PDA

View Full Version : Draadloze gitaarkabel



donut
12 maart 2013, 22:55
Hoewel de titel natuurlijk een beetje een contradictie is denk ik dat jullie wel snappen wat ik bedoel. Bestaat er zoiets (ik neem aan van wel), waar kan ik het krijgen (prijs?) en is het eventueel zelf te maken?
Zou enorm handig zijn namelijk! Heb al op google gezocht maar kon niet veel nuttigs vinden, behalve zo'n ding van vijfhonderd euro wat me toch een beetje veel lijkt...
Groet

arcane
12 maart 2013, 23:30
je bedoelt een wireless systeem. Dat hoeft geen 500 euro te kosten.
Check eens een line6 relay.

arcane
12 maart 2013, 23:32
http://www.thomann.de/nl/gitaren_draadloossystemen.html

vulvasonic
12 maart 2013, 23:51
Ik wil binnenkort ook eindelijk draadloos, maar nu las ik laatst dat ze de frequenties willen gaan aanpassen, waardoor sommige draadloze systemen niet meer of slecht bruikbaar zouden zijn.

Maar misschien heb ik het helemaal mis. Het is echter wel handig om meer over te weten als je, zoals ik en de TS, voor het eerst draadloos gaat spelen.
Ergo, wie kan hier meer over vertellen?

Dribbel_
12 maart 2013, 23:58
Ik wil binnenkort ook eindelijk draadloos, maar nu las ik laatst dat ze de frequenties willen gaan aanpassen, waardoor sommige draadloze systemen niet meer of slecht bruikbaar zouden zijn.

Maar misschien heb ik het helemaal mis. Het is echter wel handig om meer over te weten als je, zoals ik en de TS, voor het eerst draadloos gaat spelen.
Ergo, wie kan hier meer over vertellen?

Check dit topic even :)

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?159769-Werkt-binnenkort-mijn-draadloos-gitaarsysteem-niet-meer

vulvasonic
13 maart 2013, 00:14
Check dit topic even :)

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?159769-Werkt-binnenkort-mijn-draadloos-gitaarsysteem-niet-meer

Bedankt voor de link. Ik heb het vluchtig bekeken, maar ik word er niet heel vrolijk van. Welke kun je nu met een gerust hart kopen (liefst betaalbaar)? :eek:

arcane
13 maart 2013, 00:18
Een line 6 relay.

vulvasonic
13 maart 2013, 00:22
Een line 6 relay.

Is dat een antwoord op mijn laatste vraag?
In dat geval, bedankt! :)

Arvoitus
13 maart 2013, 00:35
Is dat een antwoord op mijn laatste vraag?
In dat geval, bedankt! :)
De 790-862 MHz band gaat onbruikbaar worden, en de Line 6 Relay zit op 2,4ghz.

Daarnaast is de Relay serie een enorm goed product!

LRS
13 maart 2013, 09:14
Heb zelf een Stage Clix, Nederlands product, ben er erg tevreden mee. Weet niet hoe die zich verhoudt tot de eerder genoemde Line6.

jim__
13 maart 2013, 10:16
Zijn naast de line 6 nog meer producten die op 2.4 ghz werken:

- Brace Audio DWG 1000 (bevalt me nog altijd meer dan prima), weet niet of ie in Nederland nog te krijgen is;
- Wii Audiolink
- Emu Pipeline
- Alesis Guitarlink 2.4

Keus is er dus gelukkig zat, beter een goedkoop digitaal systeem dan een goedkoop analoog systeem. Succes!

Dribbel_
13 maart 2013, 15:13
De 790-862 MHz band gaat onbruikbaar worden, en de Line 6 Relay zit op 2,4ghz.

Daarnaast is de Relay serie een enorm goed product!

Mijn Line 6 X2 zit op RF Carrier Frequency: 902 MHz to 928 MHz, FSK, dual frequency transmission

Dus dat zou dan net goed moeten gaan hoop ik.

Duhsjaak
13 maart 2013, 16:32
Hi TS
Als je nog wel eens ergens speelt, is het al aan te bevelen dat spelen draadloos te doen. Er is nog teveel mis met de elektrische veiligheid van jeugdhonken en kleinere zalen.

Vaak mag het allemaal niks kosten en worden die gedreven vanuit afgekeurde scholen en dergelijk.

