PDA

View Full Version : Vester Stage series verbouwen



DaanMarinus
11 maart 2013, 16:42
Hallo gitaristen,

Ik ben afgelopen zaterdag naar de Noorder gitaardag in Zuidbroek geweest met als doel: Een goedkope gitaar kopen en die gaan verbouwen. Dit is erg geslaagd, want ik heb een goedkope Vester Stage Series gekocht:rockon:.
Dit is niet die van mij, maar ik kan op de een of andere manier geen foto uit mijn afbeeldingen plaatsen:
http://www.saintclassifiedaustralia.com/uploads/vester-stage-series-b68bc.jpg

Ik heb nog niet echt duidelijk plannen wat het bouwen betreft, dus was mijn vraag: Hoe zal ik deze Vester gaan verbouwen?

Alvast bedankt,

Groeten DaaN

Napoje
11 maart 2013, 17:15
Dzee duurdere vesters waren prima gitaren uit korea. (de goedkopere waren brandhout, mijn eerste gitaar) Hooguit betere/andere pick-ups zou ik zeggen.

DaanMarinus
11 maart 2013, 19:20
Dat is inderdaad iets wat ik ook al van plan was, maar ik wil graag ook iets doen met de verf, weet alleen nog niet precies wat.

Kakihara
12 maart 2013, 09:15
Dzee duurdere vesters waren prima gitaren uit korea. (de goedkopere waren brandhout, mijn eerste gitaar) Hooguit betere/andere pick-ups zou ik zeggen.
De Stage Series zijn de goedkopere broertjes. Ik heb de tele-versie hier ergens uit elkaar liggen. Ze zijn gebouwd als een tank, maar hebben wel een body van multiplex. Dat hoeft echter de pret niet te drukken (vraag maar aan Tabula Rasa - die heeft een multiplex Hondo (gehad) en dat klonk bijlange niet slecht op de soundclips).
Zelf zou ik gaan voor andere elektronica: de potmeters en de schakelaar zijn van bedenkelijke kwaliteit. Je kan er eigenlijk alles aan veranderen wat je wil, van de pickups over andere hardware naar de lak, whatever rocks your boat.

Tabula Rasa
12 maart 2013, 13:43
Die strat klonk inderdaad niet slecht. Denk ook aan de lichtgewicht tele van Stijn. Tonewood is overrated.

Tabula Rasa
12 maart 2013, 13:44
Aaanvulling:

tonewood is overrated. Een groot deel van de klank zit in constructie, elementen, goeie brug, topkam, tuners en fretwerk.

DaanMarinus
26 maart 2013, 17:20
Ik had besloten om de gitaar eerst donker grijs te verven. Ik wou weer een laag doen, maar de spuitbus was op. Ik kon dezelfde kleur niet weer vinden dus heb ervoor gekozen om de volgende laag met hamerslag te doen en het dan half te bedekken. Hierdoor zie je er dus nog donker grijze vlekken tussendoor. Ik ga hem komende vrijdag met hamerslag verven en zal dan wat foto's plaatsen. Hoop dat het mooi word!!