PDA

View Full Version : akoestisch versterken.



ploink ploink
6 maart 2013, 10:44
Hallo bouwers.
Wie heeft er ervaring met een inbouw systeem om een akoestische gitaar te versterken?
Ik ga een 12 string Morris opknappen voor een vriend en die wil hem i.v.m. optredens kunnen
versterken met b.v. een Fishman F1 Aura, maar die worden alleen exclusief ingebouwd in Martins.
Zo te zien zijn ze niet los verkrijgbaar op een enkele gebruikte na .
Is er een kwalitatief goed systeem?
Gaten boren is geen probleem.

Mattia
6 maart 2013, 21:17
Je kan wel andere Aura preamps krijgen om in te bouwen (hele serie producten) die ongeveer hetzelfde doen en via USB te updaten zijn. Niet de F1, maar de technologie is identiek.

Als alternatief is er ook de Rick turner/seymour duncan collaboratie: D-Tar's mamma bear systeem. Ook een semi modelling aanpak. Als je gewoon de gitaar wil verterken zijn er opties zat.

Hedge
6 maart 2013, 23:11
Idd opties zat. Ik heb in mijn gitaar een Artec HBL zitten. Met Microfoon, Piezo en electro magnetisch pickup. Relatief goedkoop en veel mogelijkheden qua klank.

ploink ploink
8 maart 2013, 09:32
Mattia en Hedge, bedankt voor de tips. natuurlijk zijn er genoeg mogelijkheden maar op gitaarnet krijg
ik tenminste advies over goed spul. Het is vervelend , als na inbouw blijkt dat een en ander niet goed werkt.

groet.
ploink ploink

Mattia
8 maart 2013, 09:42
Persoonlijk ben ik best gecharmeerd van K&K's Trinity Pure systemen, gebruik ik zelf met een outboard voorversterker (liever iets aan m'n riem dan een blok electronica in de gitaar. Voor hoge volumes/on-stage gebruik is echter een undersaddle waarschijnlijk de betere optie.

ploink ploink
9 maart 2013, 11:44
K&K? ga ik ook even uitpluizen, bedankt.