PDA

View Full Version : alice in chains - would cover



YannickH
9 maart 2013, 14:37
vandaag heb ik would van alice in chains opgenomen.
hopelijk is het een beetje goed.
https://www.youtube.com/watch?v=238YDi8AfgY

YannickH
9 maart 2013, 14:38
oei kunnen de mods dit naar het sound topic verplaatsen?

arcane
9 maart 2013, 14:49
Ik vind het behoorlijk brei van geluid. Kan er op die manier niet echt een oordeel over vellen.

Brum
9 maart 2013, 16:24
Eén van m'n favoriete nummers aller tijden! Ben sowieso een groot AIC/Jerry Cantrell fan. Maar om eerlijk te zijn, wat al eerder gezegd wordt, je gebruikt echt veel en veel te veel gain... De klassieke fout bij dit soort nummers. Vooral in het couplet wordt echt bijna geen gain gebruikt in het origineel. Best is om daar je volume van je gitaar wat terug te draaien, dan kom je nog het meest in de buurt en 'm dan in het refrein open te gooien. En de gain wat terug op je versterker, want da's voor AIC echt way too much. Bezijden dat, verder goed gespeeld heur.

DarknessAwaits
9 maart 2013, 16:57
Handig, zo'n amp waarin je je haar ff kunt checken :D

Iets serieuzer: wat degenen voor mij al zeiden is waar. Gain. Behoorlijk eind terug draaien en dan als 't kan nog wat gevoel erbij draaien.

Ik denk overigens dat de mix zoals je 'm neerzet genadeloos is: je hoort bijna alleen jou. Als je dat wat zou terugschroeven komt het zonder verdere aanpassingen al beter over denk ik.

YannickH
10 maart 2013, 12:14
bedankt voor de tips! ik heb eigelijk nooit mijn volumepot gebruikt. maar dat is wel een handige tip voor minder gain te hebben. maar als ik hem een stuk terugdraai, moet ik dan de volume op mijn amp niet luider zetten want dan gaat het toch ook minder luid klinken?

SloeGin
10 maart 2013, 17:47
volumepot= tone. Zeer belangrijk. Kijk maar es naar Bonamassa of Slash.
Die knoppen staan daar voor een reden ;)