PDA

View Full Version : pod en opname



JV
22 juni 2003, 17:49
ik zit een beetje te kloten met me podxt. ik ben met de opname bezig, alleen wil het nog niet helemaal werken zoals ik wil.

de usb kabel ed werken goed met de pc. en opname lukt ook met de standaard windows geluidsrecorder, alleen met cool edit wil het niet werken. en ook is de output nog wat laag.

weet iemand wat ik daaraan kan doen. want ik kan de cleane geluiden niet mooi hard opnemen zo. de distortions werken wel, door de iets hogere output door het gainverschil

ik gebruik btw gewoon een standaard onboard geluidskaart, daardoor blijft het geluid wel verkloot, maar nog acceptabel, zou een betere geluidskaart veel schelen?

Ic3gl0vE
22 juni 2003, 21:00
waarschijnlijk zou een betere geluidskaart heel veel schelen ja. Onboard is vaak hele onbetrouwbare rommel

Bouke
22 juni 2003, 21:33
Hey,

Als je meer output wilt, draai je toch gewoon de outputknop wat harder :???: Als dat niet genoeg helpt, heb je je opnameniveau van je geluidskaart te laag staan. De PodXT op max levert meer dan genoeg output om elke meter uit te laten slaan...

Ik moest mijn PodXT een firmwareupgrade geven om de USB te laten functioneren. Het kan zijn dat de nu geleverde pod's die al aan boord hebben (de laatste officiele firmware is 1.02 >druk op tuner en draai de selectknop naar rechts tot je het firmwarevenster ziet om te checken).

Het moet wel kunnen met je onboard soundcard maar optimaal wordt het niet. Je kunt de Pod ook als soundcard gebruiken na de upgrade naar 1.02 en de installatie van wat drivers. Zie voor meer info line6.com

Als je je pod outputsignaal en je pc inputsignaal op orde hebt, je channel volume op max en je wilt nog harder kun je ook nog je compressor aanzeten en de db's wat opschroeven...

Ik snap niet wat je bedoelt met "daardoor blijft het geluid wel verkloot, maar nog acceptabel".

Succes,

Bouke

JV
22 juni 2003, 21:54
met die laatste opmerking bedoel ik dat de onboard kaart men geluid nogal aanpast tov het geluid dat direct uit de pod komt (ik bedoel dus bijvoorbeeld dat het geluid over een normale eindtrap met speaker cabs een steuk beter klinkt dan het geluid de pc in). de output van me pod en de channel volume staan al op max en ook de input staat op max, dus ik denk dat de geluidskaart gewoon te weinig power heeft.

mijn pod heeft inderdaad 1.02 en alle software ed heb ik al gedownload. de usb ed werkt ook gewoon. alles werkt dus wel goed, alleen hij gaat gewoon niet hard genoeg.

ik ga vanavond nog wel ff kutten met een sb live uit een andere pc. hopen dat dat nog verschil maakt.


even gelijk een topic openen met soundfiles :)

Bouke
22 juni 2003, 22:44
Hey JV,

Je soundcard 'past echt niks aan' hoor! Die geeft alleen maar door wat 'ie binnen krijgt. Oke, de beteren doen dat wat secuurder dan de slechteren, maar hij tast je sound uit je pod niet echt aan hoor. Mag ik als tip geven dat je verschillende patches maakt voor (direct) opnemen en live spelen met je pod over een eindtrap of een gitaaramp of een PA.

Elk geluid wat je over bovengenoemde installaties afspeelt klinkt onderling weer anders. Oplossing is dus je sound aanpassen aan de installatie die je voorziet van het daadwerkelijke geluid. Een patch die goed klinkt op de koptelefoon, wordt waarschijnlijk bagger op je combo en vice versa. Beiden vereisen een andere benadering van het tone maken. En toch kun je je pod op beiden hetzelfde laten klinken. Je moet alleen andere instellingen gebruiken.

Bouke

Bouke
22 juni 2003, 22:57
Aanvulling:

Als je de USB gebruikt om op te nemen, fungeert de PodXt als 'digitalisator' (opnameapparaat). Dus als je wilt opnemen via USB moet je in je opnameprogramma aangeven dat de PodXt de gebruikte soundcard is ander gaat 't niet via de USB. Als de normale outputs gebruikt, moet je de line input van je onboard soundcard aangeven als opname device in je programma. Misschien dat het daarom niet werkt in CoolEdit en moet je gewoon naar het goede apparaat verwijzen...

Afpelen kan ook via de pod, maar dan moet je daar de koptelefoon insteken of je speakers/hifiset om 't terug te horen. Maar je kunt 't ook gewoon via je soundcard van je pc afspelen.

Bouke