PDA

View Full Version : Daahaaag, marktplaats, hallo Ebay!



Bijl
6 maart 2013, 16:55
Ik zat dat topic te lezen over die Music Man Luke (tranen in de ogen, nouja, bijna dan) toen mijn Ebay app net een mooi geluidje maakte.

Ik had een Schecter Tempest Custom te koop staan voor 200 euro op Marktplaats. Het publiek:


fake bieders,
LTD 50 series inruilers,
koopjesjagers,
sjacheraars een hele gunstige deal laten afketsen op een tientje en dan hopen dat ik er smekend op terugkom,
onbeleefde huftertjes,
of verzend/reis kosten inzetten in de onderhandeling
en de waarde van de gitaar slecht inschatten, danwel zich dom voordoen om testen of ik de echte waarde ken...


De Marktplaats site:

Dure advertentiekosten,
dure opties,
verkopen per opbod kent geen eindtijd dus kansloos,
je advertentie verzuipt tussen de aanbiedingen van webshops, hopeloos.


Dus heb ik hem te koop gezet op Ebay, veiling met reserve van 190 euro, 3 dagen, verzendkosten apart gefactureerd, beschikbaar voor Europa. Betaling via paypal en meteen een semi-bindende overeenkomst.

Het resultaat: 250 voor de gitaar, 50 voor verzenden naar Spanje, 300 euro betaald gekregen via paypal binnen 10 minuten na afloop van de veiling. Knal, die is binnen. Op marktplaats ben ik twee weken bezig geweest met mailen naar mensen die lopen te zeiken of geen gehoor geven na een bod. Of doodleuk een afspraak voor afhalen opzeggen na een reservering voor 2 dagen.

Ik ben om, wat mij betreft mag moederbedrijf Ebay dat hele marktplaats uit de lucht halen en alle gebruikers een Ebay account aanbieden. Zo. Dat is er uit.

Ik denk dat het komt doordat Nederland zo dichtbevolkt en klein is. Er is altijd wat leuks te vinden dicht in de buurt waardoor dat wispelturige marktplaatsgedrag ontstaat. Aan alle gitaarnetters voor wie mijn gebruikersnaam en de gitaar een belletje doet rinkelen: hartelijk dank aan iedereen die wel netjes, eerlijk en beleefd is geweest :rockon:

JimiDylan
6 maart 2013, 17:27
Dat klinkt allemaal heel prettig, ik begin me ook steeds meer te ergeren aan alles van marktplaats, ook maar eens een accountje aanmaken bij ebay, thanks voor de tip!

marter544
6 maart 2013, 17:28
Is ook geen geld voor die gitaar..

Bijl
6 maart 2013, 18:14
Is ook geen geld voor die gitaar..

Dit was er een met Duncan Designed pickups en pallissander toets uit 2007 ofzo. Ik heb niet de hoofdprijs gevraagd maar dat hoefde ook niet in dit geval.

Het valt me wel op dat LTD en Schecter met hun Koreaanse lijn de tweedehandsmarkt van hun eigen oudere modellen een beetje aan het verzieken zijn. Actieve EMG's of set JB/'59 nu, 5 jaar geleden was het EMG Hz of Duncan Designed. Hetzelfde voor bolt-on versus neck-through. En tegen bijna dezelfde nieuwprijs als toen. De LTD 400 series en Schecter Diamond series zijn daar een mooi voorbeeld van.

Dat maakt het verkopen van een oudere occasion een stuk moeilijker t.o.v. een model van laten we zeggen 2 jaar oud.

fantastik_badr
6 maart 2013, 18:53
Mooi verhaal, maar wel lekker 8% van de verkoopwaarde afdragen aan Ebay en paypal fees betalen. :)

Ebay is fijn hoor, begrijp me niet verkeerd, maar niet rooskleuriger maken dan het is hè.

broer07
6 maart 2013, 19:25
Ik ben het er wel mee eens. Heb die Musicman 2 dagen op MP gehad, alleen slechte ruilvoorstellen en heel veel mails.
Toen heb ik hem er af gehaald, het ontbreekt me aan de tijd om daarin actief te reageren op alles en iedereen.
Voor andere zaken zoals de kinderwagen of LP's vind ik MP een prima site.
Ebay vind ik idd geschikter voor items als gitaren en versterkers, items met een wat hogere fin. waarde.
Voordeel vind ik ook dat iedereen daar een inschrijving met adres etc. heeft, op MP is het allemaal wel erg vrijblijvend.

telecastermaster
6 maart 2013, 20:24
De reden dat Marktplaats zo populair is is dat Nederlanders niet gewend zijn om af te dingen en te bieden.
Nederlanders betalen gewoon wat er gevraagd wordt of anders niet.
Om die reden heeft Ebay ook Marktplaats overgenomen. Omdat ze in Nedeland niet veel voet aan de grond kregen.
Maar tegenwoordig zie je op MP steeds meer dat bieden de norm wordt.
Met navrant hufterig gedrag.

telecastermaster
6 maart 2013, 20:25
Wat zijn overigens de ervaringen over Gitaarmarkt?

Mitch
6 maart 2013, 20:32
Ebay kan aardig zijn, zeker omdat je Europa inschakelt als markt. Ik denk dat ik de speaker die ik straks over heb, ook via eBay ga verkopen en niet via Marktplaats, ook vóór dit topic ;)

Thiez
6 maart 2013, 20:38
Zoals telecastermaster zegt is marktplaats populair in nederland. Wanneer je op ebay gaat kijken in nederland zie je ook bijna alleen maar koop advertenties ipv veilingen. Voor veilingen ga ik meestal op de duitse ebay rondsnuffelen. Weinig verzendkosten en toch een breder aanbod dan alleen maar marktplaats kijken.

Het fijne aan ebay vind ik ook dat verkopers helemaal worden gecheckt. Om een verkoop account aan te maken moet je BSN en alles opgeven terwijl op marktplaats iedere idioot met een raar hotmail adres advertenties kan plaatsen.

DemolitionColorScheme
6 maart 2013, 22:40
Mooi verhaal, maar wel lekker 8% van de verkoopwaarde afdragen aan Ebay en paypal fees betalen. :)

Ebay is fijn hoor, begrijp me niet verkeerd, maar niet rooskleuriger maken dan het is hè.
Exact! Ik heb jarenlang gebruik gemaakt van eBay, maar dan wel ècht voor spul wat het waard was en waarvan ik wist dat het op eBay ook ècht ging verkopen.

Hoe zit het trouwens met verzenden van gitaren naar het buitenland? Toen ik laatst checkte stuurde PostNL geen pakketten op die langer waren dan 1 Meter, iniedergeval niet via de ophaalservice èn ook niet bij veel van die balies die ze nu hebben. (bijv. in de AH of de Jumbo)

Jay75
6 maart 2013, 23:47
Klopt, PostNL is niet meer mogelijk helaas. In ieder geval niet naar het buitenland.

DemolitionColorScheme
6 maart 2013, 23:52
Wat is dan de eerstvolgende goede optie?

Cocobolo
7 maart 2013, 00:10
Wat is dan de eerstvolgende goede optie?
Dat wil ik ook graag weten, ik moet binnenkort 2 gitaren naar Amerika sturen en ik dacht dat het gewoon via de post kon :(

Bijl
7 maart 2013, 00:11
Mooi verhaal, maar wel lekker 8% van de verkoopwaarde afdragen aan Ebay en paypal fees betalen. :)

Ebay is fijn hoor, begrijp me niet verkeerd, maar niet rooskleuriger maken dan het is hè.

En dan hou ik nog steeds geld over t.o.v. het gemiddelde acceptabele marktplaats bod. En wat kost 2x je advertentie moeten herplaatsen of 3x omhoogschoppen op marktplaats? En dan in het weekend op zondagmiddag nog even extra laten opvallen voor 4,50 natuurlijk...


Ik ben het er wel mee eens. Heb die Musicman 2 dagen op MP gehad, alleen slechte ruilvoorstellen en heel veel mails.
Toen heb ik hem er af gehaald, het ontbreekt me aan de tijd om daarin actief te reageren op alles en iedereen.
Voor andere zaken zoals de kinderwagen of LP's vind ik MP een prima site.
Ebay vind ik idd geschikter voor items als gitaren en versterkers, items met een wat hogere fin. waarde.
Voordeel vind ik ook dat iedereen daar een inschrijving met adres etc. heeft, op MP is het allemaal wel erg vrijblijvend.

Precies dit. Ik haal ook alles voor de kids van MP. Ik bel op, maak een afspraak, liefst dezelfde of volgende dag, ophalen afrekenen en klaar. Vooral als je gewoon iemand kan bellen die 5 kilometer verderop woont, ideaal. Maar bij de verkoop van een gitaar, sjongejongejongejongejongejonge. Allemaal knulletjes die niet weten dat je met een telefoon ook kan bellen. Na 20 mails nog geen steek verder terwijl je het in 5 minuten rond kan hebben.


De reden dat Marktplaats zo populair is is dat Nederlanders niet gewend zijn om af te dingen en te bieden.
Nederlanders betalen gewoon wat er gevraagd wordt of anders niet.
Om die reden heeft Ebay ook Marktplaats overgenomen. Omdat ze in Nedeland niet veel voet aan de grond kregen.
Maar tegenwoordig zie je op MP steeds meer dat bieden de norm wordt.
Met navrant hufterig gedrag.

Geinig dat je die trend ziet, ik had er nog niet over nagedacht. Inderdaad, 5 jaar geleden was het allemaal vaste prijs en niet piepen, nu loopt iedereen af te pingelen dat het een lieve lust is. Op zich juich ik dat wel toe. Maar de manier waarop, bleh. Het is de toon die de muziek maakt, met stroop vang je meer vliegen dan met azijn etc etc. Het wordt pas echt leuk als je vraagt of ze een bod kunnen onderbouwen met redelijke argumenten die de lage prijs rechtvaardigen....


Wat zijn overigens de ervaringen over Gitaarmarkt?

Nette mensen die ook echt wat willen als ze reageren. Tot nu toe maar 1 besluiteloze kerel tegengekomen.


Exact! Ik heb jarenlang gebruik gemaakt van eBay, maar dan wel ècht voor spul wat het waard was en waarvan ik wist dat het op eBay ook ècht ging verkopen.

Hoe zit het trouwens met verzenden van gitaren naar het buitenland? Toen ik laatst checkte stuurde PostNL geen pakketten op die langer waren dan 1 Meter, iniedergeval niet via de ophaalservice èn ook niet bij veel van die balies die ze nu hebben. (bijv. in de AH of de Jumbo)

Ik heb op www.cheapcargo.com een ophaalopdracht voor DPD gemaakt en betaald, vrijdag halen ze 'm thuis op. Kosten: rond de 25 euro.

GLS doet ook pakketten tot 1,50 meter geloof ik, die kan je naar een verzendpunt brengen of het distributiecentrum in Rotterdam.

DemolitionColorScheme
7 maart 2013, 00:18
Ik heb op www.cheapcargo.com een ophaalopdracht voor DPD gemaakt en betaald, vrijdag halen ze 'm thuis op. Kosten: rond de 25 euro.

GLS doet ook pakketten tot 1,50 meter geloof ik, die kan je naar een verzendpunt brengen of het distributiecentrum in Rotterdam.
Ah! Super! Thanks man!

Cocobolo
7 maart 2013, 00:20
ik zit intussen ook te zoeken.

Dit is een optie (in mijn geval, tot 10kg naar de US = 70 euro ex btw, 120 euro ex btw voor een pakket tot 20 Kg.
http://www.van-sleen.nl/tarieven-pakket-versturen/

Het pakket max tot 1,50 meter lang zijn en omvang niet langer dan 3 meter (De omvang is te berekenen door 1 x langste lengte + (2 x breedte) + (2 x hoogte)).

(GLS doet alleen Europa volgens mij)

J-P
7 maart 2013, 00:44
Helemaal mee eens, Bijl. Daarbij, met Ebay en dan internationaal vis je in een grotere vijver. Ik had een Brunetti Mille preamp te koop, 1 maand op marktplaats gestaan, geen reakties behalver biedingen van 50 euro (ik vroeg 200). Ik zet hem op ebay met minimum verkoopbedrag 200 en direkt kopen 350 euro. Nog geen 5 uur later had ik mijn 200 euro al bereikt. Uiteindelijk liep het nog lekker op in de laatste minuten waardoor ik `m naar Italie kon versturen. Geld stond binnen 3 uur op mijn paypal rekening, pakket ging de volgende dag op de post en was 2 dagen later in Italie... De wereld is zo klein geworden...

mesaman
7 maart 2013, 01:02
Ebay is ook minder geworden, ik wil een gitaar echt lozen, weg er mee.Geen reacties! Echt ongelofelijk! de markt is gewoon slecht en mensen weten dat het dan kan lonen om laag te bieden. Ook de smartphones helpt pubers aan het ouwehoeren op marktplaats.
Zelf vind ik ook veel verkopers erg onsympathiek, geen normale antwoorden en absurde prijzen die er gevraagd worden.

Tis allemaal niet makkelijk ! zucht!

Bijl
7 maart 2013, 01:06
Ja, het is helemaal niet verkeerd dat de grenzen open zijn voor handel binnen de EU. Ik heb een Ibanez RGA8 uit Duitsland, een LTD WA-600 uit Italie, en er komt een Schecter Avenger 7+ uit Amerika aan. Maar die laatste was geen koopje maar ik kon het niet laten :soinnocent:

In landen als Spanje, Italie en Frankrijk wonen ook mensen die meer dan een hele tank leegrijden als ze naar de dichtsbijzijnde gitaarboer willen als ze iets behoorlijks zoeken. Die vinden de bezorgkosten ook geen probleem.

MyGreenLady
7 maart 2013, 11:15
Heb ook meerdere keren te maken gehad met gekloot op E-bay. Zo heb ik ooit eens een Delay "gewonnen" maar die kerel reageerde raar en kortaf en uiteindelijk wilde paypal ook niet meewerken. In plaats van een andere oplossing te zoeken had hij gewoon geen zin meer.

Ook op gitaarmarkt wel eens wat gezeur gehad van een of andere botte drol. Gewoon niet willen onderhandelen over de prijs trek ik niet als je het er in de advertentie niet bij zet.

frekie
7 maart 2013, 11:22
Ik kijk regelmatig op Ebay Deutschland, voor koopjes hoef je daar niet te wezen. En het is allemaal Privatverkauf dus garantie tot de deur. De meesten verzenden alleen binnen Duitsland. OK je kan een berichtje sturen en vragen of ze ook verzenden naar NL.

Kim Wilson
7 maart 2013, 11:48
Ik vind het een beetje raar dat men wel iets met veel waarde wil verkopen, maar daar verder geen tijd voor wil maken. Verkopen kost tijd. Als je geld wil vangen, moet je daar wat voor doen. Ik snap de ergernis omtrent de zeikerds die drie keer vragen om extra foto's heus wel, maar als zo'n conversatie te lang duurt, kun je het gewoon afkappen. Je voelt wel wanneer het wel of niet serieus is.

apekop
7 maart 2013, 11:57
Mooi verhaal, maar wel lekker 8% van de verkoopwaarde afdragen aan Ebay en paypal fees betalen. :)

Ebay is fijn hoor, begrijp me niet verkeerd, maar niet rooskleuriger maken dan het is hè.

Betaal je altijd 8% over het bedrag waarvoor hij verkocht is op Ebay?
En wat als hij net verkocht raakt? betaal je dan ook advertentiekosten of andere kosten?
Ik heb wel vaker gitaren gekocht via Ebay maar nog zelf een advertentie erop gezet. Ik was altijd bang voor de kosten. Ik heb nog een dure Parker Fly USA die ik misschien op Ebay wil zetten, maar ik twijfel nog want ik weet niet precies wat er allemaal bij komt kijken.

Bijl
7 maart 2013, 12:43
Betaal je altijd 8% over het bedrag waarvoor hij verkocht is op Ebay?
En wat als hij net verkocht raakt? betaal je dan ook advertentiekosten of andere kosten?


Er staat een verkooptutorial op Ebay. http://pages.ebay.nl/help/sell/fees.html
Het is 8%, met een maximum van 40 euro, en dat geldt uitsluitend voor een veiling als verkoopvorm. Je betaalt aan Ebay ook advertentiekosten, maar dan praat je over bedragen van 20 cent ofzo.

apekop
7 maart 2013, 13:01
bedankt, dat is een mooi overzicht. wat ik zo snel niet terug kan vinden is wat de kosten zijn als je een BIN prijs erbij wilt hebben staan en dan ook nog gewone biedingen. Of bedoelen ze dat met vaste prijs?

Wat ik ook nog niet begrijp is als hem aanbiedt via ebay.nl of de advertentie dan ook bij alle landen komt te staan (bijv. ebay usa) of alleen in Nederland?

Mitch
7 maart 2013, 17:26
Je kan gewoon selecteren dat je binnen EU verzendt of wereldwijd.

apekop
8 maart 2013, 09:50
Maar als ik een advertentie zet op ebay.nl staat de advertentie dan ook daadwerkelijk op ebay.com in de usa bijvoorbeeld?
Als ik met de zoekopdracht iets intyp op ebay.nl krijg ik namelijk heel andere advertenties te zien dan bij ebay.com, daar staat veel meer bij.

Rich69
8 maart 2013, 14:04
Daarom zoek ik ook altijd op eBay wereldwijd ipv alleen eBay nl :-) je zult het wel aan kunnen geven tijdens het plaatsen van de advertentie?

heavy-metal-thunder
8 maart 2013, 23:36
Maar als ik een advertentie zet op ebay.nl staat de advertentie dan ook daadwerkelijk op ebay.com in de usa bijvoorbeeld?
Als ik met de zoekopdracht iets intyp op ebay.nl krijg ik namelijk heel andere advertenties te zien dan bij ebay.com, daar staat veel meer bij.


Als je iets zet op ebay.nl dan komt uw advertentie niet tussen de lijst in de States. Maar als je voorbeeld een JMI VOX zou aanbieden en iemand in de States zoekt op "JMI VOX" dan komt jouw advertentie wel te voorschijn.

Als ik iets echt exclusief te koop heb, dan zet ik het sowieso op ebay.de. De markt is daar veel groter en je bereikt dan precies makkelijker Italianen, Oostenrijkers enz... echt exclusief vintage spul doe ik geen moeite om het via de lokale sites te verkopen.

heavy-metal-thunder
8 maart 2013, 23:39
opletten met Paypal: je ontvangt van Paypal een e-mail dat mijnheer x een bedrag op jouw account heeft gestort. Vooraleer je overgaat tot verzending, check altijd on line je Paypal-account of dat geld er effectief op staat. het is in het verleden al meermaals gebeurd dat die zogenaamde mails van Paypal waren vervalst door de koper. er kwam nooit geld op je rekening, maar je had wel alles opgestuurd.

Hou ook altijd het bewijs van verzending goed bij. Want als je betaald werd met Paypal en het goed komt niet aan, moet je kunnen bewijzen dat je het verzonden hebt, of het geld wordt van jouw rekening genomen.

apekop
8 maart 2013, 23:44
Als je iets zet op ebay.nl dan komt uw advertentie niet tussen de lijst in de States. Maar als je voorbeeld een JMI VOX zou aanbieden en iemand in de States zoekt op "JMI VOX" dan komt jouw advertentie wel te voorschijn.

Als ik iets echt exclusief te koop heb, dan zet ik het sowieso op ebay.de. De markt is daar veel groter en je bereikt dan precies makkelijker Italianen, Oostenrijkers enz... echt exclusief vintage spul doe ik geen moeite om het via de lokale sites te verkopen.

ok, bedankt voor de info. Ingewikkeld en omslachtig allemaal. Dit alles en vooral de onduidelijkheid weerhoudt mij ervan om iets op Ebay te koop te zetten. Misschien beter dat je het via ebay in de VS (ebay.com) te koop zet als je een duurder instrument hebt.
Goede tip in ieder geval van ebay.de

the sure thing
9 maart 2013, 00:33
Wat zijn overigens de ervaringen over Gitaarmarkt?

Errugg goed!

Buzzel
9 maart 2013, 12:16
Errugg goed!

Ja! Je weet bijna zeker dat je je gear verkoopt/koopt aan/van een andere enthousiaste gitarist! Laatst een versterker binnen half uur verkocht :-D

Tunes
9 maart 2013, 23:27
Ik snap ook nog steeds niet dat ebay niet meer gebruikt wordt in NL.
Ben goed klaar met a die rukkers op marktplaats, afdingen mag (moet zelfs) maar een beetje netjes en respectvol elkaar behandelen is er niet meer bij.

Nee ik doe het ook al jaren gewoon met ebay, ja het kost wat (marktplaats is ook niet goedkoop) maar daar krijg je ook wat voor terug.
Ik heb door heel europa verkocht (en af en toe wat gekocht) en zeer weinig problemen gehad.
Men accepteerd daar gewoon veel meer dat iets geld kost, geen gezeik en een waarderings. Betalen via paypal.
Marktplaats gebruik ik bijna alleen nog voor aankopen, niet voor verkopen 9of het moet echt te groot zijn om internationaal te versturen.

grayfink
10 maart 2013, 01:24
Ik dacht dat jij altijd naar Muziekhandel Meibergen ging. :???:

allochthomas
10 maart 2013, 13:31
Als mensen hier wat verkopen om ebay doen jullie dat dan via de nederlandse site of gewoon via de internationale ebay?

Begin het een beetje zat te worden op markplaats, mensen die bieden en vervolgens nooit meer reageren of handelaren die effe snel iets goedkoops hopen te scoren en vervolgens boos worden als je zegt dat hun bod veel te laag is. Duurdere dingen als pedalen verkopen verloopt vaak soepel maar dingen als pickups heeft voor mij bijna altijd gezeik opgeleverd, erg jammer allemaal.

Buzzel
10 maart 2013, 13:54
Ebay lijkt mij wel mooi, maar ik snap echt HELEMAAL niks van paypal. er zijn 100miljoen miljard paginas daar die vaag zeggen hoe alles moet gebeuren en je account opzetten, maar ik snap er niks van.

Een van de redenen dat ik geen paypal gebruikt en daarom dus ook geen Ebay.

Bijl
11 maart 2013, 11:48
Als mensen hier wat verkopen om ebay doen jullie dat dan via de nederlandse site of gewoon via de internationale ebay?


Mijn ervaring is dat aanbieden via Ebay.com aan heel Europa je advertentie beter opvraagbaar maakt dan via Ebay.nl voor gebruikers in andere Europese landen. Je kan het eenvoudig testen door je eigen advertentie te zoeken via Ebay.it/es/de enz enz. Dit kan je het beste pas 24 na plaatsing doen volgens Ebay. Waarschijnlijk lopen er op de achtergrond geautomatiseerde processen die de verschillende europese sites aan elkaar linken en dat vraagt wat tijd.


