PDA

View Full Version : mesa boogie roadster + framus dragon + sm 57 opname



tecksmusic
13 maart 2013, 17:30
Dit lijkt me de beste plaats om dit filmpje te posten:
http://youtu.be/QUctNtM9G6M

Mesa Roadster kanaal 3, met een Ibanez ts9 om het wat strakker te maken, wat wel nodig is met de mesa.
Enige dingen die je goed/slecht vind aan dit geluid?

USofguitar
13 maart 2013, 21:33
Cool demo, man!

Ik vind alleen dat jij veel bass in je gitaar geluid hebt. Wat is je studio installatie?

tecksmusic
14 maart 2013, 18:41
Cool demo, man!

Ik vind alleen dat jij veel bass in je gitaar geluid hebt. Wat is je studio installatie?

Dat gaat voornamelijk van de basgitaar komen, vermoed ik.
Ik gebruik twee KRK Rokit 8 monitors.
Het is een punt waar ik me meer op moet focussen, want ik heb zelf ook de indruk dat ik teveel bass gebruik bij sommige zaken.

USofguitar
14 maart 2013, 23:02
Misschien moet je kamer beter isoleren. Ik hoor duidelijk veel bass bij je gitaar geluid. Ik heb het dus niet over de bass. Vergelijk gewoon met andere albums (KSE, DT, Periphery... anything). Je gaat het verschil wel horen. Misschien wat meer doen met pre en post EQ? Het is ook natuurlijk de type van top die je gebruikt...

tecksmusic
15 maart 2013, 18:56
Misschien moet je kamer beter isoleren. Ik hoor duidelijk veel bass bij je gitaar geluid. Ik heb het dus niet over de bass. Vergelijk gewoon met andere albums (KSE, DT, Periphery... anything). Je gaat het verschil wel horen. Misschien wat meer doen met pre en post EQ? Het is ook natuurlijk de type van top die je gebruikt...

Geen idee of je een Kemper hebt, dan kan je het profiel eens testen dat ik gemaakt heb, maar het gitaargeluid zelf heeft vrij weinig bass hoor, zelfs minder dan gewoonlijk. Zeker een stuk minder dan KSE of Periphery in deze opname. Ik heb bij de opname ook zeer kleine pieken bij palm mutes, enz... bij deze gitaarsound.

Isoleren ga ik zeker niet doen, kom uit een geïsoleerde kamer en eerlijk gezegd, het verschil zal er wel zijn maar ik merk het niet. Hangt van je bedoeling af natuurlijk, mijn bedoeling is zeker niet om op echt studioniveau opnames te gaan maken, anders zou je zeker gelijk hebben.

Ik zal anders eens een keertje de gitaren alleen exporteren en hier posten, morgen of zondag zal ik het hier posten.

Duhsjaak
16 maart 2013, 22:21
Hi
Heb je post een paar keer beluisterd. Eerlijk gezegd ben ik het ten dele met USofG eens. Ik twijfel alleen of (gitaar en bas zitten elkaar een beetje in de weg) de problemen zitten in het gitaargeluid of in de bas.

Niet genoeg conflicten om mij tegen te houden. Fris stukkie werk.
Laat de volgende maar komen!
Vriendelijke groet, Gus

tecksmusic
17 maart 2013, 20:40
https://soundcloud.com/tecksmusic/tone-of-the-week-01-guitars

Heb ook even bewust de master afgezet, dat die niks wegknijpt met de limiter.

Nu ik ben er wel zeker van dat de mix qua basstonen idd zeker niet ideaal is en zo zijn conflicten heeft.
De bassdrum pompt ook erg veel rond de 60hz frequenties, eigenlijk iets te veel.

Deel twee, met de Krank is hier te vinden:

https://www.youtube.com/watch?v=6kihdLU5Yk8