PDA

View Full Version : Snaren



Venlonaer
10 maart 2013, 15:09
Ja een simpele vraag. Waar halen jullie je snaren vandaan (webshops)? Ik wil weer een paar setjes bestellen, echter vragen ze nu ineens bij mijn vaste adres belachelijke verzendkosten (Neky Music).

Dus shout :)

soundbound
10 maart 2013, 15:27
Lord of the strings, goede ervaringen mee

Duhsjaak
10 maart 2013, 16:01
Hi V
Snarenshop.nl
Het gaat er niet om of mensen fouten maken, het gaat er om hoe mensen fouten herstellen. Dat hebben ze prima gedaan. Nette club dus.
Probeer het maar eens.
Vriendelijke groet, Gus

almarvk
10 maart 2013, 16:17
Lordofthestrings heb ik zelf ook goede ervaringen mee. Veel keuze, goede voorraad en snel geleverd.

HaroldA
10 maart 2013, 16:17
echter vragen ze nu ineens bij mijn vaste adres belachelijke verzendkosten (Neky Music).

$16.75 :eek:

Waar moet ik nou m'n DR JH-10's halen? :???:

AoDf
10 maart 2013, 17:06
Ik bestel snaren altijd via ebay, uit USA. Zelfs inclusief verzenden vrijwel altijd een stuk goedkoper dan in Nederland. Klein spul zoals plectrums en snaren zijn hier vaak belachelijk duur.

Laatst heb ik Elixir snaren besteld via ebay. Bijv. 12 setjes .010 inclusief verzenden komt op zo'n 103 euro. Voor dezelfde 12 setjes vragen ze bij Lord of the strings 154 euro. Ik heb nog nooit gezeik gehad met invoer rechten maar je kunt als je zeker wilt zijn ook per 3 setjes bestellen om onder eventueel invoerrechten en dergelijke uit te komen. Is dan ook vaak nog goedkoper.

Ander voorbeeld:

10 setjes d'Addario .010:

Via ebay uit USA: 31,60 euro inc. verzenden
Bij Lord of the strings: 47,50

Hotpepper01
10 maart 2013, 17:12
Overal en nergens. Soms al ik in de buurt ben bij Feedback of Rockpalace, maar vaak genoeg ook online bij Thomann of Ebay.
Niet doen : kopen in China. Dat deed ik laatst voor de grap. Kost niks, maar is ook niks ook.http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?160122-Fender-snaren-uit-China

Mr.Fingers
10 maart 2013, 17:18
Vaak bij de Duitse Dozenschuivers beginnend met M of T. Als ik wat bestel, gooi ik er vaak nog een paar setjes snaren bij om aan gratis verzending te komen.

mountainman
10 maart 2013, 17:23
$16.75 :eek:

Waar moet ik nou m'n DR JH-10's halen? :???:
Ik krijg toch genoeg resultaten via Google. Bijvoorbeeld bij Thomann (http://www.thomann.de/nl/dr_strings_tite_fit_jh10_jeff_healey.htm).

Ik heb geen vast adres voor snaren. Meestal combineer ik ze met andere bestellingen zodat ik boven het minimum bedrag voor de gratis verzending uitkom. Voor die enkele keer dat ik alleen snaren bestel ga ik naar bax (http://www.bax-shop.nl/).

HaroldA
10 maart 2013, 17:59
Waar moet ik nou m'n DR JH-10's halen? :???:


Ik krijg toch genoeg resultaten via Google. Bijvoorbeeld bij Thomann (http://www.thomann.de/nl/dr_strings_tite_fit_jh10_jeff_healey.htm).

€6,90 bij Thomann tov €3,91 bij Neky ...

FruscianteFan
10 maart 2013, 18:04
Beetje jammer is het wel van nekymusic, ik bestel er met grote regelmaat per 4 setjes.

Maar nu komt dat nog steeds neer op 50 usd voor 4 setjes Elixir. 2 euro meer dan voorheen, nog steeds minder dan 10 euro per set.

beruk
10 maart 2013, 18:43
Thomann, met name voor mijn geliefde Infeld 0.11 moet ik het halve land door, geen zin in.

Eko
10 maart 2013, 19:59
Gewoon in een goede Muziekwinkel waarvan iedereen piept dat het zo zonde is dat ze dicht gaan..........

Pontimic
10 maart 2013, 20:16
Dat heb ik van de week gedaan.......daar durven ze 8 euro te vragen voor een setje d'addario xl .010 te vragen:???: Volgende keer bestel ik ze gewoon weer bij www.gitaarsnaren.com/

Goede snelle service en ook nog met humor gebracht (wacht de bevestigingsmail maar eens af)

Dippides
10 maart 2013, 20:49
Gitaarsnaren.com is komisch, maar lordofthestrings hanteert beduidend lagere verzendkosten.