Ebay lijkt mij wel mooi, maar ik snap echt HELEMAAL niks van paypal. er zijn 100miljoen miljard paginas daar die vaag zeggen hoe alles moet gebeuren en je account opzetten, maar ik snap er niks van.


Gewoon op Paypal.nl een account aanmaken en de stappen volgen. Een creditcard koppelen aan je Paypal gaat vrij eenvoudig, een bankrekening koppelen is iets omslachtiger.

Buzzel
11 maart 2013, 11:50
een bankrekening koppelen is iets omslachtiger.

Precies, ik heb geen creditcard.

Bijl
11 maart 2013, 11:56
Precies, ik heb geen creditcard.

Voor Nederlanders wordt het steeds normaler om een Paypal account te hebben, een creditcard echter niet. Volgens mij hebben ze dat inmiddels opgelost:

https://www.paypal.com/nl/cgi-bin/webscr?cmd=xpt/cps/general/NLDDBuyers-outside

HaroldA
11 maart 2013, 12:11
Voor Nederlanders wordt het steeds normaler om een Paypal account te hebben, een creditcard echter niet. Volgens mij hebben ze dat inmiddels opgelost:

Volgens mij hebben ze dat al jaren opgelost ...

vulvasonic
11 maart 2013, 12:49
Marktplaats en muzikanten.....

Ik heb in het verleden behoorlijk wat gitaarspul op Marktplaats aangeboden. Ik bood alles wel vrij goedkoop aan, maar ik was het ook letterlijk binnen een week kwijt. ALLES. Prima dus. Niks op aan te merken.

Maar nu heb ik een accordeon op Marktplaats staan (was er eentje van mijn vader, die inmiddels overleden is). De waarde van de accordeon ligt ergens tussen de 1800 en 4500 euro. De marges zijn dus nogal groot. Ik vraag slechts 1000 euro. Voor minder doe ik 'm echt niet weg. Maar ondertussen spring ik haast uit mijn vel van woede als er weer eens iemand reageert. Die gasten bieden doodleuk 300 euro. En als je ze er op wijst dat de werkelijke waarde veel hoger ligt en dat ik er al belachelijk weinig voor vraag, dan gaan ze ineens op 500 euro zitten!!! Dat volk spoort ECHT niet. En dan gaan ze vervolgens de accordeon zitten afkraken. Ja hoor, hoe dom denken ze dat ik ben?!?!?! Je reageert op een advertentie omdat je een instrument wilt kopen en vervolgens kraak je het af? KOOP HET DAN NIET!!!!!!
Of ze beweren dat ze dezelfde accordeon elders voor 500 kunnen kopen. KOOP HET DAAR DAN!!!!!!!!!

Echt, ik word kotsmisselijk van die gasten. Flikker op en laat me met rust! :angry:

Liquid_Metal
11 maart 2013, 13:01
Ik heb al tijden een ENGL SE E570 op marktplaats staan en hoewel er een aantal keer interesse voor was is er nog nooit iemand voor langskomen. Ik ben nog steeds bang om eBay te gebruiken voor verkoop omdat ik (1) bang ben te weinig te gaan verdienen en (2) een beetje lui ben en liever wil dat mensen iets komen ophalen. Punt 1 is misschien volkomen onzin.
Ik heb wel ervaring met kopen op eBay en dat is zowel bij particuliere als zakelijke verkopers altijd goed bevallen.

HaroldA
11 maart 2013, 13:03
Echt, ik word kotsmisselijk van die gasten. Flikker op en laat me met rust! :angry:

Ik heb een Koch Load Box te koop staan met als vraagprijs €200. Dat is een hele normale prijs, zeker omdat de nieuwprijs nog steeds meer dan €350 is.

Iemand had €175 geboden (heel logisch; iets onder de vraagprijs) om een uur later z'n bod te verwijderen en €125 te bieden. Wat denk je zelf? :stop:

heavy-metal-thunder
11 maart 2013, 18:47
Precies, ik heb geen creditcard.


Ik meen dat je tegenwoordig geen Creditcard meer nodig hebt voor een Paypal-account. Je moet dan via jouw gewone bankrekening geld overschrijven op jouw Paypal-account.

nusti
11 maart 2013, 19:06
Je kunt heel makkelijk via money2.nl geld overschrijven naar je paypalaccount. Gaat via ideal en staat binnen een paar minuten op je account. Heb ik nu al een paar keer gedaan en werkt perfect. Ik heb geen bankrekening of creditcard gekoppeld.

Bijl
11 maart 2013, 23:57
Ik ben nog steeds bang om eBay te gebruiken voor verkoop omdat ik (1) bang ben te weinig te gaan verdienen en (2) een beetje lui ben en liever wil dat mensen iets komen ophalen. Punt 1 is misschien volkomen onzin.

Punt 2: Mijn Schecter Tempest is ook opgehaald.
Door de koerier :rockon:
En hij hoefde 'm niet eens uit te proberen :seriousf:

RedBuell
12 maart 2013, 12:02
Tja marktplaats, ik zit de laatste tijd wat vaker op Marktplaats omdat ik op zoek ben naar een motor, ik heb mijn auto te koop staan en ik wil mijn 5150II, Genz Benz 2x12 en Marshall 1960a verkopen.

Wat mij opvalt is dat sommige particuliere aanbieders van motoren bijna net zulke hoge bedragen voor hun motor vragen als de motorzaken. Laatst een particuliere aanbieder die vroeg slechts € 1000,- op een bedrag van € 12.000 minder dan een officiële merkdealer, deze dealer had een motor van een jaar jonger en gaf 2 jaar volledige garantie en wereldwijde BMW pech hulp. Aan de andere kant krijg ik de meest asociale reactie's van bieders. Mensen die aan de telefoon gelijke vragen: "Meneer wat is laatste prijs?" of mailtjes waarin alleen staat: ik bied € 500,- er zit geen koffer bij (op een Ibanez JS 1200) zijn helaas eerder regel dan uitzondering.

