PDA

View Full Version : Tc electronic



techfrenk
11 maart 2013, 20:32
Hallo,

Ik heb onlangs twee pedalen van tc electronic aangeschaft. En nu blijkt dat deze een enorme noice veroorzaken... Als ik de polytune uit heb staan hoor ik niks en als ik ga stemmen krijg ik noice te horen.

Bij de alter ego (flashback) is de noice zo al aanwezig zelfs als die uit staat...

Heeft iemand hier ervaring mee? En kan me helpen??

Zonder de twee pedalen heb ik vrijwel geen noice... En met de polytune uit ook geen.

Ik heb ook vandaag de laatste firmware erop gezet, maar dat heeft ook niets uitgeholpen...

patrick0108
11 maart 2013, 20:36
heb je al een andere voeding geprobeerd (losse voeding -- baterijen) exc...?

techfrenk
11 maart 2013, 20:55
heb je al een andere voeding geprobeerd (losse voeding -- baterijen) exc...?

Ja ik heb al mijn back up voedingen geprobeerd...

En ben nu ook het forum van tc electronic door aan het spitten en daar zijn ook gebruikers die klagen over achtergrondgeluid bij hun pedalen... Waarbij eentje ook zij dat deze gekomen waren nadat hij een toneprint had geïnstalleerd op het pedaal...

the sure thing
11 maart 2013, 21:36
Ik heb ook de polytune en de flashback... Nergens last van? Ze worden gevoed door een PP2+.

Tankman
11 maart 2013, 21:48
Ik heb ook de polytune en de flashback... Nergens last van? Ze worden gevoed door een PP2+.

Same here, met nog de Hall of Fame en Spark erbij, maar gevoed door een 1Spot.

techfrenk
11 maart 2013, 22:15
Ik heb ook de polytune en de flashback... Nergens last van? Ze worden gevoed door een PP2+.

Heb ook de pp2+...
Raar...

Martijn-w
11 maart 2013, 22:41
Ik heb ook de polytune, maar heb nergens last van.

Rooker
11 maart 2013, 23:49
Heb de polytune mini. Nergens last van..

Heynis
12 maart 2013, 13:24
Mijn Polytune maakt alleen herrie tijdens het stemmen als ik heel veel gain op m'n versterker indraai. In de poly-modus hoor je dan een soort ruis. Met een normale hoeveelheid gain hoor je niks, maar dan ook echt niks. Ik heb alle pedalen overigens via een daisychain gevoed, pre-gain apart van post-gain (delays trekken veel stroom...).

techfrenk
13 maart 2013, 11:33
Mijn Polytune maakt alleen herrie tijdens het stemmen als ik heel veel gain op m'n versterker indraai. In de poly-modus hoor je dan een soort ruis. Met een normale hoeveelheid gain hoor je niks, maar dan ook echt niks. Ik heb alle pedalen overigens via een daisychain gevoed, pre-gain apart van post-gain (delays trekken veel stroom...).

Ok dat heb ik bij de polytune ook. Dus de hoeveelheid gain is van invloed...
Na te hebben gestest blijkt dit te kloppen. clean hoor ik bijna niks...

Nu nog mijn probleem met de alter ego oplossen... Daar baal ik wel heel erg van!
Is een mooi apparaatje, maar als ik toch de hele tijd die noice hoor wordt ik helemaal gek...
Ik wil gewoon mijn stille pedalenbordje weer terug... :(

Jasper.
13 maart 2013, 14:48
Met stemmen en veel gain heb ik er idd ook last van met de polytune. Maar ik heb helemaal geen ruis met de flashback. Zou niet weten hoe het komt.

yellowbird
18 november 2013, 09:20
Aparte of geïsoleerde voeding gebruiken, dus niet aan een 1spot met daisy chain hangen. Waarschijnlijk is dan je probleem opgelost.

onrust nv
18 november 2013, 12:02
Dan zou hij het probleem niet hebben met batterijen.

Dirk_Hendrik
18 november 2013, 12:13
Zou het probleem na 8 maanden stilte echt nog steeds zo courant zijn?

peter_heijnen
18 november 2013, 12:23
Courant genoeg voor tapatalk blijkbaar. :)

yellowbird
20 november 2013, 00:39
Haha ja ik gebruik tapatalk. Dit kwam als een recent bericht naar voren. Maar weer gewoon via de browser doen in toekomst...

Inhoudelijk: inderdaad zou er met batterij geen probleem moeten zijn. Wat het nog zou kunnen zijn (eigen ervaring) is dat de patchkabels elkaar raken. Ik had (had!) een vox time machine delay wat een boel herrie maakte terwijl het op een geïsoleerde voeding was aangesloten. Zou dus minimaal moeten ruisen/brommen/piepen. Toen ik ervoor zorgde dat de patchkabel pluggen elkaar nét niet meer raakten (krap pedalenbordje toen) was het probleem opgelost. Logisch ook eigenlijk...

jan7
20 november 2013, 01:01
Toen ik ervoor zorgde dat de patchkabel pluggen elkaar nét niet meer raakten (krap pedalenbordje toen) was het probleem opgelost. Logisch ook eigenlijk...
Hmm, waarom is dat logisch? De 'buitenkant' van de plug van je patchkabel is toch de massa/ground (en die is met de sleeve van de plug verbonden). Dus of je ze nog een keer extra 'verbindt' door ze tegen elkaar te houden zou niks mogen uitmaken lijkt me.
Door ze tegen elkaar te houden maak je eigenlijk van dit :
http://www.adorama.com/images/300x300/hocpe606.jpg
dit:
http://proguitarshop.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/2/6/2687d9adf19bba5d1d8f5ead3cb888d0.jpeg

yellowbird
21 november 2013, 22:04
Ik begrijp wat je bedoelt. Het gaat erom dat je de twee massa's van verschillende pedalen elkaar niet laat raken. Vooral als ze van een aparte of geïsoleerde voedingen voorzien zijn, én als een in de fx loop, en de andere pre-amp in de chain zit. Ik heb dat vaker aan de hand gehad. Niemand anders?

jan7
21 november 2013, 23:34
Het gaat erom dat je de twee massa's van verschillende pedalen elkaar niet laat raken
Als je pedalen dmv een patchkabel verbindt, dan verbind je de massa van de pedalen.
Kan je makkelijk testen met een multimeter: verbindt 10 pedalen met patchkabels en zet je multimeter op piepen/doormeten en houdt het rode aansluitsnoer op een massapunt van pedaal 1 (maakt niet uit wat, een schroef, de plug, de on/off switch) en het zwarte aansluitsnoer op pedaal 10 en het zal piepen. :)
Ze zijn dus sowieso verbonden, of je pluggen elkaar nu raken of niet. :)

yellowbird
18 december 2013, 12:05
Jan ik begrijp heel goed wat jij bedoelt, maar ik heb het over pluggen pedalen die niet direct met elkaar verbonden zijn maar die wel naast elkaar op je pedalboard staan. Stel dat je je versterker in de ene hoek van de ruimte hebt staan, ingeplugd in een apart stopcontact. De pedalen gaan via een ander stopcontact. Je hebt twee pedalen. Het ene pedaal wordt apart gevoed en zit in de fx loop van je versterker. Het andere pedaal zit vóór de versterker en is onderdeel van een aantal pedalen dat bijvoorbeeld met een daisy chain wordt gevoed. Zeker weten dat dan kleine aanwezige aardlussen beter hoorbaar kunnen worden als de massas elkaar raken...