PDA

View Full Version : Behringer Vamp /Line6 bass-pod



Laus
22 juni 2003, 17:36
Kan iemand mij vertellen over ervaringen met deze apparaten? Icm met zo'n supergoedkope behringer-top zou je op deze manier toch erg goedkoop een leuke setup kunnen maken.

Dus welke is beter de line6 of de Vamp? Hoe klinken ze? lijken de buizensounds een beetje echt?

Het verschil tussen de pro-versies en de gewone versies?

Tis toch een leuk alternatief.

iglo
22 juni 2003, 20:09
ben ook zeer benieuw naar de V-amp

(volgens mij behalve de bartolinies en de behringer compressor nog een reden om naar MP te gaan, hahahaha)

Clunk
22 juni 2003, 21:00
kheb een v-amp..
er zitten uh,.... 16 versterker types in??? waarvan ik er uhm, 4 gebruik...
er zitten 32 effecten ofzo op? ik weet niet, of ook 16 :P ghehe.. ik gebruik ze niet zo vaak, wel geinig opzich,. maar er zitten al 125 settings op.. ennuh, eig teveel, want ik weet nog steeds niwet precies hoe dit ding werkt :D... met die footswitch moet je, eh, kunnen wisselen bvan bank, ik zeg ok!... maareh,, nu weet ik niet hoe je bv voor ken proggrameren van effect naar clean, als je die switch gebruik, ik moet het nog eens doorlezen, maar prima ding verders, klink meteen ook een stuk mooier :P:P:P

ach.. test em uit, voor die prijs ken je em btw wel aanschaffen, al is het alleen als preamp...:D

basswasp
22 juni 2003, 21:41
Hee Clunk, eigenlijk zeg je dus dat je niet goed weet hoe die V-amp werkt, maar je het ding wel helemaal geweldig vind :-?... Heb je de V-amp vergeleken met de BassPod (evt. Pro)?

Pöl
23 juni 2003, 15:52
Ik heb een BassPOD, en gebruik hem voor thuisopnames en om te oefenen of voor klein invalwerk in de studio of zo...
't Wel digitaal, en dat hoor je niet, dat voel je... Weet niet goed hoe ik het moet uitleggen...
In ieder geval, voor de effecten moet je 't niet doen, dan ga je beter analoog...
Live speel ik zonder bassPOD, enkel met een crappy Nobels Overdrive, en 't geluid heeft veeeeeeeeeeeeeeel meer ballen...

Maar ja, smaken en kleuren verschillen,

geef mij maar analoog voor het echte werk

Phyrexian
23 juni 2003, 16:27
Thuis gebruik ik een Korg Pandora PX4B. Om met een hoofdtelefoon te oefenen is dat ideaal: compact, easy, weinig kabels, ...
Maar voor het live-werk: leve de ECHTE versterker! (mijn Ampeg SVT-3 Pro bijvoorbeeld :p )