PDA

View Full Version : zuiver?



ben79
13 maart 2013, 12:38
Hey,

Ik krijg mijn aanbieding van men mesa volgende mail:

Hallo vriend,
Ik ben echt geïnteresseerd in de directe aankoop van uw goederen
en ik zal graag willen weten hoe lang heb je het in handen? wat is je beste
prijs voor het en wanneer voor het laatst was het onderhouden?

het is van een Engels klinkende naam..


lijkt me niet 100% zuiver.. wat denken jullie?

Gerard1793
13 maart 2013, 12:41
Klinkt mij ook vreemd in de oren, vraag hem anders eens om een telefoonnummer en bel 'm op?

Brum
13 maart 2013, 12:45
Ik zeg doen! Lijkt me volkomen plausibel.

muffstuff
13 maart 2013, 12:48
Walk away buddy!

directe aankoop van uw goederen.

hahaha

cluseau
13 maart 2013, 13:10
Op basis van de schrijfwijze zou ik alleen face to face zaken doen en cash afrekenen. Vertrouw je het geld niet ga je naar een postkantoor en laat het hem direct op je rekening storten.

Napoje
13 maart 2013, 13:41
Heet die man Scambo?

muziekschuur
13 maart 2013, 13:43
Zo willen ze ook altijd mijn bus kopen.... Lachu...

ruudjes
13 maart 2013, 13:50
Bij twijfel, niet doen, zegt mijn zesde zintuig.

JohnLord
13 maart 2013, 13:55
Daar heb je geen zesde zintuig voor nodig.

FNaRK
13 maart 2013, 13:59
hallo vriend


Duh !!

.........................

TW-Pieter
13 maart 2013, 14:39
Die tekst komt sowieso uit Google Translate (Engels -> Nederlands). Als je het 'om zou zetten' in Engelse woorden is de woordcombinatie niet heel erg raar.

Maar zoals eerder gezegd: gewoon safe spelen en niet laten verzenden.

Eko
13 maart 2013, 16:33
Zoals een goed gebruik is het ook nu raadzaam om geen gekke dingen te doen. Eerst geld op de rekening. Geen bankgarantie of overboekingen waar je bij bent.( dat is binnen 5 minuten gestorneerd en dus weer teruggedraaid). Bankgaranties voor het hele bedrag en alleen dan wanneer onwederkerig en van een Nederlandse bank is.
10 tegen 1 dat het gevraagd wordt te verenden naar Engeland, Nigeria of Verwegghistan. No way Jose!
Het is niet voor niets dat er op Marktplaats je hier op wijst.

ben79
13 maart 2013, 16:41
Bedankt voor uw reactie, Am ok met je prijs en ik heb je nodig om
begrijpen dat ik ben bereid en klaar om het te kopen meteen, zet
het van de AD site, overweeg dan mij als uw favoriete koper, en u
Merk op dat ik woon in Engeland, zal ik niet in staat zijn om te komen
tot de te bekijken
koopwaar of komen voor de pick-up, maar ik heb een verlader / verhuizer die
behandelt mijn verzendkosten arrangement overal in de wereld en ik maak zal
alle vervoer voorbereidingen voor de om te worden vervoerd naar mijn
thuis in Engeland. Indien mogelijk kunt u mij enkele recente foto?, Mijn
verlader zal komen voor de pick-up, na ontvangst
betaling, die zou worden door middel van bank tot bank overschrijving of PayPal.
En ik wil dat je vriendelijk mij uw juiste woonadres voor mij om te
stuur het naar de verlader om goed het berekenen van de juiste pick-up kosten.

Groeten ...


helemaal zuiver :-)

Napoje
13 maart 2013, 17:24
Een potje scambaiten kan wel leuk zijn. Lees dit (http://postarchives.entensity.net/040105/scam.htm) maar eens

Buzzel
13 maart 2013, 18:01
Je kan ook de IP adres van zijn email kunnen achterhalen. Weet je snel genoeg of hij ook echt in engeland woont.

http://whatismyipaddress.com/trace-email

Heb je IP, En

http://www.ip-address.org/tracer/ip-whois.php

Heb je het land. IP adressen googlen geeft vaak ook wel veel als het niet fris is.

Ace 1.15.19
13 maart 2013, 18:07
Toen ik mijn motor op Marktplaats had staan kreeg ik om de haverklap een mail in gebrekkig Engels van iemand die zogenaamd in Britain woonde en marinier was of zeeman en dus niet zelfstandig langs kon komen. Ze wilden wel online betalen en zouden wel een mannetje sturen om 'the item' op te halen... Het waren steeds verschillende mensen maar de mail was iedere keer hetzelfde.

Jorikm
13 maart 2013, 18:26
Heb ooit precies zo'n zelfde mail gehad toen ik een Nikon D3100 camera op marktplaats had staan. Duidelijk te zien dat er een translate machine is gebruikt en lijkt mij niet echt zuivere koek. Ik zeg niet op reageren..

Buzzel
13 maart 2013, 18:50
Een potje scambaiten kan wel leuk zijn. Lees dit (http://postarchives.entensity.net/040105/scam.htm) maar eens

Haha, geweldig!

ghostnote
13 maart 2013, 19:45
Tja, als hij vooruit betaald via een wire transfer, je wacht gewoon tot het geld op je rekening staat en dan vertuur je het spul. Geen probleem lijkt mij.

arcane
13 maart 2013, 19:49
Een potje scambaiten kan wel leuk zijn. Lees dit (http://postarchives.entensity.net/040105/scam.htm) maar eens

Het duurde even voor ik het hele verhaal had gelezen, maar het was de moeite meer dan waard.

ben79
14 maart 2013, 09:26
Ik heb contact opgenomen met speurders en bleek dus niet helemaal zuiver want ze wilden onmiddellijk zijn email adres hebben..
Goed van speurders, de boel een beetje opvolgen en zuiver houden !

cluseau
14 maart 2013, 10:00
Ik heb contact opgenomen met speurders en bleek dus niet helemaal zuiver .......!


Nou......dat was ons ook niet helemaal ontgaan hoor.

Eko
14 maart 2013, 10:03
Laatst zo`n zelfde truc gehoord waarbij men via Paypall wilde betalen en waarbij de truc hem er in zat dat de ontvanger bij Paypall gaat claimen nooit het goed ontvangen te hebben en dan z`n geld terug eist , en het ook krijgt. Zo heeft hij de materialen en het geld en jij......noppes dus!

tidalwave_sideburns
14 maart 2013, 10:43
Het duurde even voor ik het hele verhaal had gelezen, maar het was de moeite meer dan waard.

Zelfde hier! Echt fantastisch. Nu ben ik ivm mijn werk en de outsourcing naar India wel wat gewend qua gebroken Engels, maar dit was wel heel erg.