PDA

View Full Version : Testje met men nieuwe gitaar Ibanez Rgd421 (Metal)



glennshred
10 maart 2013, 10:12
Gisteren is men nieuw gitaartje aangekomen, direct de doos opengemaakt en de gitaarkabel eringepleurt.
Men Podhd laten warmlopen en snel snel een presetje gemaakt. En een paar tracks opgenomen.
De snaren moeten nog wel vervangen worden dus dit is een opname direct uit de box, incl preset is ook niet
perfect. Verwacht dus geen grootse dingen. Ben heel blij met de nieuwe gitaar :)

Laat iets weten wat je ervan vind.
groetjes en bedankt om te luisteren!!

link: http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=686762&content=songinfo&songID=12209478

Fusion
10 maart 2013, 19:27
Nix mis mee :) Hoe speelt ie? Staat uit de fabriek in C# oid? Ik zit ook al maanden aan een RGD model te denken.

glennshred
10 maart 2013, 22:43
Nix mis mee :) Hoe speelt ie? Staat uit de fabriek in C# oid? Ik zit ook al maanden aan een RGD model te denken.

Heey Fusion, de nek voelt heel soepel aan en je kan er snel op spelen, de fabriekstuning is idd in C#.
Ik heb voor deze korte track naar Drop b gestemd waar ik meestal in speel. Heb daarbij geen één keer last
gehad van snaren die ontstemmen. Heeft te maken met de 26,5 scale nek van de gitaar die ontworpen is
voor drop tunings. Stock pick ups zijn de beste die ik al gehoord heb.. sound is heel strak en duidelijk met veel definitie, en er zit een aggresief mid boostje in het geluid. Zalige strakke bottom end ook :)
Ik heb serieus lang zitten spelen met de gitaar voor ik wat opnam.

Dank voor het beluisteren.
glenn

Fusion
12 maart 2013, 00:25
Nou lekker dan, nu krijg ik alleen maar nog meer trek in een RGD :)