PDA

View Full Version : Waterschade pedalen.



Robin...
9 maart 2013, 19:37
Af en toe heb je weleens zo'n avond dat je weinig kan herinneren en een spoor van verwoesting achterlaat in huis. Gisteren had ik er zo een... Ik werd vandaag wakker en zag een plas water bij me gitaar pedalen staan. Ik denk dat het door een omgegooide fles water kwam. Lampjes bleven aanstaan en dacht foute boel. Nu staan ze op de kachel. Is er nog hoop voor ze? En wat kan ik doen om de kans te vergroten dat ze weer functioneren?

zjanke
9 maart 2013, 19:46
Rustig laten drogen, (eventueel openschroeven tijdens het drogen) en over een paar dagen een keer proberen of ze het nog doen. Als ze niet echt in een paar centimeter water hebben gestaan heb je een goede kans dat het allemaal wel meevalt. Maar je weet zeker dat het water was en dat je er niet in hebt staan pissen? Daar kunnen zoveel minder goed tegen...:soinnocent:

Robin...
9 maart 2013, 20:20
Het rook er niet naar :-P Nog nooit van gehoord dat urine slechter is voor electronica.

Dirk_Hendrik
9 maart 2013, 21:46
Idd lang laten drogen. Bodemplaat er even af als het kan.

En zonder "hands on" ervaring, Ja, urine is slechter. Daar zit meer zooi in dat geleiding tot stand brengt en dus, met spanning er op, het degradatieproces dmv electrolyse versnelt.

Jorikm
18 maart 2013, 23:55
Even een bump.. hebben ze het overleefd?

7ender
19 maart 2013, 07:04
dat ongelukje kan helemaal geen kwaad .

wie zo iets dergelijks ooit gaat meemaken , doet er goed aan om die pedaaltjes open te schroeven , ..batterijtje er even uit te halen ,
en gewoon ( met open dekseltje ) op een cv-radiator te parkeren .

na een dag of twee is ie dan ( zeker ) weer gort-droog en klaar voor gebruik .

( cola ,sinas , limonade-bende,...en ook honde-zeik !!!! in pedaaltjes , ...... dat wordt een iets ander verhaal :
Dan moeten de pedaaltjes beter uit elkaar gehaald worden , en worden afgespoeld met lauw water en een scheutje afwas-middel .
Daarna met lauw water naspoelen ( printjes en alles ) ,....en daarna op een cv-radiator leggen om te drogen )

Je wilt niet weten hoeveel podium-apparatuur vernield wordt , door honden die in huis effe stiekum hun achter-poot optillen :soinnocent:

Speakers bijv, overleven dit nooit ! ,.....het conus-materiaal wordt dan op die vervuilde plek blijvend zacht , wat een afgrijselijke intermodulatie-vervorming teweeg brengt :soinnocent: