PDA

View Full Version : Twijfel tussen Beyerdynamic DT 770 PRO 250 Ohm & 80 Ohm



FlameDude
5 maart 2013, 21:53
Hoi,

Ik wil binnenkort de Beyerdynamic DT 770 PRO 250 Ohm of 80 Ohm kopen, maar ik weet niet zeker welke ik moet hebben.

Ik wil er niet alleen in de studio mee werken maar ik wil er ook gewoon op mijn mobiele telefoon en laptop muziek op kunnen luisteren (zonder versterker dus), ik heb gelezen dat je voor de 250 Ohm versie wel een versterker nodig hebt maar ik heb ook gelezen dat dat weer niet waar is? :???:

En wat is het verschil uiteindelijk? Hoe hoger de impedantie hoe beter de geluidskwaliteit?

Verder heb ik ook erg goede dingen gelezen over de Audio-Technica ATH-M50 maar die heeft een lager frequentie-bereik dus ik denk dat die minder goed is dan de Beyerdynamic maar dat weet ik niet zeker.


Groeten Jesse

DarknessAwaits
5 maart 2013, 22:28
Ik heb de DT 990 Pro, de 250 Ohm uitvoering. Is niet aan te raden voor mobiele telefoon, m'n iPod trekt het niet echt goed - en ik luister meestal op laag volume.

Daarom zou ik je aanraden om voor de 80 Ohm versie te gaan. Gezien je ook twijfelt tussen een Audio-Technica... heb je misschien de mogelijkheid om ze te beluisteren in een muziekwinkel in de buurt? Er zit echt behoorlijk wat verschil in koptelefoons onderling, en niemand kan je zeggen welke je moet kopen - behalve de producenten, maar die zijn meestal nogal voorspelbaar.

The Bertman
5 maart 2013, 22:50
Ik verplaats hem naar recording, daar zitten toch wat meer deskundigen.

FlameDude
5 maart 2013, 22:59
Dit lees ik op de site van Bayerdynamics:

The impedance is determined by the voice coil (dynamic headphones), which is a winded copper wire (coated to avoid a short-circuit). This copper wire is available in nearly every length, but not in every gauge (thickness) and a thicker wire has less resistance than a thin wire ("less fits through"). The magnetic field of the voice coil depends on the number of windings of the coil, causing a low impedance system to use a thicker (also heavier) wire and since the membrane foil can't be infinitely light-weight, the moving mass (voice coil and diaphragm) is relatively high. It's pretty clear that a higher mass can't move as easily (following an audio signal) as a lower mass. This low mass can easily be accomplished with thinner (lower weight) wire, but the thinner wire has a higher impedance. This means that the DT 770 PRO with 250 ohms sound more natural, but plays (depending on the used headphone amplifier) not as loud as the 80 ohms version.

The transducers of the 80 ohms versions are stronger and more powerful, a bit more low-mid accentuated and therefore this version is ideal for powerful reproducing of low-frequency material f.e. coming from a bass guitar. The 250 ohms version sounds more smooth and voluminous and can be used for mixing situations within the studio to analyse the whole mix.



Naja ik ga binnenkort maar even testen ja, en dan maak in een definitieve keuze :)

Jimi Hendrix
6 maart 2013, 08:27
Verder heb ik ook erg goede dingen gelezen over de Audio-Technica ATH-M50 maar die heeft een lager frequentie-bereik dus ik denk dat die minder goed is dan de Beyerdynamic maar dat weet ik niet zeker.


Groeten Jesse

Ik heb zowel de DT770 (weet niet welke versie) als de ATH-M50. De Audio Technica vind ik beter. Die heeft duidelijkere mids en een algeheel meer 'voorinliggende' klank.

Bates15
6 maart 2013, 09:33
Ik gebruik al jaren de 770 250 versie, onlangs overleed mijn eerste en de dag er op een nieuwe gehaald. Ik gebruikt het vooral om te pfl'en achter de mixer en om in alle stilte te kunnen werken aan opnames. Ik gebruikt het op mijn ipod en Note II zonder problemen. Ook Battlefield 3 doet het fantastisch :-)

Ik heb diverse AT's geprobeerd en moet toegeven dat die ook aardig meekomen. Ik ben echter gezegend met enorme oren en de 770 heeft me nog nooit in de weg gezeten. De AT's die ik heb geprobeerd waren simpelweg niet geschikt voor lange sessies. Verder ben ik gewend aan de weergave van de 770 en zou ik weer moeten wennen aan de AT's. Just my $$

Arvoitus
6 maart 2013, 16:49
Ik heb de 250 Ohm versie momenteel op mijn hoofd zitten.