Ik wil nu dus mijn versterker en 2 cabs verkopen, is dat verstandig op E-bay? Verzenden van een head en 2x12 cab incl flight cases lijkt me een dure grap.

muffstuff
12 maart 2013, 12:28
Ik hebt och behoorlijk wat sjaken reactie gehad op zaken die ik op markplaats heb staan. Zo bv een gaskachel tegen er een erg scherpe prijs. Krijg ik een mail binnen met dit als tekst
"
25

"

Ik stuur terug

"
Hallo martin,

wat bedoelt u met 25?

mvg,

menno
"

Krijg ik deze mail terug

"
EURO
"

Toen was ik er wel klaar me en heb ik NEE terug gestuurd. Die kachel is in de winter zo 175 euro waard, afgezien van het bod was ik erg verbolgen over de wijze waarop men communiceerd.

Zo had ik ooit een iPad te koop gezet op marktplaats. Heel veel reacties gehad met bedragen die nergens over gingen. uiteindelijk een reactie van een aso vent uit Amsterdam. Akkoord bereikt en hij zou hem dat weekend ophalen. Maar hij bleef mailen
"
Hallo Menno moet je de advertentie maar verwijderen hij is verkocht ik kan eventueel nu ook langskomen komt mij ook wel goed uit
Woon in ******** *****
Gr peter"
Dus ik weer mailen met peter.
"
Hallo peter, mijn verbinding hier is op dit moment krakkemikkig.

Ik ben op dit moment niet thuis anders was het een mooie gelegenheid geweest. Wanner schikt het je wel?

mennno
"

hij

"Eventueel morgen rond 16.00 17.00 kan dat geef je tel even en verwijder de adv even
peter"

Uiteindelijk nog wat heen en weer mailen mbt mobiel nummer, waarbij hij weinig geduld had want ik had soms wel twee mails met het verzoek me terug te mailen. 4 uur voor het afgesproken tijdstip krijg ik een mail terug

"Menn er is helaas wat tussen gekomen kan niet doorgaan in ieder geval bedankt voor het vertrouwen
peter"

Ik heb toen in vrij sterke bewoordingen terug gemailt dat hij de tering kon genieten mede ook omdat ik nog een hoger bog van iemand geweigerd had. Ik was toen goed over de zeik

Tegenwoordig wordt dus de advertentie dus ook niet meer verwijderd.

RedBuell
12 maart 2013, 12:54
Net even gekeken wat verzenden in Europa van een 5150 met een 2x12 genzbenz cab in flightcases kost.

PostNL gaat maar tot 30kg

TNT alleen zakelijk en verder volstrekt ondoorzichtig, zelfs de klantenservice kwam er pas na lange tijd hoe ik de kosten kan berekenen op de site.

UPS fictief een adres laten maken in Italie. Kost voor beiden € 285, ex btw en dan komen er nog kosten bij omdat het in een flightcase zit en niet in een doos. Toen ik zei dat een flightcase van 40 kg op wielen met 2 handvatten waarschijnlijk makkelijker is voor de chauffeurs dan die case in een doos zonder handvatten en wielen zei de dame dat het helaas een van de kromme regels is die UPS hanteert. Ga ik het verzekeren voor in 1200 euro totaal komt er nog dik 150 euro bij. Al met al lijkt het me financieel niet aantrekkelijk voor een koper ergens in europa om mijn 5150 met genzbenz cab te kopen voor zeg maar €1200 plus de verzendkosten.

RedBuell
12 maart 2013, 12:56
Ik hebt och behoorlijk wat sjaken reactie gehad op zaken die ik op markplaats heb staan. Zo bv een gaskachel tegen er een erg scherpe prijs. Krijg ik een mail binnen met dit als tekst
"
25

"

Ik stuur terug

"
Hallo martin,

wat bedoelt u met 25?

mvg,

menno
"

Krijg ik deze mail terug

"
EURO
"

Toen was ik er wel klaar me en heb ik NEE terug gestuurd. Die kachel is in de winter zo 175 euro waard, afgezien van het bod was ik erg verbolgen over de wijze waarop men communiceerd.

Zo had ik ooit een iPad te koop gezet op marktplaats. Heel veel reacties gehad met bedragen die nergens over gingen. uiteindelijk een reactie van een aso vent uit Amsterdam. Akkoord bereikt en hij zou hem dat weekend ophalen. Maar hij bleef mailen
"
Hallo Menno moet je de advertentie maar verwijderen hij is verkocht ik kan eventueel nu ook langskomen komt mij ook wel goed uit
Woon in ******** *****
Gr peter"
Dus ik weer mailen met peter.
"
Hallo peter, mijn verbinding hier is op dit moment krakkemikkig.

Ik ben op dit moment niet thuis anders was het een mooie gelegenheid geweest. Wanner schikt het je wel?

mennno
"

hij

"Eventueel morgen rond 16.00 17.00 kan dat geef je tel even en verwijder de adv even
peter"

Uiteindelijk nog wat heen en weer mailen mbt mobiel nummer, waarbij hij weinig geduld had want ik had soms wel twee mails met het verzoek me terug te mailen. 4 uur voor het afgesproken tijdstip krijg ik een mail terug

"Menn er is helaas wat tussen gekomen kan niet doorgaan in ieder geval bedankt voor het vertrouwen
peter"

Ik heb toen in vrij sterke bewoordingen terug gemailt dat hij de tering kon genieten mede ook omdat ik nog een hoger bog van iemand geweigerd had. Ik was toen goed over de zeik

Tegenwoordig wordt dus de advertentie dus ook niet meer verwijderd.


Heb ik ook gehad met mijn Fireman, hij belde me zo vaak dat het op stalken begon te lijken. Toen de afhaal datum kwam was het opeens erg stil. Bleek dat het toch niet doorging. Heb ik daarvoor de advertentie verwijderd. Uiteindelijk blij dat ik hem niet verkocht heb, dat dan weer wel.

