PDA

View Full Version : Fender Mustang USA '70, of andere sugesties?



amon
22 juni 2003, 19:55
ik ben er nu achter dat ibanez ex170 niet beter is dan wat ik nu heb, rg270dx. maar ik zoek toch iets nieuws erbij, vandaar dit:

Fender Mustang USA uit de 60-er of 70-er jaren. iemand ervaring met dit ding?

op de foto van deze gitaar zag ik dat ie boven de snaren ook nog 2 schakelaars heeft, waar zijn die goed voor?
en aan wat voor prijs moet ik denken bij deze gitaar?

of heb jij andere sugesties? ik wil graag naast mij ibanez rg270dx nog een andere gitaar, liefst niet al te duur, wel geschikt voor voornamelijk rock/metal.

lucifer
22 juni 2003, 20:01
probeer zo'n gitaar eens uit, zou ik zeggen!

wietse
22 juni 2003, 20:04
heb zelf een hele goedkope mustang kopie hangen (35 euro) en die schakelaars die boven de elementen zitten zijn er voor om de elementen aan en uit te schakelen voor elk element 1 schakelaar .
kan dus gebeuren dat je wilt spelen en er geen geluid uitkomt ,had ik tenminste toen ik hem net gekocht had (rommelmarkt) dacht dat ie stuk was, beide elementen stonden gewoon uit.
en gewoon proberen of het wat voor je is.

amon
22 juni 2003, 20:10
probeer zo'n gitaar eens uit, zou ik zeggen!

tis zondag he... zijn de winkels dicht en de dichtsbijzijnde instrumentenwinkel is 10 km hier vandaan...

amon
22 juni 2003, 20:24
probeer zo'n gitaar eens uit, zou ik zeggen!

tis zondag he... zijn de winkels dicht en de dichtsbijzijnde instrumentenwinkel is 10 km hier vandaan...

Negative K3 fan
22 juni 2003, 21:06
als ik jouw was zou ik uit de buurt van mustangs blijven, tenzij je er een heel goedkoop kunt krijgen. Want het zijne cht slechte gitaren, ze zijn oprigineel d oor fender gebouwd met als doel een goedkope oefengitaar te maken en de kwaliteit is neit om over naar huis te schrijven. Zonder een paar flinke modificaties zijn het gewoon ronduit slechte gitaren (kurt cobain had ze ook ja, maar het enige wat nog origineel was aan zijn mustangs was de body en de nek).

lucifer
22 juni 2003, 21:11
probeer zo'n gitaar eens uit, zou ik zeggen!

tis zondag he... zijn de winkels dicht en de dichtsbijzijnde instrumentenwinkel is 10 km hier vandaan...

Ik zeg toch niet dat je zo'n ding vandaag moet uitproberen :???:

Fluffy
23 juni 2003, 14:54
mja ik heb een mustang uit 69, wat lennart zegt klopt zeker :)

Anavrin
23 juni 2003, 15:48
dan kun je beter een Jaguar kopen, die kan toch net wat meer... meer keuzemogelijkheden met je pu's en zo. Ik heb er zelf ook een (Japanner), en hij bevalt super, op de brug na dan...
ik ga in ieder geval binnenkort een mustangbrug halen... :razz:

Fluffy
23 juni 2003, 20:55
mja ik heb een mustang en marik. jaguar, ja er zit een wereld van verschillen tussen beide :)