PDA

View Full Version : HNGD : Gibson Midtown Custom



Hendriks
7 maart 2013, 13:38
Toch maar even gauw een topic.
Een Gibson dus , ik was al een paar maand in onderhandeling over deze en vandaag de knoop doorgehakt.
Ik wil al een tijdje een ES achtige , liefst een ES135 of ES225 , maar dat ligt buiten budget. Een ES335 vind ik wat te lomp en te zwaar , hangt niet lekker bij mij.
Deze is wat compacter en lichter , het is ook een geheel andere constructie dan een ES.
Hij is niet geheel in nieuwstaat , maar die paar butsen en krasjes boeien mij niet.
Goede en degelijk afgewerkte gitaar , toch een beetje verrassend , hij is toch in de markt gezet als een budget ES.

Plaaties:
http://imageshack.us/a/img341/4607/20130304102423.jpg
http://imageshack.us/a/img829/5834/img1379mv.jpg
http://imageshack.us/a/img827/3562/img1380za.jpg

Hotpepper01
7 maart 2013, 13:46
Heel mooi, van harte gefeliciteerd. Deze ziet er erg mooi uit. Mooi zichtbare nerf van het hout ook. Ik heb de Midtown custom altijd een erg mooie gitaar gevonden. Het richlite toetsenbord zou mij niet deren. Waar ik zelf altijd tegenaan hikte was het vlakke bovenblad. Op een of andere manier stoor ik me daar aan.

jutter
7 maart 2013, 13:54
Mooi Henk, erg mooi! Ik zit er ook aan te denken om er 1 te proberen. Hoe omschrijf je het geluid? Hoe ligt de body tegen je aan?

Henri H
7 maart 2013, 14:23
.... Hoe omschrijf je het geluid? Hoe ligt de body tegen je aan?'k Ben ook benieuwd hoe 't geluid je bevalt.

Mooi ding hoor. :ok:

Agent_Smith
7 maart 2013, 14:42
Prachtig! Gefeliciteerd!

bosnialove
7 maart 2013, 15:16
Huh, geen Custom Shop koffer? Ik wist niet dat deze als USA-model wordt gemaakt. Jammer. Dit is dan net zoals die Classic Custom.

ANyways, HGND!

Hendriks
7 maart 2013, 15:23
Bedankt mannen. Het geluid ? Wat mij opvalt is dat hij minder laag (modderig) heeft dan een LP en absoluut trekjes heeft van een ES , eigenlijk zou ik niet weten waar ik het mee moet vergelijken . De constructie is meer LP dan ES , een mahony chambered bodie met een maple top (vlak). Ik zal hem morgen op wat grotere volumes proberen , ik heb nu pijn in mijn kop en om mijzelf dan op oorlogs sterkte te horen zal niet bijdragen aan een snelle genezing.
Al met al vind ik het een meevaller , ik had een wat mindere kwaliteit verwacht , ook de hals valt mij mee , wat mij tegehield was de "slim taper"60's neck ,maar hij voelt goed , de gitaar is ook super afgesteld , lage actie maar geen geratel.
Ik ben zelf benieuwd hoe hij het gaat doen op een overstuurde versterker.

Hendriks
7 maart 2013, 15:24
Huh, geen Custom Shop koffer? Ik wist niet dat deze als USA-model wordt gemaakt. Jammer. Dit is dan net zoals die Classic Custom.

ANyways, HGND!

Huh ? Hoezo Custom Shop koffer? Het is geen CS lijkt mij.

Mr.Fingers
7 maart 2013, 15:28
De archtops (ES335,...) van Gibson komen in een "Gibson Custom" koffer, misschien vandaar.

bosnialove
7 maart 2013, 15:30
Ahhhh, oké. :)

macwilliams
7 maart 2013, 15:52
Dat is een mooie Henk:ok:

Hendriks
7 maart 2013, 15:55
Dat is een mooie Henk:ok:

Bedankt Willem.

macwilliams
7 maart 2013, 15:56
In welk opzicht is deze nou compacter?

Hendriks
7 maart 2013, 16:01
In welk opzicht is deze nou compacter?
Bodie is kleiner en dunner . Bijkomend voordeel is dat de strappin op de bovenste hoorn zit ipv bij de hals bevestiging , als je zoals ik een klein buikje :hide: hebt , hangt hij (de gitaar dus)veel lekkerder.