Ik gebruik hem voornamelijk via mijn laptop (10-20% volume), HTC telefoon en Asus Transformer tablet in de trein (40-60%) en in live situaties voor het pfl-en/afluisteren met 105dB(a) op de achtergrond.

Ik ben nog nooit volume tekort gekomen. Via mijn laptop kan hij zelfs zo ontzettend belachelijk hard dat als hij vol open staat en om mijn nek hangt te hard gaat voor comfortabel muziek luisteren.

harrie-beton
6 maart 2013, 21:05
Ik heb drie soorten (Yes I know). De 770 pro is zeer goed en is een gesloten koptelefoon, de 990 pro is open en klinkt net iets beter. De DT1350 is echt het allerbest maar ook vrij duur (300 dollar). Hij is beter dan de Sennheiser hd25 (die heb ik net weer niet.... maar wel gehoord)
De 770 doet het op mijn ipod en ipad goed maar niet knijterhard. Op een gewone versterker of mengtafel wel.
Qua comfort is de 770 en 990 iets beter dan de 1350 omdat hij ook na 5 uur niet gaat jeuken of zweten maar klankmatig is de 1350 awesome.

FlameDude
7 maart 2013, 15:18
Dus de 250 Ohm kan dus toch wel gewoon op je laptop & mobiel? Wat gebeurd er dan als je hem op hoger volume zet? Gaat ie dan stotteren enzo?

FlameDude
7 maart 2013, 15:22
Ik heb zowel de DT770 (weet niet welke versie) als de ATH-M50. De Audio Technica vind ik beter. Die heeft duidelijkere mids en een algeheel meer 'voorinliggende' klank.Hmm, als ik muziek ga luisteren wil ik juist weinig mids, hetzelfde geldt bij mij voor gitaarspelen, daar staat mn mid werkelijk waar helemaal dicht

Bates15
7 maart 2013, 15:46
Dus de 250 Ohm kan dus toch wel gewoon op je laptop & mobiel? Wat gebeurd er dan als je hem op hoger volume zet? Gaat ie dan stotteren enzo?
Nee joh, juist niet. door de hogere impedantie heeft hij ´meer headroom´

FlameDude
7 maart 2013, 16:19
Weet iemand waar ik de Beyerdynamic DT 770 PRO 80 Ohm en de Audio Technica ATH-M50 kan testen tussen Enkhuizen en Amsterdam (Het liefst dicht bij het station)?

harrie-beton
7 maart 2013, 18:36
het is heel end maar je kan hier een 770 pro, 990 pro, dt1350 en Numark DJ redwave testen. Heb ook een sennheiser ie4 en een KOSS in ear.
-> Groningen - stad. Ik heb de beste koffie van dit forum.

Maar hebben de winkels geen luister optie? Tonika in groningen heeft 30 koptelefoons aan de wand hangen met een CD op repeat.

Bates15
8 maart 2013, 07:14
Amsterdam waarschijnlijk Audio Amsterdam (overtoom) ff bellen en je weet het.

Arvoitus
8 maart 2013, 13:59
Hmm, als ik muziek ga luisteren wil ik juist weinig mids, hetzelfde geldt bij mij voor gitaarspelen, daar staat mn mid werkelijk waar helemaal dicht

Als je dat zegt dan kun je net zo goed naar de mediamarkt gaan een een willekeurige koptelefoon onder de 20 euro uitkiezen, weinig mids en veel bass.

Tristan
9 maart 2013, 11:22
MIDI Amsterdam wordt waarschijnlijk bedoeld?
Prima zaak.

Bates15
9 maart 2013, 15:51
Yup. Was vroeger idd audio ams en midi ams. Weet eigenlijk niet wat er met audio is gebeurd... midi ams is idd een prima maar stoffige zaak met veel ervaring en normale prijzen.

harrie-beton
10 maart 2013, 11:18
Beste Flamedude,
Ze zijn beide goed maar lees iets betere reviews over de 770 pro. Die is ook nog 10 euro goedkoper..

http://tweakers.net/productreview/52665/beyerdynamic-dt-770-pro-(grijs-zwart).html

http://tweakers.net/productreview/32482/audio-technica-ath-m50-(zwart).html

Ze zijn beide erg goed maar groot en voor op de fiets nogal lomp. Je ziet eruit als Mickey Mouse maar hebt wel een dijk van een sound op je oren.

