PDA

View Full Version : Gitaar kopen, tips?



janseke10
7 maart 2013, 20:04
Ik wil binnenkort graag een nieuwe gitaar kopen. Ik speel nu een aantal maanden, en speel nog altijd op de oude klassieke gitaar die eerst weg stond te stoffen op zolder. Ik wil voor 500 euro zowel een western gitaar als een fatsoenlijke hoes en standaard kopen. Ik denk dat die laatste twee wel moeten lukken, maar ik kom er wat de gitaar betreft echt niet uit. Wat zouden jullie mij aanraden? Ik wil geen beginnersgitaartje aangezien ik hier echt wel even mee vooruit wil kunnen. Alvast bedankt.

Elvee
7 maart 2013, 21:12
Misschien zit er iets voor je bij:
http://www.voxhumanawebstore.nl/webstore/index.php?cPath=550_620_647&sort=2a

janseke10
7 maart 2013, 21:54
ziet er goed uit, maar zegt me allemaal niet zoveel. Natuurlijk ga ik hem uiteindelijk kopen in de winkel na getest te hebben, maar het is wel fijn daar aan te komen met al enige ideeën in je achterhoofd. Waar zouden jullie voor gaan met mijn budget?

Flipkoos
7 maart 2013, 21:59
Hangt er een beetje van af welke klank je zoekt, en welke soort muziek je speelt. Ben je vooral een fingerpicker, dan zou ik voor een kleiner model gaan (OM, GA, Parlor), ben je meer van de akkoorden strummen dan eerder voor een dreadnought of een jumbo. Wat ik in die prijsklasse zou aanraden is eens te gaan kijken naar Simon & Patrick/Seagull, Blueridge en Eastman.

Rizz
7 maart 2013, 22:22
Zo'n beetje alle merken in je sig, Flipkoos? ;). Smaak heb je iig!

Grand Auditoriums zijn wel wat meer allround, doen ook prima akkoordjes strummen verwerken. Ligt er ook een beetje aan hoe groot je zelf bent.. Dreadnoughts en Jumbo's zijn flinke gitaren. Ik ben 1.93m met go-go gadget* armen, maar heb ook wat moeite met een Jumbo. Ik zie dat je nog vrij jong bent, dus ik schat in dat je met een wat kleiner model beter uit de voeten kunt..