Rinze
7 maart 2013, 16:03
Mooi ding Henk! Vorige week stond er volgens mij ook een zwarte te koop..

Hendriks
7 maart 2013, 16:08
Mooi ding Henk! Vorige week stond er volgens mij ook een zwarte te koop..

Die was snel weg. Ik was hier al wat langer mee bezig , ik had best wel twijfels , maar die zijn nu weg.

Rinze
7 maart 2013, 16:25
Mijn Framus Tennessee heeft een vergelijkbare contructie, uitgeholde mahonie body maar dan met massief gestoken gevlamd esdoorn bovenblad. Helaas is het kreng me te groot, ik krijg er last van mijn rug van :dontgeti:

Die Tennessee doet het in elk geval erg goed op hoge volumes, heb hem wel eens over een JCM800 halfstack op standje oorlog gehad en dat ging prima.

Hendriks
7 maart 2013, 16:38
Lachen , de snaren zitten er wel heel vreemd op (foto headstock eerste post) , maar eens even een setje nieuwe erop.

YannickH
7 maart 2013, 16:48
knap! vind ik stukke mooier dan echt zo'n dikke lompe hollowbak

DemolitionColorScheme
7 maart 2013, 17:07
Deze had ik ook een tijd op het oog, in deze uitvoering of een zwarte.
Volgens mij zijn dit best coole dingen! Inderdaad LP achtig, maar dan wat meer 'open'.

Geniet!

Scarface
7 maart 2013, 17:14
Super mooie gitaar...maakt eigenlijk niet uit wat voor uitvoering,als die je maar ligt,toch?

Veel speel plezier,en mocht dat niet lukken p.m. me maar...:)

Groet,
Marco

Hendriks
7 maart 2013, 18:00
Daglicht foto
http://imageshack.us/a/img849/5955/img1378p.jpg

grayfink
7 maart 2013, 18:17
Ik vind hem erg mooi. OOk wel wat voor mij denk ik.

Brum
7 maart 2013, 18:23
Nice! Ik ben niet zo van de semi-hollows, maar deze vind ik dan weer wel mooi. Hoewel ik 'm in het zwart nog mooier had gevonden.;) Veel plezier ermee, maar dat zal vast goed komen.

macwilliams
7 maart 2013, 18:38
Bodie is kleiner en dunner . Bijkomend voordeel is dat de strappin op de bovenste hoorn zit ipv bij de hals bevestiging , als je zoals ik een klein buikje :hide: hebt , hangt hij (de gitaar dus)veel lekkerder.

Hmmm, klinkt goed. Ik zou nog graag een holle willen hebben waar ik normaal mee kan blijven zitten. Het is voor mij de reden geweest dat ik de sheraton heb weggedaan.
Dit wakkert wel weer het gas aan.

LRS
7 maart 2013, 18:52
Gefeliciteerd! Ik moet zeggen: ik vind em met die dubbele toon en volume pots optisch wat mooier dan mijn Midtown P90 maar humbuckers zijn gewoon mijn ding niet. Hoe bevalt die Richlite toets? Het ziet er erg strak (ebben achtig) uit! Veel plezier ermee!

Hendriks
7 maart 2013, 19:01
Ik heb gelezen dat het Richlite is , maar het ziet eruit als donker hout en volgens mij zal het in klank ook niet veel uitmaken. Als je het niet weet zal het je niet opvallen.

the sure thing
7 maart 2013, 19:02
Nice! Ik ben niet zo van de semi-hollows, maar deze vind ik dan weer wel mooi. Hoewel ik 'm in het zwart nog mooier had gevonden.;) Veel plezier ermee, maar dat zal vast goed komen.

Zwart en hollow body? iew

Henri H
7 maart 2013, 19:04
Lachen , de snaren zitten er wel heel vreemd op (foto headstock eerste post) , maar eens even een setje nieuwe erop.Haha, ja, zie het nu pas.

Gearjunkie
7 maart 2013, 19:55
Mooi ding in een mooie kleur! Aan de snaren kan je zien dat 'ie van een beginner is geweest lijkt me? Wel grappig.
Met een schuin oog zit ik wel naar de p90 uitvoering te loeren...

