PDA

View Full Version : trekkende pees (ofzoiets) in linker hand, bij duim



Pimp88
14 maart 2013, 08:47
Sinds kort heb ik last van een pees bij mijn linker duim, die als ik mijn hand kantel voel bewegen en een soort ''knak'' gevoel geeft. Het doet geen pijn behalve s`ochtends als ik wakker word een beetje en als ik gitaar ga spelen voordat ik warm ben. Probleem is dat als ik weer heb gespeeld dan word het de knakkende pees erger.

Ik heb ook 2 weken amper gespeeld en de knak s`ochtends was bijna weg, totdat ik weer begon te spelen en de knak weer ietsie erger werd. Ik prijs mezelf van geluk dat het nog heel erg meevalt en mij bewust maakt van dat ik goed moet opwarmen voor een gitaar sessie.

Wat zou ik doen? Naar de doktor gaan of gewoon net zolang wachten totdat de knak volledig is verdwenen?
En als ik wacht in wat voor termijnen moet ik dan denken? Weken? Maanden? (:S)

marter544
14 maart 2013, 11:37
Ik zou het vragen aan de huisarts ipv. op een gitaarforum..

Kakihara
14 maart 2013, 11:59
Inderdaad naar de dokter gaan. Best niet te lang mee wachten. Hoe sneller je erbij bent, hoe gemakkelijker het te behandelen is.
Het klinkt als hetgeen ik vorig jaar aan de hand (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ziekte_van_De_Quervain)had. Dat begon met een knak en op den duur kon ik niets meer vastnemen met, laat staan vasthouden in mijn linkerhand. Vervolgens een paar weken met een brace rondgelopen, hielp wel iets, maar niet genoeg. Uiteindelijk voor een cortisone-injectie moeten gaan.
Maar, ga ermee naar de dokter, speculeren moet je maar op de beurs doen.

lauke_101
22 maart 2013, 12:33
Mijn advies als medisch student: ga naar je huisarts en hou het scherp in de gaten. Dit soort klachten kunnen van allerhande aard zijn, waarvan een aantal een behoorlijk chronisch beloop kunnen hebben. Je handen zijn je alles, helemaal als gitarist zijnde, dus wees er zuinig op.