Rich69
12 maart 2013, 14:28
Ik denk dat iedereen die iets via MP te koop aanbiedt hier wel over mee kan praten.... Afspraken die niet worden nagekomen waardoor je halve dagen thuis zit te wachten op iemand die niet gaat komen....of je bent met mensen in gesprek over aankoop en uiteindelijk blijkt dat ze geen tijd hebben, geld hebben, net iets anders gekocht hebben of gewoon helemaal niets meer laten horen...
Dan is eBay net wat minder vrijblijvend.

allochthomas
12 maart 2013, 14:56
Heb ik ook gehad met mijn Fireman, hij belde me zo vaak dat het op stalken begon te lijken. Toen de afhaal datum kwam was het opeens erg stil. Bleek dat het toch niet doorging. Heb ik daarvoor de advertentie verwijderd. Uiteindelijk blij dat ik hem niet verkocht heb, dat dan weer wel.
Ik verwijder nooit een advertentie tenzij het product verstuurd is of opgehaald. Heb ik een prijs afspraak met een verkoper dan staat hij op gereserveerd, geen uitzonderingen

HaroldA
12 maart 2013, 15:08
Op 1 van mijn advertenties is een paar dagen geleden de vraagprijs geboden, dus ik mail de bieder dat ik akkoord ga en of hij 'm per post wil of op komt halen. Geen reactie.

Nu bied er iemand anders overheen, meld hem dat hij het voor het bod van T mag hebben en of hij 'm per post wil of op komt halen.


Geen reactie ... :???:


Ik verwijder nooit een advertentie tenzij het product verstuurd is of opgehaald. Heb ik een prijs afspraak met een verkoper dan staat hij op gereserveerd, geen uitzonderingen

Ik verwijder zodra ik het geld heb, gereserveerd als toegezegd is dat het onderweg is.

allochthomas
12 maart 2013, 15:15
Ik verzend altijd pas wanneer ik het geld binnen is wat vaak nog dezelfde dag is(of later maar dan geef ik aan). Verzenden vind ik persoonlijk altijd risico ven de koper maar ik doe natuurlijk altijd mijn best om alles zo goed mogelijk in te pakken en ik vind het altijd prettig als mensen melden dat het pakketje veilig is aangekomen. Tot nu toe nog nooit gezeik gehad met verzendingen die kwijt zijn geraakt of kapot zijn gegaan.

Ervaring is met mensen die alleen maar bieden is hier ook zeer slecht, 80% laat niks meer van zich horen. Mensen die bellen levert altijd het beste resultaat op gevolgd door mensen die mailen. Heeft waarschijnlijk toch iets te maken met de vrijblijvenheid van een bod op mp.

muffstuff
12 maart 2013, 15:38
Op 1 van mijn advertenties is een paar dagen geleden de vraagprijs geboden, dus ik mail de bieder dat ik akkoord ga en of hij 'm per post wil of op komt halen. Geen reactie.

Nu bied er iemand anders overheen, meld hem dat hij het voor het bod van T mag hebben en of hij 'm per post wil of op komt halen.


Geen reactie ... :???:



Ik verwijder zodra ik het geld heb, gereserveerd als toegezegd is dat het onderweg is.

wtf dus hij kan hem goedkoper dan het geboden bedrag krijgen en hij komt er niet op terug.

JohnLord
12 maart 2013, 16:41
Afspraken die niet worden nagekomen waardoor je halve dagen thuis zit te wachten op iemand die niet gaat komen....

Spreek dan ook gewoon een tijd af met een kleine marge, heb je daar geen last van.

Bijl
12 maart 2013, 16:57
Net even gekeken wat verzenden in Europa van een 5150 met een 2x12 genzbenz cab in flightcases kost.

PostNL gaat maar tot 30kg

TNT alleen zakelijk en verder volstrekt ondoorzichtig, zelfs de klantenservice kwam er pas na lange tijd hoe ik de kosten kan berekenen op de site.
.

Zelf vervoerders checken is waardeloos, klopt. Ik heb er geen aandelen in ofzo, maar probeer Cheapcargo.com eens.

Via Cheapcargo.com kan je 'm door TNT zakelijk thuis laten oppikken en bezorgen op het gewenste adres. Cheapcargo richt zich ook vooral op de zakelijke markt maar ze doen daar geen enkele check op. Ik had een pakket van 120x120x50 ingevoerd met een gewicht van 50 kg naar Rome en ik kwam uit op 209 euro.

Of apart verzenden als twee pakketten kan ook, je moet een beetje creatief zijn ;) DHL bijvoorbeeld kan alleen de top verzenden voor 23 euro en de cab ook, dus 2 x 23 = 46 euro?

Het is natuurlijk veel geld voor bezorgen, maar Nederlanders zijn vreselijk verwend met de infrastructuur hier. Ik ben een keer in 1,5 uur naar zuid Limburg gereden vanuit Rotterdam voor een versterker. Half uurtje uitproberen en een beetje babbelen en dan weer naar huis, nog voor de lunch ben je klaar. En dat kost je dan wel 50 euro benzine, ka-ching!

Maar als je in een gehucht woont in de bergen ergens in Spanje of de Alpen en de dichtstbijzijnde 5150 staat 300 kilometer verderop, wat doe je dan? Ik lap die bezorgkosten dan wel hoor.

RedBuell
12 maart 2013, 17:42
Zelf vervoerders checken is waardeloos, klopt. Ik heb er geen aandelen in ofzo, maar probeer Cheapcargo.com eens.

Via Cheapcargo.com kan je 'm door TNT zakelijk thuis laten oppikken en bezorgen op het gewenste adres. Cheapcargo richt zich ook vooral op de zakelijke markt maar ze doen daar geen enkele check op. Ik had een pakket van 120x120x50 ingevoerd met een gewicht van 50 kg naar Rome en ik kwam uit op 209 euro.