Brum
7 maart 2013, 20:14
Zwart en hollow body? iew

We kunnen ook niet allemaal zo'n goeie smaak hebben als ik natuurlijk.

soundbound
7 maart 2013, 20:24
mooi mooi Hendriks!

Dweezman
7 maart 2013, 20:30
Ja, tof. Zo'n toets moet ik nog eens voelen.

nickofzo
7 maart 2013, 20:52
Erg smaakvol uiterlijk :)

Henri H
7 maart 2013, 21:23
Is die toets een stuk goedkoper dan een palissander toets, en is dat de reden waarom ze daarvoor gekozen hebben?

Hendriks
7 maart 2013, 21:26
Is die toets een stuk goedkoper dan een palissander toets, en is dat de reden waarom ze daarvoor gekozen hebben?

Ik heb het idee dat het met de beschikbaarheid van palissander te maken heeft.

kunk
7 maart 2013, 22:05
Prachtige gitaar. Model goed, kleur goed en de klank zal ook wel goed zijn hoewel je dat op een foto natuurlijk niet kunt beoordelen:soinnocent:

Veel plezier ermee maar dat zal vast wel lukken:ok:

Hendriks
8 maart 2013, 09:44
Lachen , de snaren zitten er wel heel vreemd op (foto headstock eerste post) , maar eens even een setje nieuwe erop.

Echt bizar , sommige tuners moet je linksom draaien om een snaar strakker te draaien ,andere weer rechtsom , ook lopen ze niet mooi door de gleuven van de topkam .Straks even andere snaren erop.

Tupelo
8 maart 2013, 09:55
Mooie gitaar, maar voor mij heeft 'ie het niet niet juist omdat 'ie wat kleiner is; ik gedij beter op een wat lompere body. Ik zou er ook locking tuners opknallen, had de vorige eigenaar ook moeten doen zie ik.

Rinze
8 maart 2013, 10:14
Waarom zou je locking tuners op een non-trem gitaar zetten :???: Ik heb nooit last van ontstemmen..

Nilke
8 maart 2013, 10:23
Waarom zou je locking tuners op een non-trem gitaar zetten :???: Ik heb nooit last van ontstemmen..

Mwah, heb die ook op mijn non-trem Yamaha Pacifica 611 (van Grover) en het maakt snaren vervangen wel een stuk sneller.
Niet dat ik er elke dag verse snaren opzet 8-) (één keer per maand ongeveer)

Gearjunkie
10 maart 2013, 08:34
Locking tuners vervangen inderdaad geen toplock. Tuners zijn zoals gezegd om snaren snel te wisselen.

JeroenSchaaf
10 maart 2013, 10:19
Mooie gitaar weer Henk!

Hendriks
10 maart 2013, 10:26
Mooie gitaar weer Henk!

Bedankt Jeroen.

JeroenSchaaf
10 maart 2013, 10:30
Is de tele nu weg? :(

Hendriks
10 maart 2013, 10:33
Is de tele nu weg? :(
:) . Als je in de buurt bent? Koffie?

Midwolda
10 maart 2013, 11:15
:eek: Koffie ?!?

Ik vin da we gewoon es effe een dachie een schuur midden in de polder moeten afhuren, en da we dan almoal onze favoriete setup meenemen, en dan de hele dag ontzettende teringherrie maken en op mekaars spullen staan rammen en met bier en tieten en bitterballen d'r bij en als we het dan effe zat zijn keihard "booooorn to be wiiiiiiiihihihild" meejoelen met een cassettebandje wat vol staat te clippen op een spuuglelijke ghettoblaster, da wil ik !!!!!

Koffie... :sneaky:




;)

Martin_
10 maart 2013, 11:20
Da's het beeld dat ik van de Noordergitaardag had.
Klopt niet?:dontgeti:

Midwolda
10 maart 2013, 11:23
Ow ja... :chicken: smaakt naar meer! :seriousf:

kunk
10 maart 2013, 12:06
:eek: Koffie ?!?

