PDA

View Full Version : Gitaar met geluidskaart



anciano
6 maart 2013, 15:34
Beste leden, sinds kort op dit forum en meteen al de tweede vraag (misschien een lastige)?
Ik heb een kleine studio (Djing + Producing) en op dit moment ben ik begonnen met gitaar les (acoustisch) maar in het najaar wil ik ook een electrische gitaar er bij kopen. Vraag: ik heb een externe geluidskaart (Audio dj 2 van Native instruments) waar twee uitgangen op zitten voor mijn 2 x 2 paar monitor speakers. Nu wil ik eigenlijk als ik de electrische gitaar heb, deze ook kunnen aansluiten op een externe geluidkaart, dan kan ik gitaar spelen met een koptelefoon en als de buren niet thuis zijn gewoon over de speakers het geluid laten komen (of opnemen)
Heeft iemand een idee welke geluidkaart ik moet kopen? Misschien de Focusrite ITrack usb audio interface?
Bedankt

muffstuff
6 maart 2013, 15:52
Als je het simpel wil houden ontkom je er niet aan je NI kaart te vervangen met een met een fatsoenlijk inoput voor je gitaar. twee geluidskaarten tegelijk gebruiken kan wel, maar vergt wel wat instellingen en raad ik echter wel af.

check deze http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart/focusrite-scarlett-2i2-usb-audio-interface/product-details.html

of deze

http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart/focusrite-scarlett-2i4-usb-audio-interface/product-details.html

harrie-beton
6 maart 2013, 16:02
Ik heb wel geprobeerd maar heb slechte ervaringen met combineren van geluidskaarten. Je kunt het beste een 4 of meersporen geluidskaart halen die je huidige vervangt. De focus is een goed apparaat.

anciano
6 maart 2013, 19:04
Kijk hier heb ik wat aan :-) Heren bedankt.....

Paul Schermer
9 maart 2013, 11:18
Kijk ook eens naar producten van Line 6, zij hebben mooie usb interfaces, speciaal voor gitaar.

Ik gebruik zelf een Digitech. (zoek naar RP255 of RP355)
-jack uitgang voor versterker of mixer
-usb uitgang voor opname
-hoofdtelefoon uitgang voor oefenen als de buren thuis zijn

Geen briljante kwaliteit, maar wel heel veel mogelijkheden! (en een redelijke prijs, ook 2e hands)

frekie
9 maart 2013, 19:26
Er zitten dus helemaal geen inputs op je externe USB geluidsdoos? Dan wordt het moeilijk vrees ik.

Ik heb een Tascam US-122L, kan je 2dehands op MP al scoren voor 50 euro ofzo. Zitten XLR microfooningangen op, midi in/out, jack inputs voor lijnbronnen, en omschakelbaar voor hoogohmige bronnen zoals bas en gitaar. Dat laatste dus ook even in de gaten houden.

Drivertje downloaden en installeren. In je config scherm de Tascam uitkiezen als audio apparaat.

Dan kan het feest beginnen i.c.m. software als NI Guitar Rig. 1 waarschuwing: je komt niet verder dan 1 lickje per avond. Na het inspelen ben nog urenlang aan het klooien met virtuele amp models, speakers, microfoons...:ok:

Ulgi
10 maart 2013, 11:00
Snap dat getob met die geluidskaarten niet. Koop gewoon een modelling amp, zoiets als een Fender Mustang I. Die heb je nieuw voor iets meer dan 100 euro. Heb je je computer helemaal niet nodig. Kan ook met koptelefoon dus de buren hebben geen last van je. Via USB kun je daar nog van alles mee doen op je computer. Hoef je niet, zoals hier boven staat, urenlang te klooien met virtuele amps, etc.