Veel (helaas niet alles) ondervang je door draadloos te gaan.
Succes met je speurtocht.
Vriendelijke groet, Gus


PS Of de Tanglewood van Dribbel te kopen natuurlijk!

arcane
13 maart 2013, 16:38
Zijn naast de line 6 nog meer producten die op 2.4 ghz werken:

- Brace Audio DWG 1000 (bevalt me nog altijd meer dan prima), weet niet of ie in Nederland nog te krijgen is;
- Wii Audiolink
- Emu Pipeline
- Alesis Guitarlink 2.4

Keus is er dus gelukkig zat, beter een goedkoop digitaal systeem dan een goedkoop analoog systeem. Succes!

Ik heb zelf de Brace DWG 1000, perfect ding, geen poespas. Plug and play.
Echter is deze nergens meer te koop. Of het bedrijf is failliet, of is het misschien onder een andere naam uitgebracht, dat weet ik niet.

-edit-

Ik ben maar eens gaan zoeken op het net, het blijkt dat ze in april 2011 failliet zijn gegaan. Dat melden ze op de facebook pagina.

the sure thing
13 maart 2013, 22:03
Sennheiser was vroegah toch DE standaard voor draadloos gitaar spelen?

bat
13 maart 2013, 22:05
Nee, Samson toch?

Zorro8
13 maart 2013, 23:15
Ik heb de AKG WMS40 mini. Is er in 3 versies omdat hij op vaste frequentie werkt, dus bij meerdere in 1 band even afstemmen wie welke koopt :)
Bevalt me perfect, heb hem nu zo'n 4 maanden, diverse optredens mee gedaan, nooit iets fout gegaan. Omdat het vaste frequentie is en geen diversity systeem gaat de batterij idioot lang mee. 1 AA gaat in de zender, sinds ik hem heb met gem 1 repetitie per week en 1 optreden per maand (grofweg) en regelmatig thuis gebruik heb ik 1 x de batterij verwisseld en dat alleen omdat ik bij een optreden zekerheid wil. Mijn batterij meter gaf nog halfvol aan!!!

En niet duur, ik heb hem voor 98 euro, inmiddels is het 109 geworden, Prima ding!

Jay75
13 maart 2013, 23:48
Al eerder genoemd, maar wij gebruiken in de band alle drie de line 6 relay 30, prima ding en nog te betalen. Stageclix is ook prima, eigenlijk fijner want die gebruikt geen batterijen maar een ingebouwde snel ladende accu, maar is ( tenminste toen ik nog bij Feedback werkte ) 200 euro duurder. Relay 30 is het bereik zat voor alle grote podia, al is de Relay 50 steviger want niet van plastic. Maar we hebben ze al 2 jaar ( speciaal gekocht voor ons bospop optreden haha ) en we werken er nog steeds mee. Nooit problemen mee gehad.

Cheers Jeroen

LRS
14 maart 2013, 09:05
Al eerder genoemd, maar wij gebruiken in de band alle drie de line 6 relay 30, prima ding en nog te betalen. Stageclix is ook prima, eigenlijk fijner want die gebruikt geen batterijen maar een ingebouwde snel ladende accu, maar is ( tenminste toen ik nog bij Feedback werkte ) 200 euro duurder. Relay 30 is het bereik zat voor alle grote podia, al is de Relay 50 steviger want niet van plastic. Maar we hebben ze al 2 jaar ( speciaal gekocht voor ons bospop optreden haha ) en we werken er nog steeds mee. Nooit problemen mee gehad.

Cheers Jeroen

Stageclix wel eens open gemaakt? Ik heb de belt pack, daarin zitten twee AAA batterijtjes welke met een draadje aan elkaar gesoldeerd zijn. Dus als je een beetje handig bent, kan je ze zelf vervangen, of voor een bescheiden bedrag (als ik me goed herinner ca. €10,-) bestellen bij de Nederlandse fabrikant.

Johannes
14 maart 2013, 10:13
Ik heb ook een Brace DWG1000. Voor het geld (waar ze toen voor gingen) een prima ding, al vind de ik de bijgeluiden wel wat te veel.
Ik krijg een flinke hoeveelheid ruis en een heel klein beetje digitale ruis (van de zender), bij high gain settings vind ik het te veel om nog tevreden mee te zijn. Bij cleanere sounds klinkt het allemaal prima.