Ik vin da we gewoon es effe een dachie een schuur midden in de polder moeten afhuren, en da we dan almoal onze favoriete setup meenemen, en dan de hele dag ontzettende teringherrie maken en op mekaars spullen staan rammen en met bier en tieten en bitterballen d'r bij en als we het dan effe zat zijn keihard "booooorn to be wiiiiiiiihihihild" meejoelen met een cassettebandje wat vol staat te clippen op een spuuglelijke ghettoblaster, da wil ik !!!!!

Koffie... :sneaky:






;)

Wat heb jij gedronken vanmorgen????:seriousf::seriousf::seriousf::seriou sf:

Henri H
10 maart 2013, 12:18
:eek: Koffie ?!?

Ik vin da we gewoon es effe een dachie een schuur midden in de polder moeten afhuren, en da we dan almoal onze favoriete setup meenemen, en dan de hele dag ontzettende teringherrie maken en op mekaars spullen staan rammen en met bier en tieten en bitterballen d'r bij en als we het dan effe zat zijn keihard "booooorn to be wiiiiiiiihihihild" meejoelen met een cassettebandje wat vol staat te clippen op een spuuglelijke ghettoblaster, da wil ik !!!!!

Koffie... :sneaky:




;)Lijkt me super! :seriousf:

Hendriks
10 maart 2013, 14:22
Locking tuners vervangen inderdaad geen toplock. Tuners zijn zoals gezegd om snaren snel te wisselen.

Voordeel van lockingtuners is dat je minder windingen op je tuners hebt en daarom wat stemvaster bent.

grayfink
10 maart 2013, 15:16
Maar dit werkt ook prima: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?91773-Doeweetje-Nieuwe-wijze-van-snaren-opzetten

Hendriks
10 maart 2013, 15:47
Maar dit werkt ook prima: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?91773-Doeweetje-Nieuwe-wijze-van-snaren-opzetten
Zo ongeveer doe ik het ook , in combinatie met een goede topkam heb je dan ook nooit onstemmingsproblemen.

JeroenSchaaf
10 maart 2013, 16:30
:eek: Koffie ?!?

Ik vin da we gewoon es effe een dachie een schuur midden in de polder moeten afhuren, en da we dan almoal onze favoriete setup meenemen, en dan de hele dag ontzettende teringherrie maken en op mekaars spullen staan rammen en met bier en tieten en bitterballen d'r bij en als we het dan effe zat zijn keihard "booooorn to be wiiiiiiiihihihild" meejoelen met een cassettebandje wat vol staat te clippen op een spuuglelijke ghettoblaster, da wil ik !!!!!

Koffie... :sneaky:




;)


Lijkt mij enig! ;)

Hendriks
16 maart 2013, 12:33
Gisteravond is de Midtown mee geweest naar de repetitie .
Clean blijf ik de voorkeur geven aan de strat , dat ligt niet aan de Midtown , maar een strat over mijn George Dennis is voor mij het ultieme clean geluid. Echter als ik de scheurdoos aantrap is het het tegenovergestelde , een feestje , blijft definitie houden , geen dichtgesmeerde modderigheid , bakken sustain , heerlijk .
De ellende is, dat ik nu met 2 gitaren op pad moet.

Dweezman
16 maart 2013, 12:45
Doffe ellende, idd. ;-)

(heb 'r altijd minimaal 2 bij me, live)

Hendriks
16 maart 2013, 12:52
Doffe ellende, idd. ;-)

(heb 'r altijd minimaal 2 bij me, live)

Ik moet er maar aan wennen :)

Midwolda
16 maart 2013, 13:24
Best of both worlds, Hendriks, geniet er van! :ok:

guitarkid
17 maart 2013, 10:20
:eek: Koffie ?!?

Ik vin da we gewoon es effe een dachie een schuur midden in de polder moeten afhuren, en da we dan almoal onze favoriete setup meenemen, en dan de hele dag ontzettende teringherrie maken en op mekaars spullen staan rammen en met bier en tieten en bitterballen d'r bij en als we het dan effe zat zijn keihard "booooorn to be wiiiiiiiihihihild" meejoelen met een cassettebandje wat vol staat te clippen op een spuuglelijke ghettoblaster, da wil ik !!!!!

