PDA

View Full Version : Even voortsellen en een vraag



ruben1997
6 maart 2013, 16:01
Hallo allemaal,

Ik ben Ruben, ben 15 jaar en woon in Hoofddorp.
Ik heb van mijn 8e to mijn 10e gitaarles maar ben toen gestopt, maar de laatste tijd speel ik toch wel weer veel op mijn gitaar dus heb ik besloten om volgend jaar weer verder te gaan.

Mijn vraag is dat ik voor mijn verjaardag een nieuwe gitaar ga vragen maar ik heb niet echt een groot budget, uiterlijk 200 euro maar liever iets minder.
Ik wil heel er graag een SG-style gitaar, ik vind die gewoon echt prachtig, en ik heb al een beetje gekeken. Ik kan een epiphone SG special kopen of eventueel een Harley Benton, Ik weet dat dit niet echt een bekend merk is maar hij ziet er goed uit, en heeft een set-neck ipv. een bolt-on.
Hier is een link: http://www.thomann.de/nl/harley_benton_hbs_580_wr.htm
Als ik misschien de pickups laat vervangen dan kan dat misschien beter zijn?
Door deze pickups bv.: Wilkinson WVCNCR & WVCBCR.

Ik hoor graag jullie meningen.

Rizz
6 maart 2013, 16:08
Welkom!

Ik kan me toch niet aan de indruk ontrekken dat een fatsoenlijk setje pu's meer kost dan die gitaar an sich, dus waarom niet nog even doorsparen en er iets meer aan uitgeven of tweedehands kopen? Maar ik ben verre van een expert op electrisch gebied, dus misschien kan iemand anders daar een fatsoenlijk antwoord op geven..

Veel plezier hier!

Duhsjaak
8 maart 2013, 06:58
Hi Ruben
Je vertelt er niet bij waarom je dat op die manier wilt doen. Op het zelfbouwdraadje loopt ook een topic van iemand die een Harley Benton zelfbouw pakket in elkaar aan het knutselen is.

Als poen een issue is, en waarom zou dat niet, kun je de pijn op die manier spreiden. Nu de gitaar en over twee jaar de andere pups.
Ikzelf heb (ook door nood geboren) er lol in gekregen om schijtgoedkope gitaartjes leuk aan de praat te krijgen. Als dat prutsen en knutselen is motivator is, is HB zo slecht nog niet. Je moet er alleen bij stilstaan, dat je van dit soort instapgitaartjes geen absolute top afwerking moet verwachten.

Plus: Je kunt klikken op het kaartje* 'hulp bij afstellen' (of zo) van de Helden Van Gitaarnet. Dan zie je dat ik aan de andere kant van Schiphol woon. En dat er andere personen ook bij jou in de buurt wonen die je kunnen bijpraten over hoe of wat.

Gewoon doen. Je moet ergens beginnen toch? Eerst nagaan wat je zoekt/wat voor model je leuk en lekker vindt en dan aan de slag. Je bent hier (en ook bij die anderen) meer dan welkom.

Succes met je zoektocht.
Vriendelijke groet, Gus


*exacte naam ben ik effe kwijt. Iets met Kaart en afstellen. Staat bovenaan elektrische gitaren. Met een bas kom je dr niet in! Smiley.