Of apart verzenden als twee pakketten kan ook, je moet een beetje creatief zijn ;) DHL bijvoorbeeld kan alleen de top verzenden voor 23 euro en de cab ook, dus 2 x 23 = 46 euro?

Het is natuurlijk veel geld voor bezorgen, maar Nederlanders zijn vreselijk verwend met de infrastructuur hier. Ik ben een keer in 1,5 uur naar zuid Limburg gereden vanuit Rotterdam voor een versterker. Half uurtje uitproberen en een beetje babbelen en dan weer naar huis, nog voor de lunch ben je klaar. En dat kost je dan wel 50 euro benzine, ka-ching!

Maar als je in een gehucht woont in de bergen ergens in Spanje of de Alpen en de dichtstbijzijnde 5150 staat 300 kilometer verderop, wat doe je dan? Ik lap die bezorgkosten dan wel hoor.


Okee top, ik zal daar even checken. Ik heb bij de Genz Benz en bij de 5150 flightcases. Zowel de top als de cab wegen incl de flightcase toch wel meer dan 30kg. Maar de prijs waar jij mee komt is in iig een stuk lager dan die van UPS.

Ik heb eigenlijk alleen ervaring met kopen via E bay maar heb nooit iets verkocht. Ik zal me er even in verdiepen.

Toaster
12 maart 2013, 20:55
Marktplaats... Tsja je moet zelf ook een beetje goochem zijn.

Maar afgelopen week mijn Apple TV 2 verkocht. Bieden vanaf 150,- en ik hoopte op een bod richting 175,-

BINNEN DE MINUUT na plaatsing een gegadigde aan de lijn. wilde hem voor 150 hebben. Ik zeg nou als het zo storm loop als dat jij kan bellen hou ik hem nog een paar dagen vast want ik denk dat ik hem wel voor 170,- kan verkopen.
Ik wordt hartelijk uitgelachen en ik hang op.

Bod van 165 na anderhalve dag. Ik denk: wat kan mij het boeien, hij mag weg voor dat bedrag.
Koper zegt Mooi! ik ben er morgen.
twee uur voor tijd krijg ik een sms: het gaat nog wel door hè? Ik zeg: natuurlijk dat hebben we afgesproken.
5 minuten over de afgesproken tijd krijg ik een sms dat er wegens persoonlijke omstandigheden iets tussen is gekomen...
Ik zeg geen probleem. Wanneer kom je dan? Niks....

Ok volgende bied 165 (ik had de advertentie er 2x op staan)
Ik mail: je mag hem komen halen.
Weer een gegadigde. is goed maar dan voor 150,-
Ik zeg je biedt 165. Hij zegt ik bel je zo terug.
Belt ie terug: nee het wordt toch 150,-
Ik zeg zoek dan maar een ander. De mazzel.

Ondertussen wordt er door een nuchtere Fries 170,- geboden. Ik mail. Hij belt, hij maakt geld over en ik verstuur.

PHet kan zo makkelijk gaan op marktplaats. Maar je moet wel nee durven zeggen tegen sommige geingoochems.

Barloef
17 maart 2013, 21:04
Ik heb ook alleen maar goede ervaringen met martkplaats, maar ben vanwege de kosten overgestapt op speurders.

Deze week heb ik zo mijn Gibson les paul studio en mijn Fender Hot rod Deville verkocht. Binnen enkele dagen keurig bod gehad ( geen onzinbiedingen) en vervolgens afspraak gemaakt. Misschien heb ik tot nu toe geluk gehad, maar voor mij werkt het prima.

En nu weer via marktplaats/speurders op zoek naar nieuw speelgoed ! :)

benwave
15 juli 2013, 10:54
Ik wou toch nog even gezegd hebben dat Paypal zeer duur is.
Ze pakken 5 procent van je af en nemen een zeer lage koers wisseling.
Leuk voor kleine bedragen maar een ramop voor grote
Voorbeeldje :

Gitaar verkopen voor 7000 dollar
Ebay : 45 euro
Paypal: 267 dollar
Omrekenkoers 100 euro verschil

Is dus bij elkaar ruim 400 euro. Als ik dan kan kiezen marktplaats met een paar zeikers of Ebay wat 400 euro kost, dan weet ik het wel

HaroldA
15 juli 2013, 10:57
Is dus bij elkaar ruim 400 euro. Als ik dan kan kiezen marktplaats met een paar zeikers of Ebay wat 400 euro kost, dan weet ik het wel

Op Marktplaats krijg je weer minimaal €400 minder voor je gitaar.

Agent_Smith
15 juli 2013, 13:05
Een gitaar van 7k verkopen op MP? Ik zeg: succes!

kwispelhond
15 juli 2013, 15:22
Ik heb best wel veel via marktplaats aangeboden en heb eigenlijk alleen met de muziek spullen negatieve ervaringen, mag ik daaruit opmaken dat de nederlandse muzikant een zeurpiet is die alles wil hebben voor een afbraakprijs?

Het is wel opvallend dat het eigenlijk de laatste jaren pas moeilijk is geworden, in het verleden verkocht ik eigenlijk alles wel redelijk snel voor een redelijke prijs. Mijn laatste advertenties zijn allemaal onverkocht gebleven, boden zat en zelfs mensen die langs zouden komen maar 7x achter elkaar iemand die niet kwam opdagen? Tussendoor een zeekajak verkocht en die was ik in 2 weken voor een goede prijs kwijt (en dat zou ook moeilijk moeten zijn op het moment).

Een aantal zaken zoals mijn Ashdown Fallen Angel halfstack en mijn Boss GT6 leveren op dit moment kennelijk zo weinig op dat verkoop gewoon niet interessant is, die mogen lekker hier blijven wonen want die zullen best nog wel eens nuttig blijken te zijn.

marienusje
22 juli 2013, 20:12
goeie tip!! ik ga mn viool maar eens verkopen op ebay dus! :P