PDA

View Full Version : Pup mod vraagje



Pontimic
14 maart 2013, 21:55
Ik ben bezig mijn Epi LP standard te modden. Op zich vallen de standaard pickups me niks tegen, maar ik wil qua sound een heel andere kant op. Ik speel voornamelijk in de stijl van Jack White, oude werk van PJ Harvey, Queens of the stoneage.

Ik zat zelf te denken om een combinatie te doen van een humbuckersize P90 van Kent armstrong (http://www.wdmusic.com/WPU900GD.html) in de neckpositie, en een 12 pole humbucker (http://www.wdmusic.com/VINTAGE_G_12.html ) , ook Kent armstrong in de bridgepositie, eventueel met coilsplit.

Ik zal dan zoiezo 1 tonepot moeten vervangen door een push/pull.
Ik lees ook wel dat je voor een P90 (of andere single coil ) beter een 250K tonepot kan gebruiken.

Het is misschien een beetje een vreemde setup en ik heb er nog niet heel veel ervaring mee, vandaar dat ik graag wat feedback hoor en eventueel tips met betrekking tot wiring enzo.....

Nog een bijkomend vraagje. Ik zie op de site van GS bij de potmeters telkens log of lin erachter staan, wat is het verschil hiertussen en welke zou ik moeten gebruiken?

Pontimic
18 maart 2013, 21:59
Ik heb de elementen besteld en ben druk aan het zoeken geweest naar een schema met een P90 in de neck en een split coil humbucker in de brugpositie. Nergens gevonden..... heb nu zelf geprobeerd een schema te maken, en volgens mij moet het zo kloppen. Ben benieuwd of mensen hier er nog op of aanmerkingen over hebben. Het is de eerste keer dat ik dit doe.....

http://i1293.photobucket.com/albums/b587/pontimic/img013_zps105620dd.jpg

Ik heb als basis een seymour duncan schema genomen, de halspickup veranderd in een P90 en de brughumbucker gesplit. Daarbij de kleurcode van Kent Armstrong gebruikt.

Tabula Rasa
18 maart 2013, 22:07
schema (eigenlijk is het geen schema maar een layout) klopt als een bus.

Pontimic
19 maart 2013, 01:01
Super, nu maar wachten tot de pickups binnenkomen!!! Bedankt!

Pontimic
22 maart 2013, 17:44