PDA

View Full Version : Epic Mind demo



Liquid_Metal
7 maart 2013, 13:14
Op onze website www.epicmind.nl is (op de homepage) de eerste demo met onze nieuwe zanger te beluisteren. We hebben de demo nog niet downloadbaar gemaakt omdat we niet willen dat deze zo makkelijk verspreid wordt. We zijn bezig met nieuwe opnames en de officiële release wordt wellicht wel downloadbaar.

Kritiek, suggesties en complimenten zijn welkom :)

muffstuff
7 maart 2013, 13:25
ik mis een beetje een rode lijn in de melodie. De zang is nou ja, hoe zeg je dat netjes, voor mij niet een aangename zangstem dnek ik.

ps overigens is de mp3 gewoon te downloaden hoor, ik zal hier de linkniet noemen maar het bestand heet depthsdemo, is gewoon te vinden in de sourcecode van je pagina.

Liquid_Metal
7 maart 2013, 15:07
ik mis een beetje een rode lijn in de melodie. De zang is nou ja, hoe zeg je dat netjes, voor mij niet een aangename zangstem dnek ik.

Thanks. Dat de stem niet jouw ding is, is volgens mij iets anders dan dat er geen rode draad in zit. Wat bedoel je daar precies mee?


ps overigens is de mp3 gewoon te downloaden hoor, ik zal hier de linkniet noemen maar het bestand heet depthsdemo, is gewoon te vinden in de sourcecode van je pagina.

Dat weet ik. Het is ook niet verboden om te downloaden maar we willen het voor de average user iets moeilijker maken. De website is mijn design en ik ben niet erg bedreven in het bouwen van websites, dus erg moeilijk zal het niet zijn.

muffstuff
7 maart 2013, 15:22
Thanks. Dat de stem niet jouw ding is, is volgens mij iets anders dan dat er geen rode draad in zit. Wat bedoel je daar precies mee?



Dat weet ik. Het is ook niet verboden om te downloaden maar we willen het voor de average user iets moeilijker maken. De website is mijn design en ik ben niet erg bedreven in het bouwen van websites, dus erg moeilijk zal het niet zijn.

Zang en melodie benoemde ik van elkaar af. De melodie tja, komt een beetje manisch op mij over, zit niet echt een lijn in, voor mij althans, wellicht dat anderen die wel vinden. Om een concreet voorbeeld te noemen op minuut 1 lijkt het wel of als of de gitarist de juiste noten aan het zoeken is, ik herken mij daarin want ben zelf ook nog niet zo lang bezig en heb daar ook nog last van. Wat wel een pluspunt is, is dat het wel op de maat gebeurt.

De stem vind ik gewoon niet prettig om naar te luisteren omdat het niet de juiste noten weten te halen, dat bedoel ik met, hoe zeg je dat netjes. Vals is wellicht een groot woord, maar als zuiver een 10 is en vals 0 dan zit deze stem op een 4 denk ik.

jannest
8 maart 2013, 02:18
ff totaal oftopic
de header van je site is echt te hoog
zonde, de helft is echt genoeg :)

Duhsjaak
8 maart 2013, 06:34
Hi L
Er kunnen veel redenen zijn waarom een band bij elkaar is. Het resultaat (de muziek) is daar één van, maar vanaf de buitenkant is niet uit te sluiten dat jullie bijzonder happy zijn met de zangert om andere redenen.

Misschien is ie vreselijk aardig, componeert ie als een gek, is ie vreselijk leuk met een stickie of bakkie bier op, heeft ie een geweldige podium presence. Noem maar eens wat op.

En dan is, wat de buitenwacht ervan vindt, eigenlijk secundair. Spelen jullie al lang samen?

Ik ben het goeddeels eens met Muffstuff's comment.

Ook: Ik zou de bassist ook het advies willen geven in het vervolg aan de kant van de hihat van de drummer te gaan staan (als ie dat nog niet doet) en vooral goed op de drummer te letten. Ik heb het idee dat ie voortdurend twijfelt of ie de gitarist moet volgen of de drummer. Het antwoord is natuurlijk de drummer. Dat zal het geluid net iets strakker maken.

Als sociaal gegeven kan het hebben van een band bijzonder leuk zijn. Als dat jullie voornaamste motivator is: I wouldn't change a thing.
Is sociaal tweede plan en komt het eindresultaat op de eerste plaats, dan is er nog serieus werk aan de winkel.
Succes!
Vriendelijke groet, Gus

Liquid_Metal
8 maart 2013, 07:35
Thanks jongens.

Jannest: daar zijn we het mee eens en wordt aan gewerkt :).
Sjaak: de zanger is sinds november bij ons, heeft weinig ervaring en zei het volgende:
"Volgende keer ga ik geen vocals opnemen na een repetitie ( ik voelde het toen en hoor het in de demo )"
Wij horen ook dat hij nog moet oefenen maar zijn ontzettend tevreden met zijn potentie.
Ik weet niet of ik het met je eens ben wat betreft de bassist: naar mijn mening verbindt een bassist juist drums met melodie, dus zou hij ook af en toe de gitaar moeten volgen.

Duhsjaak
10 maart 2013, 14:06
Hi L
Mijn mening is niet doorslaggevend, gelukkig. Wat ik bedoelde was qua strakheid en pompen/accenten. Hoe ie wel of niet tot melodie of grondtoon komt of blijft zijn hele boeken over volgeschreven. Dat boeit niet. Kort en duidelijk: Ik zou de bassist willen vragen eens aandacht te geven aan strak en in tandem spelen met de drummer en dan het groepsgeluid beoordelen.
Ik gok dat het geluid als geheel er alleen maar op vooruit kan gaan.
Vriendelijke groet, Gus