op pakken voor iets met voor bedachte raden... Onee dat gaat weer een beetje erg ver ;)

zjanke
16 maart 2013, 00:05
Zeker naar je nicht sturen; moet je nicht het in een ander doosje doen ( ja ha-ha niet dat doosje). En opsturen als gift. Betaal je geloof ik alleen invoer rechten, geen btw. Tenminste je kunt ook de waarde opgeven als 20 dollar oid als het van je nicht komt. Maarja als de douna het pakketje opent en dan nieuw verpakte onderdelen ziet zitten dan weten zij ook wel dat die geen 20 dollar word zijn als ze even googlen. Achja ik werk niet bij de douna dus ik weet niet hoever ze gaan. Infeite zouden ze zelf mee kunnen lezen en je kunnen op pakken voor iets met voor bedachte raden... Onee dat gaat weer een beetje erg ver ;)
En dit is dus gewoon dikke onzin, lees even het topic waar naar in de derde post naar verwezen wordt daar staat ook uitgelegd waarom het onzin is ;)

bosnialove
16 maart 2013, 00:13
Blijkt dat de prijzen bij de douane te hoog uitlopen, vraag ik mijn nicht om hulp. Ik zal haar gewoon vragen om alles uit de verpakking te halen en er een briefje bij plaatst waarop staat dat ze de onderdelen niet meer nodig heeft, want ze heeft zogenaamd nieuwe onderdelen voor haar gitaar gekocht, dus stuurt ze de onderdelen naar mij toe.

Een grote fout van TonePros is dat ze een Philips-schroef hebben geplaatst voor het verplaatsen van de zadel. Verder is die schroef erg zacht en naar een beetje gebruik draait hij door en heb je er niets meer aan. Ik heb hem verneukt wanner ik het zadel wilde omdraaien om de snaar beter te kunnen intoneren. Toen maar hetzelfde model besteld bij Max en na het openen van de verpakking wilde ik de zadel even verplaatsen en toen kwam ik erachter dat die zadels zich erg moeilijk verplaatsten, je moest veel kracht zetten. Dus die ook verkloot. Daar hoorde gewoon een zaagsnedeschroef op te zitten.

Ik heb overigens een goed passen kruiskopschroevendraaier ervoor gebruikt en toch ging de schroef snel naar de klote. Nooit meer TonePros voor mij.

zjanke
16 maart 2013, 00:22
Blijkt dat de prijzen bij de douane te hoog uitlopen, vraag ik mijn nicht om hulp. Ik zal haar gewoon vragen om alles uit de verpakking te halen en er een briefje bij plaatst waarop staat dat ze de onderdelen niet meer nodig heeft, want ze heeft zogenaamd nieuwe onderdelen voor haar gitaar gekocht, dus stuurt ze de onderdelen naar mij toe.

helaas heeft de douane er geen boodschap aan dat je nicht ze niet meer nodig heeft en dat briefje kun je weglaten, dat ziet de douane niet. Er wordt iets ingevoerd en dat heeft waarde. Hoe en waarom je de goederen verkrijgt is niet interessant voor de douane, alleen de waarde en wat er voor goederen worden ingevoerd. Daarover berekenen ze gewoon wat ze van je willen hebben. Er is een iets hogere vrijstelling voor niet commerciële goederen tussen particulieren, maar dan moet je dus aannemelijk maken dat de waarde van de goederen inclusief verzenden onder de 150 euro blijft.

Dutch66
16 maart 2013, 00:41
Ha fijn effe logistiek sparren ;) nee hoor het is vrijdag mijn week zit er op.


waarom zou dit lulkoek zijn? Het werk dat ze je uit handen nemen mag toch betaald worden?

Tuurlijk als ze ook echt iets zouden doen wat nog niet belast is aan de ontvanger via hun "export" tarief en dat is dus niet,
of nou ja, nauwelijks het geval.


Auw, je stoot je neus. Een pakket zonder commerciële waarde betekent dat het niet verkocht wordt, maar de goederen hebben nog steeds een waarde en daar wordt je gewoon voor aangeslagen...

