PDA

View Full Version : Peer Borgers aka 'Zoon van Piet' overleden



LaurentB
8 maart 2013, 17:33
Vandaag bereikte ons het bericht dat Peer Borgers ('Zoon van Piet') gisteren volkomen onverwacht is overleden. Hij werd slechts 54 jaar.

Alhoewel hij net als ik in Eindhoven woonde kende ik hem alleen van zijn vaak zeer waardevolle en interessante bijdragen aan dit forum. De muzikantenfamilie Borgers is vooral hier in Eindhoven wél heel bekend, met als bekendste lid de oudste broer Bertus Borgers, saxofonist. Ik moet Peer beslist wel eens hebben zien optreden, ergens in een van de kroegen waar dat ooit veel gebeurde in Eindhoven in de jaren tachtig en negentig.

Het grootste verlies lijden natuurlijk zijn familie en vrienden, die we hierbij dan ook condoleren, maar ook op dit forum zullen zijn boeiende bijdragen (bij voorkeur over (stok)oude gitaren, want dat waren de enige die hem konden boeien, had ik de indruk) node gemist worden.

Laurent Bruning, namens Gitaarnet.

Rizz
8 maart 2013, 18:11
En terecht: Ik krijg alleen al een brok in m'n keel van alle reacties op het forum. Ook ik ken 'm alleen van hier, maar moest even slikken toen ik het vanmiddag las! Gek, dat je van slag kan zijn om iemand die je helemaal niet kent! Ik had het al gemeld, maar nogmaals gecondoleerd en sterkte voor de familie en (gitaarnet) vrienden! :grouphug:

freekick
8 maart 2013, 19:15
Las zijn bijdragen altijd met genoegen.
Jammer. Veel te jong!

jazzie1
8 maart 2013, 20:28
Ook ik ben iemand die altijd zeer zeker zijn bijdragen aan dit forum las, vaak met een grote glimlach omdat hij dingen raak kon zeggen..Persoonlijk ken ik hem niet maar wat zal ik zijn teksten en kennis missen , een groot gemis voor dit forum een oneindig gemis voor zijn familie en vrienden..Gecondoleerd..

Flipkoos
8 maart 2013, 21:14
Gecondoleerd! Met hem is veel kundigheid als het gaat om oude gitaren heengegaan. Hji kon er boeiend over vertellen.

vederlicht
8 maart 2013, 22:37
Zijn verhalen/meningen/humor/kennis op dit forum, ik heb er van genoten en geleerd. Het was natuurlijk maar een stukje van zijn persoon, kun je nagaan hoe het was om meer van hem te ervaren. Ik wens zijn familie en vrienden veel sterkte met het verlies.
Zoon van Piet, ik vergeet hem niet!
Vederlicht

dadgad
8 maart 2013, 22:54
Sh*t, dat is schrikken... en balen, weer een "goeie gast" weg. We mengden on regelmatig in dezelfde topics,
meestal inderdaad over oude(re) gitaren die we beiden blijkbaar kenden uit onze jeugd (we zijn/waren
leeftijdsgenoten). Daar had hij een hoop over te melden - en hij nam ook de tijd om dat te doen, wat op een
forum als dit natuurlijk zeer welkom is. Ik zal hem missen.

Greetz,

Han.

cluseau
9 maart 2013, 09:39
"Zoon van Piet"....nooit geweten wie de man achter deze alias was. Hij was ook meer de gitaren man begrijp ik inmiddels en als amptech zweef ik over het algemeen in de versterker topics. Maar ook daar heb ik een paar keer prettig discussie met hem gevoerd en realiseer me dat het zo maar over kan zijn. Zo'n bericht gaat als een schok door je heen al ken je de man niet persoonlijk. Je weet nooit wat je laatste bijdrage is....gelukkig en realiseer me maar weer eens dat je een mens van de dag bent. Het zal een klap voor de familie zijn en ik wens hun ook sterkte met het verlies en de komende verwerking daarvan.


Frans.

kapepper
16 maart 2013, 09:56
zag nu net het bericht...
tsjjjj... raar dat ik me een beetje slecht voel al heb ik de man nooit in levende lijve gezien
hij zal zeker gemist worden......

Luca P
2 april 2013, 07:58
Gecondoleerd aan en ieder die Zoon heeft gekend.

Riny
8 mei 2013, 10:32
Ook ik lees het nu pas (schaam) en schrok ervan.

Al ben ik nog niet zolang op dit forum aanwezig, heb ook veel van hem gelezen en inderdaad, buitenom het gemis bij de familie, zullen wij hem hier ook missen.
Voor al diegene die hem lief waren, gecondoleerd en sterkte bij het gemis en sterkte bij de verwerking hiervan.
Van iemand die hem respecteerde en zeer hoog had staan, Riny.

6snaar
21 mei 2013, 21:02
Hoewel ik nog nieuw ben op het forum, kan ik maar een ding doen de familie veel sterkte wensen.
En Peer Borgers R.I.P beste kerel.
Ik hoop dat dit hier onder zijn vrienden niet in slechte aarde valt om dat ik hem niet als persoon heb gekend.