PDA

View Full Version : Marshall 8240 Valvestate S80 amp met onbekende modificatie



ErikH
13 maart 2013, 14:05
Hoi,

Ik heb een Marshall 8240 Valvestate S80 (al een aantal jaren) en al die tijd zit er al een jack output achterop de versterker. Ik heb me altijd al afgevraagd wat dat ding er doet. Vandag heb ik de kast schoon gemaakt en daarom heb ik de versterker er uitgehaald en toen kon ik eindelijk zien waar dit op aangesloten was.

De output is een stereo jackoutput waarbij de massa en het linkersignaal van de SEND jack komt en het rechtersignaal komt van de RETURN (left) jack.

Wat zou de reden van deze mod zijn? Ik zat eerst te denken aan een line-out, maar waarom dan ook het signaal pakken van de return? Bovendien is het niet echt op line-niveau lijkt me wat via de FX loop loopt.

Ik hoop dat jullie me kunnen vertellen wat de reden van deze mod is.

Groet,

Erik

Psychomantis
13 maart 2013, 15:23
Dient dat niet om "Insert" effects aan te sluiten, zoals je wel op mengpanelen ziet (die hebben geen aparte send/return, maar één insert stekker)? Hier zie je een schema
http://2.bp.blogspot.com/-Oukab9gE-EE/UBwhty6ubfI/AAAAAAAABNg/RkPVIytWTpY/s1600/insert_diagram.jpg

ErikH
13 maart 2013, 15:40
Dat komt qua bedrading wel overeen. Zoals in je plaatje is zoals in mijn versterker gesoldeerd is. Ik zal er maar een sticker bij plakken dat het daar voor is dan vergeet ik het niet meer.

Mocht het zo zijn dat anderen nog andere ideeën hebben dan hoor ik het graag, maar vooralsnog klinkt dit zeer aannemelijk

cluseau
13 maart 2013, 15:56
Is gewoon een stereo uitvoering van de mono send/return met twee aparte kabels, scheelt weer een kabel.