Ik geef toe, dat had ik wat beter moeten omschrijven, een postpakketje vanuit de States krijgt ook iets van een waybill mee, maar daar moet ze als waarde "nil" aangeven. Immers ze stuurt een "attentie" aan haar neef, of iets wat misschien al van hem was en wat ze nastuurt. Ergo, over iets wat geen waarde heeft, kunnen ook geen rechten belast worden, dit is immers een percentage.
Let wel, we omzeilen hier de boel, mocht het pakketje bij een steekproef toch geopend worden, en daar prijken een paar nieuwe onderdelen nog keurig ingepakt vanaf de fabrikant, tja dan heb je een probleem(pje).

Ik heb trouwens even je post van een tijdje geleden gelezen over dit onderwerp, en mijn complimenten, uitstekende uitleg!

Zo nu weer lekker gitaren :)

zjanke
16 maart 2013, 00:54
Ik geef toe, dat had ik wat beter moeten omschrijven, een postpakketje vanuit de States krijgt ook iets van een waybill mee, maar daar moet ze als waarde "nil" aangeven.
Hup dan, spar ik even lekker mee! Als je een nul waarde aangeeft zul je moeten aantonen dat er geen waarde is. (Dat doe je niet op een waybill (voor de leek: de vrachtbrief) maar op een factuur/invoice/waardeverklaring.) Een nulwaarde wordt 100% zeker door de douane afgekeurd.

de meest simpele douaneverklaring is een CN22 (http://www.postnl.nl/voorthuis/images/CN22_P1002_tcm213-592045.pdf), dus even een voorbeeldje met uitleg.ze geven hierop aan dat het een gift kan zijn, maar je moet wel omschrijven wat voor goederen het zijn en hoeveel ze waard zijn.

bosnialove
16 maart 2013, 01:12
Hoeveel zou zoiets tweedehands waard zijn? 50% afschrijving van totaal van $328,- komt uit op $164,- en dat is ruim onder de €150,-..

Dutch66
16 maart 2013, 01:14
nul wel, nil = nihil niet,... maar joh Bosnialove heeft hier niet zoveel aan en daar ging het hem toch om.

Mijn advies, kijk nog is goed of je dezelfde onderdelen toch niet goedkoper in Europa kunt bestellen, zo niet doe het dan gewoon volgens de offciele weg, en accepteer de kosten. Uiteindelijk ben je dan nog steeds goedkoper uit toch?

En inderdaad het idee van het briefje in het doosje gaat dus echt niet werken...

Nu dan lekker gitaren

bosnialove
16 maart 2013, 01:17
Haha, ik heb aan alle dealer in EU een bericht gestuurd.

Het kan ook nog zo zijn dat het uiteindelijk meevalt als ik de douane heb gebeld.

Dus we zien wel.

zjanke
16 maart 2013, 01:21
Je moet ook nog transportkosten meerekenen, maar zelfs dan is het meer iets van 100 dollar totaal :soinnocent: en dan is het particulier naar particulier onder 150 euro en bespaar je de invoerrechten.

Reken eens na wat de werkelijke kosten zijn en welke risico's je loopt (100 dollar op de rekening en je spullen raken kwijt of beschadigd tijdens het transport? krijg je toch mooi 100 dollar terug!)

je betaalt aankoop plus transportkosten naar je nicht. Zij moet het weer doorsturen, dus nog een keer transportkosten en wat werk voor haar (maar zij is je favoriete nicht en doet dit uiteraard gratis) en uiteindelijk ga je dus lopen emmeren voor maximaal een paar tientjes?

Mijn advies, kijk nog is goed of je dezelfde onderdelen toch niet goedkoper in Europa kunt bestellen
Dit is volgens mij het beste advies...

B-stone
16 maart 2013, 01:22
Als mijn verhaal onzin is dan zou het dus betekenen dat als mijn peet tante uit amerika mij een cadeau wil opsturen voor het behalen van mijn hts diploma.

Echter mijn tante is een strever en stuurt mij een 3d tekenprogramma op twv 500 euro. Om dat beter on de knie te krijgen. Dit zou dan beteken dat ik voordat ik dat cadeau ontvang eerst 150 euro moet dokken aan belasting en invoerrechten voordat ik het mag ontvangen? Zelfs als het een gift is? Zelfs als het een tekenpakket van vorig jaar is die voor mn oom zn bedrijf al te verouderd is? En feitelijk geen waarde meer heeft terwijl het wel nog steeds nieuw te koop is voor 500 euro?