Koffie... :sneaky:




;)

I'm in!!!!! En laat dat bier, de bitterballen, onze favoriete set-up en het mee rammen maar weg. Dan hou je nog twee dingen over....:seriousf:

Hendriks
17 maart 2013, 11:14
I'm in!!!!! En laat dat bier, de bitterballen, onze favoriete set-up en het mee rammen maar weg. Dan hou je nog twee dingen over....:seriousf:

Twee tieten? :)

guitarkid
17 maart 2013, 13:05
Twee tieten? :)

In één keer geraden..... :)

Tupelo
17 maart 2013, 13:19
Twee tieten lijkt me dun bezaaid op een schuur vol Noordelingen; ik zou niet graag Grayfink willen zijn die die meeting bezoekt..

Hendriks
1 april 2013, 15:40
Bumpje. Het word niets met mij en gibson (lees humbuckers) , het cleane singlecoil geluid is toch wel topfavooriet bij mij . Overstuurd klonk het wel ok , maar de strat blijft number one.
De Gibson heb ik geruilt voor deze :
http://imageshack.us/a/img19/7817/img1437cv.jpg
http://imageshack.us/a/img43/5550/img1441cx.jpg
Ik ga toch eens kijken naar een soort van tussen oplossing , iets met p90 of TV-Jones elementen(Cabronita oid).

Tupelo
1 april 2013, 15:45
Congrats !!
Ik dacht al dat het exemplaar op MP van jou was.

Dat met humbuckers heb ik hetzelfde, altijd die compressie en het gebrek aan hoog en sprankel dat ik zo fijn vind aan single coils. Echter, bij mini-humbuckers ervaar ik wel een beetje the best of both worlds (in het bijzonder de Kent Armstrong op mijn Höfner).

Mocht je het hoofdstuk niet helemaal afgesloten hebben nu, dan zou je het nog een keer op die fiets kunnen proberen.

Hendriks
1 april 2013, 15:56
Ik vind mijn strat gewoon wat veelzijdiger , het sprankelende , de belletjes , etc . Deze AVRI 62 klinkt ook weer geheel anders dan mijn Tokai met maple neck , de 62 is weer donkerder , heeft wel dat belletjes ,maar wel minder. Tis wat .
Een strat past ook beter in mijn band heb ik het idee , ik heb maar zelden een flinke scheur nog , wel een wat crunchy geluid en dat doet de strat wel goed.
Deze strat heeft een compound radius en medium jumbo fretwerk , heel mooi gedaan , dat ligt mij ook wel.

guitarkid
1 april 2013, 17:14
Bumpje. Het word niets met mij en gibson (lees humbuckers) , het cleane singlecoil geluid is toch wel topfavooriet bij mij . Overstuurd klonk het wel ok , maar de strat blijft number one.

Ik ga toch eens kijken naar een soort van tussen oplossing , iets met p90 of TV-Jones elementen(Cabronita oid).

Cabronita, had je die al niet gehad....?? ;)

Brum
1 april 2013, 17:15
Oei... Zonde man...:dontgeti:

Hendriks
1 april 2013, 17:56
Cabronita, had je die al niet gehad....?? ;)

Yep , zelfbouw , mooi ding , maare had het niet helemaal , zware poplar bodie en Gretsch Fitertrons.
Ach we zien wel wat er nog een op mijn weg komt , de reis is in iedergeval leuk :).

Henri H
1 april 2013, 17:59
Ja inderdaad jammer, nu heb je 2 Strats, toch wat minder veelzijdig.
Ik vond het clean van humbuckers ook niet zo in eerste instantie, maar ben nu helemaal om, vooral het hals-element.
Niet dat ik een Strat of Tele niet mooi vind, want die heb en houd ik ook, maar zo'n clean humbucker-hals-element-soundje (of het nu van een ES of LP af komt maakt niet uit), heerlijk hoor.


...de reis is in iedergeval leuk :).:ok:

Hendriks
1 april 2013, 18:15
Ja nu 2 strats , de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat dat een economische keuze was , verkopen is lastig (max 700 voor de Midtown) en een ruil met deze perfecte AVRI 62 uit 1994 was gewoon interresanter voor mij.
Ik ga de Tokai nu eerst wat reviseren (topkam, frets vlakken) , dus komt het niet eens zo slecht uit dat ik er nu 2 heb.