PDA

View Full Version : Jet City Iso12 Jetstream



bluegate
5 maart 2013, 23:43
Ik heb vandaag de Jet City ISO12 Jetstream gekocht.
Ook een speciale onderzetter om 'm te ontkoppelen van de grond (soort Auralex)

Ben er erg tevreden over, had veel gezocht en gelezen op internet.
Het is de goedkoopste Iso Cab die er is, en heeft een 100W Eminence speaker (16 Ohm).

Microfoon goose-neck is te lang, maar beetje vindingrijkheid en alles is bruikbaar.
Kan doos effect geven als je de speaker te hard aanstuurt.
Als je het volume laag houdt dan is dit effect veel minder aanwezig.
Indien je je versterker toch wil laten werken, dan een Attenuator erbij gebruiken (ik heb een 100W Weber Mass).
Zelf zat ik nog te denken aan poorten in de baffle te maken, zodat de luchtdruk niet opbouwt in de afgesloten ruimte, maar eerst lekker tijdje testen of het echt nodig is.

Wat opvalt is het verschil tussen open en dicht, ik stuur de speaker niet echt hard aan maar als je de deur opendoet merk je echt een behoorlijk verschil in geluidsniveau.
Dus kan nu tot laat spelen zonder dat de beneden buurvrouw voor mijn deur staat te briessen. :seriousf:

Waarom niet de Two Notes Torpedo oplossingen...
Vind het te duur, is wel zeer veel mogelijk en ook schakelen van speakercab en microfoon en zo.
Gewoon gekozen voor de goedkoopste oplossing.

Misery Signals
6 maart 2013, 00:21
Ik heb de mijne nu een jaar. Tweedehands mint 250 Euro betaald incl betere mic houder en V30 speaker en erna nog los een Jensen Falcon erbij gekocht. Die Eminence die erin zit is wel veel minder hoor, zeker een upgrade overwegen. Verkocht hier.
Zo heb ik de sounds uit mijn Bogner en Soldano kasten als ik wil. Mics zijn Shure SM57 of Beta 57.
Is beduidend stiller maar vind hem nog wel iets te hard gaan hoor, maar sluit er enkel 100W lampenheads op aan. Wel perfect voor de recording studio thuis.

https://dl.dropbox.com/u/17464639/gear/DSC07248.JPG

https://dl.dropbox.com/u/17464639/gear/523776_10151197036314556_1979359515_n.jpg

MS

bluegate
6 maart 2013, 01:23
Speaker zit goed vast, alle 8 schroefgaten. Bij meeste cabs zit de speaker met 4 schroeven/bouten vast.

Ik heb getest met een Shure en een goedkope Samsung die ik nog had liggen.
Goedkope Samsung klinkt in huidige setup het beste.
Laat het voorlopig zo, eerst tijdje aanzien daarna eventueel experimenteren.

Vind het niet tegenvallen voor het geld, leuk om te lezen dat de isocab jou ook goed bevalt.