PDA

View Full Version : VHNGD -> Duesenberg Starplayer TV black sparkle



Nilke
11 maart 2013, 09:17
Happy happy joy joy

http://i1307.photobucket.com/albums/s592/Nilke/IMG_20130310_152208_zpsade70048.jpg

https://soundcloud.com/hielke-van-oostrum/hngd-perfectly-good-guitar

snel prutswerkwerkje, druk geweest dit weekend 8)

Dimitri92
11 maart 2013, 09:56
Nice! Ik vind dit ook zulke gave gitaren....!!
Veel plezier ermee ;)

jutter
11 maart 2013, 09:57
Bloedmooi! Gefeliciteerd! Blijft hij, bij tremolo gebruik, zuiver?

Nilke
11 maart 2013, 10:35
>! Blijft hij, bij tremolo gebruik, zuiver?

Sofar sogood! topkam en tuners zijn meer dan in orde.

Overigens is ook het ontwerp van de Bigsby zelf behoorlijk verbeterd (boel kleine dingetjes)
Zo heeft ie twee kleine stelschroefjes om 'm haaks op de brug te zetten, een verbeterde snaren montage en een 360grad ronddraaiende langere arm.

arcane
11 maart 2013, 10:48
Erg mooie gitaar. Veel plezier ermee.

Rinze
11 maart 2013, 10:50
Mooi ding! Mooi setje met die Yamaha voor op de bank voor de buis ook :rockon:

LRS
11 maart 2013, 12:15
Cool! Kost wat, maar dan heb je ook wat! Enjoy!

telecastermaster
11 maart 2013, 12:41
Leuk ding, he, die Yamaha?

Nilke
11 maart 2013, 13:04
Cool! Kost wat, maar dan heb je ook wat! Enjoy!

Yup, de rest van de maand crackers eten en -beloofd- het hele jaar alleen nog maar snaren kopen bij de lokale gitaarboer-vriend ;-)

Nilke
11 maart 2013, 13:06
Leuk ding, he, die Yamaha?

Inderdaad fijn bakkie voor de "bank-gitaristen" onder ons. Op buren-vriendelijk-geluidsniveau toch een prettige sound.

frekie
11 maart 2013, 16:08
Die Duesenbergs zijn net Gretsches, het is op het randje van de kitsch maar oh zo lekker :seriousf:

humbucker
11 maart 2013, 20:29
Prachtig ding! Gefeliciteerd!!!

LRS
11 maart 2013, 21:04
Yup, de rest van de maand crackers eten en -beloofd- het hele jaar alleen nog maar snaren kopen bij de lokale gitaarboer-vriend ;-)

Ik durf t bijna niet te vragen; Amerikaanse snaren, of iets minder dure Chinese kopieën? ;-)

Scarface
11 maart 2013, 21:22
Sparkle...weet nooit wat ik daar van moet denken,maar bij deze staat het wel.Heb zelf ooit heel lang staan twijfelen bij een Gretsch G6129T Jet Silver Sparkle,die was ook op het randje van kitsch.Uit eindelijk niet gedaan.:( Wie weet ooit....:soinnocent:

Any way,mooie gitaar,en veel speel plezier er mee..

Groet,
Marco

Nilke
12 maart 2013, 08:45
Ik durf t bijna niet te vragen; Amerikaanse snaren, of iets minder dure Chinese kopieën? ;-)

Elixer 0.10 al jaren. Gaan net als een flesje Dreft véél langer mee ;-)
Paar maanden geleden vol verbazing in de gitaren-wijk van Shanghai rondgelopen, niets gekocht...

SBe
12 maart 2013, 09:42
Zeeeer mooie gitaar, niet zo zeker van de sparkle maar dat design vind ik zeer knap. Heb nog een Duessenberg 49'er gehad en eigenlijk altijd wel een beetje spijt van gehad dat ik hem heb verkocht...
Ze klinken ook zo lekker!

