PDA

View Full Version : Korting of niet?



mountainman
11 maart 2013, 21:14
Afgelopen zaterdag was ik aan het rondkijken bij de webwinkel van Thomann en opeens zag ik dat er een korting van € 75,- werd gegeven op de Fender American Special Strat. Nu had ik al een tijdje GAS voor deze gitaar, met name de surf groene uitvoering, dus op dat moment heb ik maar meteen de knoop doorgehakt.
Die korting zou in de winkelmand van het totaalbedrag worden afgetrokken, en inderdaad... dat gebeurde netjes. Daarna afgerekend met Paypal, bevestigingen ontvangen en vervolgens lekker het pakketje afwachten. Althans, dat dacht ik.
Totdat ik vandaag van Thomann bericht krijg dat ze niet het volledige bedrag van Paypal kunnen incasseren en of ik die ontbrekende 75 euri maar even bij wil lappen voordat ze de gitaar gaan verzenden. What the f***!

Ik heb dus zojuist een mailtje teruggestuurd waarin ik ze fijntjes heb gewezen op hun eigen aanbieding, die overigens nog steeds geldig is: http://www.thomann.de/nl/fender_american_special_strat_mn_sfg.htm

Ook op enkele andere Fender producten zitten dit soort kortingen. Toch mooi meegenomen in deze crisistijd dus sla je slag. Al is het nog maar even de vraag of je die korting ook echt krijgt.

Weet iemand trouwens of ik juridisch gezien recht heb op die korting mocht dit toch een foutje van de webwinkel blijken te zijn?

mountainman
12 maart 2013, 00:25
Inmiddels heb ik deze kortingen bij verschillende zaken gezien. Het blijkt om een officiële Fender actie te gaan die van 11 t/m 31 maart loopt. Ik heb mijn bestelling echter al op 9 maart gedaan want toen was het dus al ingevoerd op de website van Thomann. :( Ik ben benieuwd wat ze morgen zeggen...

GuitarL91
12 maart 2013, 00:49
Inmiddels heb ik deze kortingen bij verschillende zaken gezien. Het blijkt om een officiële Fender actie te gaan die van 11 t/m 31 maart loopt. Ik heb mijn bestelling echter al op 9 maart gedaan want toen was het dus al ingevoerd op de website van Thomann. :( Ik ben benieuwd wat ze morgen zeggen...

Zoals ik het zie, staat er op de pagina van je link dat de actie geldig is tot 31-03-2013. Als consument zijnde mag je dan in alle redelijkheid aannemen dat die actie geldig is. Is dit niet het geval, wekken zij de verkeerde illusie door het niet geheel verstrekken van de benodigde gegevens waardoor er sprake is van 'misleiding'. Dit geldt ook als de informatie op een andere pagina staat. Ik neem niet aan dat dit met opzet is gedaan door Thomann en dat je er met hun wel uitkomt.

Hotpepper01
12 maart 2013, 07:20
Ik denk dat het wel goed komt. Ik ken Thomann niet anders dan klantgericht en zeer redelijk bij klachten. Retoursturen en geld terug is ook een optie.
Zelf geven ze dit nog aan bij de extra informatie over de actie.


Directe korting
thomann

Soms bieden onze leveranciers kortingen voor een beperkte periode of voor een beperkt aantal items aan.

Het is in zulke gevallen niet zinvol om de verkoopprijs te wijzigen voor een korte tijd, want dat verwart de klant en de prijzen blijken thomann vaker verkeerd op het internet> zichtbaar.

Daarom bieden wij voor dezelfde periode en alleen op onze eigen website directe kortingen op geselecteerde producten.

De korting wordt in mindering gebracht wanneer u het product in het winkelmand laat terecht komen. U moet dus geen verder formulieren invullen, coupons sturen of thomann iets dergelijks.> U betaalt makkelijk bij de kassa alleen de lagere prijs. :-)

zjanke
12 maart 2013, 07:21
Inmiddels heb ik deze kortingen bij verschillende zaken gezien. Het blijkt om een officiële Fender actie te gaan die van 11 t/m 31 maart loopt. Ik heb mijn bestelling echter al op 9 maart gedaan want toen was het dus al ingevoerd op de website van Thomann. :( Ik ben benieuwd wat ze morgen zeggen...
Als ze voet bij stuk houden ( wat ik niet vermoed) moet je je bestelling annuleren en opnieuw bestellen, dan zit je wel in de actieperiode.

muziekschuur
12 maart 2013, 07:43
Komt vast helemaal goed. Mooie gitaar.... Heb je er al een koffer bij?

cale0
12 maart 2013, 09:02
Ze zijn zelfs verplicht om te leveren als je al betaald hebt voor die prijs.

De webshop heeft alleen gelijk als de prijzen dermate laag zijn door een fout dat het niet kan.
Normaal bijvoorbeeld iets van 700 euro en dan voor 70 euro. Maar in dit geval staat Thomann niet in zijn recht.

Napoje
12 maart 2013, 10:26
Nee cale nul. Het is een duitse winkel dus onder duits recht dus dat hoeft helemaal niet zo te zijn.

cale0
12 maart 2013, 11:35
Nee cale nul. Het is een duitse winkel dus onder duits recht dus dat hoeft helemaal niet zo te zijn.

Je kan net zo goed niet reageren als je de balle verstand er van hebt..

Napoje
12 maart 2013, 11:58
Jij wel dan?

mountainman
12 maart 2013, 11:58
Bedankt voor de reacties. Het is inmiddels in orde gekomen. Binnenkort kunnen jullie van mij dus een HNGD draadje met foto's verwachten. :ok:

Enne... mocht er nog iemand van plan zijn een nieuwe Fender aan te schaffen dan is nu een goed moment om dat te doen via Thomann of via een andere gitaarboer die meedoet aan de direct korting actie van Fender (b.v. Guitar King of Rockpalace).

@muziekschuur: Er zit als het goed is een gigbag bij. Ik ben voornamelijk thuismuzikant en die enkele keer dat ik een gitaar meeneem ga ik vaak op de fiets. Dan is een gigbag op mijn rug ook handiger dan een koffer.

muziekschuur
12 maart 2013, 13:03
Alvast van harte....

Hotpepper01
12 maart 2013, 13:33
Mooi dat het in orde is gekomen met de hoogte van het bedrag. Ik had niet ander verwacht. Wel een hele, hele mooie gitaar BTW. Surfgreen en maple op een strat. Echt jammi.:mmmm: Van harte gefeliciteerd!
En nu gauw op de deurmat gaan liggen totdat de koerier komt.

muziekschuur
12 maart 2013, 16:17
Heb trouwens nog een beetje zitten gluren en er zijn nu van die Superstrats met toplocks en floyd tremolo's. Ook smakelijk....

http://assets.fender.com/frl/9cd2822f36935d1707e402edd7938a98/generated/86ceb3c861ac3d7b0737b2ccde488ca3.png

mountainman
12 maart 2013, 17:31
De surf groene American special strats zijn inmiddels alweer uitverkocht bij Thomann. :seriousf:

Scarface
12 maart 2013, 17:48
De surf groene American special strats zijn inmiddels alweer uitverkocht bij Thomann. :seriousf:

Is ook een geweldige kleur !!!...:D

Groet,
Marco

FruscianteFan
12 maart 2013, 17:58
Nee cale nul. Het is een duitse winkel dus onder duits recht dus dat hoeft helemaal niet zo te zijn.
al die shit is tegenwoordig europees geregeld joh ;)