Dutch66
16 maart 2013, 01:25
Haha, ik heb aan alle dealer in EU een bericht gestuurd.



let op, vind je een of ander webshopje om de hoek die het voor de helft doet :)

zjanke
16 maart 2013, 01:27
Als mijn verhaal onzin is dan zou het dus betekenen dat als mijn peet tante uit amerika mij een cadeau wil opsturen voor het behalen van mijn hts diploma.

Echter mijn tante is een strever en stuurt mij een 3d tekenprogramma op twv 500 euro. Om dat beter on de knie te krijgen. Dit zou dan beteken dat ik voordat ik dat cadeau ontvang eerst 150 euro moet dokken aan belasting en invoerrechten voordat ik het mag ontvangen? Zelfs als het een gift is? Zelfs als het een tekenpakket van vorig jaar is die voor mn oom zn bedrijf al te verouderd is? En feitelijk geen waarde meer heeft terwijl het wel nog steeds nieuw te koop is voor 500 euro?
Inderdaad, zo werkt het. Leuker kunnen ze het niet maken...

B-stone
16 maart 2013, 01:33
Inderdaad, zo werkt het. Leuker kunnen ze het niet maken...

Maar kom op; das toch best wel krom als je het zo bekijkt? Wat heeft gift dan nog voor betekenis?

Ik geloof dat ze in azie hier toch een stuk minder moeilijk over doen of niet?
Bijna alles als gift.

En Is europa zo streng daarin dan? Of is het juist amerika?

bosnialove
16 maart 2013, 01:37
Azië? Er is ook een dealer in Korea.. :p

zjanke
16 maart 2013, 01:37
Het wordt bepaald door het land van import. Gift heeft inderdaad geen enkele betekenis voor de douane, ze willen weten wat je ontvangt, niet hoe of waarom. Anders werden er toch alleen nog giften gestuurd? Je koopt een gitaar in Amerika, die wordt als gift verstuurd en jij stuurt de verkoper een leuk bedrag "voor zijn verjaardag" en er wordt geen belasting meer geheven....

Dutch66
16 maart 2013, 01:45
Azië? Er is ook een dealer in Korea..

Ik zou is kijken in Baarle-Nassau dat is toch een enclave.. :)

@ B-Stone, ze kan dus beter 500 euro aan je overmaken, kan je echt wat leuks kopen :)

Kut waarom ga ik nou niet lekker gitaren zoals 2,5 uur geleden al zei.

Cocobolo
16 maart 2013, 09:43
Ik heb jarenlang een hobby gehad waarbij ik regelmatig printplaten over de hele wereld kocht en verkocht (printplaten van oude arcade gamekasten zoals pacman, galaga, donkey kong enzovoorts).
In die tijd stuurde ik zelf vaak de printen "return sender, for repair only" en dan in het pakket een briefje dat de printplaat defect is aangekomen, en de plaat zoals afgesproken voor reparatie retour ging. Daarna zou ik de printplaat weer terugontvangen".
Ik heb in die tijd vaak gehoord van de kopers dat ze geen invoerrechten betaalden terwijl het pakketje wel geopend was door de douane. Het geeft totaal geen zekerheid, maar kan ook geen kwaad.

Ook stuurde ik regelmatig pakketjes als gift, maar dan deed ik er ook altijd een Happy Birthday kaart in met een leuke boodschap. Wederom vanuit het idee dat de douane het zou openen en het misschien door het kaartje ook echt zou geloven.
Wederom, totaal geen zekerheid, maar je kunt het proberen toch ? ;)

zjanke
16 maart 2013, 10:51
Je verbind een conclusie aan een oorzaak die niet klopt. Lees het topic eens goed door waarnaar wordt verwezen in post 3, daarin hebben we namelijk uitgelegd waarom dat zo is. Gift heeft geen functie voor de douane en de term "for repair" is aan regels gebonden. Als je pakketje geopend is door de douane komt omdat je in een steekproef gevallen bent of omdat je een dubieuze omschrijving gebruikt hebt.

het is en blijft een broodje aap verhaal om op die manier onder invoerrechten en btw uit te komen...