Nilke
12 maart 2013, 09:54
Die "sparkle" had voor mij ook niet zo gehoeven, maar deze hing bij mijn "lokale gitaarboer" (wij zijn gezegend met een fijne winkel, zo eentje waar je voor omrijdt, hier in Alphen a/d Rijn) Hij klinkt inderdaad van romige knerp (P90) tot ronkend hoesten (humbucker brug element) met vanalles ertussen. Daarnaast is ie lekker licht en SUPER gebouwd. (en ik heb een weakness voor Bigsbys)
Happy man dus :-)

Scarface
12 maart 2013, 12:24
Die "sparkle" had voor mij ook niet zo gehoeven, maar deze hing bij mijn "lokale gitaarboer" (wij zijn gezegend met een fijne winkel, zo eentje waar je voor omrijdt, hier in Alphen a/d Rijn) Hij klinkt inderdaad van romige knerp (P90) tot ronkend hoesten (humbucker brug element) met vanalles ertussen. Daarnaast is ie lekker licht en SUPER gebouwd. (en ik heb een weakness voor Bigsbys)
Happy man dus :-)

Super toch,daar gaat het om...:crazyhappy:

Groet,
Marco

mountainman
12 maart 2013, 16:10
Ja, ze zijn mooi die Duesenbergs. :mmmm: Echte staaltjes van duitse degelijkheid. Gefeliciteerd! En zo'n sparkle... ach, het is weer eens wat anders.

Ik ben zelf trouwens heel benieuwd naar dat nieuwe Caribou model.

muziekschuur
12 maart 2013, 16:20
Ik zeg: nieuwe klassieker...... Gibson eat your heart out...

vulvasonic
12 maart 2013, 23:45
Schitterend!!!
En ik ben juist gek op sparkle finishes. Zeer smaakvol afgewerkt ook. Ik zou 'm zeer zeker niet afslaan. Beauty! :)

bosnialove
13 maart 2013, 00:42
Vet hoor, naast Gibsons vind ik Duesenbergs de mooiste gitaren. :)

Duhsjaak
13 maart 2013, 05:23
Ik zeg: nieuwe klassieker...... Gibson eat your heart out...

Hier kon je wel eens akelig veel gelijk mee krijgen. Daar waar de oude/grote huizen steeds meer zwalkend zijn op modellen gebied en qua steady kwaliteit, tonen dit soort bouwers hoe het ook kan.

Gibson (en niet alleen hullie): Wake up call!

Zeg mij na: 'In de oogjes van mijn lief zit ook een sparkle waar ik al lang verliefd op ben', en ze kookt ge-ga-ran-deerd weer drie dagen de heerlijkste dingen voor je. You'd better believe it!

Mooie gitaar dus! Wor er helemaal poëtisch van! Veel plezier!
Vriendelijke groet, Gus

Soul65
18 december 2013, 00:16
Hoe is het nu met deze Starplayer. Ik vind het een schitterend model, zou dus graag eens willen weten hoe deze klinkt, hoe tevreden je er van bent,...

Nilke
18 december 2013, 10:31
Nog steeds zeer tevreden mee! Bespeelbaarheid is goed, ziet er mooi uit (in my eyes...), niet te zwaar en klinkt vol, romig en toch heel "precies" (Ik heb tevens een Yamaha 611 -prima hoor- ook met P90 en humbucker combi, maar in vergelijking vind ik het geluid daarvan wat zompig en ongedefinieerd) Voor de goede orde: ik ben een bank/thuis-spelert en speel dus gitaar voor mijn eigen ontspanning & entertainment, dus ik sta er niet elk weekend mee op de bühne... Nagedachte: ook de bigsby is zeer veel beter dan van-de-plank bigsbys (makkelijker snaar montage, zeer stemvast en de handel & veerspanning/slag is makkelijk instelbaar) Anyway: voor mij een blijvertje. Als je eens de kand hebt te testen in een gitaarwinkel: zeker doen.

hoadje
18 december 2013, 10:53
Ook ik speel sinds twee jaar op een Starplayer TV, in mijn geval de Outlaw uitvoering, en kan alleen maar instemmen met alle lof. Fantastische gitaar, die van veel markten thuis is door de slimme combinatie van pickups en de tremola. Echt een aanrader