PDA

View Full Version : Guitar looping #6: uit elkaar gepande partijen



Eezz
7 maart 2013, 14:31
Mijn wekelijkse gitaarloop video. Ik heb een manier gevonden om de panning van wat ik speel aan te passen (ik speel stereo met twee amps). Ik heb in de Eventide Pitchfactor een diatonic preset gemaakt waarbij ik geen pitchshifting en geen delay gebruik - in feite een lege preset. Met de Pitchmix knop kan ik dan bepalen hoeveel signaal er naar de verschillende outputs gaat. Die knop bedien ik met een expressiepedaal.

Lastig om heel gecontroleerd te doen, maar voor die tokkels (vanaf 0:26) werkt het wel lekker om ze uit elkaar te pannen, zoals je in de mix van een productie ook zou doen. Ik heb ze niet helemaal link en rechts gepand, dat vond ik een iets te groot contrast op de een of andere manier.


http://www.youtube.com/watch?v=IsxlC3UeaBw

In het linkerkanaal hoor je trouwens de Vox AC15 H1TV, in het rechterkanaal de Bogner Duende.

Tristan
7 maart 2013, 16:43
Mooi gedaan man!
Voordat je ze hier op gitaarnet postte genoot ik ook al van je video's (die met de Moog guitar o.a.).
Je gebruikt die Ernie Ball toch ook als volumepedaal (op sommige video's zie ik je dat doen tenminste), heb je dat schakelbaar laten maken of gebruik je 'm op dit board alleen als expressiepedaal?
Ik ben zelf nog aan het wachten op de Dunlop Volume X, die heeft dan alleen nog een switch nodig om van volume naar expressie te schakelen maar dat moet wel te modificeren zijn denk ik.
Ook interessant hoe je die partijen links en rechts pant, ik weet niet precies wat je anders nog zou kunnen gebruiken om dit te doen (een Xotic X-Blend of iets dergelijks misschien)?

Eezz
7 maart 2013, 17:01
Thanks!

Die Ernie Ball gebruik ik alleen als volumepedaal. Ik gebruik hier een Boss FV-50 als expressiepedaal die ligt voor mijn bord. Om erbij te kunnen moest ik de Pitchfactor half van m'n bord trekken; hij zit ingeklemt tussen adapters met een tuner erop.

Die Dunlop is lijkt wel handig inderdaad, maar jammer dat ze de toepassing die jij voorstelt over het hoofd hebben gezien. Als dat op dezelfde manier als een wah schakelbaar zou zijn zou het flink wat pedalboard real estate schelen. Tenslotte zijn volume en expressiepedalen minstens zo groot als twee normale stompboxes. Wel een gave mod, als je dat lukt!

Tristan
9 maart 2013, 10:54
Ja, dat dacht ik ook, scheelt een hoop ruimte op je pedalboard.
Ik zou het niet als een wah schakelbaar maken omdat je dan altijd naar de maximale positie terug moet, gewoon een kick / push knop voorop het pedaal of iets dergelijks.
Maar goed, ik kan het niet zelf helaas dus ik zou iemand moeten vragen of dat mogelijk is.
Om nog op mijn andere vraag terug te komen, weet jij een andere manier (pedaal) om live zo'n links / rechts panning te doen i.p.v. de Pitchfactor? (ik kan er maar weinig over vinden)

Bassa
9 maart 2013, 11:07
Die loops van jou zijn altijd zo mooi.
Keep going!

Henri H
9 maart 2013, 11:10
Mooi! :ok:

Eezz
9 maart 2013, 11:13
Om nog op mijn andere vraag terug te komen, weet jij een andere manier (pedaal) om live zo'n links / rechts panning te doen i.p.v. de Pitchfactor? (ik kan er maar weinig over vinden)

Nee, ik zou het niet weten. Ik heb nog nooit gehoord over een pedaal dat daar echt voor ontworpen is. Het lijkt me dat je dezelfde truck ook met de Timefactor uit kunt halen, maar ik ken ook geen andere pedalen die zo'n a/b mix knop hebben.

Ik zit nu even te kijken naar die Xotic X Blender; die is er ook niet voor ontworpen, maar ik zou me voor kunnen stellen dat dat zou kunnen werken.

muffstuff
9 maart 2013, 16:39
Ik vind het bijzonder tof om te zien hoe je hier zo alles lekker in elkaar laat glijden. Die reverb helpt natuurlijk wel, maar desondanks een mooi stukje muziek.