Cocobolo
16 maart 2013, 11:13
Ik bedoelde alleen "baat het niet, dan..." verder verbind ik helemaal geen conclusies. Ongetwijfeld heb je met de regels gelijk, maar het zijn ook gewone mensen bij de douane en als je (zoals ik) naar de gehele wereld hebt verstuurd (echt de meest rare landen) dan weet je uiteindelijk nooit hoe ze daar met regeltjes omgaan of dat ze ook als mens wel eens iets door laten. (let op : ik heb het telkens gehad over het verzenden naar het buitenland, niet over ontvangen in Nederland).

Ik verstuurde destijds zo vaak, dat ze bij het postkantoor hier in Apeldoorn aan de zijkant van de monitor een kopie van mijn rijbewijs hadden geplakt, dan hoefde ik het niet meer elke keer mee te nemen :D
Erg grappig dat ik een paar keer ben aangesproken door plaatsbewoners die mij vertelden "je hangt opgeplakt op het postkantoor, is er iets aan de hand ?" ;)

zjanke
16 maart 2013, 12:20
Met het verbinden van conclusies bedoel ik dat je suggereert dat je het wil laten lijken op een cadeautje of een reparatie en dat daarom regelmatig geen btw/ir geheven zou kunnen zijn. Ongeacht in welk land dit ontvangen wordt, dit heeft echt geen enkele functie en het is dus een verkeerde conclusie.
Het is ongeveer hetzelfde als een sinaasappel voor je raam leggen en dan na drie weken geen bon krijgen voor fout parkeren concluderen dat het aan die sinaasappel ligt...

ik werk voor een bedrijf wat elke dag miljoenen pakjes vervoert naar de meest rare landen en heb overzichten van de regels welke in die landen van toepassing zijn. We doen zelf ook de aangiftes bij de douane en dat is in 99 procent van de gevallen al gebeurd voordat het pakketje überhaupt in het land is aangekomen...

Cocobolo
16 maart 2013, 13:17
Heel bijzondere vergelijking met de sinaasappel....
je begrijpt me niet. Prima.
Groeten

zjanke
16 maart 2013, 13:39
Jawel hoor, ik begrijp je prima. Baat het niet dan schaadt het niet: het baat dus niet omdat de douane niks doet met je informatie, het is niet relevant.

Cocobolo
16 maart 2013, 13:47
Ok, ik gok op dat er soms ook mensen pakjes openmaken en zich niet letterlijk aan de regels houden of inderdaad geloven "ach, de ontvanger is jarig, ik knijp een oogje toe anders moet hij betalen voor zijn cadeautje". Ik zal nooit weten of het wel eens zo loopt.


Gisteren :
ik ben bij een tankstation. Een politieagent stapt in zijn onopvallende auto.
Ik rij een tijdje achter hem.
Achter mij komt een auto hard aanrijden (de agent en ik rijden links). Hij gaat me rechts voorbij, maar daar zit een vrachtwagen. Die gaat hij ook rechts voorbij op de invoegstrook die er net naast loopt.
Hij haalt het niet en rijdt nog 50 meter over de vluchtstrook door en schiet dan de weg weer op.
"Die is het haasje" denk ik nog.
De agent doet niets, versneld niet eens om er achteraan te gaan. Vol verbazing kijk ik hoe de agent de eerstvolgende afrit neemt.
De aso heeft zich niet aan de regels gehouden maar komt er mee weg.
De agent heeft de regels niet toegepast.
Waarom? Geen idee. Er zat een mens in de auto en waarschijnlijk wilde hij net naar huis.

zjanke
16 maart 2013, 13:51
Welke mensen maken er pakjes open dan? Douaniers? Lastig hoor, dat lezen van een uitleg hoe het in de praktijk werkt....

