PDA

View Full Version : Afregelen presets op studio monitoren



kokeleko
9 maart 2013, 14:04
Hoi.

Ik heb een Mustang Floor en die klinkt voor mijn doel goed genoeg, heb soms nelle opbouw gigs en wil dan makkelijk opbouwen.
Twee basis sounds in verschillende volume en gain opbouw, zeg maar 4 patches.
Nou heb ik ze ingeregeld op mijn monitoren van mijn home studio, en heb ze vergeleken met een video van SessionMusic, en de geluiden die matchten behoorlijk over de zelfde speakers.
Ok en nu, hoe zou dit gaan over floormonitors op een podium, zijn die net zo neutraal?

Hoe doen jullie dat?

Ko.

kokeleko
12 maart 2013, 11:28
Heb het anders gedaan, mijn Tubemeister36 (redbox out)als referentie genomen want ik weet hoe die live klinkt.
Presets gemaakt die er bij in de buurt komen, en gelijkwardig voor wat het waard is op de studio monitoren klinkt.

Bedankt.

hugo
12 maart 2013, 12:32
Ik stel mijn sounds af op studiomonitoren, ik gebruik daarvoor een ownhammer cab die overeenkomt met mijn eigen cabinet. Klinkt redelijk gelijk meestal pas ik maar twee dingen aan:

Verschil in volume van de presets, b.v lead t.o.v. rhythm
Minder gain, live staat het uiteraard harder en heb ik minder gain nodig.

Succes

kokeleko
12 maart 2013, 13:07
Ok dank je, ik ben van plan gewoon de monitoren van geluids bedrijf te gebruiken,
we huren bij 2 bedrijven en weet hoe mijn Tubemeister er over kan klinken.

Inderdaad slag en solo even bijstellen qua volume, ga het gewoon proberen zaterdag.

hugo
12 maart 2013, 14:07
Oke succes!

kokeleko
17 maart 2013, 12:59
Het is een geslaagd expiriment gebleken. Had een eigen monitor klein beetje hoog eruit gedraaid verder klopte de sounds qua verwachting via de studio speakertjes(had nog wel ff en floormonitor geregeld voor thuis om te checken). Zeer compact en snelle opbouw en afbouw ik zat als eerste aan de bar.

hugo
19 maart 2013, 10:23
Dat is toch de belangrijkste graadmeter!

Mr.Bluesbreaker
3 april 2013, 13:08
Vooral dat eerste bij de bar punt is een goed voordeel:)

Wat mij vaak helpt bij de "lead" patch is het volume zo instellen dat ie ongeveer iets hader staat dan de slag. Expressiepedaal in slagpatch niet aan volume toewijzen, in lead wel en daarmee nog een paar dB kunnen boosten mocht het nog te zacht in de mix zijn bij je solomoment. In veel gevallen verzuipt mijn leadpatch als ik niet op pas en is die extra kick in volume handig indien nodig.

kokeleko
5 april 2013, 12:21
Ja dat werkt ook, heb de lead patches een tikkie harder, lukt aardig zo.

hugo
5 april 2013, 15:51
Heb mij lead patches ook harder staan maar heb ook altijd nog een 3db boost nog onder een CC staan, als ik er toch niet voldoende doorheen kom. Daarnaast heb ik mijn leadpatches ook de delay weer een beetje teruggedraaid, als jezelf speelt is het cool, zeker in stereo maar live zak je toch een beetje weg in de mix.

kokeleko
5 april 2013, 16:02
Ik heb met mijn Tubemeister stacks ook 3 voilumes, kan het hier ook mee dus, speel altijd mono dus geen probleem.