AoDf
10 maart 2013, 20:50
Gewoon in een goede Muziekwinkel waarvan iedereen piept dat het zo zonde is dat ze dicht gaan..........

Ik wil best enigzins meegaan in zo'n verhaal en een nederlandse winkel iets "gunnen", maar de prijsverschillen op snaren en bijv. plectra zijn soms zo groot dat je een dief van je portemonnee bent als je dat hier koopt. Ik weet niet hoe ze zulke prijsverschillen kunnen verantwoorden maar de klant van tegenwoordig is ook niet achterlijk en kijkt rustig even verder waar het een stuk goedkoper kan. Ik betwijfel of dat per definitie een slechte zaak is.

Rooker
10 maart 2013, 21:17
Is toch best simpel te verklaren. Een internetshop kun je in princiepe runnen vanuit je zolderkamer waarvan je de huur of hypotheek toch al moet betalen. Het kan zelfs nog naast een andere baan.
En nu de winkelier... Moet je voor de grap eens het telefoonnummer draaien van de verhuurder van een leeg staand pand en informeren naar de huurprijs. Je schrikt je de t.r.ng!! Ik spek de lokale boer wel, we hebben het allemaal wat moeilijker maar het is een te leuke winkel om over de kop te gaan. Leven en laten leven jongens, zouden de verhuurders ook eens aan moeten denken.

nickofzo
10 maart 2013, 22:08
Laatst nog 5 setjes gibson snaren plus 2 extra e en b snaren voor 2 tientjes uit nieuwsgierigheid gekocht om te testen.

gewoon in de winkel waar ik toevallig was. (goed excuus om eens rond te neuzen verder)

FruscianteFan
10 maart 2013, 22:12
Tsjah, dat zal best. Maar of je nou 10 of 17 euro betaalt voor een setje Elixirs...

Ik kom heel graag in de winkel hoor. Sowieso ben ik er vaste klant en ben ik daardoor over het algemeen amper meer (zoniet minder!) kwijt dan online. Scheelt, hoef ik voor een zakje van 72 plectra niet meer een bestelling te plaatsen. Maar snaren moet je niet in de winkel kopen als dat het enige is waar je voor komt.

Venlonaer
10 maart 2013, 23:22
Juist en dat is ook mijn probleem. Mijn eigen voorraad snare is op, dus ik moet weer nieuwe. En dat scheelt zich dan toch weer een flinke duit als dat ik ze in mijn gitaarshop moet gaan kopen ($4 t.o.v. 7euro). Kijk voor slechts een setje maakt mij dat geen reet uit, maar voor 6......so don't blame me.

Venlonaer
12 maart 2013, 20:50
Lord of the Strings is niet echt goedkoper.
Blijft denk ik alleen ebay over. Ik heb Musiciansfriend en Amazon al gemaild (verkochten ze ook), maar deze verzenden de snaren niet buiten Amerika....

Toevallig nog andere tips?

rocker_71
13 maart 2013, 16:44
$16.75 :eek:

Waar moet ik nou m'n DR JH-10's halen? :???:

$12.75 volgens mij.
Maar het was inderdaad eerst 7 dollar.
Jammer

FruscianteFan
13 maart 2013, 16:57
$12.75 volgens mij.
Maar het was inderdaad eerst 7 dollar.
Jammer
het hangt nu af van hoeveel je bestelt.

FruscianteFan
28 maart 2013, 12:13
Heeft iemand ervaring met grote bestellingen bij nekymusic?

Tot nu toe heb ik steeds 4 setjes besteld en dat ging goed, zonder invoerrechten of extra belasting. Één keer heb ik gitaar- en bassnaren besteld, kon ik aan de deur nog 20 euro aftikken.

Maar nu zie ik dat ze maar zeer beperkt Elixir 011s hebben. Wel hebben ze nog pakketjes van 12 sets. En of ik nou 2 of 3 keer per jaar 4 sets bestel of 1 of 1,5 jaar doe met een bestelling...

Zelfs als ik dan de btw erbij reken, kom ik uit op €8,80 per set. Maar komen er dan nog meer kosten bij, mocht het pakket groot genoeg zijn om door de douane eruit gepikt te worden (of om door postnl aangegeven te worden?)

frekie
28 maart 2013, 12:28
Lord of the Strings. Altijd goed behandeld geweest. Alleen de laatste order werd niet compleet geleverd dus moet ik weer weken in de gaten gehouden of dat ene setje snaren wel wordt uitgeleverd. Heeft me wel 30 euro gekost, heb ik al betaald. :mad:

Bax maakt het nog bonter. De laatste order snaren werd per stuk uitgeleverd, ging weken overheen. En 1 setje werd helemaal niet geleverd, had ik 18 euro voor betaald.