PDA

View Full Version : Chubtone "el gordo"



wireman
5 maart 2013, 22:51
Wie kan mij aan een CHUBTONE 'EL GORDO' helpen?... (please, please, pretty please!!)
Ik heb nu een Chubtone '69 in de hals en mid (strat) In de brug zit nu een Seymour Duncan SSL 5. Ik vind m toch net te donker.. Ik ben al met de condensator aan het klooien geweest, maar het is het allemaal net niet.. Ik zoek meer belletjes en iets wat beter aansluit op de '69 's..
Het is een longshot, maar wie weet is er een held die opstaat?...

-Ramon.

Tabula Rasa
5 maart 2013, 23:05
Ssl5 is het dus ook niet geworden? Vond hem best lekker in jou strat.

wireman
6 maart 2013, 13:41
Ja weet je.. Hij is nog altijd beter dan de '69... Ik heb m ook serieus een kans gegeven maar ik weet niet.. ik mis gewoon wat.. Overstuurd via de OCD of Blue Boy wil hij echt wel.. Maar clean is het gewoon een te groot contrast met de mid en neck.. De Chubtones zijn heel open en transparant.. ECHT GEWELDIGE PUPS!!! De SSL 5 is daarentegen wel heel erg wollig en donker.. Ik wil wat meer spreiding in mn sound. Gewoon mooi hoog en niet te schel. Misschien ben ik wel verziekt doo de Chubtones.. Daarom zoek ik ook serieus naar een El Gordo.. Tot die tijd is het even zoeken en misschien wel gewoon proberen.. Het is een lastige.. bovendien moet je wat te zeiken hebben toch?..

wireman
2 juli 2013, 15:10
Even een Big fat bump..

Omdat er geen piemel reageerde was ik genoodzaakt drastische maatregelen te nemen.. Inmiddels ben ik bij de maker Mike Gray uitgekomen en heb ik een set 63/63/el Gordo gekocht. Ik zal hem komende week installeren en een reviewtje schrijven..

Joris.. Ik laat het nog weten.. deze moeten NOG voller zijn dan de '69's die er nu in zitten. :cooler:

E-J
4 juli 2013, 11:38
Ben benieuwd! Heb veel goeds gehoord over deze pickups.

Maarre... voller? Doet me denken aan de tijd dat ik een Strat had. Ik wilde steeds een dikker geluid... uiteindelijk maar een Les Paul gekocht :D.

wireman
27 juli 2013, 00:22
Als ik naar het solo-ding/klein bandverband samenstelling of als enige gitarist punt kijk.. Is een humbucker gitaar inderdaad mogelijk DE oplossing.. Echter in de bandmix zoek ik echt dat singlecoil geluid.. De andere gitarist van onze band speelt ALLEEN over een Washburn met humbuckers.. Met SC's vul ik dat erg lekker aan moet ik zeggen.. bovendien.. Hij moet kunnen funken, poppen en Rocken.. met name de funk.. dan moet ik echt een SC hebben.. en de rock.. tja.. dat is allemaal wat 'tammer'.. Ik hou van lage output gitaren, dus een setje EMG's oid vind ik ook niks.. Ik heb dan ook een SG gescoord voor erbij.. Maar de '63 ers zijn wel een schot in de roos hoor... Het is nog even goed afstellen, maar echt al een hele verbetering. De el Gordo nog even goed afstellen en de sweet spot zoeken, maar het zit er.. dat hoor ik al..

E-J
27 juli 2013, 09:54
Misschien dat het ook aan je versterker kan liggen?

P.s. meer informatie over die SG graag!