PDA

View Full Version : (bas)gitaarwinkels amsterdam



dvmutzy
22 juni 2003, 17:29
hallo,
ik speel nu zo'n 3 jaar gitaar en wil een bas kopen (jaja, de faq heb ik heust wel gelezen hoor). nu werd aangeraden om dat in een speciale baswinkel te doen. waar zijn die ergens in (omgeving) amsterdam. en: wat vinden jullie van de andere gitaarwinkels daarzo?

Chris Wolstenholme
22 juni 2003, 17:56
langedijk nog in de buurt?


daar zit een bass speciaal zaak. amsterdam zou ik echter niet weten, jah, dirk witte, gewone muziekzaak, en in hilversum sit bassconection dacht ik.

Bates15
22 juni 2003, 19:07
Wat een onzin zeg. Dirk Witte, Dijkman allebei veel bas en als je mazzel hebt is er ook nog iemand aanwezig die er verstand van heeft....

AntY
22 juni 2003, 20:26
idd Dirk Witte is goed! Veel Fender en ibanez. En Rickenbacker :)

Je hebt in hilversum ook bassconnection, maar daar ben ik nooit geweest

Dogma
22 juni 2003, 22:04
Ja Dirk Witte is wel Tof, redelijk veel keus en niet zo opdringerig......Dijkman heeft ook aardig wat staan/hangen. Maar je kan ook ff de Soundshop in Amstelveen checken ! :wink:

Wouter J
23 juni 2003, 11:45
Wat Basscollection betreft: dat die zaak nog niet failliet is gegaan, Edwin Van Huyk heeft nooit echt de echte verkopers mentaliteit gehad en is een echt stuk ***** tegenover zijn klanten.

Naast Dijkman en Dirk Witte kan ik ook Saksioni en de Plug aanbevelen. De Plug omdat daar altijd wel wat leuks staat qua tweederhands instrumenten en Saksioni omdat ze heel behulpzaam en geduldig met je zijn.

jean
25 juni 2003, 01:52
Je kunt beter buiten Amsterdam kijken
Misschien is er in Utrecht nog een leuk winkeltje te vinden

Anavrin
25 juni 2003, 02:08
Wat Basscollection betreft: dat die zaak nog niet failliet is gegaan, Edwin Van Huyk heeft nooit echt de echte verkopers mentaliteit gehad en is een echt stuk ***** tegenover zijn klanten.

Ik neem aan dat je bassconnection bedoelt, zo niet, dan vergeet dit maar...
Die verkoper bij bassconnection was echt een goeie gast, hartstikke vriendelijk en zo. Hij heeft niet zo veel gitaren (20 a 30 misschien), maar ik had het idee dat hij wel wist waar hij het over had. Die verkopers mentaliteit kan wel kloppen, maar ik heb liever iemand die me rustig ff laat kijken, en rustig de tijd voor je neemt, dan zo'n gast die als je amper binnen bent al in je nek staat te hijgen en de eurotekens al in z'n ogen heeft staan (en dan ineens een stuk minder vriendelijk is als blijkt dat je alleen ff wil kijken). Ga bij bassconnection niet op z'n advertenties op gitaarnet af, want die waren toen ik er een half jaar geleden kwam, 4 weken oud (en de speakerkast waar ik voor kwam (2ehands), was al 3 weken verkocht)

frenske
25 juni 2003, 10:56
Je kunt beter buiten Amsterdam kijken
Misschien is er in Utrecht nog een leuk winkeltje te vinden

Blijf maar ´n eind van Utrecht uit de buurt! ;)
Er zijn 3 zaken in Utrecht die basgitaar verkopen (afgezien cashconverters en ´n enkele vage zaak)!

Staffhorst: Redelijke keuze (veel Tobias en G&L bassen, duur dus en weinig low en midbudget), service lijkt me niet geweldig, maar nemen wel de tijd voor je.
Feedback: Redelijk veel keuze (vooral low and midbudget), crapy service maar de prijzen zijn scherp.
Stand-By: Weinig keuze, maar wel goede service, hulpvaardig en ze kunnen alles bestellen wat je wilt! Prijzen zijn relatief duur, maar is inclusief service beurten!

Semafoor
25 juni 2003, 17:40
Staffhorst heeft toch ook wel redelijk veel low-budget bassen? Veel samicks en ibanezzen etc.