FlameDude
10 maart 2013, 21:25
Beste Flamedude,
Ze zijn beide goed maar lees iets betere reviews over de 770 pro. Die is ook nog 10 euro goedkoper..

http://tweakers.net/productreview/52665/beyerdynamic-dt-770-pro-(grijs-zwart).html

http://tweakers.net/productreview/32482/audio-technica-ath-m50-(zwart).html

Ze zijn beide erg goed maar groot en voor op de fiets nogal lomp. Je ziet eruit als Mickey Mouse maar hebt wel een dijk van een sound op je oren.
Haha, of het er lomp uit ziet kan me niet zoveel schelen, ik heb zelfs wel eens met een headset rondgelopen waar dus gewoon een mic aan zat :-)

FlameDude
10 maart 2013, 21:25
Als je dat zegt dan kun je net zo goed naar de mediamarkt gaan een een willekeurige koptelefoon onder de 20 euro uitkiezen, weinig mids en veel bass.
Mwah, ik koop liever een dure en dan gewoon wat EQ'en

Robdop
12 maart 2013, 09:44
EQ'en als je een DT770 koopt ??

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3b/Paris_Tuileries_Garden_Facepalm_statue.jpg/300px-Paris_Tuileries_Garden_Facepalm_statue.jpg

guhlenn
12 maart 2013, 15:28
Mwah, ik koop liever een dure en dan gewoon wat EQ'en

HAhaha, geniaal!

Arvoitus
12 maart 2013, 15:50
Mwah, ik koop liever een dure en dan gewoon wat EQ'en
Oké, om maar even een reactie te geven waar je iets aan hebt:

De Beyerdynamic DT 770 is een enorm populaire koptelefoon omdat hij ontzettend mooi klinkt en een goede neutrale weergave geeft van het geluid. Dit is ook de reden dat je hem zo vaak terugziet in pro studio's en bij veel home studio's.

Een studiokoptelefoon van 150 euro kopen en er vervolgens een smiley eq opgooien is hetzelfde als een Lamborghini aanschaffen en vervolgens het dak eraf gaan zagen omdat je een cabrio wil. Dat is gewoon idioot. Als je een auto met open dak wil dan moet je een cabrio aanschaffen, en als je een koptelefoon met weinig mids wil dan moet je bij DJ koptelefoons gaan zoeken en niet bij studio koptelefoons met een neutrale weergave.

En, een gitaar is een instrument wat voornamelijk in het middengebied hoort. Als je dan vervolgens al je mids gaat weghalen dan heb je het geluid van een stofzuiger wat ook nog eens heel vlug verdwijnt in een bandsituatie. Dat je wat mids weghaalt op je slaapkamerversterker is niet erg (dat doe ik ook), maar het is een goede gewoonte om het middengebied in je gitaargeluid te laten.

Han S
12 maart 2013, 15:56
Op forums als gearslutz zijn er nogal wat discussies over koptelefoons en de Beyer komt er altijd goed uit. Persoonlijk ga ik voor de Sennheiser HD580 en hoger omdat ze neutraler zijn. Als je een mix moet beoordelen op een koptelefoon is dit volgens velen de beste, maar ze zijn wel kwetsbaarder dan de Beyer.

Ik heb via een ander forum een HD580 gekocht welke nog in nieuwstaat is voor 45 euro, komt er aan en dan heb ik er dus twee.

muziekschuur
12 maart 2013, 16:11
Ik heb een AKG 240. Ook lekker. Als je alleen werkt dan is een open variant het meest comfortabel. Als je het voor drum monitoring gebruikt of in een situatie waarbij je in een gevoelige Neumann of AKG studio microfoon staat te zingen dan is een gesloten variant aan te raden. Dit zodat er geen spill is in die gevoelige microfoons...

De Superlux HD660 is een chinese fabrikant die ook de Beyer varianten maakt. Deze kost nog geen 40 euro en staat ook als goed bekend.
Verder vind ik voor niet kritisch luisterplezier en af en toe een mix de Sennheiser HD201 een prima low cost hoofdtelefoon met een uitstekend comfort.

harrie-beton
15 maart 2013, 21:00
In de hogere segmenten komt het meer op smaak aan, ik heb een sennheiser 580 gehad en vond een beyer 990 pro echt mooier klinken.