Cocobolo
16 maart 2013, 14:05
ik zal je lange uitleg nog eens nalezen, ik nam aan dat douaniers de pakjes openmaken. Iemand doet het, want ik krijg af en toe pakjes die met speciaal tape weer zijn dichtgeplakt en waarop een tekst staat dat ze zijn opengemaakt voor inspectie (ik weet de letterlijke tekst niet meer).

bosnialove
16 maart 2013, 15:55
Lol, wat een gedoe allemaal. ;')

Anyways: in een shop in Engeland kost alles samen €290,-. Hier / bij pakketten uit Engeland komen geen extra kosten bij toch???

jan jansen
16 maart 2013, 16:09
Ok, ik gok op dat er soms ook mensen pakjes openmaken en zich niet letterlijk aan de regels houden of inderdaad geloven "ach, de ontvanger is jarig, ik knijp een oogje toe anders moet hij betalen voor zijn cadeautje". Ik zal nooit weten of het wel eens zo loopt.


Gisteren :
ik ben bij een tankstation. Een politieagent stapt in zijn onopvallende auto.
Ik rij een tijdje achter hem.
Achter mij komt een auto hard aanrijden (de agent en ik rijden links). Hij gaat me rechts voorbij, maar daar zit een vrachtwagen. Die gaat hij ook rechts voorbij op de invoegstrook die er net naast loopt.
Hij haalt het niet en rijdt nog 50 meter over de vluchtstrook door en schiet dan de weg weer op.
"Die is het haasje" denk ik nog.
De agent doet niets, versneld niet eens om er achteraan te gaan. Vol verbazing kijk ik hoe de agent de eerstvolgende afrit neemt.
De aso heeft zich niet aan de regels gehouden maar komt er mee weg.
De agent heeft de regels niet toegepast.
Waarom? Geen idee. Er zat een mens in de auto en waarschijnlijk wilde hij net naar huis.

Daar kunnen meerdere redenen voor zijn Marco waarom die agent niets doet...ik leg het je wel eens uit...maar niet hier.

zjanke
16 maart 2013, 17:42
Lol, wat een gedoe allemaal. ;')

Anyways: in een shop in Engeland kost alles samen €290,-. Hier / bij pakketten uit Engeland komen geen extra kosten bij toch???
Inderdaad, bestellen dus!

bosnialove
16 maart 2013, 17:47
Besteld. :)

AoDf
24 maart 2013, 14:45
Bij de dOUane komt er ca. 25% bij. Reken het dus bedrag in dollars in euro's en je hebt een goede indicatie.

Onder de 22euro niets
Van 22 euro tot 150euro alleen btw
Boven de 150euro btw en invoerkosten

Klopt inderdaad. Wellicht ten overvloede hier een voorbeeld vanuit de recente praktijk. Ik had wat klein spul besteld bij StewMac. De door StewMac opgemaakte rekening was als volgt opgebouwd:

Waarde 36,44 $
Verzending 9,95 $
----------------------
Totaal = 46,39 $

Dus ik heb 46,39$ betaald aan StewMac.

Het pakket is in nederland door PostNL voorzien van een factuur met daarop de volgende informatie:

Douanewaarde vastgesteld op: 27 euro (ligt tussen 22 en 150 euro dus alleen BTW (21%) wordt verrekend)

BTW bij invoer: 5,67 euro (21% van 27 euro, is voor de belastingdienst)
Inklaringskosten: 13,00 euro (kosten berekend door PostNL voor inklaring en afhandeling papierwerk wat daarbij komt kijken)

Ik mocht dus nog 18,67 euro betalen aan de postbode.

bosnialove
24 maart 2013, 14:49
Oh kut. Ik heb iets besteld vanuit de USA, zo'n cover gemaakt van tin voor de control cavitiy voor mijn LP.

Ik heb betaald: $35,- voor de cover en $15,- voor shipping to the Netherlands. Dat betekent dat ik nog €20,- erbij zal moeten betaling. Leuk..

AoDf
24 maart 2013, 14:55
PostNL rekende 13 euro voor inklaring bij mijn pakketje. Zal bij jou dan ook wel zoiets zijn, aangezien we ongeveer een gelijk bedrag hebben betaald. Ik weet niet hoeveel andere vervoerders zoals DHL of UPS rekenen. Maar als het via PostNL komt zal je inderdaad op ongeveer 22 euro uitkomen, uitgaande van een douanewaarde van ongeveer 30 euro.

bosnialove
24 maart 2013, 15:12
Dat zal mijn pa niet leuk vinden, ik heb al zoveel freaking onderdelen besteld de laatste tijd, haha. :')

Hopen dat ik dan thuis ben en hij niet. :p

Venlonaer
25 maart 2013, 11:26
Net goed. Moet je maar eens naar onze adviezen luisteren. Boontje komt om zijn loontje.

Rock Bottom
25 maart 2013, 18:19
Ik heb zoveel spullen uit Amerika en Azië besteld de laatste 5 jaar en maar 1x een heffing gehad op een pakketje uit hong kong waar ik er van de zelfde leverancier al meerdere heb gehad. Volgens mij is het echt steekproef gewijs.

bosnialove
25 maart 2013, 21:24
Die gozer vertelde mij dat hij een ... declaratieformulier - typ je het zo? - in het pakketje had gedaan met de waarde erop, dus ja. We zien wel.

Majmun
19 april 2013, 18:08
Ik heb een weekje geleden dit setje late '60s onderdelen vanuit de USA besteld. Waarde $200,-. Ik heb niets erbij moeten betalen. Ik had het wel naar het plaatselijk postkantoor laten versturen, want ik ben bijna nooit thuis. Blijkbaar heb ik geluk gehad? :)

http://s24.postimg.org/6yt272jp1/19042013464.jpg

BTW: voor die control cavity cover, waarde $50,- heb ik ook niet extra voor moeten betalen en dat werd wél afgeleverd aan mijn huis.

nickofzo
19 april 2013, 22:41
poeh hej, maar veel plezier ermee.

Cocobolo
19 april 2013, 22:47
Ik heb een weekje geleden dit setje late '60s onderdelen vanuit de USA besteld. Waarde $200,-. Ik heb niets erbij moeten betalen. Ik had het wel naar het plaatselijk postkantoor laten versturen, want ik ben bijna nooit thuis. Blijkbaar heb ik geluk gehad? :)

...
Ik had deze week een paar elementjes van guitarfetish, ook voor ongeveer $200, en ik moest 42 euro invoerrechten betalen :(
Ik ben eigenlijk altijd de sjaak met invoerrechten. Een paar weken terug 1 fret-tang besteld van Stewmac van 80$ (exclusief shipping) en ik kreeg 32 euro invoerrechten.

Mitch
19 april 2013, 22:48
Uit vrije wil voor een stevige prijs met een draad in je ABR brug? Waarom denk je dat dit nauwelijks nog gebruikt wordt?

B-stone
19 april 2013, 23:00
Poeh he! Zal wel een stuk meer richting een echte 60s les paul komen qua sound?

3e account alweer? Jij bent ook niet weg te slaan he? :soinnocent:

Majmun
20 april 2013, 00:02
Ik had deze week een paar elementjes van guitarfetish, ook voor ongeveer $200, en ik moest 42 euro invoerrechten betalen :(
Ik ben eigenlijk altijd de sjaak met invoerrechten. Een paar weken terug 1 fret-tang besteld van Stewmac van 80$ (exclusief shipping) en ik kreeg 32 euro invoerrechten.

Wow, da's klote man. Hebben zij een declaratieformulier erbij gevoegd waarin de waarde ervan stond? Daar zou het aan kunnen liggen. Bij mij deed alleen de gozer het van die control cavity cover, maar daar was de waarde ervan best laag.

Verder zou het kunnen liggen aan het feit dat je bestelt van personen welke een bedrijf uitoefenen? Ik koop steeds van natuurlijke / 'normale' mensen die geen bedrijf uitoefenen óf niet zoveel omzet maken om als bedrijf kunnen worden gezien?

Ik, stel dat het mijn werk was, zou pakketjes afkomstig van bedrijven in US richting Europa interessanter vinden dan pakketjes van normale mensen in US richting Europa..

zjanke
20 april 2013, 00:09
Nee dus, dat maakt echt niks uit....
Heel basic: wat voor spullen voer je in en wat zijn ze waard. De rest is niet interessant en als je niet hoeft te betalen heb je mazzel...

Majmun
20 april 2013, 00:25
Nou... Had ik maar zoveel geluk bij de loterij, haha... :')